eerst clomid, nu menopurspuiten en pregnyl

Andere behandelingen forum.
Kimtje
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 mei 2011, 19:10

Bericht door Kimtje » 27 mei 2011, 10:26

Wij zijn sinds oktober vorig jaar gestart om zwanger te geraken, wat tot hier toe nog niet gelukt is. 11maart had ik mijn laatste regels gekregen en bleven 2maand weg. Toen ben ik bij de gyn geweest en zei vertelde mij dat ik eitjes aanmaakte maar dat die niet rijpen met als gevolg dat ik geen eisprong had. Dus ben ik gestart met duphaston om mijn regels op te wekken en dan dag 3 van mijn regels gestart met clomid, 5 dagen 1 pilletje en dag 10 op controle echo geweest. Het resultaat was goe 1 eitje van 17mm, dus ik mocht zaterdagmorgen mij prik pregnyl krijgen en zondagavond de klusklaren. Nu is het 14dagen wachten voor resultaat. Ik heb wel sinds zondag steken in mijn onderbuik nu is het al minder. Wat ik u wou vragen heeft iemand ervaring mee en resultaat? Ik kom gewoon zot van mij mag het al 14dagen later zijn echt waar.
groetjes kimtje

chachake
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 juni 2011, 11:24

Bericht door chachake » 12 juni 2011, 11:35

Hallo,

Sorry dat ik hier zo kom binnenvallen, maar hopelijk vind ik hier wat meer antwoorden.

Ik heb al 3 kindjes, allemaal Clomidjes. Nu willen we een vierde. Ik heb pcos, maar ben gemakkelijk te stimuleren met Clomid. Ik neem een half pilletje en heb dan rond dag 11-12 meestal al een mooie grote follikel en krijg dan Pregnyl. Ik heb ook al meerdere keren twee follikels gehad. Alleen het baarmoederslijmvlies is altijd aan de dunne kant geweest, maar in het verleden toch meestal 7 mm, en per uitzondering een keer 8 mm. De keren dat het baarmoederslijmvlies toch 7 mm was, was ik zwanger. Onder de 6 mm is het nooit geweest.

Nu ben ik in mijn tweede cyclus met Clomid (en Pregnyl en Utrogestan). De eerste cyclus had ik nog een spontane cyclus : niet zwanger. De tweede cyclus was er een met Clomid : foute innesteling en een paar dagen overtijd gegaan : mijn baarmoederslijmvlies was toen 6.5 mm.
Deze cyclus met Clomid was mijn baarmoederslijmvlies maar 6 mm en weer geen zwangerschap. Ik had 10 dagen na ovulatie een HCG van 6, volgens mij dus een verkeerde innesteling, maar volgens de gyn is dit nog van de Pregnyl, maar ik vind dit hoogst onwaarschijnlijk.

Nu ben ik bang dat ik gewoon niet zwanger zal worden door dat dunne baarmoederslijmvlies. Ik heb de gyn hierover gecontacteerd en gevraagd of ze me geen oestrogenen kon bijgeven, en ze wil dit doen, maar het is precies of ze twijfelt aan de werking ervan.

Ze zegt van nog 2 rondes met Clomid te doen en dan over te schakelen naar spuitjes.

Mijn vraagjes :

-hoe dik was jullie baarmoederslijmvlies met Clomid en kregen jullie ook Progynova of dergelijke om dit dikker te maken?
-hebben jullie ervaring met Progynova; helpt dit? Of kan dit juist een behandeling tegenwerken? Zou ik dit dan nemen of niet? Ik zat anders te denken om dit dan maar niet te doen (gezien de gyn er precies toch niet echt 100% achterstaat), maa eventueel veel sojamelk te drinken, wat een fyto-oestrogeengeen is.
-hoe zit het nu precies met de Menopur. Wanneer krijg je hiervoor terugbetaling? Hoeveel pogingen met Clomid moet je gedaan hebben? Volgens de gyn is er terugbetaling als je baarmoederslijmvlies niet dikker is dan 6 mm.

sara1980
Berichten: 90
Lid geworden op: 27 maart 2011, 21:27

Bericht door sara1980 » 12 juni 2011, 12:38

chacha: ik heb één clomid-kindje en ben nu net zwanger na menopur.

Op mijn toelatingsblad voor de terugbetaling staan de volgende mogelijkheden
- na 4 cycli met clomid zonder zw.
- na 150 mg clomid zonder eisprong
- na 2 opeenvolgende cycli waarbij het slijmvlies minder dan 6 mm is

succes!

chachake
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 juni 2011, 11:24

Bericht door chachake » 12 juni 2011, 15:11

Hey Sara, bedankt voor je antwoord.

In mijn geval zou het dus kunnen zijn na 4 cycli zonder zwangerschap. Dus dan moet ik er nog 2 proberen met Clomid.

Of na 2 opeenvolgende cycli met slijmvlies minder dan 6 mm. Dat is nu al telkens juist 6 mm geweest en tegen dat ik hiervoor in aanmerking kom, heb ik mijn 4 verplichte Clomidcycli zonder zwangerschap al achter de rug.

Zal ik dan toch maar die Progynova proberen? Heeft iemand daar ervaring mee?

Misschien al wel de aanvraag voor Menopur doen, want ik heb al gehoord dat dit soms heel lang kan duren.

sara1980
Berichten: 90
Lid geworden op: 27 maart 2011, 21:27

Bericht door sara1980 » 12 juni 2011, 19:49

mijn goedkeuring voor Menopur was na één week al binnen, bij ons in het zh mag je ook al beginnen als je nog wacht op de goedkeuring.

philomeentje
Berichten: 103
Lid geworden op: 21 juni 2010, 18:56

Bericht door philomeentje » 13 juni 2011, 11:11

Hey chacha,

die goedkeuring voor menopur gaat inderdaad heel snel, ik had de mijne ook een dikke week later terug! Dus als je alles tijdig opstuurt, dan kan je gewoon de volgende cyclus al met de menopur beginnen.
Ik heb geen ervaring met progynova en dergelijke. Bij mij werkte clomid niet, maar menopur wel na eerste keer (en een ovariële driling). Ben nu zwanger van ons eerste kindje.

succes!

chachake
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 juni 2011, 11:24

Bericht door chachake » 13 juni 2011, 11:52

Bedankt voor de antwoorden hoor.

Ik ben al mijn gevens van vorige zwangerschappen en pogingen nog eens gaan opzoeken (een mens vergeet toch gauw).

voor kind 1 ben ik in de tweede cyclus met Clomid zwanger geworden. Mijn baarmoederslijmvlies was ten tijde van de Pregnyl 7 mm. Dus tegen dat er eisprong is, zal dat toch al dikker geweest zijn waarschijnlijk.
Ik heb bij de poging voor kind 1 ook een rustcyclus moeten invoeren en toen was het bmslijmvlies 11 mm, maar toch geen zwangerschap.

Bij poging voor kind 2 ben ik ook in de tweede ronde met Clomid zwanger geworden en toen ik de Pregnyl kreeg, was mijn baarmoederslijmvlies 6 mm. Daarvoor ook een wachtcylus met pil gehad.

Bij poging voor kind 3 ben ik in de 3e ronde met Clomid zwanger geworden en het baarmoederslijmvlies was toen ook 6 mm toen ik de Pregnyl kreeg.

Als ik het zo bekijk, mag ik toch niet klagen, want ik was altijd heel snel zwanger.

Hoe het komt, weet ik niet, maar de paniek sloeg deze keer weer toe in mijn tweede ronde met Clomid. Je bent dan zo gefixeerd en de cyclus ervoor had ik 2 mooie follikels en in de twseede ronde ook en dan denk je nu moet het toch lukken en dan is de ontnuchtering groot als het niet zo is.

Alleszins, ik heb bewezen dat ik kan zwanger worden met een dun baarmoederslijmvlies, maar ik wete wel niet hoe dik dat het is tegen dat ik ovuleer. Bij vrouwen die IUI krijgen, is het al twee dagen later dan het Pregnylspuitje en op 2 dagen tijd groeit het baarmoederslijmvlies misschien toch een mm?

Afin, nu weet ik niet of ik die Progynova zou bijnemen of niet. Is het dan ook baat het niet, dan schaadt het niet, maar dat weet ik dus niet.

Zaterdagmorgen (14 DPO) heb ik de laatste Utrogestan opgestoken en nu heb ik nog altijd geen menstruatie. Hoeveel dagen later krijgen jullie dat door? Ik normaal gezien 3 dagan na laatste Utrogestan, maar nog geen teken van bruinverlies.

tinaken
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 oktober 2013, 17:41

Bericht door tinaken » 20 oktober 2013, 17:54

hallo iedereen ik weet niet of ik hier juist zit? ik gebruik clomid pregnyl en utrogestan.

Panacea
Berichten: 476
Lid geworden op: 25 november 2014, 17:39

Re: eerst clomid, nu menopurspuiten en pregnyl

Bericht door Panacea » 23 juni 2015, 11:25

Ik ga deze even upen omdat ik in deze situatie zit en ik het dom vind hiervoor een nieuw topic te openen.

Ik ben vooral benieuwd of hier op het forum nog mensen met menopur zitten zodat we wat ervaringen kunnen delen...

Mijn verhaal:
Pilstop mei 2014
snel diagnose pco wegens absoluut geen menstruatie
4 rondes clomid zonder reactie (tot 200mg! met metformine)
doorverwijzing naar fertiliteit (life leuven)
Maart 2015 leo (drilling) eierstokken
Na 3 maand nog steeds geen eisprong of menstruatie...
Eind juni start menopur

Nu duphaston aan het nemen om ms op te wekken, daarna moet ik heel langzaam starten met menopur (want hoge kans op overstimulatie...) nog geen iui voorlopig want sperma is top.

Nog iemand?
Afbeelding

Ellietje
Berichten: 181
Lid geworden op: 13 juni 2016, 14:42

Re: eerst clomid, nu menopurspuiten en pregnyl

Bericht door Ellietje » 1 juli 2016, 9:14

Ik ga ook nog eens een poging wagen om dit topic nieuw leven in te blazen. :)

Ik ben sinds begin juni bezig met Menopur. Ben begonnen met 37,5E en zit sinds gisteren op 150E. Hiervoor moesten we het eerst met Clomid proberen maar dat had totaal geen effect (en mijn bms werd er ook heel dun van). Op Menopur lijk ik wel te reageren, al is dat met wisselend effect. Sinds maandag lijken mijn bloedwaarden wel de goede richting uit te gaan maar ik heb nog steeds veel kleine en geen dominante follikels.

Nog iemand bezig met stimulatie?
IVM 1.1 (vers): neg. | IVM 1.2 (cryo): neg. | IVM 1.3 (cryo): zwanger

Panacea
Berichten: 476
Lid geworden op: 25 november 2014, 17:39

Re: eerst clomid, nu menopurspuiten en pregnyl

Bericht door Panacea » 1 juli 2016, 12:07

hoi ellietje,
hier geen stimulaties meer. Hopelijk heb jij meer succes dan ik had. Ben na 4 pogingen met stimulaties. uiteindelijk op ivf overgeschakeld omdat de stimulatie met menopur veel te lang duurde (heel lang spuiten, heel vaak op controle moeten gaan) terwijl bij ivf moet je eigenlijk bijna exact hetzelfde doen, maar heb je na 1 stimulatie ronde dan (meestal) meerdere embryo's die je één voor één kan terugplaatsen. Succes!!
Afbeelding

Ellietje
Berichten: 181
Lid geworden op: 13 juni 2016, 14:42

Re: eerst clomid, nu menopurspuiten en pregnyl

Bericht door Ellietje » 2 juli 2016, 22:56

Oh, ik wist niet dat je na 4 pogingen al mocht overstappen naar IVF? Ik dacht dat daar minstens 6 pogingen voor nodig waren?

Ik zit nu al aan mijn 26ste dag inspuitingen en aan mijn 21ste dag lichte bloedingen/bruinverlies. :( De gynaecoloog zegt dat dat op zich niet zo erg is omdat mijn baarmoeder zich aan het herstellen is maar ik heb toch het gevoel dat we die inspuitingen momenteel voor niets aan het doen zijn...
IVM 1.1 (vers): neg. | IVM 1.2 (cryo): neg. | IVM 1.3 (cryo): zwanger

Panacea
Berichten: 476
Lid geworden op: 25 november 2014, 17:39

Re: eerst clomid, nu menopurspuiten en pregnyl

Bericht door Panacea » 3 juli 2016, 5:43

Nee hoor, je krijgt 6 pogingen stimulaties terugbetaald, maar die moet je niet op doen. Zal ook wel van arts tot arts afhangen. Bij mij stelden mijn artsen na de 2de keer al voor over te schakelen op ivf omdat ik zo lang moest spuiten (en ik heb zeker nooit zo lang moeten spuiten als jij!) Meestal had ik een dominante follikel met 150/75 afwisselend te spuiten. Ik wou liever nog even wachten met ivf toen. De derde keer heb ik alle dagen 150 gespoten en had ik ineens 7follikels. Toen is de poging moeten geannuleerd worden. dat was balen.

Vind wel dat je nu enorm lang aan het spuiten bent. Hopelijk heb je snel een follikel. Nu de volgende keer weten ze dan wel welke dosis je ongeveer moet hebben, de eerste keer is altijd het moeilijkste omdat ze dan van een heel lage dosis vertrekken om zeker geen overstimulatie te doen.

Heb je pcos? al een drilling van je eierstokken gehad?
Afbeelding

Ellietje
Berichten: 181
Lid geworden op: 13 juni 2016, 14:42

Re: eerst clomid, nu menopurspuiten en pregnyl

Bericht door Ellietje » 6 juli 2016, 8:57

Ahzo. Ik ging er van uit dat je eerst alle pogingen moest ondernomen hebben vooraleer ze naar een ander traject mochten overstappen. Goed voor jou dat dat niet hoeft.
't Is misschien onnozel maar ik vind IVF een akelige gedachte. Ik hoop echt dat Menopur uiteindelijk gaat werken want anders lijkt het alsof we echt aan onze laatste mogelijkheid bezig zijn.

Ik heb ooit de diagnose "pco-achtig" gekregen. Een tijdje geleden zei de gynae dat er nog maar heel weinig van te zien was, dus momenteel weet ik het zelf niet zo goed meer.
Maandag terug op controle geweest. Nog steeds geen effect, moet verder blijven doen met 150E. Maar heb ook nog steeds bloedingen. De gynae zei dat we sowieso op deze manier verder zouden moeten doen maar dat we binnenkort eventueel zouden moeten nadenken over zo'n drilling. We zien wel...
IVM 1.1 (vers): neg. | IVM 1.2 (cryo): neg. | IVM 1.3 (cryo): zwanger

Panacea
Berichten: 476
Lid geworden op: 25 november 2014, 17:39

Re: eerst clomid, nu menopurspuiten en pregnyl

Bericht door Panacea » 6 juli 2016, 12:03

Hebben ze ooit je AMH al eens bepaald? Ik zou daar toch eens achter vragen. Je AMH weerspiegelt je eicelreserve. Bij PCO is dit heel hoog, waardoor je dus enerzijds moeilijk te stimuleren bent en anderzijds met een hogere dosis ineens in overstimulatie gaat. Het weerspiegelt dan hoe "erg" je pco is. Een drilling helpt enkel met pco, dus ze gaan er dan toch ergens vanuit dat je dat hebt. Na een drilling kan het zijn dat je spontaan weer ovuleert (in mijn geval niet), maar ga je in ieder geval wel beter reageren op menopur

Ik moet eerlijk zeggen dat ik, toen ik voor het eerst het woord ivf bij mij hoorde vallen, heel hard gehuild heb op de terugweg. Die gedachte alleen al, had ik ook heel veel verdriet van, daarom dat ik koppig nog een nieuwe poging met alleen menopur wou. maar nu achteraf ben ik blij dat ik toch ben overgestapt.
Eigenlijk is het bijna exact hetzelfde als wat je nu doet, je spuit dagelijks menopur (of een andere stof), na een paar dagen spuit je wel nog een 2de spuit om een eisprong tegen te gaan. enkel de pickup (en dit is het ergste deel) komt er wel bij.
het voordeel is dat je zo ineens ook weet waar het eventueel fout loopt (in de bevruchting, etc), en dat je dus met 1 reeks spuiten, meerdere terugplaatsingen kan krijgen. Een terugplaatsing zelf is op 5min gebeurd en doet geen pijn. Zo had ik dus na 1 stimulatie 16 embryo's (en dus heel veel kansen)

Maar goed, ik raad je wel in ieder geval aan om eerst in dit traject verder te gaan, uiteraard moet je niet zo snel op ivf overstappen, maar moesten ze het ooit voorstellen, niet teveel schrik van hebben. Je moet natuurlijk eerst eens een eisprong kunnen hebben, en de volgende keer weten ze misschien beter je dosis en gaat het allemaal sneller
Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten