Pregnyl

Andere behandelingen forum.
Plaats reactie
Shadow
Berichten: 449
Lid geworden op: 5 augustus 2010, 16:15

Pregnyl

Bericht door Shadow » 6 september 2010, 14:08

Ik weet niet goed in welk forumonderdeel ik precies mijn vraag moet stellen, vandaar dat ik het in de restcategorie plaats.

Ik ben al even bezig met onderzoeken bij mijn gewone gyn en heb zodoende al 3 pregnylbehandelingen achter de rug. Tot nu toe ging dat altijd vooraf door een folikkelmeting en dan nadien de spuit. Nu ben ik overgestapt naar het UZ in gent en daar zeiden ze me dat ik in afwachting van verdere behandeling de pregnylspuiten best nog kon verder zetten. Alleen zijn er geen metingen meer nodig en mag ik de spuiten zelf zetten.

Het moment waarop ik moet spuiten moet ik bepalen aan de hand van ovulatietesten. Nu heb ik dat dus gedaan en merk dat ik (in tegenstelling tot de vorige keren) nog steeds niet in mijn vruchtbare dagen zit. Normaal gezien bepaalde mijn gyn dat op ongeveer de 15de dag van mijn cyclus aan de hand van een folikkelmeting. Maar ik zit nu op dag 16 en de test geeft nog steeds geen 'lachende smiley'. Vreemd...

Zou het kunnen dat mijn 'probleem' ligt bij het afwijken van mijn vruchtbare periode? Dat ik gewoon veel later een eisprong heb dan de gemiddelde vrouw. (ik ben wel altijd regelmatig, cyclus duurt op de kop 28 dagen.)

koala
Berichten: 721
Lid geworden op: 3 december 2009, 19:01

Bericht door koala » 7 september 2010, 14:54

Ik moet ook pregnyl spuiten zetten maar bij mij wordt dat altijd nauwkeurig bepaald door de gyn. Als mijn bloedwaarden goed zijn, dan moet ik die spuit zetten.

Maar die dag was bij mij altijd veel later, maar ik heb ook wel een vrij lange cyclus en zeer onregelmatig door mijn PCO. Ik heb deze keer op dag 20 moeten spuiten

Shadow
Berichten: 449
Lid geworden op: 5 augustus 2010, 16:15

Bericht door Shadow » 7 september 2010, 15:49

Ok dank je voor je antwoord.

Zet jij je spuiten zelf? Ik heb ze tot nu toe altijd laten zetten door een thuisveprleger, maar om praktische redenen zou het handiger zijn als ik ze zelf (of mijn ventje) ze zou zou zetten. Moet je het poeder en de vloeistof eigenlijk in &één van die capsules mengen? of in een apart potje?

koala
Berichten: 721
Lid geworden op: 3 december 2009, 19:01

Bericht door koala » 7 september 2010, 16:42

Ik zet die spuiten zelf. In het begin wat raar, maar nu ben ik het al gewoon. Ik ben nu ook bezig met menopurspuiten en die moet ik elke dag zetten.

Ik neem eerst de vloeistof van de ampule in mijn spuit. Dan spuit ik die bij het poeder zodat het mengt. Dat neem ik dan op in mijn spuit. Verander dan het naaldje en spuit mezelf in.

En heb je ondertussen al een smiley gekregen?

Shadow
Berichten: 449
Lid geworden op: 5 augustus 2010, 16:15

Bericht door Shadow » 8 september 2010, 11:31

Hoi Koala,

Nog steeds geen smiley de afgelopen 2 dagen. Ben deze morgen dan maar naar het ziekenhuis geweest voor een echo en een bloedafname. Blijkbaar was mijn folikkel nog niet gesprongen. 19 mm was hij, dus heel veraf is het niet. Misschien heb ik gewoon een latere eisprong in een regelmatige cyclus. In elk geval gingen ze me deze middag de resultaten doorbellen en kan ik vanavond waarschijnlijk spuiten. Ben al blij dat het geen 'verloren maand' zal zijn!

Spannend zo de eerste keer zelf spuiten. Mijn vriend gaat het doen, ik hoop dat het lukt. Is er een specifieke plaats (in de buik) waar het het beste is/gaat?

koala
Berichten: 721
Lid geworden op: 3 december 2009, 19:01

Bericht door koala » 8 september 2010, 13:18

Succes met het spuiten! Ik zet die meestal op verschillende plaatsen, wissel af. Neem gewoon wat vel tussen duim en wijsvinger en dan hopla spuit erin.
En dan langzaam spuiten.

rainbow
Berichten: 731
Lid geworden op: 17 februari 2010, 14:31

Bericht door rainbow » 8 september 2010, 17:40

hey,

bij mij zet mijn ventje ook steeds de menopur en dat gaat heel goed. Ik ben heel blij dat ik het niet hoef te doen en hij maakt daar helemaal niks van.
Mij hadden ze gezegd toen ik de eerste keer pregnyl moest spuiten dat je best ter hoogte van je navel prikt,en dat doe ik nu ook steeds bij menopur. maar niet te dicht bij de navel, want dat is te gevoelig. Ik spuit ook afwisselend de ene dag links, de andere dag rechts. Als ik je nog een tip mag geven: je ventje moet de naald er zo recht mogelijk insteken inderdaad (in een huidplooi),doet minst pijn. de rest ivm poeder en vloeistof heeft koala al goed uitgelegd :wink:

Veel succes!
groetjes

Shadow
Berichten: 449
Lid geworden op: 5 augustus 2010, 16:15

Bericht door Shadow » 9 september 2010, 9:25

Het is goed gelukt gisteren! Bedankt allemaal voor de tips :) Van de prik zelf heb ik niets gevoeld, ik begon zelfs te lachen met het feit dat er zo'n schrik voor had gehad :) het inspuiten ligt iets gevoeliger, maar dat was bij de thuisveprleging ook al zo. Dus conclusie: mijn ventje heeft dat goed gedaan gisteren :)

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 9 september 2010, 9:46

Goed gedaan Shadow! :)

Kwilde gewoon nog even aanvullen dat ik ooit eens een cyclus én gemonitord ben geweest (echo+bloed) én ik deed tegelijk ovulatietesten (ik wilde weten of ik al die maanden ovulatietesten wel nut gehad hadden).

De ovulatietest is nooit positief geweest, maar mijn follikel was wel rijp, en mijn bloedwaarden waren "toppie". Kheb toen nog ruzie gemaakt met de ovulatietest-fabrikant (die het lef had te beweren dat mijn LH vast aan de lage kant was, wist hij veel dat ik bloednames had "ter controle" :mrgreen: ).

koala
Berichten: 721
Lid geworden op: 3 december 2009, 19:01

Bericht door koala » 10 september 2010, 9:31

Shadow, proficiat met de eerste zelfzetspuit! En nu maar hopen dat het deze spuit is die het zal doen!

Veel succes!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten