IVM of in-vitro maturatie

Andere behandelingen forum.
Silke91
Berichten: 190
Lid geworden op: 23 januari 2018, 13:33

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Silke91 » 18 januari 2021, 18:14

Hey Tina, sorry voor mijn late reactie!
Was helaas negatief. Ben intussen wel begonnen met een nieuwe poging, dus nu weer volop gel aan het smeren. Nu aftellen tot de volgende tp!

Hoe is het nog bij jou?

Groetjes,
Silke
Juli17 start project kids
IVF/ICSI 1-3 Brugge (jan-mei18) neg
IVM 1 (3 cryo's) | aug-nov18 neg
IVM 2 (6 cryo's) | feb19 zwanger, zoontje okt19😍😍
Restart aug20 voor een brusje
IVM 2 (nog 3 cryo's) | okt20-feb21 neg
IVM 3 (6 cryo's) | mei21

Tina87
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 februari 2020, 13:54

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Tina87 » 20 januari 2021, 14:01

Oh jammer, maar goed dat je meteen met de volgende poging bezig bent.

Ik ben momenteel bezig met gezonde voeding in de hoop voldoende af te vallen en tegen de zomer terug te kunnen starten.
Voel me zo anders zonder hormonen.
Alles gaat dan vlot met partner, en zodra ik hormonen smeer of inbreng of hoe dan ook dan word ik zo snel depri...
Ik merk het op het moment zelf niet maar achteraf gezien wel.

De eerste 2kg zijn eraf ondertussen dus ik heb moed dat ik het dit keer volhoud. :)

Veel succes met deze poging en post maar hoor. Ik kom regelmatig eens piepen. ;)

Azalea
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 januari 2021, 20:37

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Azalea » 24 januari 2021, 21:16

Hallo iedereen,

Ik ben eergisteren begonnen met mijn allereerste dosis menopur ter voorbereiding voor IVM. Vandaag is dus de laatste dosis, en overmorgen moet ik naar CRG in Jette voor de pick-up. Ik vind het eerlijk gezegd heel erg spannend! :| Na die drie dosis menopur voel ik eigenlijk niets bijzonders (geen bijwerkingen enzo), is het bij jullie ook zo? Hoe hebben jullie de hele pick up procedure ervaren? Ik heb gehoord dat enkel lokale verdoving tijdens de pick-up wordt gebruikt, is de pick up procedure pijnlijk? Voordat ik was begonnen met de menopur, heb ik ongeveer twee weken lang menstruatie gehad (wat voor mij eigenlijk te lang was). Ik denk dus dat mijn baarmoedervlies te dun is geworden en niet klaar zal zijn voor de terugplaatsing. Hebben jullie extra hormonen gekregen om het baarmoedervlies wat dikker te maken? Ik hoor jullie ervaringen heel graag! Alvast bedankt!

Groetjes,
Azalea

Silke91
Berichten: 190
Lid geworden op: 23 januari 2018, 13:33

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Silke91 » 7 februari 2021, 20:03

Hey iedereen,

@Tina wat leuk om te lezen dat je het zo goed stelt! Geniet ervan zo zonder al die hormonen.

@Azalea ik ben helaas te laat om je vragen te beantwoorden. Hoe is het intussen gelopen? Al gestart voor een terugplaatsing?

Ik heb dinsdag tp gehad en heb heel sterk het gevoel dat het gelukt is. Nu maar hopen dat bloedafname over 8 dagen positief is. Spannend afwachten dus.. Ga wel teleurgesteld zijn als het toch negatief blijkt te zijn, zeker ook omdat we nu geen embryo's meer in de vriezer hebben en dus ook weer een pickup nodig zouden hebben om verder te gaan. Ik hoop dus echt op goed nieuws binnenkort, daar ga ik nu ook vanuit :D !
Juli17 start project kids
IVF/ICSI 1-3 Brugge (jan-mei18) neg
IVM 1 (3 cryo's) | aug-nov18 neg
IVM 2 (6 cryo's) | feb19 zwanger, zoontje okt19😍😍
Restart aug20 voor een brusje
IVM 2 (nog 3 cryo's) | okt20-feb21 neg
IVM 3 (6 cryo's) | mei21

LisaVD
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 februari 2021, 10:21

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door LisaVD » 13 mei 2021, 23:59

Dag iedereen!

Het is hier wat stil zie ik, maar ik ben hier nieuw en ben net begonnen met ivm. Ik ben mij nu aan het voorbereiden op de tp (heb 2 cryos na mijn eerste punctie).

Ik heb een vraagje ivm de oestrogel. Volgens het instructieblad dien ik 3mg Β΄s ochtends te nemen en 3mg Β΄s avonds. Zijn dit dan drie pompjes om 3 mg te bekomen? En drukken jullie het pompje door tot op het einde? Ik kreeg wat verwarrende instructies mee van de DM.

Hopelijk stellen jullie het allemaal goed!

Lisa

Silke91
Berichten: 190
Lid geworden op: 23 januari 2018, 13:33

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Silke91 » 14 mei 2021, 13:52

Hey Lisa,

Welkom hier! We zitten ongeveer even ver nu denk ik, ook ik ben net opgestart voor tp.
Voor de oestrogel zijn het inderdaad 3 volledige pompjes 's morgens en nog eens 3 's avonds. Deze pompjes spreid je best wel over armen en benen. Ik doe er meestal 1 op elke bovenarm en dan nog 1 op een bovenbeen.

Helaas kregen we in februari toch geen goed nieuws, waardoor begin mei een nieuwe pick-up gepland werd. Daar hebben we 6 embryo's uit, dus weer 6 goeie kansen op een zwangerschap :D.

Heel veel succes alvast!
Groetjes,
Silke
Juli17 start project kids
IVF/ICSI 1-3 Brugge (jan-mei18) neg
IVM 1 (3 cryo's) | aug-nov18 neg
IVM 2 (6 cryo's) | feb19 zwanger, zoontje okt19😍😍
Restart aug20 voor een brusje
IVM 2 (nog 3 cryo's) | okt20-feb21 neg
IVM 3 (6 cryo's) | mei21

LisaVD
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 februari 2021, 10:21

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door LisaVD » 14 mei 2021, 16:13

Bedankt Silke!

6 embryos, wat goed! πŸ™Œ Hopelijk een goede terugplaatsing, ik duim mee!

Ik had er helaas maar 2 goede over na een pijnlijke punctie van 14 eicellen. Volgende keer wordt het onder algemene verdoving, hopelijk wat meer geluk dan!

Vroeg me ook af of jullie tips hadden in het algemeen? Ik eet gezond maar drink wel regelmatig cola zero en af en toe een wijntje, en lees nu artikels dat dit mogelijks eicelkwaliteit aantast. Wil echt een betere uitkomst bij volgende punctie πŸ₯Ί.

Veel succes iedereen!

Lisa

Jackeline
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 augustus 2019, 11:09

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Jackeline » 17 mei 2021, 15:39

Hey Lisa,

Welkom bij de IVM-club! :wink:
Ik heb intussen al 3 pick-ups gehad, waarbij eentje ook zeer pijnlijk waar er maar 9 eicellen werden geoogst en maar 1 het einde van de afvalrace haalde. De keer erna (zonder verdoving, wegens corona) was bij wonder wel een succesvolle oogst, met 22 eicellen en 8 survivers. Ik denk niet dat het komt door een verandering in levensstijl (ik had niets anders gedaan ofzo), maar is misschien meer afhankelijk van cyclus tot cyclus.
Alleszins niet teveel piekeren, proberen in je eigen sterke lichaam te geloven, en positief vooruit te gaan. Je bent daar in goede handen! Dat glaasje wijn af en toe is zeker geen ramp, zolang het geen liters zijn. :D

Zelf heb ik mijn 5e terugplaatsing gehad, en zit in de spannende wachtperiode. Ook al is het niet de eerste keer, dit went echt nooit!

Silke, jij ook veel succes met je nieuwe kans!

LisaVD
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 februari 2021, 10:21

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door LisaVD » 18 mei 2021, 16:03

Bedankt Jackeline, het lucht wel op om te weten dat het resultaat per cyclus kan schelen! 😊.

Ik duim mee voor een goede terugplaatsing 🀞🀞! En zalig dat je nog cryo’s over hebt, 8 is een super resultaat.

Mijn terugplaatsing komt er ook aan. Zo spannend! Normaal in kunstmatige cyclus maar nu blijkt dat ik ondanks de oestrogel toch binnenkort een eigen eisprong heb (zaad van mijn vriend is slecht, dus ben ik niets mee, maar blij om te weten dat mijn lichaam dus toch soms nog zijn werk doet πŸ˜…).

Silke91
Berichten: 190
Lid geworden op: 23 januari 2018, 13:33

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Silke91 » 25 mei 2021, 13:13

Hey,

Lisa, ik let ook niet zo goed op m'n eten dus denk niet dat het resultaat daar echt van af hangt :wink:.
Wanneer is jouw terugplaatsing gepland?

Jackeline, veel succes met de wachtweken! Heb je intussen al resultaat?

Ik mag vrijdag gaan voor tp, spannend :D!

Groetjes, Silke
Juli17 start project kids
IVF/ICSI 1-3 Brugge (jan-mei18) neg
IVM 1 (3 cryo's) | aug-nov18 neg
IVM 2 (6 cryo's) | feb19 zwanger, zoontje okt19😍😍
Restart aug20 voor een brusje
IVM 2 (nog 3 cryo's) | okt20-feb21 neg
IVM 3 (6 cryo's) | mei21

Jackeline
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 augustus 2019, 11:09

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Jackeline » 26 mei 2021, 16:05

Hey!

Helaas was het hier alweer negatief, en zat ik juist met mijn voorgevoel. Erg jammer, na de 5e poging mag het toch al eens raak zijn... Ze gaan nu een extra genetisch bloedonderzoek doen, en bij een volgende terugplaatsing de medicatie aanpassen. Geen idee eigenlijk wat er bij die extra bloedafname aan het licht kan komen, en ga er zelf ook niet te veel over opzoeken. Gelukkig hebben we nog 6 embryo's, dat er geen nieuwe pick-up (voorlopig) nodig is. Duimen dat de nieuwe aanpak zal helpen! Zo blijven we gaan! :)

Silke, massa's succes vrijdag, de terugplaatsing is altijd toch een fijn moment vind ik!
Lisa, is het bij jou intussen goed verlopen? Ook veel geluk voor jou!

LisaVD
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 februari 2021, 10:21

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door LisaVD » 26 mei 2021, 18:03

Oh wat jammer Jackeline! Goed dat ze extra onderzoeken gaan doen, hopelijk is het de volgende poging raak πŸ€žπŸ™Œ

Ik heb gisteren mijn tp gehad. Was heel nerveus op voorhand maar nu probeer ik positief te blijven en mij bezig te houden (en niet te veel te googlen πŸ˜…).

Wat spannend allemaal hΓ©!

Silke, ook veel succes voor jou πŸ€

LisaVD
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 februari 2021, 10:21

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door LisaVD » 4 juni 2021, 19:46

Zou iemand mij kunnen helpen met mijn vraagje over utrogestan? Ik neem (vaginaal) 400 mg Β΄s ochtends en Β΄s avonds en neem het net als de oestrogel telkens met 12 uur tussen (dus om 9 uur Β΄s ochtends en 9 uur β€˜s avonds). Nu lees ik echter dat sommigen het met 8 uur tussentijd nemen? Hoe doen jullie dit?

Alvast bedankt πŸ™ŒπŸ˜Š

Silke91
Berichten: 190
Lid geworden op: 23 januari 2018, 13:33

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Silke91 » 7 juni 2021, 12:30

Hey,

Jackeline wat jammer dat het negatief was! Intussen al opgestart voor een nieuwe tp?

Lisa, ik neem mijn medicatie telkens 's ochtends rond 7u en 's avonds rond 23u, zit dus eens 16u en eens 8u tussen. Had er nog niet bij stilgestaan dat dat misschien beter 2x 12u was :lol: . Wanneer mag jij gaan voor bloedafname? Vandaag waarschijnlijk?

Ik heb woensdag bloedafname, spannend :D!

Liefs,
Silke
Juli17 start project kids
IVF/ICSI 1-3 Brugge (jan-mei18) neg
IVM 1 (3 cryo's) | aug-nov18 neg
IVM 2 (6 cryo's) | feb19 zwanger, zoontje okt19😍😍
Restart aug20 voor een brusje
IVM 2 (nog 3 cryo's) | okt20-feb21 neg
IVM 3 (6 cryo's) | mei21

LisaVD
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 februari 2021, 10:21

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door LisaVD » 7 juni 2021, 13:50

Bedankt Silke!

Bij mij is het resultaat positief maar HCG staat slechts op 96, dus moet vrijdag terug. Ben er wat droevig van. Het kan nooit gewoon positief nieuws zijn. Dus het worden wederom spannende wachtdagen..

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten