IVM of in-vitro maturatie

Andere behandelingen forum.
Plaats reactie
Silke91
Berichten: 190
Lid geworden op: 23 januari 2018, 13:33

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Silke91 » 5 maart 2019, 16:29

Goed dat je al weet dat tp morgen doorgaat! Tho, geen ervaring, maar ik zou niet wanhopen :wink: een 3daags embryo is even goed als een 5daags hoor :D en meer kans op overleven in z'n natuurlijke omgeving dan in een labo, dusss komt goed!! Ik duim voor een positieve test over 2 weken!! :D
Juli17 start project kids
IVF/ICSI 1-3 Brugge (jan-mei18) neg
IVM 1 (3 cryo's) | aug-nov18 neg
IVM 2 (6 cryo's) | feb19 zwanger, zoontje okt19😍😍
Restart aug20 voor een brusje
IVM 2 (nog 3 cryo's) | okt20-feb21 neg
IVM 3 (6 cryo's) | mei21

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door mich75 » 5 maart 2019, 17:52

Hey Lisa,

Normaal :wink: bellen ze in Jette op dag 3 om te zeggen of de tp kan doorgaan die dag of ze zeggen dat de tp voor dag 5 is, in dat geval bellen ze dag 5 nog eens om het uur van tp door te geven. Ze bellen in principe tussen 11 en 12u.

Je krijgt pas bij tp te horen hoeveel bevruchtingen er zijn en soms als ze al zijn ingevroren hoeveel cryo's. In elk geval krijg je na een tweetal weken een brief waarin staat hoeveel cryo's je hebt (ook als het er 0 zijn :roll: )

Mijn freeze all was op 5 dagen en dag 6 telefoon met het bericht. De andere 2 keer had ik een tp op dag 3 en kreeg ik te horen dat de rest al was in gevroren, ook bij ECD hebben ze alles op dag 3 ingevroren.

Ik heb betere resultaten met dag 3 dan met dag 5 embryo's. De eerste 3 dagen van de ontwikkeling zou de eicel bepalend zijn, de volgende 2 dagen de zaadcel, dus zo zouden ze kunnen zien waar het fout loopt, als het fout loopt.
Maar ik heb de indruk dat ze in Jette tegenwoordig meer geneigd zijn om met dag 3 embryo's te werken, misschien dat de baarmoeder toch een beter plaatsje is dan een schaaltje/proefbuis.

Het feit dat je weet dat je een tp is toch al positief nieuws, maar zoals eerder gezegd, ik vond die dagen tussen pu en tp altijd verschrikkelijk omdat je niet weet hoeveel bevruchtingen er zijn, of ze goed evolueren en dan op dag 3 dat telefoontje met angst of het goed of slecht nieuws is.
Ik vond dit erger dan de ww zelf.

Ik ben benieuwd naar morgen, zo spannend, ook fijn dat je een verse tp hebt, dat scheelt toch weer een maand.

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door mich75 » 5 maart 2019, 18:08

Lisa90 schreef: ↑
1 januari 1970, 1:00
Mich, telkens bij het lezen van jou posts, krijg ik kippelvel. Wat een verhaal!
Jullie hebben het absoluut niet gemakkelijk gehad! En ik denk op bepaalde momenten ook geschrokken. Wel fijn dat jullie hetzelfde donorzaad konde gebruiken. Al bij al zijn het JULLIE kinderen. Ook al is het van donors, dat maakt eigenlijk niet uit. Jullie zijn degene die hun groot brengen met liefde. Ik vind jullie verhaal erg emotioneel maar ook erg mooi!

Hebben jullie bij de eerste poging in Jette 2 tp gehad? Wij mochten dit niet, ook al is dit mijn 4de poging..

Ik ben erg benieuwd naar het resultaat morgen, mijn man is zich echt ziek aan het maken..
Wij hebben inderdaad een heel parcours afgelegd met af en toe pauzes om het nieuws te laten bezinken.
Maar voor ons zijn het echt ONZE kinderen zoals jij zegt.

Ik heb er in Jette vanaf de eerste keer er 2 mogen laten terugplaatsen, maar ik was toen al 40, dus dan zijn de kans al heel laag, iets van 20%.

Na de geboorte van onze dochter had ik nog 1 cryo, dus toen kon er maar 1 teruggeplaatst worden. Dan heb ik nog een poging gedaan en hadden ze blijkbaar voorzien om er maar 1 terug te plaatsen, maar ik heb toen gezegd dat ik er 2 wou.
Dit was bij het overlopen van het schema bij counseling, dus voor start van stimulatie.

Bij ECD lagen de kansen veel hoger en dan is dit in over leg met de dr gebeurd met bespreking van de voor- en nadelen.

Op zich vergroten de kansen niet door er 2 terug te plaatsen, het gaat alleen mogelijks wat vlugger. Stel dat je er 6 hebt en je er telkens 1 terugkrijgt en de laatste is de goede dan ben je 6 maanden bezig, per 2 ben je 3 maanden bezig, maar de kans op een zwangerschap zou dezelfde zijn op het einde van de rit.

Lisa90
Berichten: 253
Lid geworden op: 5 november 2017, 14:08

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Lisa90 » 5 maart 2019, 19:14

Hey Mich en Silke

Ik vond het zo raar dat ik al een mailtje kreeg, terwijl ze nog 1 dag kunnen delen. Daarom dat ik denk dat ze niet zo goed delen of van minder goede kwaliteit zijn. Ze gingen bij mij een freeze all doen, maar blijkbaar toch niet..
Ik ben erg benieuwd naar het telefoontje morgen. Ik hoop echt op goed nieuws en natuurlijk ook veel goede embryos. We shall see.

Ook had ik gehoopt op 2 tp ipv 1 maar dat mocht niet. Alles spookt nu zoeen beetje door mijn hoofd. Ik weet dat ik niet teveel mag piekeren, maarja het is sterker dan mezelf!
2016 Pilstop
ICSI 1 neg. (0 ingevr)
ICSI 2 neg. (0 ingevr)
Laparoscopie kapseldrilling + weghalen endomitriose
Hysteroscopie corrigeren T-vormige baarmoeder
ICSI 3 neg. hatching (0 ingevr)
ICSI 4 Jette neg. (0 ingvr)

Silke91
Berichten: 190
Lid geworden op: 23 januari 2018, 13:33

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Silke91 » 6 maart 2019, 8:09

Hey Lisa90, ik snap de bezorgdheid volledig.. Wachten op nieuws (goed of slecht) is nog het lastigste van al.. Maar hopelijk laten ze je snel weten hoe laat de tp kan doorgaan en verloopt alles vlot. Ik duim in elk geval mee!!
Juli17 start project kids
IVF/ICSI 1-3 Brugge (jan-mei18) neg
IVM 1 (3 cryo's) | aug-nov18 neg
IVM 2 (6 cryo's) | feb19 zwanger, zoontje okt19😍😍
Restart aug20 voor een brusje
IVM 2 (nog 3 cryo's) | okt20-feb21 neg
IVM 3 (6 cryo's) | mei21

KlavertjVier
Berichten: 80
Lid geworden op: 21 augustus 2018, 19:08

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door KlavertjVier » 6 maart 2019, 9:14

Hey Lisa! Wat leuk om te lezen dat de pu zo goed is meegevallen! Dat heb je alweer achter de rug.
Ik snap je bezorgdheid over de onwetendheid, niet leuk!! Maar probeer positief te denken en te denken aan de tp van vandaag!

En 1 of 2 laten terugplaatsen zegt niet altijd veel hoor. Ik heb er al eens 2 laten terugplaatsen en resultaat was negatief. Volgende keer eentje en resultaat was positief. Dus probeer al je hoop op vandaag te zetten, nieuwe kans!

Ik duim! xxxx
IVM 1: 3 cryo's
1.1: negatief
1.2: negatief
1.3: negatief
IVM 2: 7 cryo's
2.1: negatief
2.2: Zwanger!

Lisa90
Berichten: 253
Lid geworden op: 5 november 2017, 14:08

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Lisa90 » 6 maart 2019, 11:24

Zojuist een telefoontje gekregen vanuit Brussel. Terugplaatsing wordt uitgesteld naar vrijdag πŸ€—πŸ€—πŸ€—. Natuurlijk ben ik hier heel blij om! Alleen weet ik nog altijd niet hoeveel bevruchte eicellen.. dus nog 2 dagen volhouden..
2016 Pilstop
ICSI 1 neg. (0 ingevr)
ICSI 2 neg. (0 ingevr)
Laparoscopie kapseldrilling + weghalen endomitriose
Hysteroscopie corrigeren T-vormige baarmoeder
ICSI 3 neg. hatching (0 ingevr)
ICSI 4 Jette neg. (0 ingvr)

Eve1987
Berichten: 225
Lid geworden op: 27 april 2017, 17:15

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Eve1987 » 6 maart 2019, 12:21

Lisa90 schreef: ↑
1 januari 1970, 1:00
Zojuist een telefoontje gekregen vanuit Brussel. Terugplaatsing wordt uitgesteld naar vrijdag πŸ€—πŸ€—πŸ€—. Natuurlijk ben ik hier heel blij om! Alleen weet ik nog altijd niet hoeveel bevruchte eicellen.. dus nog 2 dagen volhouden..
Ik wist pas na de bloedafname/zwangerschapstest in Jette hoeveel cryo's er waren! Bij de bloedafname kon de verpleegkundige het me al zeggen, maar de brief kreeg ik pas enkele dagen erna!
05/16: stop pil
06/17: ICSI 1 --> neg
08/17: ICSI 1.1 --> tp 01/09 --> positieve test 13/09 --> dochter geboren 12/05/2018
10/18: ICSI 1.2 --> tp 16/10 --> positieve test 22/10 --> zoon geboren 24/06/2019

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door mich75 » 6 maart 2019, 13:04

Lisa,

Dat is super nieuws!

Enkele jaren geleden zei men hier op het forum dat ze pas vanaf 4 of 5 embryo's ze laten doorgaan tot dag 5.

Nu kunnen ze gelijk kijken hoe ze het op dag 4 en 5 doen, niet onbelangrijk.

Nog 2 daagjes geduld en dan 12 dagen wachten, maar voordeel van een dag 5 tp is dat je al iets vlugger thuis kan testen ;)

Lisa90
Berichten: 253
Lid geworden op: 5 november 2017, 14:08

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Lisa90 » 6 maart 2019, 14:35

Hey Eve,

Meen je dat? Ohjee verschrikkelijk. Hopelijk weet ik het toch al vrijdag πŸ™ˆ.
Ik zie dat jij met icsi 2x zwanger geworden bent, superresultaten!
2016 Pilstop
ICSI 1 neg. (0 ingevr)
ICSI 2 neg. (0 ingevr)
Laparoscopie kapseldrilling + weghalen endomitriose
Hysteroscopie corrigeren T-vormige baarmoeder
ICSI 3 neg. hatching (0 ingevr)
ICSI 4 Jette neg. (0 ingvr)

Lisa90
Berichten: 253
Lid geworden op: 5 november 2017, 14:08

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Lisa90 » 6 maart 2019, 14:37

Hey Mich,

Ik was ontzettend blij! Mijn man belde mij toenstraks en vertelde net hetzelfde als jij nu.
Maar toch natuurlijk met een bang hartje, in Genk ook 3 keer embryo van dag 5 gehad en uiteindelijk geen ingevroren cryos. Maar daar ga ik mij nu dit keer niet op vastpinnen 😁.
2016 Pilstop
ICSI 1 neg. (0 ingevr)
ICSI 2 neg. (0 ingevr)
Laparoscopie kapseldrilling + weghalen endomitriose
Hysteroscopie corrigeren T-vormige baarmoeder
ICSI 3 neg. hatching (0 ingevr)
ICSI 4 Jette neg. (0 ingvr)

Silke91
Berichten: 190
Lid geworden op: 23 januari 2018, 13:33

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Silke91 » 8 maart 2019, 10:53

Veel succes vandaag met de tp!! Heb je al een uur gekregen? :D
Juli17 start project kids
IVF/ICSI 1-3 Brugge (jan-mei18) neg
IVM 1 (3 cryo's) | aug-nov18 neg
IVM 2 (6 cryo's) | feb19 zwanger, zoontje okt19😍😍
Restart aug20 voor een brusje
IVM 2 (nog 3 cryo's) | okt20-feb21 neg
IVM 3 (6 cryo's) | mei21

Lisa90
Berichten: 253
Lid geworden op: 5 november 2017, 14:08

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Lisa90 » 8 maart 2019, 16:03

Hey Silke,

Ik ben onderweg naar huis met een klein ukkepukje in mijn buik van matige kwaliteit.
Er zijn er nog in 3 in de running, ook van matige kwaliteit. Deze worden nog 1 dag in het labo gehouden. Dus hopelijk overleven ze.
Of ze worden ingevroren weet ikzelf pas over 2 weken.


Nu mijn vraag naar jullie zwangere dames..

Hoe was de kwaliteit van jullie embryo, waardoor je erna zwanger bent geworden???
Ik denk dat de kansen toch minderen als de kwaliteit ook minder is??
2016 Pilstop
ICSI 1 neg. (0 ingevr)
ICSI 2 neg. (0 ingevr)
Laparoscopie kapseldrilling + weghalen endomitriose
Hysteroscopie corrigeren T-vormige baarmoeder
ICSI 3 neg. hatching (0 ingevr)
ICSI 4 Jette neg. (0 ingvr)

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door mich75 » 8 maart 2019, 16:42

Bij mij hebben ze eigenlijk nooit gezegd welke kwaliteit het was. Maar ik las hier steeds dat de meeste dames het wel wisten, dus ik dacht dan vraag ik het zelf maar.
Pfff ik kreeg als antwoord, wel euh, tja, euh, laat ons zeggen goed genoeg om terug te plaatsen, dan zakt de moed je ook in de schoenen.
Nu ja ik wist wel door mijn leeftijd dat de kwaliteit sowieso minder was, maar er is er toch eentje eens blijven plakken.

Bij de laatste poging (met ECD) zeiden ze dat het embryo's van zeer goede kwaliteit waren (zonder het te vragen), misschien wel logisch, maar het was toch een shock om het te horen.

Oh ja, hier ook al veel verhalen gelezen van dames die in een ander centrum een zogenaamd topembryo terugkregen en toen ze overschakelde naar Jette zou het embryo nooit teruggeplaatst zijn wegens te slechte kwaliteit.

Een goed (ideaal) embryo is op dag 3 8-cellig, dus 6,7,9 of 10 is al niet meer ideaal, maar kan zeker nog tot een zwangerschap leiden.

Nog niet panikeren, gewoon relaxen en misschien nog enkele dingen doen die al dan niet helpen. Voeten warm houden, geen extreme warmte op je buik (kruik, kersenpitkussen), geen te warme douche, geen bad/jacuzzi, niet zwemmen, geen sauna, ...
En de Utrogestan zo gelijkmatig verdelen over de dag, ik probeerde die steeds om de 8u te nemen.

Succes!

Lisa90
Berichten: 253
Lid geworden op: 5 november 2017, 14:08

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Lisa90 » 8 maart 2019, 18:43

Hey Mich,

Dat eentje waarvan ze zeide dat 'goed genoeg' was heeft geleid tot een zwangerschap?
Ik ben gewoon wat teleurgesteld, ik kreeg geen 2 tp's, ENKEL als ze van matige kwaliteit waren wel. En nu ineens niet meer.. en aan de reactie van de embryoloog te horen heb ik weinig goed oog op de andere embryootjes.
2016 Pilstop
ICSI 1 neg. (0 ingevr)
ICSI 2 neg. (0 ingevr)
Laparoscopie kapseldrilling + weghalen endomitriose
Hysteroscopie corrigeren T-vormige baarmoeder
ICSI 3 neg. hatching (0 ingevr)
ICSI 4 Jette neg. (0 ingvr)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten