eerst clomid, nu menopurspuiten en pregnyl

Andere behandelingen forum.
Bientje
Berichten: 38
Lid geworden op: 14 september 2010, 20:11

Bericht door Bientje » 11 december 2010, 23:32

Hi there!

@ Philomeentje: arme meid! Zo'n weken zijn echt niet fijn hé!!! Bij mij weet ook iedereen op school het, maar dan nog voel je je vaak onbegrepen en heeeeel erg down als iedereen dan voor de zoveelste keer begint te praten over de kindjes thuis of over zwangere vriendinnen, zussen, dochters...

Pregnyl moet ik ook krijgen hoor :-(

Ik wacht nu heel ongeduldig op :evil:, maar voel nu al dat ze eraan komen. Mijn goedkeuring van het ziekenfonds is binnen, dus dat is al een zorg minder!

@ Koala: Ik ben echt als de dood voor alles wat met spuiten te maken heeft hoor, dus ik houd echt mijn hartje vast! Heb al aan mijn vriend gevraagd of hij de prikjes wil zetten en die ziet dat volledig zitten.

@ Rainbow: Hoe lang heb jij menopur geprobeerd? En waarom hebben ze de stap naar ivf gezet? Zie je het allemaal een beetje zitten? (Ik duim alvast hoor)

@ mieke: Ik hoop dat je snel beter wordt en dat je 22/12 goed nieuws krijgt bij de gyn.
Rust maar heel goed uit en ontspan je een beetje hé.

@ Allen: Nemen jullie na al die tijd eigenlijk nog dagelijks foliumzuur in???
Ik ben daar al een tijdje mee gestopt, maar vraag me af hoe het daar bij jullie mee zit?

Dikke kussen,
Bientje

koala
Berichten: 721
Lid geworden op: 3 december 2009, 19:01

Bericht door koala » 12 december 2010, 10:01

hey Bientje,

Ik was er een tijd mee gestopt met die foliumzuur, was het dan terug beginnen innemen toen ik hoorde dat ik zwanger was. En ja, nu blijf ik het inderdaad nog wel innemen. Op dit moment staat er 's morgens een hele pillenrij te wachten (methformine, duphaston, kruidenpillen van de acupunctuur, dus die foliumzuur kan er dan ook nog wel bij)

Ja, ik moet nog 5 dagen duphaston nemen, want die MS willen maar niet komen. En als er dan nog niks is, dan moet ik een maand de pil nemen, en daar heb ik eigenlijk helemaal geen zin in. Nu wil ik echt wel weer met de behandelingen beginnen.

@Mieke, veel beterschap, hopelijk ben je snel van het virus verlost.

rainbow
Berichten: 731
Lid geworden op: 17 februari 2010, 14:31

Bericht door rainbow » 12 december 2010, 16:10

hey,

mieke: he nu nog een beu virus onder de leden :( Al wat beter? Ik duim dat verder alles goed loopt hoor!

bientje: ik heb 4 IUi's gehad met clomid en pregnyl, dan 1e poging met menopur afgelast door te veel follikels en kans op drie- of vierling, dan nog 3 iui's met menopur. Na 6 IUi's raden ze sowieso ivf aan, maar je mag zelf nog wel doordoen met IUI als je dat wil. (maar kansen op slagen worden steeds lager)Ik heb er dus in totaal al 7 gehad. De laatste teleurstelling was er één te veel en heb de behandelingen even 'on hold' gezet.
En nee, ik zie ivf echt niet goed zitten. Nog meer hormonen, de afspraken, het geregel (zeer handig als je tijdelijk werk hebt :? ), schrik voor pick-up en emotioneel heb ik het heel lastig om de stap te zetten. Momenteel voel ik me redelijk goed (typisch voor halvewege cylus, nog hoop, maar ook nog niet te veel), maar als ik denk aan ivf starten (en dan nog eerst aan pil, hoe stom, dan kan je zelfs niet meer natuurlijk proberen :x )word ik half depressief. Voel me er een beetje een slappeling door, anderen lijken de overstap toch makkelijker te maken..Kans zit er in dat ik nog een maandje langer rust inlas..

Ik neem al 3 jaar foliumzuur, en in het tweede deel van de cyclus Omnibionta pronatal (extra vitaminen en ijzer voor als je zwanger wil worden)De ferti-gyn vroeg bij mijn eerste bezoek al of ik foliumzuur nam, belangrijk dus en ik stop er dus niet mee. Al heb ik me al vaak afgevraagd waarom ik het neem :( Maar het zou het belangrijkst zijn in de eerste fase van de zwangerschap, nog voor je het weet, dus ja.. geen risico's denk ik dan. kleine moeite vind ik.

succes allemaal!!

philomeentje
Berichten: 103
Lid geworden op: 21 juni 2010, 18:56

Bericht door philomeentje » 12 december 2010, 18:24

Hello!

Bientje, ik neem al van in het begin foliumzuur. Het zou ervoor zorgen dat je baby geen open rug (onder andere) zou hebben, en is dus heel belangrijk voor moest je toch zwanger zijn. Ik ken op school een aantal kinderen met een open rug, en zou mijn kind toch wel willen behoeden voor dit letsel. Dat kleine gele pilletje hoort bij de rest, al is het wel een pil minder sinds ik geen clomid meer moet nemen. Ik neem verder nog metformine. Succes nog met de spuitjes, het zal best wel meevallen! Laat maar weten hoe het geweest is!

Mieke, geraak je een beetje door het virus? Rust maar goed uit, hè!

Rainbow, je moet doen waar jij je goed bij voelt. Ben je zelf nog niet toe aan IVF en alles wat daarbij hoort, neem dan de tijd om een beslissing te nemen. Doordat je werk onzeker is, maak je je daar - terecht- zorgen over. De pil nemen, zal zeker met een goede medische reden zijn, al snap ik heel goed dat je het daar moeilijk mee hebt, ik zou hetzelfde reageren - denk ik. Sterkte, meid !! En je bent geen slappeling, iedereen verwerkt dit alles op zijn manier. Een warme, troostende knuffel voor jou !

Succes, meiden !!

Bientje
Berichten: 38
Lid geworden op: 14 september 2010, 20:11

Bericht door Bientje » 13 december 2010, 17:19

@ Rainbow: Ik vind het ongelooflijk bewonderenswaardig als ik lees hoeveel moed en kracht jij hebt! Als je niet goed weet of je IVF wel ziet zitten, geef jezelf dan inderdaad nog even tijd om aan het idee te wennen of er helemaal achter te staan.
Het is zeker geen evidente stap en ik vind het maar meer dan logisch dat dit gepaard gaat met heel wat stress, emotionele dipjes en dergelijke meer.
Houd jezelf voor ogen dat je GEEN slappeling bent!!! Ik denk dat eenieder hier kan getuigen van het tegendeel.
Neem voldoende tijd en probeer echt niet te veel te stressen, ook al heb je een tijdelijke job... Je bent ook maar een mens hé en voor deze problemen kies je toch niet.


En dan wat het foliumzuur betreft. Een jaar geleden nam ik ook foliumzuur (mithra folic) maar ben er dan mee gestopt omdat ik er toen echt mijn buik van vol had en toch niet meer geloofde int feit dat ik snel een kindje zou hebben. Ik vond het ook wreed frustrerend om elke keer weer naar de apotheek te lopen en dan weer die gedachte dat mensen zouden beginnen denken: "Is die nu nog niet zwanger?"
Nu ben ik precies weer klaar voor dat foliumzuur en kan ik het me precies niet helemaal aantrekken wat de mensen denken!
Welk foliumzuur nemen julli? Mijn zus nam in het begin van haar zwangerschap Folavit...

Een schouderklopje voor iedereen en een goeie portie moed en geluk!!!

koala
Berichten: 721
Lid geworden op: 3 december 2009, 19:01

Bericht door koala » 14 december 2010, 19:22

ik neem inderdaad ook die Folavit!

En ik wacht, wacht, wacht, ..... :evil:

Bientje
Berichten: 38
Lid geworden op: 14 september 2010, 20:11

Bericht door Bientje » 15 december 2010, 15:07

@ Koala: Heb net folavit in huis gehaald... Goed hé!

Hier zijn ondertussen de :evil: aangekomen en nu wordt de menopur/pregnyl concreet.
Vrijdag moeten we voor de eerste keer naar het ziekenhuis. Ik ben zo zenuwachtig als wat!
Ben echt niet zo'n held met spuitjes en van die toestanden, maar het zal wel loslopen zeker?

Heb vandaag echt een slechte dag. Ik ben heel neerslachtig en zou zo elk moment kunnen beginnen huilen.
Moest op school gaan vertellen dat ik misschien vrijdag niet op tijd op school zal zijn en er moesten uurwissels en dergelijke organisatorische dingen gebeuren, maar ik vind het best vervelend.
Ik wil helemaal niet in een soort uitzonderingspositie zitten, maar ik moet wel heel de tijd om gunsten gaan vragen en dat zit me niet helemaal mee.
Hoe doen jullie dat op het werk met die ochtendraadplegingen en op tijd komen?

Pffff, fijn dat ik hier weer effe mijn gal kon spuwen.

Ik heb echt nood aan een portie geluk en een dosis wilskracht. :roll:

koala
Berichten: 721
Lid geworden op: 3 december 2009, 19:01

Bericht door koala » 15 december 2010, 16:48

Hey Bientje,


Ja, het is niet altijd evident he! Je agenda wordt helemaal bepaald door die behandelingen. Ik kan dat tot nu nog goed regelen met mijn werk. We mogen tot 10 uur binnenkomen, en dat haal ik meestal wel. Ik mag meestal ten laatst om 8 uur bij gyn langs en dan kan ik mijn trein van iets voor 9 nog halen. Zo ben ik nog op tijd op mijn werk. En als het niet lukt, dan laat ik dat weten aan mijn bazin.

De spuitjes, dat gaat echt wel goed meevallen hoor. Je moet het maar bekijken als een betere kans. Ik heb vandaag ook niet mijn beste dag, hevige koppijn, die :evil: die maar niet willen komen, ....

Is het bij jou gewoon Menopur spuiten of ook al IUI? Alleszins veel succes ermee!!!

philomeentje
Berichten: 103
Lid geworden op: 21 juni 2010, 18:56

Bericht door philomeentje » 15 december 2010, 21:42

Hey allemaal,

Bientje: in een mooi inpakpapiertje: een dubbele portie geluk en een dubbele portie wilskracht (en ook voor jou, Koala !!). De menopur gaat echt wel loslopen, hoor, dat gaat wel meevallen. Laat weten hoe het gegaan is, hè. Bij mij op school weten ondertussen de meeste collega's waar ik dagelijks mee werk (ik werk op een hele grote school) wat er aan de hand is, en ze hebben me allemaal op het hart gedrukt: denk aan jezelf, dat mag weleens !! Ik moet regelmatig ook op echo tijdens de lesuren, of een bloedname laten nemen, en daar wordt niet moeilijk over gedaan. Ikzelf blijf het wel vervelend vinden, hoor.

Koala, hopelijk voel je je al wat beter. Verwen jezelf een beetje, meid !! Ik duim dat die :evil: er snel zullen zijn!!

(de rest van m'n verhaal deed ik al op 't andere forum, hè)

Liefs!!

Miekec
Berichten: 83
Lid geworden op: 4 oktober 2010, 15:18

Bericht door Miekec » 17 december 2010, 18:01

Hey meiden,

Bij mij op school wisten ze ook steeds alles (allé ja ni echt alles, maar toch de belangrijke zaken) En ik moest ook regelmatig tijdens de schooluren op consultatie. daar hadden ze steeds alle begrip voor.
Ik stuur jullie allemaal een portie geluk voor in het nieuwe jaar! Ik blijf duimen.
Ik ben ook steeds foliumzuur blijven nemen. In het ziekenhuis (fertiliteit) vonden ze dit ook goed.

Ik ben van mijn virusje vanaf. Ik blijf wel heel bang, maar ja dat zal zo wel 9 maanden blijven.
Ik ga vanavond eens goed men gedachten verzetten bij Koen en Kris in 't sportpaleis!

Liefs,
Mieke x

koala
Berichten: 721
Lid geworden op: 3 december 2009, 19:01

Bericht door koala » 18 december 2010, 12:19

Deze nacht enorm veel buikpijn, bijna niet geslapen. En jawel vandaag waren de :evil: daar! Dus mijn lichaam is toch niet helemaal het noorden kwijt. Al zal het voor de volgende cyclus ook nog wel een rustmaand worden, want volgende week zaterdag vertrekken we op skiverlof en dan kan de gyn mij niet opvolgen.
Dan geniet ik daar maar volop van de sneeuw (dat ga ik vandaag ook doen :wink:)
En daarna beginnen we er weer aan!

Miekec
Berichten: 83
Lid geworden op: 4 oktober 2010, 15:18

Bericht door Miekec » 22 december 2010, 18:40

Hey Koala,
probeer inderdaad ten volle te genieten van de vakantie. Even weg van alles rond je heen en lekker ontspannen, want die feestdagen dat is toch altijd steeds zo druk ...

Hier is alles in orde. Vandaag eerste echo gehad. We zijn weer gerust voor een periode. heb nogal slapeloze nachtjes gehad omdat ik zo bang ben, dat het allemaal weer gaat mislopen. Maar het was allemaal in orde. We hebben het hartje zien kloppen en het was al 8 mm groot. Op negen weken mogen we al terug ... aangezien we zeer kort opgevolg moeten worden.

Meiden, ik wens jullie een zalige kerstperiode toe met een een heleboel geluk en kracht... Ik blijf aan jullie denken hoor.

Trouwens ik heb ook altijd folavit genomen.

Liefs,

rainbow
Berichten: 731
Lid geworden op: 17 februari 2010, 14:31

Bericht door rainbow » 23 december 2010, 17:39

heey,

dag 34, nog geen spoor van :evil: , de test deze morgen: witter dan wit (dash heeft er niets aan )
Mijn lichaam is dus alweer mijn geduld op de proef aan 't stellen.. hoeveel keer nog..misschien deze maand het record verbreken van een week over tijd zijn? :roll: Enfin, het was nogal ijdel van mij om te denken dat het ons wel zou lukken zonder behandelingen he.. morgen dus: champagne!

Ben niet blij natuurlijk, maar ben er ook niet zo kapot van als vorige maand. Nog even wachten op :evil: en dan de volgende rustmaand.

Succes voor iedereen en ja, een zo goed mogelijke kerst, hopelijk overheerst de feeststemming bovenop de problemen (ik zal ook mjn best doen)
Joepie, overmorgen 32 jaar zonder kids of beebje in mijn buik :cry: Gelukkig heb ik met de vrienden afgesproken om te gaan eten, dus wel iets leuks in 't verschiet. Vooruit denken en niet te veel bij stil staan..

liefs

Bientje
Berichten: 38
Lid geworden op: 14 september 2010, 20:11

Bericht door Bientje » 25 december 2010, 11:42

Komaan rainbow, cheer up! Iedereen kent hier die dip-dagen maar al te goed, maar zoals je ziet zijn er al een boel vrouwen hier op dit forum zwanger.
We mogen de moed niet laten zakken, alles komt goed... We moeten alleen een flinke dosis geduld hebben!

@ Philomeentje: op het andere forum staat het hele menopurverhaal. Ik voel me er echt heeeeeeel goed bij en de spuitjes zetten is supermakkelijk en doet helemaal geen pijn. Ben echt blij dat ik van die clomid af ben!

Doe dat nog goed daar. Een fijne vakantie voor degenen die vakantie hebben.
Een fijne skivakantie Koala! Het zal je vast goed doen en denk in de koude maar: "Dicht bijeen is warm!"

xxx

Kimtje
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 mei 2011, 19:10

Bericht door Kimtje » 27 mei 2011, 10:10

Wij zijn sinds oktober vorig jaar gestart om zwanger te geraken, wat tot hier toe nog niet gelukt is. 11maart had ik mijn laatste regels gekregen en bleven 2maand weg. Toen ben ik bij de gyn geweest en zei vertelde mij dat ik eitjes aanmaakte maar dat die niet rijpen met als gevolg dat ik geen eisprong had. Dus ben ik gestart met duphaston om mijn regels op te wekken en dan dag 3 van mijn regels gestart met clomid, 5 dagen 1 pilletje en dag 10 op controle echo geweest. Het resultaat was goe 1 eitje van 17mm, dus ik mocht zaterdagmorgen mij prik pregnyl krijgen en zondagavond de klusklaren. Nu is het 14dagen wachten voor resultaat. Ik heb wel sinds zondag steken in mijn onderbuik nu is het al minder. heeft iemand hier al resultaat meegehad? Ik kom gewoon zot van mij mag het al 14dagen later zijn echt waar.
groetjes kimtje
Laatst gewijzigd door Kimtje op 27 mei 2011, 10:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast