gekantelde baarmoeder? ervaringen?

Andere behandelingen forum.
Plaats reactie
Laure
Berichten: 100
Lid geworden op: 18 november 2009, 12:33

gekantelde baarmoeder? ervaringen?

Bericht door Laure » 5 mei 2010, 12:44

Hallo iederen

vorig jaar december heb ik m'n eerste icsi gehad. De TP was héél moeilijk en pijnlijk.(met neg resultaat)
Deze week heeft de prof een proef tp gedaan, wat blijkt nu, mijn baarmoeder ligt gekanteld.
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?
De PU was pijnloos, maar de TP daarentegen...
Ik dacht dat het omgekeerd moest zijn :roll:

Mona Lisa
Berichten: 514
Lid geworden op: 13 augustus 2009, 13:21

Bericht door Mona Lisa » 5 mei 2010, 13:41

hallo,

in mijn baarmoederhals zit een bocht van 180gr waardoor mijn baarmoeder helemaal naar voor is gekanteld. Ik weet niet of dit hetzelfde is dan bij jou.

IUI's en TP'en konden/kunnen enkel gebeuren met behulp van een extra buisje en een volle blaas doet ook wonderen :D
Echt zeer pijnlijk waren de IUI en TP'en niet. Bij de eerste IUI's was het telkens goed zoeken om in de baarmoeder te raken en dat extra tangetje dat ze nodig hadden om door de baarmoederhals te raken was héél onaangenaam. door dat tangetje waren de IUI's niet echt pijnloos.

girl2
Berichten: 92
Lid geworden op: 28 januari 2010, 21:05

Bericht door girl2 » 7 mei 2010, 21:04

Hallo

Bij mij ligt er ook een kronkel. Er komen bij de IUI's extra tangetjes bij te pas en ze duwen op m'n baarmoeder. Inderdaad een heel onaangenaam gevoel. De dag zelf voel'k dat nog wel, daarna niet meer. Het zou niet zo bevorderlijk zijn voor de bevruchting, maar toch gaan ze er mee door...
Hebben ze bij jullie foto's genomen om dit concreet vast te stellen?
Groetjes!

Lissa
Berichten: 389
Lid geworden op: 28 januari 2010, 8:54

Bericht door Lissa » 11 mei 2010, 10:08

Hei meisjes,

Bij mij 't zelfde probleem, gekantelde bm, flinke kronkel en pijnlijke tp. M'n laatste (4e tp) was enorm pijnlijk. Ze geraakten er maar niet in, 6 pogingen en 10 minuten later eindelijk erdoor, en de doc stond al van in het begin klaar met ons embieke. k'was aan't panikeren want het is niet goed dat embieke te lang moet wachten om teruggeplaatst te worden.
Was moeilijkste tp ooit, maar; ben nu al een dikke 15 weken zwanger van dat kleine poppemieke dus, niet wanhopen; het staat een zwangerschap niet in de weg :P :P

girl2
Berichten: 92
Lid geworden op: 28 januari 2010, 21:05

Bericht door girl2 » 11 mei 2010, 19:43

Hey!

Wow! Da's fijn om te lezen dat het ook nog kan na veel stunt/stuntelig werk! Oef.
Als er een 4de IUI moet komen bij ons, ga ik eerst naar de osteopaat. Die zou ook "iets" kunnen doen. Als we nu alles doen wat kan, kunnen we er achteraf geen spijt van hebben.

Groetjes!

Hamster
Berichten: 147
Lid geworden op: 18 september 2009, 22:01

Bericht door Hamster » 11 mei 2010, 22:41

hej dames,

had bij mijn eerste iui ook een gekantelde baarmoeder, was hierdoor redelijk onaangenaam. de oorzaak lag waarschijnlijk in een té volle blaas.
bij iui 2 en 3 zorgde ik daarom voor een volle, maar niet overvolle blaas en beiden zeer comfortabel.

heb dus de indruk dat het bij iedereen wat verschillend is.

groeten, hamster

Lissa
Berichten: 389
Lid geworden op: 28 januari 2010, 8:54

Bericht door Lissa » 12 mei 2010, 8:59

Hei hamster,

Klopt idd, had bij eerste twee tp's volle blaas, derde en vierde tp mocht ik gaan plassen vlak ervoor; was wel die beide keren zwanger, 3e werd miskraam; 4e = m'n poppemieke dat nu al lekker 15 weken in m'n buikje zit :P :P . Volgens gyné hangt het van ziekenhuis tot ziekenhuis af; maar een volle blaas maakt het idd makkelijker om bm in te komen. Een lege blaas maakt dan weer dat je achteraf langer rustig kan blijven liggen zonder dat je naar toilet moet.

Groetjes Lissa

Havanne
Berichten: 235
Lid geworden op: 15 juni 2008, 21:52

Bericht door Havanne » 23 mei 2010, 11:18

Eerste IUI ook een gekantelde BM en auw pijnlijk inderdaad, na veel geklungel ist gelukt, had toen al iets van "hoe kan daar nu een bevruchting in plaatsvinden" eerste IUI was ook niks. En ben daar heel de dag onnozel van geweest, pijn, man man. 2de IUI hebben ze een hardere katheder gebruikt, voelde beetje gek maar verder niks aan de hand en het grote lot gewonnen :D

Het resultaat zal niet altijd te maken hebben met de manier van terugplaatsen denk ik.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 14 gasten