IVM of in-vitro maturatie

Andere behandelingen forum.
Ellietje
Berichten: 181
Lid geworden op: 13 juni 2016, 14:42

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Ellietje » 10 mei 2018, 13:34

Wij hebben het zelf gevraagd. Ik denk niet dat ze het in onze situatie snel zelf zouden voorstellen (nog maar 1 PU achter de rug en ik ben nog ‘maar’ 30 jaar), maar ze vonden het meteen ok.
Nu nog hopen dat ze morgen allebei goed ontdooien. :)
IVM 1.1 (vers): neg. | IVM 1.2 (cryo): neg. | IVM 1.3 (cryo): zwanger

DO86
Berichten: 93
Lid geworden op: 28 september 2017, 11:42

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door DO86 » 10 mei 2018, 16:23

Ok, volgende keer dus ook eens vragen. Ik ben er nu 31 dus zullen ze het waarschijnlijk ook nog niet zelf voorstellen.
Veel succes morgen!! Ik duim mee dat ze beide goed ontdooien!!!
IVM 1 -> zwanger (miskraam 7w)
IVM 1.1 -> negatief
IVM 1.2 -> negatief
IVM 2 -> 2 embryo's overleven ontdooiing niet
IVF 1 -> zwanger

Ellietje
Berichten: 181
Lid geworden op: 13 juni 2016, 14:42

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Ellietje » 11 mei 2018, 15:10

Merci, DO!
Heb daarstraks de TP gehad maar spijtig genoeg maar van 1 embryo. Volgens de embryoloog had dr. De Vos maar de ontdooiing van 1 embryo gevraagd... Was echt wel teleurstellend om te horen. :( Zeker omdat ze ons dat op geen enkel moment hebben laten weten.
Enfin. Het is nu zo. Op 23/5 zwangerschapstest. Het aftellen kan weer beginnen. :)
IVM 1.1 (vers): neg. | IVM 1.2 (cryo): neg. | IVM 1.3 (cryo): zwanger

molly27
Berichten: 848
Lid geworden op: 23 september 2009, 14:30

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door molly27 » 14 mei 2018, 7:54

Ellietje, niet fijn dat Dr DeVos er maar 1 heeft doorgegeven om te ontdooien. Maar je hebt er maar 1yje nodig dat moet blijven plakken he. ik duim alvast heel erg met je mee.

Do, ik heb dat gevraagd aan Karlien om er telkens 2 terug te plaatsen, zij heeft dat met Dr DeVos besproken en dat was in orde. Ik heb het ook zelf wel moeten vragen. Toch ook jij proficiat met je twee eitjes. Ik duim dat ze beiden blijvers zijn :-)

Noesh, wat heb ik al veel aan je gedacht en zeker gisteren. Ik hoop dat dat je toch wat warmte en kracht heeft gegeven op een erg moeilijke dag. Ik had het zo gehoopt dat jij op Moederdag een nieuw wondertje zou mogen dragen. Dikke knuffel alvast!

Ik loop hier echt op eieren. Ik ben bang voor alles, zelfs om te stappen. Zo stom ik weet het maar ik kan het gevoel niet stoppen. Gisteren ben ik voorbij het eerste cruciale punt geraakt, de dag waarop ik de vorige zwangerschap een hevige bloeding heb gekregen. Morgen mag ik eindelijk nog eens bloed laten nemen, tot hier zag het er allemaal goed uit maar ik weet nu hoe snel het kan keren. Ik probeer te genieten want dit is de laatste keer maar het blijft zo moeilijk.

DO86
Berichten: 93
Lid geworden op: 28 september 2017, 11:42

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door DO86 » 14 mei 2018, 13:02

Oh echt Ellietje, zo spijtig! Ja dat zal wel dat je dan teleurgesteld was! Hopelijk is het een goeike! Ik duim zeker mee! De 2 lange weken voor jou! Aftellen naar 23/05!

Ik ga daarvoor ook eens bellen, kunnen ze het eventueel al eens bespreken voor we er opnieuw aan beginnen! Hier nog altijd in afwachting van mijn menstruatie, op de momenten dat je wil dat ze komen, komen ze natuurlijk helemaal niet...

Molly, goed dat je het eerste cruciale punt al voorbij bent! Ik duim mee dat je heeeeeel goeie resultaten krijgt na je bloedafname! Inderdaad, het kan soms snel keren maar daar mogen we eigenlijk niet te veel aan denken. Natuurlijk wel moeilijk als je al eens een heel slechte ervaring achter de rug hebt. Ik duim super hard mee dat alles heel goed blijft gaan voor jou en dat het er voor jou hierna op zit! Gedaan met het traject!
IVM 1 -> zwanger (miskraam 7w)
IVM 1.1 -> negatief
IVM 1.2 -> negatief
IVM 2 -> 2 embryo's overleven ontdooiing niet
IVF 1 -> zwanger

Noesh
Berichten: 225
Lid geworden op: 24 juni 2017, 18:04

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Noesh » 14 mei 2018, 18:07

Hoi iedereen,

Hoe gaat het ondertussen met jullie?

Hoe voel je je, Molly? Ik hoop dat alles gewoon goed mag gaan & dat je binnenkort een wolkje van een baby’tje in je armen mag houden!
Bedankt voor je lieve woorden. Het was gisteren een emotionele dag. Bezoekje aan m’n zoontjes was echt intens, heel moeilijk maar terwijl zijn ze het mooiste dat me kon overkomen ookal kan ik ze niet meer vasthouden.
Het leven kan zo hard zijn... Mijn man heeft er wel voor gezorgd dat ik een fijne Moederdag had. Lieve cadeautjes voor een sterrenmama als ik. Hij heeft het dragelijk gemaakt.

Ellie: dat moet wel even schrikken zijn geweest. Maar idd, er moet er maar eentje blijven plakken he. Ik duim voor je mee!

Do, hoe gaat het ondertussen met jou? Heb je al een datum voor een TP?

Ik heb vrijdag een afspraak voor bloed & echo + een afspraak met Karlien voor de stimulatie. 23/5 staat de pu gepland. Prof Devos wou deze zelf doen. Geen idee waarom maar ben er wel super blij om. Hij heeft deze de eerste keer ook gedaan en heb niets gevoelt...

Groetjes
IVM 1.0 | PU (3)
IVM 1.2 | TP cryo - tweeling ♥ - 21w ⋆⋆
IVM 2.0 | PU (6)
IVM 2.3 | TP cryo - Dochtertje april ‘19🌈
IVM 2.4 | TP cryo - zwanger 🤰🏼 Juli 2021

DO86
Berichten: 93
Lid geworden op: 28 september 2017, 11:42

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door DO86 » 16 mei 2018, 10:04

Hey!

Noesh, Ja ik begrijp het echt wel dat moederdag voor jou echt een heel emotionele dag moet geweest zijn! Gelukkig ben je toch kunnen langs gaan bij je zoontjes en heeft je man deze dag toch wat draaglijker gemaakt! Echt super van hem!

Oh super dan volgt je volgende pick-up ook snel op! En goed dat professor De Vos het zelf doet, bij mij heeft hij het de eerste keer ook zelf gedaan en ging super goed. Nu was hij het niet en het was veel pijnlijker!

Bij mij nog altijd geen menstruatie dus ook nog geen datum voor een nieuwe TP. Ze mogen wel gaan komen nu. Ik begin het wachten weer wat beu te worden! Ik heb wel menstruatiepijn maar daar blijft het ook bij. Ik ga 100 keer per dag naar het toilet omdat ik dan denk Ah nu zijn ze er eindelijk, elke keer niks. Waarschijnlijk komen ze erdoor dit weekend als we juist op weekend zijn naar Rotterdam, wanneer het natuurlijk ook niet moet :D

Molly hoe was je bloedafname? Ik duim!!!!
IVM 1 -> zwanger (miskraam 7w)
IVM 1.1 -> negatief
IVM 1.2 -> negatief
IVM 2 -> 2 embryo's overleven ontdooiing niet
IVF 1 -> zwanger

Ellietje
Berichten: 181
Lid geworden op: 13 juni 2016, 14:42

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Ellietje » 16 mei 2018, 16:35

@ DO: heb maandag nog van de studieverpleegkundige gehoord dat prof. De Vos blijkbaar beslist had om er slechts eentje terug te plaatsen omdat onze twee resterende embryo’s van de hoogste kwaliteit waren en omdat ze in de tweede cyclus (een verse TP telt dan niet mee als een cyclus?) er maar eentje mogen terugplaatsen als je jonger dan 35 bent.
Heb jij al gehoord of ze bij jullie twee zouden (kunnen) terugplaatsen?
Zo frustrerend dat je je regels nog altijd niet hebt, trouwens. Murphy zal er inderdaad wel voor zorgen dat ze dit weekend zullen doorkomen. :P

@ Noesh: wat fijn dat je toch op deze manier moederdag een beetje hebt kunnen vieren. Lief van je man dat hij er aan gedacht heeft, moet deugd gedaan hebben.
Ga je trouwens bij iedere opstart langs Karlien? Of stuurt ze dat schema ook soms door via e-mail?
IVM 1.1 (vers): neg. | IVM 1.2 (cryo): neg. | IVM 1.3 (cryo): zwanger

Noesh
Berichten: 225
Lid geworden op: 24 juni 2017, 18:04

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Noesh » 17 mei 2018, 6:56

Hey Do,

Ja bij mij heeft hij de eerste PU ook gedaan & toen ging ook echt alles super. Enkel daarna kreeg ik een serieus klopje van de verdoving & heb ik nog tot 16u ongeveer daar geweest tot ik in staat was om recht te staan 🙈.
Oh jee, ja dat is echt meestal zo he, je wacht er op zodat de TP kan doorgaan maar als ze dan nog net eventjes zouden mogen wegblijven ga je zien dat ze er aankomen :D. In ieder geval: veel plezier in rotterdam! :D

Dag ellie,
Nee, enkel met een nieuwe PU moet ik langs Karlien voor de medicatie terug mee te krijgen. Als er nog embryotjes zijn kreeg ik gewoon de instructies via telefoon of mail 😊. Laten we hopen dat 23/5 een ‘vruchtbare’ dag is. Op de manier dat jij hopelijk positief nieuws krijgt & dat ik hopelijk toch een paar goede follikeltjes heb :D.
IVM 1.0 | PU (3)
IVM 1.2 | TP cryo - tweeling ♥ - 21w ⋆⋆
IVM 2.0 | PU (6)
IVM 2.3 | TP cryo - Dochtertje april ‘19🌈
IVM 2.4 | TP cryo - zwanger 🤰🏼 Juli 2021

TulpjeT
Berichten: 182
Lid geworden op: 17 mei 2018, 8:28

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door TulpjeT » 17 mei 2018, 8:48

Hallo iedereen,

Graag voeg ik mij toe aan dit forum. Ons verhaal is het volgende: ernstige vorm van PCOS, 6 maanden clomid zonder succes, dan overgeschakeld naar menopur en van de eerste keer zwanger maar helaas werd dit een miskraam.... sindsdien geen respons meer op gewone hormonen.

Ik ben 2 weken geleden naar prof. Devos geweest en 1 juni start van onze eerste poging, 5 juni eerste pick up.

Ik moet zeggen dat ik het toch allemaal wat overdonderend vind en me toch wel wat zorgen maak of het wel zal aanslaan..

Hoe zijn jullie ervaringen tot nu toe?

molly27
Berichten: 848
Lid geworden op: 23 september 2009, 14:30

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door molly27 » 17 mei 2018, 9:26

Dag dames!

Do, mijn bloedafname was goed. bij de prik zelf zag ik mijn grafiek met waardes en zag ik dat mijn oestrogeen een serieuze dip had genomen en daarna nog een kleine en daar maak ik mij nu weer vreselijk zorgen over. De waarde zit nu ergens in de 500 en minimum is 150 blijkbaar, nog zeker voldoende maar toch. Volgens karlien was het veel belangrijker dat progesteron en HCG het goed doen (en dat is ook het geval) maar toch laat ik het niet los. Die van de monitoring zei 'ja mevrouw het is nog pril dus alles kan nog gebeuren' :? Nu dat besef ik ook maar dat is ook niet echt het antwoord dat ik wilde krijgen.
Jullie ervaring hiermee? Of tips?
Noesh, ik voel me redelijk, typisch zwanger (moe en misselijk) maar het gaat nog. Het loslaten en het zorgeloos genieten is wat anders. 25/5 heb ik mijn eerste echo, hopelijk is er dan een hartje te zien.

Do en noesh ik duim zo met jullie mee! Bij mijn gelukte TP'n was er ook steeds geen pijn of ongemak, dat is heel belangrijk denk ik. Bij Dr DeVos zal dat zeker heel vlot verlopen. Ik moest van Dr DeVos ook steeds vragen naar 'de resident' omdat deze de meeste ervaring had voor de TP en ik blijkbaar een moeilijke baarmoeder heb :-). Misschien kan je dat ook gewoon vragen?

Tulpje, welkom! Ik heb goede ervaringen in Jette, al mis ik het persoonlijke van mijn eigen ziekenhuis wel. maar iedereen is vriendelijk en behulpzaam. Zeker geen klagen dus.
Ik zit al 9jaar in de mmm, 2 zoontjes en 3 miskramen. nu ben ik zwanger van mijn 4e tp (de 3e tp was ik ook zwanger maar dat was een mk op 9w).

TulpjeT
Berichten: 182
Lid geworden op: 17 mei 2018, 8:28

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door TulpjeT » 17 mei 2018, 10:45

Dag Molly,

Proficiat met jouw zwangerschap!

Zou je me nog wat meer info kunnen geven over hoe alles verloopt?
Zit er veel tijd tussen terugplaatsingen?
Hoe pijnlijk is de pu?
Hebben julllie het gevoel dat ivm echt de oplossing is?

Ellietje
Berichten: 181
Lid geworden op: 13 juni 2016, 14:42

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Ellietje » 17 mei 2018, 11:35

Noesh, ik ga superhard duimen voor ons allebei op 23/5! Hopelijk verloopt de PU vlot en (relatief) pijnloos. :wink:

Tulpje, welkom! Spijtig dat je vanaf nu ook in ons IVM-groepje zit maar ik ben er wel van overtuigd dat als je medische hulp nodig hebt om zwanger te geraken, dat je dan op de allerbeste plaats zit in Jette.
Het kan soms een beetje overweldigend zijn en vaak voel je je onzeker maar hier kan je sowieso ook altijd terecht met je vragen, dipjes of euforie. :wink:
Zit jij dan ook automatisch in het studietraject van IVM (krijg je bijvoorbeeld 12 terugbetaalde pogingen idpv 6)?

Het lastigste vind ik de periode voor de PU, waarin je regelmatig een bloedname en echo moet laten uitvoeren. Da’s soms een heel geregel. De PU vond ik op zich wel meevallen, uiteraard zal dit ook wel afhankelijk zijn van wie de PU uitvoert en hoe je baarmoeder is. Bij mij moesten ze af en toe hard op mijn buik duwen omdat mijn eierstokken blijkbaar wegsprongen.
De TP is peanuts, je voelt er weinig tot niets van. Wel een speciaal gevoel om het embryo op het scherm te kunnen volgen. :) Mocht je zwangerschapstest dan negatief zijn, dan moet je eerst je menstruatie afwachten en dan moet je op D2 of 3 teruggaan voor een echo zodat ze de volgende TP kunnen plannen. Er zit dus niet zo veel tijd tussen.

Ik ben er zeker van dat IVM voor mij en mijn man de juiste oplossing is. Clomid, Menopur, etc. hadden ook geen effect op mij, ik had veel te veel follikels en weinig tot geen rijpe eicellen. IVM is voor ons dus de enige oplossing.

Ga je voor alle bloednames, echo’s e.d. naar Jette of ga je naar een ziekenhuis dichterbij? En heb je ervoor gekozen om familie, vrienden en collega’s op de hoogte te brengen van jullie fertiliteitstraject of niet?
IVM 1.1 (vers): neg. | IVM 1.2 (cryo): neg. | IVM 1.3 (cryo): zwanger

molly27
Berichten: 848
Lid geworden op: 23 september 2009, 14:30

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door molly27 » 17 mei 2018, 13:04

Tulpje, het is idd nog steeds afh van persoon tot persoon.
De stimulatie vooraf vond ik niets voorstellen, ik kwam van 2 spuiten per dag voor de IUI en voor weken aan een stuk. Dan had ik zeker 8 controles voor de IUI. Nu ga je 2a 3 keer denk ik.
De PU viel bij mij tegen. Ik wilde het sowieso zonder verdoving doen maar 45 eicellen prikken deed toch meer pijn dan verwacht. Natuurlijk kan je dit ook onder verdoving doen maar uiteindelijk duurt de ingreep zelf niet super lang.
Ik had geen verse TP, dat doen ze ook niet vaak. Ik ben altijd direct na mijn regels opgestart dus dat gaat wel vlot. ook de controles en medicijnen voor de tp van een cryo vallen heel goed mee (ik gebruik oestrogel en utrogestan).
De TP zelf deed de eerste keer pijn maar toen liepen er dingen mis omdat mijn baarmoeder een speciale vorm heeft en ze dat toen nog niet wisten. Na die eerste mislukte poging hebben ze een onderzoek gedaan waardoor ze het juiste materiaal konden bepalen en toen liep alles vlot.
In jette zit je idd goed hoor, de mensen zijn er echt heel lief.

TulpjeT
Berichten: 182
Lid geworden op: 17 mei 2018, 8:28

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door TulpjeT » 17 mei 2018, 16:39

Dag Ellietje,

Bedankt voor de info en de warme welkom.

Ik woon vrij ver van Jette dus gewone bloedonderzoeken zal ik dichter bij huis laten doen.

Ik ben ook in het studietraject gestapt, heb ik toch wat extra kansen he. Kim vertelde mij ook dat ze nu geen verse TP meer doen, alles wordt direct ingevroren.

Ik heb het enkel aan mijn ouders en een goede vriendin vertelt, ergens vind ik het moeilijk om aan mensen te vertellen.Ik ken ook niemand persoonlijk die moeilijkheden heeft met zwanger worden en het voelt ergens aan als falen, wat ik dus liever niet met iedereen deel.
Op mijn werk zijn mijn directe collega’s op de hoogte om praktische redenen, wat soms ook niet zo leuk is gezien de botte reacties die ik soms moet horen.

Hopelijk krijg ik er binnenkort hetzelfde goed gevoel erover als jullie. Ik heb altijd zoveel vragen maar als ik dan daar ben, geraak ik zo overdonderd door de informatie dat ik weer vergeet wat ik wou vragen.

Weten jullie eigenlijk ook hoeveel de slaagkansen uiteindelijk zijn? Mijn gynaecoloog zei 30% per poging maar ik heb wel het gevoel dat hier niemand aanwezig is die echt al jaren met ivm bezig is?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten