eerst clomid, nu menopurspuiten en pregnyl

Andere behandelingen forum.
philomeentje
Berichten: 103
Lid geworden op: 21 juni 2010, 18:56

Bericht door philomeentje » 4 november 2010, 21:41

Hey Koala, hoe was je bn vandaag geweest?

Hey Swiet, de voorbije meldingen van zwangerschappen waren vooral collega's of vriendinnen. De vriendinnen die het dichtst bij mij staan, waren tot nu toe nog niet zwanger. Ik wist natuurlijk wel dat er plannen zijn / waren. Maar het is natuurlijk nog wel wat anders als het echt zo ver is, ook al vertellen ze het nog zo voorzichtig. Ik ga er inderdaad proberen zoveel mogelijk met haar erover te praten, en eerlijk te zijn. Dankjewel voor de goede raad.

Succes, meiden!

Liefs

swiet
Berichten: 36
Lid geworden op: 19 september 2010, 16:57

Bericht door swiet » 5 november 2010, 7:35

Liefste dames, ik heb nog eens een vraagje over menopur. Zou het kunnen dat je hiervan bijzonder emotioneel wordt? Het is mijn eerste cyclus met menopur en ik krijg voortdurend huilbuien... Of is het gewoon wat teveel geweest en komt het er nu uit...

koala
Berichten: 721
Lid geworden op: 3 december 2009, 19:01

Bericht door koala » 5 november 2010, 9:48

hey dames,

@Swiet, geen idee of het die menopur is, maar ik ben behoorlijk emotioneel. Volgens mij is het een combinatie van verschillende zaken: medicatie, de behandeling, de duur ervan, de onzekerheid, .... en voor de rest maar allemaal zwangere mensen!!!

Net gebeld naar de gyn voor mijn bloedwaarden. Die waren lager dan 2 dus een succesvolle miskraam! Olé, toch erg dat je dan eigenlijk tevreden moet zijn. Gyn zei dat het op zich ook wel een goed teken was dat de medicijnen wel blijken te werken. En dat is natuurlijk zo, maar nu nog niet echt een troost. Daarvoor is het nog te vroeg. We hebben nu een rustmaand en begin dec of als mijn regels vroeger doorkomen, dan weer bellen met gyn en dan vliegen we er weer in. Dus ik kan deze maand volop voor iedereen meeduimen!!!!

swiet
Berichten: 36
Lid geworden op: 19 september 2010, 16:57

Bericht door swiet » 5 november 2010, 23:30

Hoe gaat het met iedereen? Klaar voor een echt herfstweekend?

Wij mogen dit weekend uitkijken naar poging 4. Menopur heeft uiteindelijk niet gedaan wat het moest doen (baarmoederslijmvlies blijft steken op 5 mm), maar mooi drielagig, dus men wil het erop wagen.
Net pregnylspuit gehad. Morgen dagje rust. En dan maar weer duimen en hopen.

Ben alvast blij dat ik niet nog eens bloed moet laten trekken. Plaatsjes op rechterarm waren op. Linkerarm is niet zo best. Werd dus prikje in de onderarm. Pijnlijk, vond ik!

Oh ja... had ik al gezegd dat ik uiteindelijk mijn menopur-spuitjes toch zelf heb gezet? Was er best trots op.

Moet in het andere forum het lijstje nog eens gaan bijwerken.... Hoe zit het bij jullie ook weer allemaal? Ik kan de gesprekjes niet altijd zo goed volgen...

philomeentje
Berichten: 103
Lid geworden op: 21 juni 2010, 18:56

Bericht door philomeentje » 6 november 2010, 13:16

Hey Swiet,

met mij gaat het momenteel redelijk goed. Ik heb het momenteel ook vrij druk met meer praktische zaken en de volgende week is kort, maar zeer druk en intensief. Maandag eindelijk naar de gyn, dan weet ik meer over opstart menopur en kunnen we weer starten. Dinsdagavond een belangrijk gesprek voor't werk waar ik ook al best zenuwachtig voor ben. De drukte met alle praktische zaken zorgt ervoor dat ik wat minder kan stilstaan bij alles wat met zwanger en baby'tjes te maken heeft, en da's ook niet slecht.
Succes met poging 4, ik duim en hoop met je mee!

Liefs*

Bientje
Berichten: 38
Lid geworden op: 14 september 2010, 20:11

Bericht door Bientje » 8 november 2010, 17:51

Ben een tijdje niet meer hier geweest, omdat ik mezelf soms eens wijsmaak dat altijd berichtjes lezen ook niet zo goed is. Maar vandaag kon ik het toch weer niet laten om te kijken hoe het met jullie ging ondertussen.

Koala, ik vind het zooooo vreselijk wat je is overkomen! Ik hoop dat je snel terug de moed en de kracht vindt om er weer voor te gaan.
Ik duim alleszins voor jullie!


Ondertussen wacht ik nog steeds op een nieuwe afspraak met mijn gynaecologe. Nu ze ook halftijds in het fertiliteitscentrum werkt, is ze veel minder op haar privépraktijk en is het bijgevolg minder makkelijk om haar te pakken te krijgen :-(.
Morgen belt ze me op en ik hoop dan dat ik snel mag gaan, want ben het wachten ook meer dan beu hoor.
Ik weet niet of mijn baarmoederslijmvlies dunner wordt door de clomid, maar ik heb wel bijna alle andere bijwerkingen die op de bijsluiter staan. In het begin was dat niet zo...

En wat het psychologiosche aspect betreft, ik kan ook bij mijn vriend terecht hoor, maar soms maak ik mezelf wijs dat stress niet goed is en dat ik misschien maar eens iets anders moet proberen?

In mijn omgeving is ook iedereen zwanger en ik vind het behoorlijk frustrerend dat de baby-onderwerpen soms bewust gemeden worden om mij te sparen.
Ik vind continu over baby's praten niet fijn, maar ik vind het nog stukken erger dat je in een uitzonderingspositie gezet wordt zonder dat je daar zelf om gevraagd hebt.

En als mensen mij zeggen: " Wacht maar, het komt wel... wanneer je het het minst verwacht zal je zwanger zijn" of " Je moet er niet zo hard mee bezig zijn, die stress is ook niet goed voor je." Dan heb ik het echt moeilijk.

Iedereen hier veel sterkte en succes!

Lieve groetjes,
Bientje

Bientje
Berichten: 38
Lid geworden op: 14 september 2010, 20:11

Bericht door Bientje » 8 november 2010, 17:52

Philomeentje, hoe was het bij de gyn?

Miekec
Berichten: 83
Lid geworden op: 4 oktober 2010, 15:18

Bericht door Miekec » 8 november 2010, 18:15

Hey,

@Bientje: Ik duim voor je mee dat je gyneacologe snel tijd voor je maakt! Ik begrijp heel goed al die andere twijfels.... zo herkenbaar.

@Koala: Veel sterkte! Zo frustrerend ...

Ik moet morgen een Hysterosalpingografie laten doen. Ik ben benieuwd en ook wel een beetje bang. Hebben jullie dit ook al laten doen? Wij zijn nog niet bezig met menopur enzovoorts.Voorlopig heb ik enkel nog maar Clomid genomen.

Liefs aan iedereen,
Mieke

philomeentje
Berichten: 103
Lid geworden op: 21 juni 2010, 18:56

Bericht door philomeentje » 8 november 2010, 21:49

Dag meiden,

zoals beloofd, het verslag van ons (ventje was eens mee) bezoekje aan de gyn.
Ik was kei zenuwachtig voor we binnengingen, snap nog niet helemaal waarom. Bloedname van vanmorgen was goed, ik blijk spontaan eisprong gehad te hebben deze cyclus, maar vrouwelijk hormoon is te laag om zwanger te zijn. Het goede nieuws is dus de eisprong, maar het klussen blijkt alweer geen effect gehad te hebben. En da's minder nieuws. Door de spontane eisprong begon de gyn te twijfelen of we dan niet eerst het zo moeten aanzien, zonder de menopur - maar dat zag ik niet zo zitten. We hebben ook maar zes maanden dat de drilling werkt he. En nu begin ik toch te twijfelen: hadden we er toch niet beter aan gedaan om pas na nieuwjaar met de menopur te beginnen?
Over het fibroom: daar kon hij niets meer van terugvinden, hij ging het op z'n foto's nog eens nakijken. Mijn ventje moet z'n zwemmers nog eens laten analyseren, zodat zeker geweten is of we toch niet met IUI moeten starten... Nu vroeg ik me wel af: kan je na IUI nog verder gaan met IVF, of stopt het na IUI? Weet iemand van jullie daar een antwoord op?
We hebben voor de menopur al de doos met materiaal meegekregen, de ampullen moet ik in't ziekenhuis nog ophalen. Nu maar hopen dat de :twisted: er vlug doorkomen, zodat we kunnen beginnen hè.
Ik hoop nu wel dat dit werkt, wat als dit ook niet lukt?
En nu kan ik beginnen stressen voor mijn belangrijk gesprek op't werk morgenavond... hopelijk slaap ik beter dan de afgelopen nachten - al betwijfel ik dat sterk.

Liefs*

koala
Berichten: 721
Lid geworden op: 3 december 2009, 19:01

Bericht door koala » 9 november 2010, 14:08

@Swiet, proficiat met de zelfspuitactie!!! Super dat je het toch aangedurfd hebt. Maar het blijft wel raar he, dat hele spuitgedoe. Hoe is de IUI verlopen?

@Bientje, de mensen zeggen soms de meest idiote dingen en staan er niet bij stil hoe kwetsend dat is. En als je behoefte hebt aan zo'n gesprek met een buitenstaander, dat kan ik alleen maar aanraden. Dat heeft me toen heel goed geholpen. Je moet wel zien dat je er vanaf het begin een goed gevoel bij hebt bij die persoon.

@Miekec, hopelijk is vandaag alles goed verlopen en heb je niet te veel pijn.

@philomeentje, als IUI niet lukt, dan is de volgende stap IVF of ICSI. Dus het stopt niet na IUI. Ik doe voorlopig enkel met menopur spuiten zonder IUI. Gyn zou bij mij ook IUI-stap overslaan omdat we al zolang bezig zijn en ik ook al 34, bijna 35 ben

swiet
Berichten: 36
Lid geworden op: 19 september 2010, 16:57

Bericht door swiet » 9 november 2010, 19:09

Dag Koala, dank je wel voor de lofbetuiging :-) Ik kan toch niet ontkennen dat ik blij ben dat het even niet meer moet ;)

De IUI is heel goed verlopen. Een schat van een gynaecoloog, die zelf zorgde voor sfeerverlichting. We zijn dan ook met een super gevoel naar huis gegaan.

Nu maar weer wachten... En de ervaring leert me dat dat mijn minst goede weken zijn...

koala
Berichten: 721
Lid geworden op: 3 december 2009, 19:01

Bericht door koala » 9 november 2010, 22:32

@Swiet ja, die wachtweken zijn zwaar! Want dan wordt het spannender he! Ik wens je veel succes en geduld met het wachten. En hopelijk hoef je ook geen spuiten meer te zetten nadien!!!

Bientje
Berichten: 38
Lid geworden op: 14 september 2010, 20:11

Bericht door Bientje » 10 november 2010, 16:23

@ Mieke: ik heb ook zo'n hysterosalpinografie laten doen. Niet zo aangenaam, maar met een pijnstiller kan je er wel tegen hé.
Hoe was je resultaat? Ik duim alvast voor een positieve uitslag!

Ik mag vrijdag 3 december terug naar de gyn. Ben eens benieuwd wat dat gaat uitwijzen. :?:

Miekec
Berichten: 83
Lid geworden op: 4 oktober 2010, 15:18

Bericht door Miekec » 10 november 2010, 17:28

Hey,

Bientje, het onderzoek zelf viel heel goed mee, maar we hebben een "zware" slag van de molen gekregen. De radioloog heeft maar één eileider gevonden en die eileider was dan ook helemaal niet in orde. De verbinding met mijn baarmoeder is niet oké. Normaal krijgen ze de eileider opengespoten met de contrastvloeistof, maar dat was bij mij niet mogelijk. Hij vertelde dat de kans op een natuurlijke zwangerschap onmogelijk was. Nu dat waren zijn eerste bevindingen. Hij moest alles nog eens goed bekijken en ging alles doorsturen naar de gyneacologe. Daar mogen 23 november naar toe om alles te bespreken. (dat is nog even wachten dus) Normaal kan mijne man mij terug optimistisch doen denken, maar gisteren zat hij ook in een serieuze dip en dan voel ik mij precies eens zo slecht ...
Ach ja, we kunnen alleen maar afwachten.


Voor jou duurt het dan ook nog even voor je naar de gyneacologe mag. Om die tijd te overbruggen zullen we maar lekker veel op op dit forum komen hé! :wink:

Bientje
Berichten: 38
Lid geworden op: 14 september 2010, 20:11

Bericht door Bientje » 13 november 2010, 9:16

Arme Mieke...

Zo'n nieuws krijgen is natuurlijk nooit leuk, maar wacht toch maar eventjes af tot je met je gyn gesproken hebt. Die weet wellicht wel wat de mogelijkheden zijn en gelukkig staat de medische wereld al zooooo ver en zijn er voor zulke problemen echt wel oplossingen.

Een vriendin van mij is via ICSI zwanger geworden van de eerste keer.
Probeer zeker positief te blijven en ik blijf voor jullie duimen.

Ik kreeg vanochtend mn maandstonden door, dus heb ook weer effe een tikje te verwerken... Maar gek genoeg zie ik er deze keer niet zo hard van af als de vorige keren. Wellicht is dat omdat ik alle hoop heb gezet op het bezoek aan mn gynaecologe.

We zullen inderdaad regelmatig een beetje tegen elkaar komen zagen hier... Dat lucht vaak op hé!

Ik duim voor je hoor Mieke! Dat 23/11 maar snel daar zal zijn...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten