IVM of in-vitro maturatie

Andere behandelingen forum.
Plaats reactie
bubblegum
Berichten: 278
Lid geworden op: 26 november 2010, 13:18

Bericht door bubblegum » 10 april 2011, 10:14

hey saartje,

sorry dat ik gisteren niks liet weten, was een drukke dag. Ik belde tegen de middag naar de verpleegeenheid en die zeiden dat dr Blockeel mij zou bellen met de info. Was dus beetje ongerust maar hij belde snel nadien met goed nieuws: er zijn 2 toppertjes ingevroren. Oké dat is niet zoveel als ik gewild had maar als ik verhalen zoals het jouwe lees dan besef ik dat ik mij gelukkig moet prijzen. En ik ben ook wel blij, had de laatste dagen nogal wat doemscenario's overlopen.

Dus nu is het ook wachten op mijn regels en dan de dooicyclus opstarten, TP zal vermoedelijk begin mei ergens plaatsvinden. Is niet zo lang meer hé. Nu vraag ik mij af, zou ik vragen om ze meteen allebei terug te plaatsen? Zouden jullie dat doen met 2 hele goeie embryo's? En zou het de kansen echt verhogen? Enfin veel vragen dus, ik ga morgen eens bellen naar Elsie, misschien kan zij er iets over zeggen of kan ik terecht bij dr Devos.

Ik hoop zo hard voor jou dat Dr Blockeel nog goed nieuws in petto heeft .. ik heb echt al veel aan jou gedacht. En ik blijf erin geloven, voor jou, voor ringling en voor mezelf!

Trouwens, in vacature dit weekend, een special over kinderwens en werken. Boeiend. Alleen het 3e koppel vond ik beetje moeilijk te verteren : 'geen enkel recht is absoluut, ook niet dat op eigen kinderen'. Zouden ze er ook zo over gedacht hebben voordat ze er zelf 2 hadden? ..

Dikke knuffel meisjes xxx

saartje1905
Berichten: 98
Lid geworden op: 18 maart 2010, 22:13

Bericht door saartje1905 » 10 april 2011, 11:39

hey bubblegum,

Dat is echt supergoed nieuws, kben zo blij voor je! Ivm de terugplaatsing van 2 embryootjes, ik zou dat wel durven vragen, waarom niet, he, en mss gaan ze dat wel zelf voorstellen hoor. Bij de eerste poging doen ze dat nooit, maar daarna is het zeker wel bespreekbaar denk ik. Ervoor gaan zou ik zo zeggen!

Ja, we zien wel wat dr blockeel mij volgende maand te zeggen heeft, he. Ik weet het allemaal niet meer. Khad al gedacht, hij kent mij wel een beetje, of ik hem morgen is zou durven opbellen en eventueel vragen of hij mij niet vroeger kan zien, want kzit echt wel met die vraag wat ze met mij nog gaan doen. Ik wil sowieso nog zeker niet direct herbeginnen, maar kzou gewoon al mss graag antwoord op mijn vraag hebben, dan ben ik een beetje gerust. Zou ik dat durven doen?

Groetjes

bubblegum
Berichten: 278
Lid geworden op: 26 november 2010, 13:18

Bericht door bubblegum » 11 april 2011, 11:10

hey saartje,

ja ik zou in jouw plaats zeker durven bellen. Ik heb dr Blockeel maar één keer aan de telefoon gehad en het leek mij sowieso iemand met veel luisterbereidheid, terwijl het daar superhectisch was (dat had de verpleegster voordien gezegd) nam hij toch tijd om mij gerust te stellen en even te vragen hoe het was terwijl hij mij totaal niet kent.

Trouwens, jouw situatie rechtvaardigt dat toch echt wel dat je even informeert of je vroeger kan langsgaan. Zeker doen!

Ik ben ondertussen echt wel van 'okee, 2 is goed' naar heel blij gegaan. Het is toch weer een kans op geluk hé. Ik hoop zo hard dat jouw beurt snel komt!

Heb na mijn week 'ziekteverlof' (5 dagen gekregen voor pickup) nog een weekje verlof opgenomen, dus ik loop helemaal relaxed en best wel blij. Zal wel veranderen als mijn regels erdoor komen maar bon, nu geniet ik best wel!

Dikke knuffel en hou mij op de hoogte hé! xxx

bubblegum
Berichten: 278
Lid geworden op: 26 november 2010, 13:18

Bericht door bubblegum » 11 april 2011, 16:19

hey

ik heb gebeld maar weet geen details over de embryo's. Alleen, als ze ze konden invriezen, waren het goeie. Weet ook niet of ze ze allebei gaan terugplaatsen of niet, dat zou hij waarschijnlijk wel voorstellen.

Ik ben nog steeds heel blij maar een beetje meer info zou wel fijn zijn.

Heb jij gebeld, Saartje?

xx

saartje1905
Berichten: 98
Lid geworden op: 18 maart 2010, 22:13

Bericht door saartje1905 » 11 april 2011, 22:43

Hey bubblegum,

Kheb mijn "stoute" schoenen dan toch aangetrokken, en ik heb dr blockeel gebeld. Hij vroeg mij direct hoe het was met mij, na diene avond dat ik daar effe gelegen heb op crg, hij is echt lief. Dan heb ik gevraagd of het mogelijk was om de afspraak te vervroegen maar hij zei dat hij morgen naar LA vertrok en dan volgende week in verlof was, dus ja. Hij wou me dan wel een week vroeger zien maar ik zei dat ik hem gewoon iets wou vragen. Ik heb hem gezegd dat ik gewoon een enorme angst heb dat hij mij volgende keer gaat vertellen dat we ermee stoppen, dat de mogelijkheden op zijn. Hij zei direct: "Absoluut niet!". Hij vertelde dat hij al iets in zijn hoofd had, dat hij een gelijkaardige situatie meegemaakt had met een andere patiënte, en dat hij daar ook geraakt was, en dat we er bij mij ook gaan geraken. Dus nu heb ik weer wat hoop!

Ik voel me echt wel wat opgeluchter, we zijn van plan van sowieso te stoppen tot begin juli, maar nu kan ik zo een beetje proberen te genieten van die periode zonder constant bang te hebben.
Hij begreep dit ook dat ik nu wel effe wil wachten. Ik ben al 2 jaar non stop bezig met behandelingen, en ik heb er nu effe genoeg van. Op een paar maanden zal het nu ook niet meer aankomen!

hoe is het met jou? Zie je het nog wat zitten? Ik denk aan je hoor

Groetjes
sarah

bubblegum
Berichten: 278
Lid geworden op: 26 november 2010, 13:18

Bericht door bubblegum » 13 april 2011, 10:32

hey saartje,

Goed dat je gebeld hebt! En vooral, dat Blockeel toch nog plannen heeft. Ik ben superbenieuwd voor jou. Maar nu eerst even genieten hé meisje, een lekker glaasje drinken of iets 'verboden' eten enzo :wink:

Ik vraag mij nu af of ik nog eens zou durven bellen om echt duidelijk te vragen dat ze ze allebei terugplaatsen. Want dat wil ik echt wel, maar ja, wééral bellen ... wat zou jij doen?

Ondertussen komen mijn regels erdoor ... net als vorige keer na de pickup zijn ze meer pijnlijk dan anders. Zou het nog gevoelig zijn ofzo? Of misschien heeft het met de estrogel te maken. 't is geen pretje alleszins maar bon, vanavond kan ik naar het ziekenhuis en hopelijk vanaf morgen opstarten met de progynova voor de terugplaatsing.

@ ringling, al lang niet meer gelezen, hoe is het met jou? Je bent bijna aan de terugplaatsing zeker?

Dikke knuffel xxx

ringling
Berichten: 739
Lid geworden op: 17 maart 2010, 18:46

Bericht door ringling » 13 april 2011, 14:08

Hey,

tis inderdaad al efkes stillekes van mijn kant. Heeft te maken met het feit dat er gewoon weinig te melden is momenteel. Weekje 2 progynova's genomen, vanaf vandaag 3 en dan maandag echo. Dus schat terugplaatsing rond 25 april... de tijd lijkt precies te kruipen nu...

Maandag was t mijn verjaardag... en ondanks ik er een jaar tegenop zag (nieuw cijfertje hé) is het een ontspannende dag geworden. Een hele dag gaan wellnessen en lekker veel in de sauna en warme baden gezeten :D Hopelijk mag ik dat binnenkort 9 maanden niet meer doen!

Heb momenteel iets minder behoefte ah forum. Ik doe het wel telkens open en zie of er nieuws is... maar zelf schrijf ik iets minder nu. Ik blijf jullie wel volgen hoor! Hoop gewoon dat de tijd wat sneller kan gaan...

Groetjes,
ringling

saartje1905
Berichten: 98
Lid geworden op: 18 maart 2010, 22:13

Bericht door saartje1905 » 13 april 2011, 21:11

hey bubblegum,

Ja, kben ook beetje benieuwd wat dr. Blockeel in petto heeft, maar bon, nog niet te veel hopen, we zullen we zien he. Kheb mij wel voorgenomen om vanaf maandag terug iets aan mijn gewicht te doen + te gaan sporten. Alle kilootjes minder kunnen er maar goed aan doen, he. Maar deze week inderdaad mijn schade nog is inhalen he hahahaha!

Hoe is het met jou? Ca va een beetje? Ja, ik snap je wel, maar ik denk dat ze ze sowieso alletwee gaan ontdooien hoor, omdat je er maar 2 hebt he. Allé, dat is mijn mening. En zie je ondertussen dr de vos niet meer? Tijdens de echo's of zo? Ik zou wanneer je nog is moet gaan voor echo effe gaan aankloppen bij de studienurses en het gewoon gaan vragen. Ik heb dat toen ook verschillende keren gedaan. Wie niet waagt, niet wint he!

tot hoors
sarah

bubblegum
Berichten: 278
Lid geworden op: 26 november 2010, 13:18

Bericht door bubblegum » 14 april 2011, 12:46

hey

@ saartje, wanneer ga je dan bij dr Blockeel? Heb je je afspraak in mei behouden?
Zeg, je hebt de laatste 2 jaar al zoveel afgezien, ik zou toch ook eerst eens ferm zondigen hoor! Maar sporten zal misschien wel helpen om de gedachten te verzetten. Ik heb de laatste maanden zo vaak op de fiets of in het zwembad gezeten gewoon om even niet te moeten piekeren en dat helpt.

Ik denk dat ik idd gewoon eens ga binnenlopen bij Elsie of Andrea, over die 2 embryo's. Ik zal Dr Devos niet meer zelf zien denk ik. Tenzij bij de terugplaatsing maar dan is het te laat om het nog te vragen :D

@ ringling, ik snap het wel, als je zo progynova neemt heb je niet de indruk dat je er echt mee bezig bent hé. Maar 25 april is dichtbij hoor! Trouwens: GELUKKIGE VERJAARDAG!

allé, ladies, hou jullie goed en tot hoors! xxx

saartje1905
Berichten: 98
Lid geworden op: 18 maart 2010, 22:13

Bericht door saartje1905 » 17 april 2011, 11:17

hey bubblegum,

Ik heb mijn afspraak behouden, ja, is uiteindelijk niet zo lang meer, en het dringt ook allemaal niet he. Kben toch niet van plan om direct te starten, hoor. Ik moet dus gaan binnen 3 weken, zal wel vlug voorbij zijn.

Hoe gaat het met jouw?

Vanaf morgen beginnen we eraan, sporten en terug naar de weight watchers, ze gaan mij weer zien komen. Maar voor mij is dat de beste manier om te vermageren.

@ringling: hoe is het met je?

Groetjes en een leuke zondag toegewenst
sarah

ringling
Berichten: 739
Lid geworden op: 17 maart 2010, 18:46

Bericht door ringling » 18 april 2011, 12:55

Hoi hoi,

vanmorgen BN en echo gehad.
baarmoederslijmvlies 7mm... waarschijnlijk volgende week dus terugplaatsing.
tis wel altijd op t randje precies met mijn bmsv.
Vorige keer was t 7,5 bij de meting, en nog steeds 7,5 bij de terugplaatsing 6 dagen later.
Had t graag ietsje dikker gehad.

Trouwens, heb de indruk dat er 'expert' op mijn gezicht staat af te lezen :? Werd vanmorgen weer aangesproken in de wachtzaal. Tja, als je antwoordt dat je al een jaar in Jette in behandeling bent, dan volgen de vragen hé.
Misschien counseler worden als bijverdienste...?
Waar is de tijd dat ik als een groentje mijn weg in het ziekenhuis zocht en telkens opnieuw mijn schema las om zeker te zien dat ik niets verkeerd deed. Intussen kennen we wel de gang van zaken: echo'tje, slijmvlies 7... hup dat zal voor maandag zijn zeker :D

Trouwens: nog eventjes wat ze mijn vriendin gelapt hebben: eerst zeggen dat ze een tp zal krijgen en dan de dag zelf bellen om te zeggen dat ze toch alles invriezen! Zou echt gek worden!
(als je meeleest: vind t nog steeds een smerige streek!)

Groetjes, Ringling

bubblegum
Berichten: 278
Lid geworden op: 26 november 2010, 13:18

Bericht door bubblegum » 18 april 2011, 13:09

hey saartje,

ja, 3 weken, dat is zo voorbij. Probeer nu vooral te genieten van je hormoon-vrije dagen hé!
Hier alles okee, weer beginnen werken vandaag (had na picku-up ziekteverlof nog een weekje verlof bij genomen) beetje tegen mijn zin met dat mooi weer!

@ ringling, nog een weekje zeker?

xx

ringling
Berichten: 739
Lid geworden op: 17 maart 2010, 18:46

Bericht door ringling » 19 april 2011, 8:37

efkes kort:
maandag terugplaatsing (moet dan eens geen afspraken herplannen dus komt goed uit)
groetjes,
Ringling

bubblegum
Berichten: 278
Lid geworden op: 26 november 2010, 13:18

Bericht door bubblegum » 19 april 2011, 9:23

whoehoew ringling! blij voor jou!!
Bij mij plannen ze de TP meestal 5 dagen op voorhand.
Alleszins ik duim voor je!!

xx

saartje1905
Berichten: 98
Lid geworden op: 18 maart 2010, 22:13

Bericht door saartje1905 » 19 april 2011, 16:45

hey meiden,

inderdaad supermooi weertje he, en ik moet deze week maar één dagje werken, dus kben wel heel blij. Vanaf vandaag beginnen weight watcheren en ook sporten en het loopt vlot, tot hier toe. Zelfs vanmiddag spontaan de fiets genomen om tot bij mijn ouders te gaan, is niet van mijn gewoonte hoor :-)

@ringling: is super dat je een tp krijgt maandag, kben blij voor je. Ik duim voor je.

@bubblegum: oei, zo terug gaan werken met zo'n weertje is niet zo leuk, maar je overleeft het wel he :-)
En dit weekend kan je er zeker nog van genieten!

Groetjes
sarah

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten