IVM of in-vitro maturatie

Andere behandelingen forum.
TripleX
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 augustus 2018, 22:01

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door TripleX » 5 november 2018, 17:38

Wauw SarahM, wat een geluk! Gefeliciteerd en geniet van die onverwachte wending in jullie traject! Zorgen maken over doorverwijzing is dus niet meer nodig :D

Silke91, wat jammer om te lezen.. Gelukkig hebben jullie nog een cryo en is een PU niet direct nodig, ik heb na twee er al genoeg van :? Ik duim voor een snelle tp én dat het een blijvertje is!

Malibu: Ik heb idd voor de eerste PU maar drie dagen Menopur moeten spuiten omdat dat voor IVM was, dan moet je minder lang spuiten omdat ze onrijpe cellen oppikken en deze laten rijpen in het labo. Dit gaf onvoldoende resultaat dus hebben ze ons verwezen voor IVF. Voor deze PU heb ik bijna tien dagen Menopur gespoten waarvan de laatste vijf dagen ook Orgalutran bij.. Ik ben ook erg gevoelig voor hormonen: in ons inseminatietraject in Mol kreeg ik vier rondes Clomid waar ik letterlijk gek van werd, dit wil ik nooit meer nemen en gebruiken ze in Brussel normaal ook niet zei De Vos. Nu had ik ook fel gereageerd en was er wat overstimulatie waardoor ik na de PU nog erg lang last heb gehad.. Ieder zijn traject is verschillend en het is uitzoeken wat het beste bij wie past.

Wij mochten vandaag een bloedtest laten doen de de TP, een erg spannende dag want ondertussen naar Brussel gebeld dat we nog steeds geen nieuws over eventuele cryo's hebben gekregen. Er waren er 10 van de 11 bevrucht waarvan er én werd teruggeplaatst en vier ingevroren. Nog wat reserve - oef - maar het telefoontje namiddag liet weten dat onze TP gelukt is en we heel pril zwanger zijn! :D Nu duimen dat het goed blijft gaan, maandag terug een bloedname om de hCG te checken. We kunnen het zelf amper geloven, we hebben zoals zovelen hier al heel wat tegenslagen gehad in ons traject maar ik hoop dat het bij deze tien maanden blijft en ons derde kindje de kers op de taart wordt! :lol:
👱🏻‍♀️ Eerste poging IUI: 🐣 2013
👧🏼 Eerste poging IUI: 🐣 2016
👶🏼 Start traject IUI: februari 2018: geen slaagkans
Verwijzing IVM: augustus ‘18
Na mislukte PU in september ‘18 advies IVF: start oktober

Malibu
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 oktober 2018, 12:52

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Malibu » 7 november 2018, 14:54

Oh super tripleX!! Dikke proficiat seg!
Blij nog eens goed nieuws te horen ;-)
Heb ook al 2 Pick-ups via IVM achter de rug.
Op clomid reageerde ik maar 1x...
dus indien deze cryo niets is, gaan ze ook over nr ivf, hoop dat we daarmee meer succes hebben.

Silke91
Berichten: 190
Lid geworden op: 23 januari 2018, 13:33

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Silke91 » 23 november 2018, 11:45

Amai, wat stil hier..

TripleX, dikke proficiat!!
Malibu, hoe gaat het nog bij jou?

Volgende week donderdag heb ik tp van ons 3e en laatste embryo, spannend!
Ik hoop zo dat het deze keer wel lukt. Mijn geduld raakt echt op, na elke teleurstelling duurt het steeds langer voor ik weer zin heb om er verder voor te gaan, oeps.

Gogo, hopelijk binnenkort hier enkel nog goed nieuws!
Juli17 start project kids
IVF/ICSI 1-3 Brugge (jan-mei18) neg
IVM 1 (3 cryo's) | aug-nov18 neg
IVM 2 (6 cryo's) | feb19 zwanger, zoontje okt19😍😍
Restart aug20 voor een brusje
IVM 2 (nog 3 cryo's) | okt20-feb21 neg
IVM 3 (6 cryo's) | mei21

Malibu
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 oktober 2018, 12:52

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Malibu » 25 november 2018, 12:26

Hoi hoi,

Hier TP gehad op 15/11 van laatste embryo via IVM, dinsdag bloedafname, maar is negatief, heb al testje gedaan. Dus wij stappen over nr IVF, opnieuw Pick-up dus... hopelijk hebben we hiermee beter resultaat!

Veel succes Silke91 volgende week! We duimen mee!

KlavertjVier
Berichten: 80
Lid geworden op: 21 augustus 2018, 19:08

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door KlavertjVier » 26 november 2018, 15:11

TripleX, proficiat hoor! Toch nog een beetje goed nieuws hier :)

Malibu, wat jammer om te horen. Ik hoop voor jou dat IVF meer kansen biedt. Hopelijk wordt 2019 een vruchtbaar jaar
voor iedereen van ons! ;)
IVM 1: 3 cryo's
1.1: negatief
1.2: negatief
1.3: negatief
IVM 2: 7 cryo's
2.1: negatief
2.2: Zwanger!

Lisa90
Berichten: 253
Lid geworden op: 5 november 2017, 14:08

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Lisa90 » 29 november 2018, 12:21

Hallo dames,

Ik voeg mij even toe aan dit onderwerp.
Hier in het kort mijn verhaal.

Wij hebben 3 ICSI pogingen achter de rug in Genk. Nooit cryo's ingevroren.
Het probleem lag zich zowel bij mij als bij mijn man. Mijn man zijn zaad heeft maar een beweeglijkheid van 2%. Ik heb endomitriose, ik ben een PCO patiënt en had een T-uterus.
Ondertussen is de endomitriose weggehaald, heb ik eiblaasjes laten wegbranden en mijn baarmoeder laten vergroten. Zelfs toen geen zwangerschap of ingevroren cryo's.

Ik ga nu naar Jette en hebben ze IVM voorgesteld. Voor mij is het allemaal heel erg vreemd.
Nu las ik dat de slaagkansen bij IVM veel minder waren dan IVF. Is dat werkelijk zo?

Ik ben zo bang dat ik nooit kinderen zal hebben..


Lieve groetjes.
2016 Pilstop
ICSI 1 neg. (0 ingevr)
ICSI 2 neg. (0 ingevr)
Laparoscopie kapseldrilling + weghalen endomitriose
Hysteroscopie corrigeren T-vormige baarmoeder
ICSI 3 neg. hatching (0 ingevr)
ICSI 4 Jette neg. (0 ingvr)

Silke91
Berichten: 190
Lid geworden op: 23 januari 2018, 13:33

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Silke91 » 29 november 2018, 17:39

Hey iedereen,
Tp vandaag helaas niet kunnen doorgaan wegens niet goed ontdooien van het embryo 🙁
@Klavertje4, hopelijk bij jou meer succes hé 😉 😁

@Malibu, wat jammer! Ik duim voor betere resultaten bij ivf!

@Lisa90, ik heb ook reeds 3 ivf-pogingen achter de rug in een ander ziekenhuis, steeds zonder cryos. Het eerste voordeel met ivm is de 2 for 1, dus heb je nu nog 6 pogingen. Slaagkans schijnt inderdaad lager te liggen, al heb ik de indruk dat de meesten van dit forum intussen zwanger zijn, dus lijkt me toch een goed teken. Ikzelf was zwanger van onze 1e tp bij ivm, maar resulteerde helaas in een miskraam op 5 weken. Heb geen cryos meer, dus voor mij staat ook een pu opnieuw op de planning. Maar hopelijk hebben we hier binnenkort allemaal een positieve test in handen. Veel succes!!
Juli17 start project kids
IVF/ICSI 1-3 Brugge (jan-mei18) neg
IVM 1 (3 cryo's) | aug-nov18 neg
IVM 2 (6 cryo's) | feb19 zwanger, zoontje okt19😍😍
Restart aug20 voor een brusje
IVM 2 (nog 3 cryo's) | okt20-feb21 neg
IVM 3 (6 cryo's) | mei21

Lisa90
Berichten: 253
Lid geworden op: 5 november 2017, 14:08

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Lisa90 » 30 november 2018, 0:26

@Silke91

Het is allemaal nog heel vreemd voor mij die IVM. Ik weet nog altijd niet goed hoe het werkt. Wij zitten nu eerst met een deel onderzoeken (wat niet werd gedaan in het vorig ziekenhuis). Volgende de gyneacoloog zouden we februari mogen starten. Natuurlijk weet ik ook niet hoe ze te werk gaan in Jette (zoals de pick up, stimulatie,..). Zoveel vragen weer opnieuw..
Hopelijk mag het deze keer wel lukken.
Wat erg om te horen dat je een miskraam hebt gehad. Moet verschrikkelijk zijn..
Ik hoop met je mee op een volgende positieve test!
2016 Pilstop
ICSI 1 neg. (0 ingevr)
ICSI 2 neg. (0 ingevr)
Laparoscopie kapseldrilling + weghalen endomitriose
Hysteroscopie corrigeren T-vormige baarmoeder
ICSI 3 neg. hatching (0 ingevr)
ICSI 4 Jette neg. (0 ingvr)

Silke91
Berichten: 190
Lid geworden op: 23 januari 2018, 13:33

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Silke91 » 30 november 2018, 8:05

@Lisa90, het grote verschil bij ivm is dat de eicellen rijpen in het labo en dus niet in je lichaam. Ik vind het voor de rest redelijk gelijkaardig aan ivf. Alleen moet je maar 3 dagen spuiten en kunnen ze de pu al langer op voorhand plannen. Daarnaast hebben ze het spermastaal pas de dag na pu nodig. Dat is dus 1 week veel heen en weer naar Jette.
Wat raar dat ze extra onderzoeken willen doen, hebben ze bij mij niet voorgesteld, waardoor ik best snel kon starten. Hopelijk snel weer een stapje verder! Succes!!
Juli17 start project kids
IVF/ICSI 1-3 Brugge (jan-mei18) neg
IVM 1 (3 cryo's) | aug-nov18 neg
IVM 2 (6 cryo's) | feb19 zwanger, zoontje okt19😍😍
Restart aug20 voor een brusje
IVM 2 (nog 3 cryo's) | okt20-feb21 neg
IVM 3 (6 cryo's) | mei21

Lisa90
Berichten: 253
Lid geworden op: 5 november 2017, 14:08

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Lisa90 » 30 november 2018, 10:52

@Silke91

Dank u voor de uitleg Silke! Nu zijn we weer wat wijzer geworden. Maar 3 dagen stimuleren, wat een verademing. Het is inderdaad dat heen en weer rijden wat het vervelend maakt. Wij rijden al snel 1u15 (zonder file). Maar dat hebben we wel ervoor over.
Hoeveel keer IVM heb jij al gehad? En had je nu wel ingevroren cryo's?
2016 Pilstop
ICSI 1 neg. (0 ingevr)
ICSI 2 neg. (0 ingevr)
Laparoscopie kapseldrilling + weghalen endomitriose
Hysteroscopie corrigeren T-vormige baarmoeder
ICSI 3 neg. hatching (0 ingevr)
ICSI 4 Jette neg. (0 ingvr)

KlavertjVier
Berichten: 80
Lid geworden op: 21 augustus 2018, 19:08

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door KlavertjVier » 30 november 2018, 13:36

Welkom Lisa90!

Jammer om te horen dat jouw vorige trajecten niet gelukt zijn! Ik geef jou graag ook wat meer uitleg over het traject van IVM.

Wij mochten in juni op gesprek komen bij Prof. Devos. Er wordt daarna een studieverpleegkundige toegewezen die jou te woord zal staan gedurende het ganse traject en waarbij je met al je vragen terecht kan. Vervolgens mochten wij in juli al starten met de pil gedurende 3 weken. Daarna dien je 3 dagen een dosis Menopur te spuiten zodat de follikels toch al een beetje groeien. 2 dagen na de laatste dosis Menopur staat normaal je pick up al gepland. Hier kunnen ze meestal vrij veel follikels (eicellen) aanprikken. Bij mij waren het telkens over de 40. Verschil met IVF is dat deze eicellen gerijpt worden in het labo. Ik had bijvoorbeeld 26 rijpe eicellen waarvan er 23 bevrucht werden en 7 resulteerden in mooie embryo's. Ik zit al aan mijn 2de poging IVM. Bij de eerste poging had ik in totaal 3 cryo's, jammer genoeg allemaal negatief.

Na mijn 2de pick up had ik 7 cryo's, wat een mooi resultaat is. Gisteren heb ik dan terugplaatsing gehad van 2 cryo's (eigenlijk wou ik er maar eentje terug maar door een miscommunicatie zijn het er 2 geworden :D ) Hopelijk blijft er nu toch eentje plakken!

Hebben ze bij jou gezegd wat ze juist gingen onderzoeken dan?

Veel succes alvast!! En als er vragen zijn, shoot ;)
IVM 1: 3 cryo's
1.1: negatief
1.2: negatief
1.3: negatief
IVM 2: 7 cryo's
2.1: negatief
2.2: Zwanger!

Lisa90
Berichten: 253
Lid geworden op: 5 november 2017, 14:08

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Lisa90 » 1 december 2018, 17:37

Hallo KlavertjVier

Dank je wel voor de informatie! Betekend erg veel voor mij.
Ik heb woensdag gesprek gehad met Dr. Schutyzer en in februari volgt dan het intakegesprek met een verpleegkundige en bespreking uitslag van de onderzoeken. Ik heb nu opnieuw een bloedonderzoek laten doen (20 buisjes afgenomen) mijn man heeft genetica onderzoek laten doen en ik moet nog een MRI maken van de buik. op het papier staat:
RIF bilan ikv 3x IVF ICSI zonder zwangerschap
Op HSC extern: adenomyose en T-shaped uterus vw metroplastie

Ik heb al reeds operatief mijn baarmoeder laten aanpassen en ook eiblaasjes laten wegbranden (net voor mijn 3de ICSI poging), ik had altijd 40-50 follikels waarvan altijd negatief resultaat. Laatst had ik er maar 16 door het wegbranden, dus hoop dat dit geen nadeel zal zijn voor mij voor IVM.. ik zou ook wel graag een PU willen van 40 follikels waarvan 23 bevrucht, dat is echt een super resultaat!

Mijn cyclus ligt voor het moment ook volledig overhoop, na mijn laatste ICSI-poging ben ik 5 weken zwaar ongesteld geweest.. mijn huidige ziekenhuis had geen oren er naar omdat ze wisten van mijn overstap naar Jette, uiteindelijk ben ik naar spoed gegaan toen ik begon flauw te vallen van de pijn. Maar tegen Februari zal alles weer in orde zijn voor eerste keer IVM :-)

Mag ik vragen hoe de pickup in Jette verloopt? Wordt dit ook onder sedatie gedaan?

Spannend dat je gisteren de terugplaatsing hebt gekregen! Hopelijk blijft er zeker 1tje plakken, of 2, wie weet ;-)! Ik ga enorm voor je duimen!
2016 Pilstop
ICSI 1 neg. (0 ingevr)
ICSI 2 neg. (0 ingevr)
Laparoscopie kapseldrilling + weghalen endomitriose
Hysteroscopie corrigeren T-vormige baarmoeder
ICSI 3 neg. hatching (0 ingevr)
ICSI 4 Jette neg. (0 ingvr)

Silke91
Berichten: 190
Lid geworden op: 23 januari 2018, 13:33

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Silke91 » 1 december 2018, 19:35

@Lisa90, heb 1 poging ivm achter de rug, ik had 3 cryos waarvan 2 teruggeplaatst konden worden (maar dus geen blijvende zwangerschap) en 1tje die het ontdooien niet heeft overleefd. Pu is onder plaatselijke verdoving. Voor ons ook 1u15 rijden, maar heb wel vertrouwen dat het in Jette gaat lukken 😁.
Juli17 start project kids
IVF/ICSI 1-3 Brugge (jan-mei18) neg
IVM 1 (3 cryo's) | aug-nov18 neg
IVM 2 (6 cryo's) | feb19 zwanger, zoontje okt19😍😍
Restart aug20 voor een brusje
IVM 2 (nog 3 cryo's) | okt20-feb21 neg
IVM 3 (6 cryo's) | mei21

KlavertjVier
Berichten: 80
Lid geworden op: 21 augustus 2018, 19:08

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door KlavertjVier » 2 december 2018, 0:18

Amai Lisa, jij hebt ook al wat meegemaakt zo te horen!

Pick-up in Jette gebeurt inderdaad standaard onder plaatselijke verdoving en is goed te doen vind ik. Als je wil, kan je wel volledige narcose vragen hoor. Maar dan moet je dat expliciet vragen.
IVM 1: 3 cryo's
1.1: negatief
1.2: negatief
1.3: negatief
IVM 2: 7 cryo's
2.1: negatief
2.2: Zwanger!

Lisa90
Berichten: 253
Lid geworden op: 5 november 2017, 14:08

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Lisa90 » 2 december 2018, 14:01

Silke91 schreef:
1 januari 1970, 1:00
@Lisa90, heb 1 poging ivm achter de rug, ik had 3 cryos waarvan 2 teruggeplaatst konden worden (maar dus geen blijvende zwangerschap) en 1tje die het ontdooien niet heeft overleefd. Pu is onder plaatselijke verdoving. Voor ons ook 1u15 rijden, maar heb wel vertrouwen dat het in Jette gaat lukken 😁.
@Silke91
Jammer van jullie eerste poging. Wel fijn dat je erg positief ingesteld bent! Na mijn 2de poging ICSI kreeg ik een domper en had ik bij de 3de poging ook echt het gevoel, dit zal nooit lukken.
Natuurlijk begin ik nu met een andere behandeling in een ander ziekenhuis, hopelijk wordt ik iets positiever en lukt het wel, int ziekenhuis zeide ze dat het vaak psychisch is of je nu wel of niet zwanger raakt.

Voor ons is Jette ook meer als een uur rijden, maar dat is het ons helemaal waard.
Valt de pick up mee onder plaatselijke verdoving? Bij ons was dat onder sedatie. Dat vond ik wel fijn, 15min lichtjes slapen en erna wakker, na een uurtje mocht ik al naar huis, dus was voor PU na 2 uurtjes al weer thuis en natuurlijk zonder (of zeer lichte) pijn.
Dan schrikt die plaatselijke verdoving wel even af haha..
2016 Pilstop
ICSI 1 neg. (0 ingevr)
ICSI 2 neg. (0 ingevr)
Laparoscopie kapseldrilling + weghalen endomitriose
Hysteroscopie corrigeren T-vormige baarmoeder
ICSI 3 neg. hatching (0 ingevr)
ICSI 4 Jette neg. (0 ingvr)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten