IVM of in-vitro maturatie

Andere behandelingen forum.
Plaats reactie
bubblegum
Berichten: 278
Lid geworden op: 26 november 2010, 13:18

Bericht door bubblegum » 20 april 2011, 17:04

hey hey,

Ik heb daarstraks gebeld naar Andrea, ze ging het nakijken of er in mijn dossier sprake is van 2 embryo's en als dat niet het geval was zou ze het aanpassen. Dus ze plaatsen ze sowieso allebei terug :) Joehoe!

Andrea is een speciale maar wel een hele lieve hé, ik heb ze bijna een kwartier aan de telefoon gehad. Ik maakte mij wat zorgen want mijn laatste bloeding heeft amper anderhalve dag geduurd (sorry voor de details) maar ze zegt dat dat normaal is, en dat ze mij sowieso nog eens goed gaan checken met de echo volgende week. Dus ik ben er weer helemaal gerust in.

groetjes xxx

ringling
Berichten: 739
Lid geworden op: 17 maart 2010, 18:46

Bericht door ringling » 20 april 2011, 17:23

Hey Bubblegum,
das goed nieuws voor jou :D
Ivm Andrea: is inderdaad een specialleke hé :D Heb er denk ik vorige keer half uur mee zitten 'kletsen'. Tis blijkbaar een stadsgenoot van mij. Ik weet haar zo ongeveer wonen (ze heeft t me verteld).
Ze vroeg onder andere of ze mocht laten blijken dat ze me kende als ik haar tegenkwam op straat of op een terrasje. Vond dat wel fijn dat ze dat vroeg eigenlijk.
En tis inderdaad een lieve!
Groetjes,
Ringling

saartje1905
Berichten: 98
Lid geworden op: 18 maart 2010, 22:13

Bericht door saartje1905 » 21 april 2011, 13:46

Hey meisjes,

ja, ja andrea dat is een lieve hoor, die zei altijd tegen mij, al zoveel tegenslagen gehad en toch blijf je lachen, dat doet deugd ze

Bubblegum, super he dat ze allebei teruggeplaatst worden, kben heel blij voor je!

Ik heb gisteren in een mail een aantal vrienden ingelicht over onze problemen. Zij wisten het nog niet, maar de laatste tijd had ik zo veel zin niet meer om nog buiten te komen en zo, en nu heb ik hen dus gezegd wat de reden is. Kheb al een paar reacties teruggekregen en het doet deugd te weten dat ze er altijd voor me zijn!
Vandaag ook bij de diabetoloog geweest en volgens haar ben ik perfect geregeld, dus daar zou het ook allemaal niet aan liggen! Maar wat is het dan wel....

Groetjes
sarah

bubblegum
Berichten: 278
Lid geworden op: 26 november 2010, 13:18

Bericht door bubblegum » 25 april 2011, 10:32

hey

@ ringling: succes straks!!! Ik duim voor je!

@ saartje, fijn dat je vrienden zo goed reageren. Ik heb een paar hele goeie vriendinnen ingelicht, ze hebben heel veel begrip, alleen merk je dat ze soms niet goed inschatten hoe groot de impact is. Maar ze zijn wel heel lief en dat doet veel deugd.

Vrijdagavond is er trouwens een leuke reeks op canvas, mistresses, gaat iver vier vriendinnen. Eén van hen gat nu ivf doen, best wel confronterend als je ziet hoe de emoties oplaaien.

Allé, ik ga nog een beetje huishouden en dan genieten van de verlofdag. Ringling laat iets weten he!

XXX

ringling
Berichten: 739
Lid geworden op: 17 maart 2010, 18:46

Bericht door ringling » 26 april 2011, 8:29

Hallokes,
gisteren een zonnige namiddag in het ziekenhuis doorgebracht :D TP is doorgegaan dus.
Heb één eskimo'tje terug gekregen. Eéntje heeft de ontdooiing niet overleefd.
Moest er om 14u15 zijn en ben pas om 16u binnen gegaan. Pas 16u30 terug op kamer. Dus niet veel meer vh zonnetje kunnen genieten. Maar dat nemen we met veel plezier bij hé!
Volgende week maandag BN. Twordt weer nagelbijten...
Groetjes,
Ringling

bubblegum
Berichten: 278
Lid geworden op: 26 november 2010, 13:18

Bericht door bubblegum » 26 april 2011, 11:56

hey ringling,

Spannend!! Nu is het afwachten hé, ik vind die periode zo moeilijk. Alleszins de duimen draaien volop voor jou! Wel jammer dat het er eentje is geworden in plaats van twee ... ik ben zo bang dat ze mij volgende week gaan laten weten dat er maar één of erger zelfs geen zou zijn. Pffttt. Voordien was ik daar helemaal niet nerveus over maar sinds ik het heb meegemaakt :? Enfin nu geen negatieve gedachten hé, alleen maar positieve vibes :)

Ik ga morgen voor bloed + echo, als alles goed is dan heb ik volgende maandag TP, whoehoew! Heb wel af en toe pijnscheuten, ik hoop dat dat mijn baarmoeder niet is. Zou niet weten waardoor dat kan trouwens ..

@ Saartje, hoe is't met jou?

groetjes! XX

bubblegum
Berichten: 278
Lid geworden op: 26 november 2010, 13:18

Bericht door bubblegum » 26 april 2011, 15:21

pff dipje hier, pijn in de buik gaat niet echt weg, moest net niezen en het voelde alsof de boel onderaan ging ontploffen. :? Ik hoop echt dat het niks is, zal morgen wel horen. Snif .. met jullie alles beter hoop ik !

xx

bubblegum
Berichten: 278
Lid geworden op: 26 november 2010, 13:18

Bericht door bubblegum » 27 april 2011, 11:00

hey

Alles okee met jullie ?

Hier gaat het! De echo was goed, endo 8,5 mm, dus de TP zal voor maandag zijn, whoehoew :)
De pijn is gewoon omdat het nog beetje gevoelig / gezwollen is, maar niks ergs. Wat een opluchting !

Allé, nu duimen dat de ontdooiing goed gaat en dat ik maandag een TP krijg van 2 embryootjes terwijl jij goed nieuws krijgt ringling :)

dikke knuffel xx

saartje1905
Berichten: 98
Lid geworden op: 18 maart 2010, 22:13

Bericht door saartje1905 » 27 april 2011, 21:42

Hey meisjes,

Voor jullie een spannend dagje binnenkort, dat is leuk he.
Bij mij alles ok, niets speciaal te vertellen.
Kwacht een beetje vol ongeduld op afspraak met dr blockeel, maar ja, we zien wel

Veel succes meiden

Groetjes
sarah

ringling
Berichten: 739
Lid geworden op: 17 maart 2010, 18:46

Bericht door ringling » 29 april 2011, 12:47

Eens een voorbeeldje van mijn 'rare' gedachtengang:

We hadden een tijdje geleden een cadeautje over (omdat ze het al hadden) dat ik zelf leuk vind. Ik heb in mijn kop gestoken: 'dat is voor mijn kindje later'. Nu hebben we binnenkort een paar babybezoekjes... En heb ik gewoon krak hetzelfde pakje gekocht! Want dat van mij geef ik niet meer af! (hoewel ik dat later natuurlijk gewoon kan kopen)
Puur psychologische zever natuurlijk :D Maar t geeft me het gevoel dat het ooit wel in orde komt. En zo heb ik toch iets in huis hé.

Voor de rest: in heb er niet zo'n goed gevoel bij deze keer. Ik voel me net als anders en toen was het telkens ook negatief. Misschien ook omdat ik weet dat ik vorige keer een serieuze klop gekregen heb, en toen probeerde ik echt positief te denken.
Beetje zelfbescherming dus.
Maar ik bereid me dus weer volledig voor op een njet.


Bubblegum,
ik duim voor een goeie TP voor jou maandag!

Groetjes,
Rinlging

ringling
Berichten: 739
Lid geworden op: 17 maart 2010, 18:46

Bericht door ringling » 29 april 2011, 17:59

Toeme toch hé... beetje in de knoop...

Mijn vriend belde me net dat zijn petekindje geboren is. En wat voel ik: jaloezie en ik ben kwaad... :oops: Dit is de eerste keer dat ik me zo voel bij een geboorte en weet dat dit helemaal niet mooi is van me!
Maar volgens mij heeft het hiermee te maken:
toen ze vertelde dat ze zwanger was, heb ik snel gerekend en ja hoor, ik ging even ver geweest zijn als mijn bbz goed gelopen was. En op één of andere verknipte manier vind ik het niet eerlijk... ik had nu een kindje moeten hebben! En toen mn vriend gevraagd werd om peter te worden, werden mijn gevoelens nog sterker. Ik wou dat hij papa werd ipv peter!
Ik vind het erg moeilijk. Want natuurlijk moet ik gewoon blij zijn voor hen. En ook voor mijn vriend, want hij zal natuurlijk een fantastische en trotse peter zijn, zoals voor zn ander petekindje.
En toch...

Dus vandaag en volgende dagen zien er zo uit:
vandaag iets gekocht voor babybezoek v zondag
vanavond denken wat we zullen kopen voor petekindje
morgennamiddag kraambezoek petekindje
zondag babybezoek
... en maandag bloedonderzoek

Dat wordt nog heftig :(

ringling
Berichten: 739
Lid geworden op: 17 maart 2010, 18:46

Bericht door ringling » 30 april 2011, 12:14

Het gaat niet goed vandaag...
Zit op het randje van een mega inzinking.. constant huilbuien, depressief, moe...
en dan mijn vriend die zegt: " ge zijt weeral zo depressief, t zal toch niet voor heel de dag zijn zeker, als t zo zit blijft ge beter thuis vanmiddag (ipv babybezoek)'
alsof dat de steun en troost is die ik nodig heb!
gevolg: mega huilbui en vriend kwaad weg om boodschappen
Heb getwijfeld of ik dit hier zou schrijven... maar het moet van me af.
Ik voel me vandaag zo verdrietig, kwaad, jaloers... en alleen

*nat*
Berichten: 1172
Lid geworden op: 31 maart 2010, 15:09

Bericht door *nat* » 30 april 2011, 15:43

Dag Ringling,
Ik ken je van en ander topicje en wou even reageren omdat ik me zo fel in jouw situatie herken.

Vrienden van ons hebben net hun eerste kindje gekregen, op twee weken na mijn uitgerekende datum van de BBZ. Wij hebben net onze 5e ICSI achter de rug, voor de tweede keer een biochemische zwangerschap, dus weer niks en de laatste kans in zicht voor ons om een kindje van onszelf te hebben...

Ik kan niet aan hen denken zonder zoooo boos te worden van de onrechtvaardigheid. Wij zijn allebei al vier jaar 'klaar' voor een kindje, die jongen van dat koppel zat constant te zagen dat zijn leven voorbij ging zijn met zo'n kind... ik word er woest van en mijn maag keert om als ik aan het komende babybezoek denk.

Gisteren toen ik vertrok voor mijn werk, deden net alle ouders hun kinderen naar de kleuterschool en ik ben volledig gecrasht. Ik ben op school gekomen, heb mj huilend in de WC's verstopt en ben terug naar huis gegaan. Ik kan me niet voorstellen dat dat voor ons misschien nooit zal weggelegd zijn...

Dus ook hier de laatste dagen: huilen, woede, jaloezie... ook hier een ventje die niet goed weet wat hij met mij moet aanvangen... Heel herkenbaar dus, je bent zeker niet alleen met die gevoelens...

Ik hoop voor je dat maandag goed nieuws krijgt, ook al zal het verdriet dan misschien niet meteen verdwijnen...

ringling
Berichten: 739
Lid geworden op: 17 maart 2010, 18:46

Bericht door ringling » 1 mei 2011, 13:03

Hey nat,
Bedankt vr t steunende berichtje. Ik lees ook nog mee ih ander clubje, maar schrijf er nog zelden. Vind t zo jammer voor je dat t ook deze keer niets werd!! Ikwens het je zo hard toe. Soms vind ik t zo oneerlijk: al die verhalen v ongewenste zwangerschappen of mensen die steeds weer zich negatief uitlaten over hun kind. En wij zijn er al jaren klaar voor en moeten zoveel geduld hebben en teleurstellingen doorstaan.

Gisteren overleefd... Na mn berichtje nr babywinkel geweest. Waar ik met tranen id ogen meteen weer wou vertrekken. Bij het babybezoek heeft gelukkig niemand de gevreesde vraag gesteld. Maar toen mn vriend zn petekindje vasthad en iedereen vertederd was, kreeg ik het zo lastig. En toen ik het vasthad, kon ik niet anders dan denken 'wat als'.
En straks terug op babybezoek...
Maar t gaat al veel beter dan gisteren.
Voor morgen: ik ben er van overtuigd dat t weer niets wordt en bereid me daar ook op voor.

Groetjes,
Ringling

saartje1905
Berichten: 98
Lid geworden op: 18 maart 2010, 22:13

Bericht door saartje1905 » 1 mei 2011, 22:17

Hey ringling,

sorry dat ik nu pas reageer, maar heb weekend gewerkt he. Je hebt precies heftige dagen gehad dit weekend, maar ik kan je volledig begrijpen, hoor!!

Babybezoeken, het is helemaal niet zo evident voor ons, ik ben onlangs ook terug meter geworden, en het doet pijn, jaloezie is bij mij ni zo erg, maar vooral waarom wie niet??? Dat is zo een moeilijke vraag.

Ik ben nu een maand "hormonenvrij" en god, wat voel ik mij goed zonder al die hormonen, ik voel mij weer normaal, kben aangenamer in omgang, het is een wereld van verschil.
Ik begrijp dat jij graag verderdoet, moest deze poging nu niets zijn, maar denk is goed na over een maandje rust, echt, je gaat je veel beter voelen achteraf.

Ik duim voor de bloedafname morgen!

Groetjes
sarah

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten