Iemand ervaring met orale inname van Utrogestan?

Andere behandelingen forum.
Noa09
Berichten: 3487
Lid geworden op: 5 mei 2009, 12:46

Bericht door Noa09 » 28 april 2010, 10:23

Hi LB,

De echo was prima: baarmoederslijmvlies zag er goed uit, geen cystes te zien, en ik heb alweer mijn eisprong gehad!
Over ongeveer twee weken zouden mijn regels er dus moeten zijn en mag ik terug starten!
Ik moet een gel op mijn arm smeren (verdraag de pilletjes met dezelfde werking niet en had veel minder last vorige keer toen ik de gel voorgeschreven kreeg).
Fijn dat de acu geholpen heeft om je wat beter te voelen, is belangrijk he, je maakt zoveel emoties mee.
Het moet tegelijkertijd vertederend en verdrietig geweest zijn om te zien hoe jouw man dat baby'tje de fles gaf...
Niet opgeven he, jullie eigen wondertje komt er heus wel!

Noa09

LittleBean
Berichten: 1715
Lid geworden op: 8 februari 2010, 22:55

Bericht door LittleBean » 28 april 2010, 18:51

Hallo Noa,

Ik ben blij dat de echo zo goed gegaan is. Wow, al binnen twee weken terug beginnen. Ik denk dat het goed is dat je al terug mag beginnen, dan kan je je energie op de nieuwe poging focussen.

Die gel op je arm, wat doet die juist?

Bij de acu gisteren zei de acupuncturiste dat ik nadat de naalden geplaatst waren een bepaalde oefening most doen die (vertaald in het Nederlands) ' interne glimlach' noemt.

Het klinkt misschien een beetje raar maar je moet dan je ogen sluiten en glimlachen en die glimlach en veel liefde etc langzaam aan naar je baarmoeder laten zakken.

Ik ben normaal gezien zeker geen ideale kandidaat voor zo'n oefening, maar ik heb echt wel m'n best gedaan.

Ik heb zelfs 'gebabbeld' met mijn twee (jaja ik ben hebberig, ik zou er graag twee willen, misschien zels drie. Ik mag me gaan haasten, tenzij er een tweeling tussen zit :shock: ) toekomstige babytjes, heb ze met hun namen aangesproken. En ik heb ze verteld dat we op hen aan het wachten zijn en dat we weten dat ze zullen komen, maar wanneer weten we nog niet.

En ik heb toen op die onderzoekstafel ook wel een beetje geweend, zodat ik toen het gedaan was leekt op een panda. :lol: Die acupunturiste had daar gelukkig maar geen probleem mee.

Ik weet dat het bovenstaande wat 'zot' klinkt en zeker niet in mijn karakter ligt, maar het voelde goed aan dus heb ik m'n emoties maar de vrije loop gelaten.

Nu maar hopen dat mijn ovulatietest vlug positief is!
LB

Noa09
Berichten: 3487
Lid geworden op: 5 mei 2009, 12:46

Bericht door Noa09 » 28 april 2010, 20:28

Hoi LB,

Die gel is een gel met oestrogenen, zorgt voor de opbouw van het baarmoederslijmvlies in een kunstmatige cyclus.
Jij bent als ik het zo lees denk ik ook een nuchter iemand als het op therapieën aankomt, net als ik?
Langs de andere kant: het kan maar helpen he, en ik betrap mezelf erop dat ik na de TP ook steeds praat tegen mijn embryootjes dus zo gek is dat niet hoor.
Ik hoop ook voor je dat je eisprong snel gaat komen!

Liefs,

Noa09

PS: Ik heb pigmentvlekjes langs mijn ogen door de zon dus ik loop momenteel ook rond als een panda :lol:

LittleBean
Berichten: 1715
Lid geworden op: 8 februari 2010, 22:55

Bericht door LittleBean » 29 april 2010, 8:23

Deze morgen was m'n ovulatietest positief!

Mijn man zat er dan toch niet zo ver naast met z'n 'volle maan theorie' want de volle maan was gisterenmiddag.

Dus misschien ben ik niet zo'n nuchter iemand ofwel heb ik veel vertrouwen in de intuitie van mijn man.

Ik denk dat het het laatste is, hij heeft vaak een gevoel over bepaalde zaken en hij heeft daarin meestal gelijk.

Gelukkig hebben we de laatste dagen veel geklust en ook een beetje niet geklust dus fingers crossed.

Het betekend natuurlijk ook dat ik weer binnenkort met die Utro moet beginnen. Als morgenvroeg de test terug negatief is, ga ik morgenavond m'n eerste pil nemen.

LittleBean
Berichten: 1715
Lid geworden op: 8 februari 2010, 22:55

Bericht door LittleBean » 29 april 2010, 14:39

Was juist buiten de nieuwe tuintafel en acht ( :!: ) stoelen een beschermende laag olie aan het geven toen een een zacht briesje opstak en ik ineens in een regen van kersebloesems terecht kwam.

Ik voelde me juist in een Timotei reclame, maar dan zonder het lange blonde haar. Het had niet veel gescheeld of ik was beginnen huppelen in de weide (allez in onze achtertuin), maar ik denk dat de plastic handschoenen en het gezichtsmasker het effect een beetje verpest zouden hebben. :lol:

Het deed mij alleszins glimlachen en heeft me doen beseffen dat ik, ondanks alles, een heel gelukkig leven heb.

Noa09
Berichten: 3487
Lid geworden op: 5 mei 2009, 12:46

Bericht door Noa09 » 29 april 2010, 19:28

Ha die LB toch! Leuk!!
Ja, het zou een beetje klinisch ogen door je bescherming vrees k :lol:
Het zijn die kleine intense geluksmomenten die ons doen volhouden he, en ons doen beseffen wat we wél hebben en dat we daar toch ook van moeten proberen te genieten.

Noa09

LittleBean
Berichten: 1715
Lid geworden op: 8 februari 2010, 22:55

Bericht door LittleBean » 30 april 2010, 8:25

Hi Noa,

Ben vandaag al veel minder pro kersenbloesem want die zijn in grote getalen blijven plakken aan m'n vers geoliede stoelen. :evil:

Dus nu moet ik wachten tot ze gedroogd zijn en dan kan ik een voor een die blaadje gaan lospeuteren. :(

Maar vandaag gaat het blijkbar regenen dus misschien spoelt de regen ze wel weg.

Mijn ovulatietest deze morgen was weer positief dus ga ik maar wachten met m'n eerste Utro tot morgenavond. Kwestie van het eitje en het zaadje wat tijd te geven om elkaar te leren kennen.

Groetjes,

LB

LittleBean
Berichten: 1715
Lid geworden op: 8 februari 2010, 22:55

Bericht door LittleBean » 2 mei 2010, 18:01

Gisterenavond mijn eerste Utro van deze cyclus genomen en ik was vandaag zo moe als iets.

Ik heb dan maar een 'dutje' van twee uur gedaan na het middageten en nu voel ik me beter.

Nu hoop ik maar dat ik vanavond kan slapen...

Het heeft hier sinds gisteren al veel geregend en het ziet er naar uit dat het zo zal blijven voor de komende week. :(

Het ideale weer voor de wachtweken! :(

Noa09
Berichten: 3487
Lid geworden op: 5 mei 2009, 12:46

Bericht door Noa09 » 2 mei 2010, 18:26

Hoi LB,

Ben ook extreem moe vandaag, zelfs zonder medicatie :shock:
Ben weer aan het piekeren geslagen...
Was er helemaal op ingesteld mijn regels pas ten vroegste 8 mei te krijgen maar ze zijn sinds gisteren aan het dreigen...
Weet niet goed hoe ik me er bij voel... zou blij moeten zijn dat ik waarschijnlijk eerder dan verwacht kan starten met de cryopoging maar wil de idee aan weer een zenuwslopende tijd precies verdringen...
Ik voel me dus zoals het weer, erg wisselvallig!
Dan regen, dan weer zon.
Komaan he meid, we moeten er nu eenmaal weer door he.
Ik duim alvast voor jou in afwachting van het echte doorbreken van mijn regels hier, en dan zijn we weer vertrokken!

Noa09

LittleBean
Berichten: 1715
Lid geworden op: 8 februari 2010, 22:55

Bericht door LittleBean » 2 mei 2010, 19:04

Hey Noa,

Ik kan geloven dat je een dubbel gevoel hebt bij je regels die op doorbreken staan.

Zoals je zegt is het misschien goed dat je ietsje eerder aan je volgende poging kan beginnen maar tegelijkertijd heb je natuurlijk schrik voor de poging zelf en alle fysieke en emotionele gevolgen, want je hebt het natuurlijk allemaal al eens meegemaakt.

Ik denk dat wat veel mensen het ergste vinden aan fertiliteitsproblemen het feit is dat we geen controle meer kunnen uitoefenen op een bepaald aspect van ons leven. In een wereld waar er een instant oplossing is voor veel problemen zijn we gewoon om direct een antwoord, pilletje, therapie, apparaat, etc te krijgen en dan is het probleem opgelost.

We moeten ons lichamelijk, emotioneel en mentaal overgeven aan de medische wereld en voelen ons daardoor machteloos. En die totale overgave geeft spijtig genoeg nog altijd geen garantie op success.

Wow, ik ben blijkbaar in mijn philsofische fase vandaag. :oops:

Ik ga in ieder geval mijn best doen om niet teveel te piekeren gedurende deze wachtweken. Ik weet het, dat zeg ik elke keer en elke keer doe ik wel m'n best maar elke keer begin ik vroeg of laat toch weer te freaken.

Dus ik garandeer niets, maar ik ga echt m'n best doen. Echt waar! :wink:

Gelukkig kan ik altijd hier terecht en kan ik alles van me afschrijven. En gelukkig zijn er mensen zoals jij die mijn hersenspinsels lezen en er nog op reageren ook.

Groetjes,

LB

LittleBean
Berichten: 1715
Lid geworden op: 8 februari 2010, 22:55

Bericht door LittleBean » 4 mei 2010, 20:53

Na drie dagen Utro begin ik me weer een beetje raar te voelen.

Opgeblazen, moe, vlug irriteerbaar en ook een beetje down.

En ik heb veel witverlies wat ik raar vind vermits ik de Utro oraal neem.

Dat in het huis naast ons al maanden gewerkt wordt en ze vandaag om 7.15 de buitenmuur beginnen af te boren zijn heeft mijn humeur natuurlijk geen goed gedaan.

Ben in de namiddag het huis uitgevlucht omdat ik het lawaai niet meer aankon. Dan maar naar het plaatselijke shoppingcenter want het weer is te slecht om buiten te lopen.

Ik ben wel een beetje fier op mezelf want in het Zwitserse equivalent van de Inno ben ik expres door de kinder/baby afdeling gelopen op weg naar de uitgang, terwijl ik anders altijd een andere route kies.

En toen ik er doorliep dacht ik: 'Ooit zal ik hier zelf komen shoppen voor mijn kinderen. Ik weet niet wanneer, maar het zal gebeuren'.

Hopelijk heeft die peptalk geholpen...

Noa09
Berichten: 3487
Lid geworden op: 5 mei 2009, 12:46

Bericht door Noa09 » 4 mei 2010, 22:09

Hoi LB,

Utro zorgt voor een goed baarmoederslijmvlies he, dus maakt niet uit of je het oraal of vaginaal gebruikt, het effect is hetzelfde hoor.
Ik ben vorige week ook expres door de babyfadeling gelopen en heb tegen mezelf gezegd 'BINNENKORT kom jij hier lekker kleertjes uitkiezen'.
Mentale peptalk he, het kan maar helpen :wink:
Hou de moed er maar een beetje in, probeer ik ook (hormonen werken echter lichtjes tegen).

Noa09

LittleBean
Berichten: 1715
Lid geworden op: 8 februari 2010, 22:55

Bericht door LittleBean » 4 mei 2010, 22:47

Hi Noa09,

Dan moet het deze keer wel heel goed baarmoederslijmvlies zijn want zoveel witverlies heb ik nog nooit zoveel en zo vroeg gehad.

Nu maar hopen dat er een bevrucht eitje is dat zich kan innestelen in dat vele slijmvlies.

Ik denk dat ik mij compleet ga laten gaan in kledingwinkels als we ooit een baby hebben. Ik zal waarschijnlijk voor de rest van mijn leven in hetzelfde joggingpak moeten rondlopen maar ons kleintje zal om door een ringetje te halen zijn.

Dju, misschien nu dan maar beter nog wat handtassen en schoenen kopen voor het te laat is! :D

Noa09
Berichten: 3487
Lid geworden op: 5 mei 2009, 12:46

Bericht door Noa09 » 5 mei 2010, 10:15

:D :D :D

LittleBean
Berichten: 1715
Lid geworden op: 8 februari 2010, 22:55

Bericht door LittleBean » 6 mei 2010, 16:16

Ben vandaag heel emotioneel voor de een of andere reden. Dat ik al een uur of zo naar liedjes zit te luisteren waar ik tranen van in de ogen krijg helpt natuurlijk niet! :roll:

Ik heb dan maar wat Kylie opgezet. Goeie ouderwetse popmuziek waar geen boodschap inzit. Hoewel, 'Can't get you out of my head'?! Is wel van toepassing op mij.

Oei, als ik deze maand zwanger ben ga ik het kindje misschien als tweede naam Kylie moeten geven. Mmm, past niet echt bij de namen die ik in gedachten had. (Ik hoop dat er geen Kylies op het forum zitten! :oops: )

Gisteren een paniekdag gehad want ik begon me zorgen te maken over het feit of een orgasme nu wel of niet de innesteling kon tegenhouden.

Gelukkig heeft m'n acupuncturiste me kunnen geruststellen en ze heeft voor alle zekerheid een naald tussen m'n ogen gezet (blijkbaar goed tegen het piekeren) en dat heeft me rustiger gemaakt.

Allez, nog een week wachten...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten