eerst clomid, nu menopurspuiten en pregnyl

Andere behandelingen forum.
Miekec
Berichten: 83
Lid geworden op: 4 oktober 2010, 15:18

Bericht door Miekec » 14 november 2010, 17:05

Hey Bientje,

We zijn nu al een paar dagen verder, en we zijn er ons al meer en meer van bewust dat er nog veel mogelijkheden zijn. Het was gewoon even schrikken. Net een druk weekend gehad dus deze dagen zijn dan ook weeral voorbij gevlogen.

Ik heb dit weekend voor de eerste keer echt ruzie gehad met mijn man. De frustraties kwamen bij ons beide boven. Mijne man was blijkbaar ook erg geschrokken van deze resultaten. Hij vond het allemaal zo oneerlijk (Zijn broer heeft net twee kleine kinderen gekregen, en hij wil dit ook zo graag!) ...
Nu is wel alles terug in orde hoor! Het was gewoon even een moeilijk moment.

Bientje, spijtig dat je :twisted: er door gekomen zijn, maar wel knap van je dat je er nu minder mee zit. Een bezoekje aan de gyneacologe kan toch veel doen vind ik. Dan heb je nog eens een goede uitleg enzo. En zij slagen er ook in van je gerust te stellen.

Liefs

philomeentje
Berichten: 103
Lid geworden op: 21 juni 2010, 18:56

Bericht door philomeentje » 17 november 2010, 16:57

Mieke, Bientje, hoe gaat het met jullie? Ben hier alweer eventjes niet meer geweest, hè. Ik krijg blijkbaar niet altijd melding van nieuwe berichten.
Mieke, krijg je de tijd een beetje om? Gelukkig komt de 23ste toch een beetje dichterbij.
Bientje, heb je al iets van je gyn gehoord? Weet je al wat meer?

Hier is het wachten op de :evil: voorbij, morgen mogen we de eerste menopurspuit zetten. Volgende week naar de gyn. Ben toch eens benieuwd wat dat gaat geven. Maar voor het zover is, momenteel: buikpijn! rugpijn!!

Liefs*

Bientje
Berichten: 38
Lid geworden op: 14 september 2010, 20:11

Bericht door Bientje » 20 november 2010, 18:44

@ Mieke: 23/11 komt nu wel dichtbij hé. Hoe voel je je ondertussen?
Die ruzies komen bij ons ook wel voor hoor, maar als we allebei even zijn "uitgeraasd" is het snel weer grote liefde hoor.
Ik denk dat het niet valt te onderschatten wat onze mannen doormaken ook. Zij staan ook machteloos tegenover de situatie en hebben dan nog eens de 'pech' of 'het geluk' dat ze niet met die maandelijkse kwaaltjes zitten die hen met de neus op de feiten drukken.
Ik hoop echt dat je bezoekje aan de gyn je weer een flinke portie moed kan geven en dat je snel samen tot een geschikte behandeling kan komen.

@ Philomeentje: ik ben deze week heel effe langs mijn gyn gemoeten, omdat ik voorschriftjes voor clomid moest hebben. Twas maar een blitzbezoekje, gewoon binnen en buiten. Ze zei wel dat ze 6 maanden clomid genoeg vindt om het beu te zijn. Wetende dat ik nu mijn 7de maand bezig ben met 3xclomid... Zegt genoeg, niet?
Hou ons ook op de hoogte van je gynbezoek hé!

En voor de rest, ga ik me nu VOLLEDIG storten op de music for life actie die ik met de kindjes van mijn klasje ga helpen steunen :-)
Kwestie van de gedachten een beetje te verzetten!

Dikke knuffels,
Bientje

philomeentje
Berichten: 103
Lid geworden op: 21 juni 2010, 18:56

Bericht door philomeentje » 26 november 2010, 21:15

Hey Bientje,

hoe gaat het nu met jou? Hoe loopt het met de music for life actie in het klasje?

Ik ben na één cyclus met 3x clomid per dag moeten stoppen van de gyn, en hij zei dat een ovariële drilling + menopur beter zou werken. Voorlopig heeft hij gelijk: ik moest afgelopen dinsdag naar de gyn, en daar kreeg ik te horen dat de menopur niet aansloeg. Ik moest donderdag opnieuw bloed laten trekken en dan vandaag bellen om te horen of de dosis menopur verhoogd moest worden. En dus belde ik daarstraks met een klein hartje naar de gyn tijdens de speeltijd... en toen bleek dat mijn waarden de goede kant op gingen. Ben daarstraks nog voor een echo geweest en er is toch wel een eisprong op til, zeker? Ik was opgelucht en blij, hoor! Zondag een nieuwe bloedname, en maandag weet ik of ik pregnyl moet krijgen en of er nog een echo volgt. En er zal geklust moeten worden, hè. Ben wel blij dat het werkt, want ik begon al echt te panikeren.

Liefs*

Bientje
Berichten: 38
Lid geworden op: 14 september 2010, 20:11

Bericht door Bientje » 26 november 2010, 23:23

Oooh Philomeentje, ik ben zo blij dat je waarden goed zijn en er een eisprong int zicht is!!!
Goed klussen is dus absoluut de boodschap. Probeer je vooral goed te ontspannen en drink van tevoren een glaasje cava ofzo om zeker goed relaxed te zijn. (das nen tip van de gynaecologe hoor :D )
Waarom moest je eigenlijk stoppen met die 3x clomid? Sloeg dat niet aan?
Hoe voelde je je bij die clomid? En hoe voel je je nu bij die andere medicijnen.
Volgens mijn gyn is clomid het minst erge qua bijwerkingen...

Och, ik ben heeeel benieuwd wat ze me volgende week gaat aanraden en hoe het dan weer verder moet.
Wat er moet gebeuren weet ik niet, maar dat er iets moet gebeuren weet ik wel. Ik ben het écht beu :cry: .

De music for life actie op school krijgt stilletjes aan meer vorm en de kinderen in de klas vinden het echt geweldig! Wij jufkes natuurlijk ook ;-)
Het doet goed om je gedachten te verzetten, op eender welke manier. Maar dat zal jij ook wel weten...

Ik duim heel erg hard voor jullie!!! Hou ons op de hoogte hé.

*Knuf*

philomeentje
Berichten: 103
Lid geworden op: 21 juni 2010, 18:56

Bericht door philomeentje » 28 november 2010, 10:55

Hey Bientje,

ik ben ook heel blij dat het de goede kant opgaat, hoop alleen dat deze keer ook eens de goede keer klussen gaat zijn! De tip van de cava is een goeie, dankjewel!

3xclomid sloeg bij mij niet aan toen ik de eerste keer opnieuw op echo ging, en ik denk dat de gyn niet langer wou afwachten en toch die drilling wou proberen. Het lijkt mij nu met de menopur dat ik minder bijwerkingen heb dan met clomid, ofwel ben ik er al wat aan gewend. Met clomid had ik veel meer stemmingswisselingen, en kon ik dagen hebben dat ik voor het minste begon te huilen. Ik heb nu ook wel mijn huilbuien op gezette tijden, maar het voelt toch nog helemaal anders dan met die clomid. Tijdens mijn rustmaand na die drilling had ik ook enorm last van hormoonschommelingen, dus ik kan nu niet goed meer volgen: volgens mij is mijn lichaam een beetje op hol geslagen. Waar ik nu wel meer last van heb, met die menopur, dat is van gevoelige borsten (de ene dag wel, de andere dag niet). Ik heb ook het gevoel dat ik er vermoeid van word (of hoe zeg je dat anders), maar het zou natuurlijk ook kunnen zijn dat de kerstvakantie in aantocht is, en dat nu de schoolvermoeidheid er alweer uit komt - al twijfel ik daar toch ook weer aan.

Wanneer moet je naar de gyn? Anders moet je eens vragen wat de andere opties zijn, en eens vragen hoe zij het ziet... Het heeft toch geen zin om eindeloos te blijven proberen met die clomid, ik zou denken dat er toch gewenning optreedt of zo.

Wat ga je doen als music for life? Bij ons in de klas begint nu een van de fijnste weken van het jaar: vrijdag komt de goedheilig man in de klas. En vooraf mogen ze hun schoen ook al eens zetten, en komt zwarte piet nog zwarte vingers op vanalles en nog wat zetten. Toch altijd fijn om te zien dat de kindertjes toch zo opgaan in het hele sintgebeuren!

Liefs*

Miekec
Berichten: 83
Lid geworden op: 4 oktober 2010, 15:18

Bericht door Miekec » 29 november 2010, 7:39

Hoi Bientje en Philomeentje,

Bientje ik kan me voorstellen hoe jij je nu voelt. Wij hebben ook eerst (wel maar) 5 maand clomid genomen en de gyneacologe wou nog een beurt voor schrijven. Voor ons was het genoeg, dat hebben we haar ook duidelijk gemaakt. We hebben dan zelf naar een fertiliteitskliniek gebeld en een afspraak gemaakt. Dus ik kan me echt voorstellen dat je zoiets hebt van en is het nu niet genoeg? Stel het voor aan je gyneacologe, want 7 maanden is inderdaad al heel lang! Ben je zo ondertussen aan paar keer moeten langs gaan om te zien of die clomid hielp om eitjes aan te maken? Veel succes deze week bij de gyneacologe! Ik duim voor je...

Philomeentje, je maakt me al een beetje bang voor de menopur... :wink: Ik had van die clomid (ook al kon dat niet volgens onze vorige gyneacologe) ook al veel last van stemmingswisselingen. Ik vrees ervoor dat ik dat idd ook zal hebben met die menopur. :( Mijne man heeft toen tijdens die weken serieus afgezien! Aiai. Wat betreft vermoeidheid is het bij mij nu ook weer op en top hoor. Hoewel ik al een week een stagiaire heb (nu nog twee dagen) heb ik precies ook al nood aan verlof! Zal ook wel door de spanninge komen van de laatste weken. Ik ben hoe langer hoe meer banger voor mijn kijkoperatie van volgende week. Ik hoop dat er niet nog meer slecht nieuws uit komt!

Voor music for life gaan wij een hot-dog actie doen in de school. De kinderen kunnen dan hotdags eten ipv bokes. Ik ga samen met een aantal collega's het geld afgeven aan het glazen huis!

Liefs

koala
Berichten: 721
Lid geworden op: 3 december 2009, 19:01

Bericht door koala » 29 november 2010, 12:42

Hey allemaal;

Weer even geleden dat ik hier iets geschreven heb, ik lees wel mee maar zoveel heb ik niet te melden.

Ik heb met Menopur geen bijwerkingen en voor mij was Clomid een hel. En de meesten die ik gehoord heb, vinden Clomid ook het ergste als medicatie. Maar iedereen zal daar anders op reageren. En ja, we zijn bezig met hormonen, dus onze emoties zullen bij alles wel versterkt worden vermoed ik. Ik heb nog het meeste last van bijwerkingen bij de utrogestan, maar ja dat is op basis van urine van zwangere vrouwen, dus logisch wellicht dat je dan last kan hebben van misselijkheid, pijnlijke borsten, ..... Het is geen lachertje he die behandelingen.

En ik ben na 4 keer clomid gestopt omdat de behandeling niet meer aansloeg.

Bientje
Berichten: 38
Lid geworden op: 14 september 2010, 20:11

Bericht door Bientje » 4 december 2010, 18:46

Hey dames,

Ik ben gisteren weer naar de gynaecoloog geweest en het was super verhelderend!
Ik mag met de clomid stoppen, 7 maanden is meer dan voldoende om het beu te zijn.
De volgende stap is menopur en pregnyl. Heb mijn aanvraag al ingediend bij de ziekenkas en hoop nu snel op een toelating. De vrouw van de ziekenkas sprak over 10 werkdagen, dus ik hoop dat het er dan echt is, anders moet ik weer een maandje wachten.
Ik ben wel heel erg benieuwd hoe dat allemaal zal verlopen en of ik die inspuitingen wel bij mezelf kan zetten. Ik denk dat ik ga vragen aan mijn vriend om dat te doen, ik en spuiten... Brrr!

Dus, langs de ene kant ben ik opgelucht omdat ik met die verdomde clomids mag stoppen en langs de andere kant ben ik bang voor wat gaat komen.

Ik ben ook wel een beetje geschrokken van het feit dat je maar 6 pogingen terugbetaald krijgt...
Duimen is dus absoluut de boodschap!!!

@ Philommentje: Wij verkopen zelfgemaakte sleutelhangertjes en magneetjes en brengen de opbrengst met de kinderen zelf naar het glazen huis.
Ook bij ons kwam vrijdag de Sint en het was echt weer een superfijne dag!
Ben blij dat er zulke dagen bestaan, zodat je echt ten volle je gedachten kan verzetten ;-)

@ Philomeentje en Mieke: Alledrie leerkrachten ofwat? Ook toeval ;-)

Veel sterkte en tot gauw hé!

xxx

Miekec
Berichten: 83
Lid geworden op: 4 oktober 2010, 15:18

Bericht door Miekec » 7 december 2010, 19:49

jep jep leerkracht op en top!!
En ik ben er trots op!

Bientje en philomeentje, ik moet jullie iets vertellen. Je weet dat wij verdere grote stappen gingen nemen. We gingen starten met insemanties en menopur, maar ... sinterklaas heeft voor ons een leuk cadeautje gebracht. Wij zijn zwanger! Nu het is niet zonder risico's, want met een halve baarmoeder is de kans op miskramen ontzettend groot gedurende de hele cyclus! Ik wil daar tegen jullie niet te hard over zagen, want ik weet wel dat we ons pollekes mogen kussen.

Lieve meiden ik blijf voor jullie duimen en ik zal af en toe nog wel eens een hart onder de riem komen steken als dat van jullie nog mag natuurlijk ...

Liefs x

Bientje
Berichten: 38
Lid geworden op: 14 september 2010, 20:11

Bericht door Bientje » 7 december 2010, 20:19

WAUW!!!! Kei leuk nieuws :o
Ik hoop nog steeds dat het ook hier bij mij tzelfde is en ik heel dat menopur-gedoe niet moet ondergaan! Maar ik durf er niet echt volledig op hopen...

Maar goed, genoeg gezeverd! Ik duim 300% voor jullie en hou ons maar op de hoogte hé!

Ik ben echt blij voor jullie :D

koala
Berichten: 721
Lid geworden op: 3 december 2009, 19:01

Bericht door koala » 7 december 2010, 21:57

@Bientje, geen schrik hebben voor die Menopur hoor! Ik voel me daar veel beter mee dan met die Clomid. Met Menopur kunnen ze dat ook beter afstemmen, dus beter regelen. En met mijn tweede menopurbehandeling ben ik wel zwanger geworden, wel gevolgd door een miskraam maar het had dus beter effect dan die clomid. En de eerste keer is dat wat raar om zelf die spuit te zetten of te laten zetten, maar dat went wel!! Veel succes alleszins!!!

En hoe is met iedereen voor de rest?
Mieke, jou heb ik al proficiat gewenst in het andere item! Spannend hoor!!!

philomeentje
Berichten: 103
Lid geworden op: 21 juni 2010, 18:56

Bericht door philomeentje » 10 december 2010, 15:39

Dag allemaal,

eindelijk kan ik hier komen antwoorden, heb een heel drukke (rot)week gehad - maar daarover verder meer.

Eerst en vooral: een hele voorzichtige proficiat, Mieke !! Ik ben zo blij voor jou!!! Ik ga zeker mee duimen dat het goed afloopt.

Bientje, ik moet eerlijk zeggen dat ik minder bijwerkingen ervaar van de Menopur dan van Clomid. Ik ben nog vaak emotioneel, maar de enorme uitersten lijken veel minder. Het eerste spuitje vond ik enorm spannend, het tweede ook nog wel best, maar daarna ging het best vlot. Ik heb ze wel zelf niet gezet, mijn vriend heeft dat gedaan - kwestie van dat hij dan ook zijn aandeel had. De spuitjes zijn véél minder pijnlijk dan bijvoorbeeld die van pregnyl.

Ik had een rotweek, heb deze week een paar grote flaters begaan op school, en had dan ook nog de pech dat daar op dat moment zo fout op gereageerd werd dat iedereen het ook meteen wist. Het hoogtepunt van mijn rotweek was toch wel dinsdag, toen er 's avonds in de les kleding toch iemand heel subtiel vroeg 'of er ook patronen waren van zwangerschapskledij'- ben dan maar wat op het toilet gaan wenen, om me daarna de rest van de les een beetje te zitten ergeren aan de gesprekken over baby's op komst en kleinkinderen op komst. Ik heb dus weer wel mijn weekje gehad.
Om even op een eerdere vraag te antwoorden: ik werk op een school, maar ben striktgenomen geen leerkracht: ik ben logopediste en werk mee in een klas in het buitengewoon onderwijs. De leerlingen uit ons klasje zijn dus ook 'mijn kindjes', en ik geef ook voor ongeveer de helft van de tijd echt les aan de klas, de andere tijd gebruik ik om logo-therapie te geven.

Succes allemaal ! Mieke, wanneer weet je meer?


Liefs*

rainbow
Berichten: 731
Lid geworden op: 17 februari 2010, 14:31

Bericht door rainbow » 10 december 2010, 15:57

hey dames,

ik kom hier even schrijven, de meeste dames ken ik van andere onderdelen van dit forum he :wink:

mieke: wat super!! goh,, de dans ontsprongen, idereens droom hier denk ik!! proficiat!! heel veel succes en hoop dat je speciale baarmoeder toch alles heeft om voor jullie beebje te kunnen zorgen!

philomeentje: he zo weken kan je missen als de pest he.. knuf, meid. Maar weet je wat wel leuk is? Ik ben ook logo in het buitengewoon onderwjs :) Allez, voorlopig toch nog, vervanging tot aan de vakantie, daarna hopelijk andere vervanging, maar nog steeds geen bevestiging van de directie gehad :roll:

Ik voelde ook altijd veel minder van menopur dan clomid, maar nu even geen hormonen en later overschakelen naar ivf, jammer genoeg :( :(

groetjes en liefs

Miekec
Berichten: 83
Lid geworden op: 4 oktober 2010, 15:18

Bericht door Miekec » 10 december 2010, 17:06

Hey Iedereen,

Philomeentje, zo'n weken zijn inderdaad erg zwaar. Je probeert dan je gedachten te verzetten op school en op anderen plaatsen, maar dit is niet altijd even evident! Ik begrijp het maar al te goed. Je moet je niet lastig voelen dat het je even te veel werd ... Ik ben er op school nogal vrij open over geweest, dus als ik zo eens een mindere dag had dan begrepen ze mijn gedrag wel ... Maar die stap zetten om het te vertellen is niet zo evident en ik werk tenslotte ook al wel bijna 9 jaar op dezelfde school dus ...

Ik lig momenteel op de zetel met een virus. Kben nog steeds erg bang dat het gaat mislopen, maar ja .. Op 22 december mogen we voor de eerste keer naar de gyneacologe. Dan zijn we een dikke zes weken ... Is wel snel voor een eerst echo, maar ja aangezien mijn problematiek ...


Bientje, koala en rainbow heel lief van jullie dat je blij bent voor ons. Jullie zijn schatten van forum-maatjes!
x

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast