IVM of in-vitro maturatie

Andere behandelingen forum.
Plaats reactie
Silke91
Berichten: 190
Lid geworden op: 23 januari 2018, 13:33

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Silke91 » 11 maart 2019, 9:55

Hey Lisa, als Jette het embryo terugplaatst mag je ervan uitgaan dat je een mooie kans op zwangerschap hebt 😁! Ikzelf was in september even zwanger van een embryo van matige kwaliteit dus het kan πŸ˜‰. Probeer te relaxen. Ik duim mee voor een positieve test binnenkort en nog een paar embryos in de vriezer 😁!

Ik was dit weekend op weekend met 9 andere dames en onze partners. Vrijdag vertelde er iemand dat ze eind oktober een tweeling verwacht, dus ging het de hele avond over baby's.. Ook al ben ik ook zwanger, ik vond het wel erg vervelend gezien ons parcours en de wetenschap dat er alsnog iets kan misgaan.. Mijn man en ik waren ook helemaal niet van plan het te vertellen, dus dat hebben we ook niet gedaan. Blij om weer thuis te zijn dus!

Vanmorgen had ik dan eindelijk mijn eerste echo en we konden het hartje zien en horen kloppen 😍😍. Ben vandaag geschat op 6 weken 3 dagen, dus uitgerekend op 1/11. Nu wachten op telefoontje van Jette om te horen wanneer ik terug mag voor echo, vermoedelijk over 2 weken 😁.
Juli17 start project kids
IVF/ICSI 1-3 Brugge (jan-mei18) neg
IVM 1 (3 cryo's) | aug-nov18 neg
IVM 2 (6 cryo's) | feb19 zwanger, zoontje okt19😍😍
Restart aug20 voor een brusje
IVM 2 (nog 3 cryo's) | okt20-feb21 neg
IVM 3 (6 cryo's) | mei21

Lisa90
Berichten: 253
Lid geworden op: 5 november 2017, 14:08

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Lisa90 » 11 maart 2019, 12:08

Hey Silke,

Het doet mij ontzettend goed jou bericht te lezen! Het geeft mij terug wat hoop.
De manier waarop de embryoloog ons aansprak gaf ons zo een slecht gevoel. Ik was zo teleurgesteld omdat de gyneacoloog ons 2 terugplaatsingen had beloofd als er 2 matige waren. Ik ben werkelijk die avond ingestort. Heb 3 dagen niks anders gedaan dan gehuild πŸ˜”.
20 maart volgt de bloedtest, best lang wachten. Ik Genk was dit 9 dagen na tp. Toch ergens denk ik dat mijn baarmoeder het kleine embryotje al heeft afgestoten. Ik kreeg de dag na tp steken in de buik, net zoals de andere pogingen en dan niks meer..

Ik ben ontzettend blij dat jullie het hartje hebben gehoord 😍! Dat moet toch echt een supermooi moment zijn! Wanneer gaan jullie het bekend maken? Zo moeilijk als iedereen over babys praat en jij de lippen stijf moet houden. Maar het zal jullie beloond worden! Binnen 2 weken nieuwe echo en dan ben je al 2 maanden ver.
Jou vriendin is dan rond dezelfde periode als jou uitgerekend, spannend!
Jullie kunnen erna nog veel baby daten 😁😁
2016 Pilstop
ICSI 1 neg. (0 ingevr)
ICSI 2 neg. (0 ingevr)
Laparoscopie kapseldrilling + weghalen endomitriose
Hysteroscopie corrigeren T-vormige baarmoeder
ICSI 3 neg. hatching (0 ingevr)
ICSI 4 Jette neg. (0 ingvr)

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door mich75 » 11 maart 2019, 15:20

Lisa,

Ik heb maar 1x gevraagd achter de kwaliteit en die keer is het ook op niets uitgedraaid. Dit was bij de tweede tp en dit waren dag 5 cryo's in natuurlijke cyclus. Daarna wou de dr enkel nog tp doen in kunstmatige cyclus.

De verse tp daarna was ik zwanger, van niet zo een geweldige embryo's veronderstel ik. De dr was meer verrast dan wij dat het gelukt was. Hij had wel verwacht dat het ooit eens zou lukken, maar niet zo snel, dus als ze bij jou maar eentje terugplaatsen zal dit wel zijn omdat ze geloven dat eentje genoeg is.

Nu zijn je verwachtingen niet hoog en kan het alleen nog maar meevallen. Stel dat je een topembryo zou terugkrijgen en je blijkt toch niet zwanger te zijn, dan ga je ineens je lichaam en nog allemaal andere dingen in vraag stellen waarom het niet gelukt is.

Ik heb bij mijn laatste tp ook wat steekjes gevoeld in de buik, een dag of 2 na tp (toen waren de embryo's 6 dagen oud) en dat moet toch de innesteling geweest zijn, dus nog niet opgeven!!!

20 maart is nog even, maar je kan thuis altijd vroeger testen, in principe ten vroegste 6 dagen na tp van een 5 daags embryo, dit is als ik het goed gevolgd heb, komende donderdag al. Maar je hoeft zeker niet zo vroeg te testen.

Probeer echt te relaxen en positief te denken en hopelijk binnenkort goed nieuws, zowel een positieve nest als nog enkele eskimootjes.

Silke91
Berichten: 190
Lid geworden op: 23 januari 2018, 13:33

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Silke91 » 11 maart 2019, 15:47

Oh Lisa wat erg dat je je zo slecht voelde :( ! Ik snap het wel, al de teleurstelling komt er in 1x uit.. Denk dat we dat gevoel hier allemaal wel kennen.. Maar echt de moed niet opgeven!! Bij mijn laatste tp had ik ook het gevoel van 'waarom zou het nu wel lukken als het anders toch altijd niets wordt'.. Et voila, die keer is het net wel gelukt :D dus ik hoop dat dat bij jou zo'n beetje hetzelfde effect heeft!

Wij gaan het vertellen na de NIPT-test denk ik, dus zal ergens eind april zijn ofzo. Maar mijn beste vriendinnen die dit parcours zo wat meegevolgd hebben zijn wel al op de hoogte :D . Met die andere zwangere vriendin ben ik niet echt van plan te babydaten haha, wij zijn allesbehalve close ofzo :lol: .
Juli17 start project kids
IVF/ICSI 1-3 Brugge (jan-mei18) neg
IVM 1 (3 cryo's) | aug-nov18 neg
IVM 2 (6 cryo's) | feb19 zwanger, zoontje okt19😍😍
Restart aug20 voor een brusje
IVM 2 (nog 3 cryo's) | okt20-feb21 neg
IVM 3 (6 cryo's) | mei21

Saracallens
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 maart 2019, 19:49

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Saracallens » 11 maart 2019, 19:55

Hey allemaal,

Ik lees al even mee op het forum, maar vandaag toch even behoefte om zelf iets neer te schrijven. Deze ochtend naar Jette geweest voor mijn eerste echo na de Tp bij ivm behandeling. Helaas geen hartje te zien....heb nu iets meegekregen om de miskraam op te wekken. Dit is reeds de 2de miskraam na elkaar (vorige keer in St lucas in Gent wel). Ik ga het nu even wat proberen vatten, maar aangezien ik toch ook graag al vooruit wil proberen kijken...weet iemand van jullie hoe lang ik nu moet wachten eer we een nieuwe poging kunnen wagen.

Verder nog iemand met PCOS die met IVM verschillende miskramen heeft en eventueel tips heeft?

Alvast bedankt.

Groeten

Lisa90
Berichten: 253
Lid geworden op: 5 november 2017, 14:08

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Lisa90 » 12 maart 2019, 0:34

Hey Mich,

Ik stel mezelf echt de vraag waarom inestelling niet lukt. Ik heb bij mijn aller eerste poging een tp gehad van een embryo van superkwaliteit, en deze was ook niks geworden. Ik denk dan al direct dat mijn baarmoeder dit afstoot. Vandaag eindelijk de eerste dag zonder tranen en niet teveel aan mijn tp gedacht. Dat deed me even goed. Mijn beste vriendin kwam langs en ik heb echt mijn gedachte kunnen verzetten. Ik heb 20 maart mijn bloedafname maar zou 18 maart zogezegt al ongesteld worden. Misschien kan ik alvast zondag testen.


Hey Silke,

Eens die niptest achter de rug kan je al rustig gaan genieten en dromen 😁.
En natuurlijk, dit geweldige nieuws vertellen aan de familie en vrienden.
Daarna zal het alleen maar beginnen kriebelen om van die kleine spulletjes te kopen πŸ˜ƒ.


Hey Sara,

Wat erg om dit te moeten horen.. dit is echt verschrikkelijk nieuws.. ikzelf heb hier geen ervaring mee. Hoeveelste poging zat je ondertussen? Geef de moed niet op meid, ik weet dat dit heel gemakkelijk gezegt is maar.. persoonlijk vind ik erg veel steun op dit forum. Praten helpt en ik voel mij er goed bij. We schrijven allemaal over hetzelfde maar maken toch vaak verschillende dingen mee. Daarom is het fijn dat er dames zijn die luisteren naar je verhaal en je een hart onder de riem kunnen steken. Ik wens je ontzettend veel sterkte toe!!! πŸ˜”πŸ˜”
2016 Pilstop
ICSI 1 neg. (0 ingevr)
ICSI 2 neg. (0 ingevr)
Laparoscopie kapseldrilling + weghalen endomitriose
Hysteroscopie corrigeren T-vormige baarmoeder
ICSI 3 neg. hatching (0 ingevr)
ICSI 4 Jette neg. (0 ingvr)

Silke91
Berichten: 190
Lid geworden op: 23 januari 2018, 13:33

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Silke91 » 12 maart 2019, 8:04

Hey Sara, wat erg!! πŸ™ Moet vreselijk zijn als je dit voor de tweede keer meemaakt.. Ikzelf heb ook een miskraam gehad na mijn allereerste ivm-poging. Da's hard, eerst krijg je na zoveel tijd eindelijk goed nieuws en dan loopt het alsnog slecht af.. Nu ga je waarschijnlijk wekelijks moeten gaan voor bloedafname om te zien wanneer je hcg weer negatief is. Dit duurt bij de ene blijkbaar wat langer dan bij de andere, ik had een maand na mijn miskraam wel al een nieuwe tp.

@Lisa90, goed dat je je gedachten wat hebt kunnen verzetten 😊!
Haha, ik wacht nog even rustig af tot die 12 weken, het blijft toch een beetje eng.. Ze hebben gisteren niet gebeld van Jette, toen ik iets voor 18u zelf belde hadden ze blijkbaar nog geen resultaten gekregen van mijn ziekenhuis πŸ€” ochja, met de echo was ik al gerustgesteld, da's het belangrijkste nu 😁 maar ik ben nu wel benieuwd wat ik verder moet doen.. Hopelijk snel volgende echo! 😍
Juli17 start project kids
IVF/ICSI 1-3 Brugge (jan-mei18) neg
IVM 1 (3 cryo's) | aug-nov18 neg
IVM 2 (6 cryo's) | feb19 zwanger, zoontje okt19😍😍
Restart aug20 voor een brusje
IVM 2 (nog 3 cryo's) | okt20-feb21 neg
IVM 3 (6 cryo's) | mei21

KlavertjVier
Berichten: 80
Lid geworden op: 21 augustus 2018, 19:08

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door KlavertjVier » 12 maart 2019, 9:14

Lisa, wat betreft die innesteling zat ik met dezelfde vragen als jou. Na 4 terugplaatsingen, waarvan de eerste 3 met 1 embryo en de 4de keer met 2 embryo's, allemaal van kwaliteit 1 dus topkwaliteit, had ik dus ook nog steeds geen innesteling gehad. Ik vroeg me ook telkens af waarom er maar geen innesteling kwam, zeker gelet op de goede kwaliteit embryo's. Dan heeft Jette voorgesteld om een hysteroscopie te doen + biopsie. En mocht ik ook de spuitjes Inprosub nemen (= bijkomende progesteron). Een hop, van de eerste tp hierna was ik zwanger. Klinkt misschien stom maar ik geloof erin dat het gelukt is door de biopsie, ze schrapen dan een deeltje weg van je baarmoederhals en ik heb al gelezen dat het embryo zich dan innestelt in dat wondje. Geen idee of het werkelijk zo is, maar ik geloof er wel in.

Maar de hoop is nog niet verloren voor jou bij deze tp he, probeer positief te blijven!! Ik duim super hard voor je!

Hey Sara, verschrikkelijk om te lezen! Ik heb er geen woorden voor en wens je enorm veel sterkte toe. Gaan ze in Jette nu verder iets onderzoeken? Ik hoop dat je de moed vindt om dit een plaatsje te kunnen geven!
IVM 1: 3 cryo's
1.1: negatief
1.2: negatief
1.3: negatief
IVM 2: 7 cryo's
2.1: negatief
2.2: Zwanger!

Lisa90
Berichten: 253
Lid geworden op: 5 november 2017, 14:08

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Lisa90 » 12 maart 2019, 12:03

Silke, ja dat is inderdaad het belangrijkste 😁. Ze zijn het misschien vergeten door te geven? Kan je er zelf om bellen? Dan weet je ook ineens wanneer de volgende echo is 😁😁.

KlavertjVier, was er een reden waarom de innesteling niet lukte? En zorgde die extra spuitjes voor een betere innesteling? Als het ditmaal niet lukt, haal ik het wel aan. Ik heb al reeds een nieuwe afspraak voor 15 april bij de gyneacoloog. Ik heb bij mijn 2de poging de progynova erbij moeten nemen, maar natuurlijk ook zonder succes.
Ik weet dat de hoop nog niet verloren is, maar voel hetzelfde als alle andere mislukte pogingen, 2 dagen steken na tp en erna niks meer.. na deze poging nog maar 2 pogingen over, altijd maar embryos van mindere kwaliteit en geen cryo's telkens, ditmaal weet ik niet, maar denk het ook niet aan de reactie van de embryoloog. Dan begin je ergens toch te denken dat je kinderloos blijft.

Wat voelde jullie en wanneer na de tp, toen je zwanger was??
2016 Pilstop
ICSI 1 neg. (0 ingevr)
ICSI 2 neg. (0 ingevr)
Laparoscopie kapseldrilling + weghalen endomitriose
Hysteroscopie corrigeren T-vormige baarmoeder
ICSI 3 neg. hatching (0 ingevr)
ICSI 4 Jette neg. (0 ingvr)

KlavertjVier
Berichten: 80
Lid geworden op: 21 augustus 2018, 19:08

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door KlavertjVier » 12 maart 2019, 13:33

Nee, er werd geen reden gevonden waarom het niet lukte. Bij de hystero was alles doodnormaal. Daarom dat ik geloof in die biopsie... Of die spuitjes echt hebben geholpen bij de innesterling weet ik niet. Er zijn genoeg vrouwen die zwanger worden zonder die spuitjes. Op de site van Jette staat: 'Intussen moet je de innesteling van het embryo ondersteunen door de inname van progesteron. Dat hormoon bevordert nl. de opbouw van het baarmoederslijmvlies.'

Dat doet natuurlijk de utro ook al, maar voor mij was dat blijkbaar niet genoeg.

Ik voelde ook telkens vanalles na de tp'en. Ik kreeg ook al gevoelige borsten gewoon van de utro maar bleek altijd vals alarm. De keer dat ik zwanger was heb ik een 6 dagen erna een heel kleine bloeding gehad, innestelingsbloeding zegt men dan. Maar ook dat hebben veel vrouwen niet.

Probeer je niet te veel te focussen op wat je voelt, de medicatie kan ook al veel teweegbrengen. Ik weet echt dat het niet makkelijk is maar probeer nog een paar dagen te ontspannen en leuke dingen te plannen om je gedachten te verzetten.
IVM 1: 3 cryo's
1.1: negatief
1.2: negatief
1.3: negatief
IVM 2: 7 cryo's
2.1: negatief
2.2: Zwanger!

Lisa90
Berichten: 253
Lid geworden op: 5 november 2017, 14:08

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Lisa90 » 12 maart 2019, 21:35

KlavertjVier, ik voel vanalles en niks. Ik denk gewoon dat ik vanalles voel.. heb ook ontzettend gevoelige borsten maar dit het ik ook keer op keer bij elke poging. Ik zal gewoon moeten afwachten. Als ik goed tel zou rond deze dag de innesteling plaatsvinden. Dus laten we hopen. Zondag ga ik alvast testen.. dat is de dag dat ik normaal ook ongesteld zou worden. Dus denk ik wel dat met een early test het resultaat bekend zal worden. Bij de vorige 3 pogingen ben ik altijd alvorens mijn bloedtest ongesteld geworden, ongeacht de utro.
2016 Pilstop
ICSI 1 neg. (0 ingevr)
ICSI 2 neg. (0 ingevr)
Laparoscopie kapseldrilling + weghalen endomitriose
Hysteroscopie corrigeren T-vormige baarmoeder
ICSI 3 neg. hatching (0 ingevr)
ICSI 4 Jette neg. (0 ingvr)

Saracallens
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 maart 2019, 19:49

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Saracallens » 13 maart 2019, 7:40

Bedankt voor de lieve reacties. Ik heb maandagavond de miskraam opgewekt met de tabletjes die ik had meegekregen en ik ben blij dat het nu achter de rug is, want het doet echt vreselijk veel zeer. Maandagnacht ook geen oog dicht gedaan. Raar maar waar voel ik me nu ook iets beter dat het voorbij is, alleen de gedachte dat alles nu terug opnieuw moet beginnen is minder prettig. We zijn reeds 2 jaar bezig, maar ik heb pcos zonder een eisprong van mezelf, dus na 2 jaar proberen waarvan 1,5 jaar in vruchtbaarheidsbehandelingen ben ik nu 2 keer zwanger geraakt en beide zijn uitgedraaid op een miskraam. Blijkt dus dat niet enkel zwanger worden moeilijk is maar ook zwanger blijven. Hopelijk volgende keer meer geluk.

Ik ben nu ook aan het overwegen om bij de volgende tp 2 eitjes terug te plaatsen ipv 1 om zo de kansen wat te verhogen. Want op den duur heb je zelfs schrik om terug zwanger te worden omdat de kans er is dat je terug door die miskraam moet gaan.

Lisa90, raar dat je ondanks de utro toch je regels krijgt, normaal zou dit de regels juist moeten tegenhouden. Wat zeggen ze hier van bij CRG?

Lisa90
Berichten: 253
Lid geworden op: 5 november 2017, 14:08

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Lisa90 » 13 maart 2019, 12:57

Hallo Sara,
Wat verschrikkelijk! Ik kan jou angsten goed begrijpen van het moment dat je te horen krijgt dat je zwanger bent om achteraf te horen dat het misgaat. Wat zeggen de dokters hierop? Is er een reden? Aangezien je pco hebt veronderstel ik dat je ivm behandeling krijgt?
Wel fijn om te horen dat je al iets beter voelt. Zo een parcour vraagt ontzettend veel, niet enkel van ons lichaam maar zeker ook op emotioneel vlak. Ik zou zeker volgende keer 2 eitjes laten terugplaatsen, dat staat ook op mijn planning. Dubbele kans denk ik dan! Heb je nog ingevroren cryo's over?

Wat de utro betreft, het is mijn eerste keer nu in Jette, mijn vorige 3 pogingen waren in Genk en zij waren hiervan op de hoogte maar reageerde hier niet op. Ik sta ook altijd vol uitslag en mijn lichaam jeukt van mijn gezicht tot in mijn benen, maar ook daar had Genk niks op te zeggen.
2016 Pilstop
ICSI 1 neg. (0 ingevr)
ICSI 2 neg. (0 ingevr)
Laparoscopie kapseldrilling + weghalen endomitriose
Hysteroscopie corrigeren T-vormige baarmoeder
ICSI 3 neg. hatching (0 ingevr)
ICSI 4 Jette neg. (0 ingvr)

Lisa90
Berichten: 253
Lid geworden op: 5 november 2017, 14:08

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Lisa90 » 15 maart 2019, 10:50

Hallo dames,

Woensdag 20 maart bloedafname, deze zondag wordt ik normaal ongesteld.
Deze morgend alvast getest met een early test van de action. En helaas.. πŸ˜”πŸ˜” niet zwanger
2016 Pilstop
ICSI 1 neg. (0 ingevr)
ICSI 2 neg. (0 ingevr)
Laparoscopie kapseldrilling + weghalen endomitriose
Hysteroscopie corrigeren T-vormige baarmoeder
ICSI 3 neg. hatching (0 ingevr)
ICSI 4 Jette neg. (0 ingvr)

KlavertjVier
Berichten: 80
Lid geworden op: 21 augustus 2018, 19:08

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door KlavertjVier » 15 maart 2019, 11:03

Hey Lisa,

Daar moet je zeker nog niet voor wanhopen hoor als de bn pas 20/3 is!! Het kan Γ©cht zijn dat er nog geen voldoende hcg aanwezig is. Ik had meestal maandag bn en ik deed dan een test op zaterdag. Dan was hij pas lichtjes positief. En ik meen mij te herinneren bij Silke dat de test nog veeeeeeeel lichter was als bij mij, ook 2 dagen voor de bn. Je moest echt al goed zien om iets van een streep te kunnen zien.

Dus ik zou nog niet panikeren, het is tenslotte nog 6 dagen tot de 20ste....

Ik duim alleszins!!!!
IVM 1: 3 cryo's
1.1: negatief
1.2: negatief
1.3: negatief
IVM 2: 7 cryo's
2.1: negatief
2.2: Zwanger!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten