eerst clomid, nu menopurspuiten en pregnyl

Andere behandelingen forum.
Plaats reactie
Ellietje
Berichten: 181
Lid geworden op: 13 juni 2016, 14:42

Re: eerst clomid, nu menopurspuiten en pregnyl

Bericht door Ellietje » 7 juli 2016, 13:33

Geen flauw idee. Ik heb nog nooit het woord 'AMH' horen vallen bij de gynaecoloog dus ik neem aan dat het ofwel nooit bepaald is geweest, ofwel dat de waarde ok is en het vermelden niet waard was. :)

IVF lijkt gewoon de allerlaatste stap te zijn en dat schrikt enorm af. Langs de andere kant heeft men natuurlijk wel meer vat op een mogelijke zwangerschap dan bij gewone inspuitingen of andere stimulatiekuren.
Wauw, zo veel embryo's! Dan weet je weer waarvoor je bezig bent. :D Maar nog geen resultaat bij jou, leid ik af uit jouw berichten..?

Nu ja, bij mij hebben ze de tactiek weer even veranderd. :) Aangezien ik nog steeds bloedingen heb en ik niet echt fel lijk te reageren op Menopur, heb ik zelf gevraagd om de behandeling even on hold te zetten tot na de zomer.
De prof vond dat een goed idee en zei dat ik best de pil terug even neem om de bloedingen te stoppen zodat ik 'gerust' op vakantie kan. In tussentijd wil ze me ook Metformine geven, om mijn hormonen en insuline terug op orde te brengen. Blijkbaar heeft dat een gunstig effect op PCO bij niet-diabetici. Fingers crossed! :D
En na de zomer gaan we dan nog 1 keer proberen met Menopur, maar dan meteen beginnen met 150E.

Maar nu... rust! :D
IVM 1.1 (vers): neg. | IVM 1.2 (cryo): neg. | IVM 1.3 (cryo): zwanger

Panacea
Berichten: 476
Lid geworden op: 25 november 2014, 17:39

Re: eerst clomid, nu menopurspuiten en pregnyl

Bericht door Panacea » 7 juli 2016, 18:33

AMH staat voor antimulleriaans hormoon ;-) Denk dat dat in veel ziekenhuizen nog niet standaard in de bloedname zit

nee, helaas, nog geen effect, we zitten nu al in de helft (al 8 embryo's weg, 6 teruggeplaatst, 2 stuk gegaan bij het ontdooien). Normaal zou ik na 3 embryo's zwanger moeten zijn, maar ze vermoeden nu dat ik net doordat mijn AMH zo hoog is (wordt dan een high responder genoemd) een zekere genetische chaos in mijn eicellen creeer, en dat er dus genetisch met veel embryo's fouten zijn (joy :roll: )

geniet van de vakantie! en inderdaad erna met vernieuwde moed ertegenaan. Metformine heb ik ook genomen tijdens de clomid (zonder reactie) en tijdens de ivf stimulatie (leek ik toch iets beter mee te reageren) In het begin heb je daar wel serieuze maag/darm last van, maar meestal wordt dat beter na een tijdje
Afbeelding

suz
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 oktober 2016, 21:36

Re: eerst clomid, nu menopurspuiten en pregnyl

Bericht door suz » 26 oktober 2016, 21:47

Hallo,


Mijn man en ik willen heel graag een 2e kindje en we zijn nu bezig met een vruchtbaarheidsbehandeling (i.v.m pcos)
Een jaar geleden ben ik gestart met clomid en daarna met gonal-f. Maar dat werkte niet bij mij. (geestelijk) Nu ben ik voor
de tweede keer menopur aan het spuiten ( de vorige maand liep het uit op een ms)
Ik zou het fijn vinden om met iemand te praten die in hetzelfde schuitje zit. Zodat we ervaringen kunnen uitwisselen.
Ik vraag me namelijk af of er iemand is die kan vertellen over de eventuele zwangerschapskansen met menopur.

groetjes suz

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten