IVM of in-vitro maturatie

Andere behandelingen forum.
Noesh
Berichten: 225
Lid geworden op: 24 juni 2017, 18:04

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Noesh » 11 maart 2018, 15:51

Heel veel succes dinsdag! Ik hoop in ieder geval mee op een positieve test!
IVM 1.0 | PU (3)
IVM 1.2 | TP cryo - tweeling ♥ - 21w ⋆⋆
IVM 2.0 | PU (6)
IVM 2.3 | TP cryo - Dochtertje april ‘19🌈
IVM 2.4 | TP cryo - zwanger 🤰🏼 Juli 2021

Kaatje85
Berichten: 100
Lid geworden op: 13 oktober 2017, 10:56

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Kaatje85 » 12 maart 2018, 10:19

Goh Noesh,

Wat een verhaal seg... Het is toch niet te geloven dat het op zo'n korte tijd en op zoveel weken zwangerschap nog zo mis kan gaan... Hebben ze ooit een verklaring gegeven waarom het misgelopen is? Ik vind het zo vreselijk voor jou... Ik kan me niet voorstellen dat die kleine pruts in mijn buik waar ik nu al zo aan gehecht ben er plots niet meer zou zijn... Vooral eng vind ik het feit dat je er zelf nooit iets van gemerkt of gevoeld hebt... Was er een reden dat je om de 2 weken naar de gynaecoloog moest? Ik veronderstel dat het te maken heeft met de tweelingzwangerschap.

Ik weet dat ik niet te hard met dit soort verhalen in mijn hoofd moet zitten, maar dat doe je toch wel hoor.. Op een ander forum hier las ik ook dat bij 2 vrouwen de zwangerschap ongeveer halfweg misgelopen was... Het is dus niet zo uitzonderlijk als ik dacht precies...

Ik leef heel hard met jullie mee... Het zullen altijd jullie eerste kinderen zijn en ze zullen voor altijd leven in jullie hart... Dikke knuffel! En heel veel succes met de volgende poging!! Xxx

Do,

Ik zou toch dinsdag afwachten. Je weet nooit dat het een late innesteling was, dat kan altijd! Maar goed, als het morgen niks lijkt te zijn wordt jouw vermoeden bevestigd, anders volgt er een leuke verrassing :)

Noesh
Berichten: 225
Lid geworden op: 24 juni 2017, 18:04

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Noesh » 12 maart 2018, 20:50

Dag Kaatje,

Nee, spijtig genoeg is er geen verklaring. Ferre en Eden waren helemaal perfect! Enkel een verzwakte baarmoederhals en dit waarschijnlijk door dat het een meerlingzwangerschap was. Als de volgende zwangerschap een eenlingzwangerschap is vermoeden zo ook geen problemen. Al heb ik zelf al wel naar een cerclage gevraagd en is de professor in Leuven hier ook voor te vinden.
Dat ik om de 2 weken op controle moest was omdat het om een meerlingzwangerschap ging en dus hoogrisico zwangerschap. De volgende is sowieso ook hoogrisico en dus ook om de 2 weken controle. Voor mij is dit geen geruststelling want het is misgegaan op een kortere tijd...

Het gaat idd meer fout dan je zou denken. Onlangs postte ‘Boven De Wolken’ een foto van 70 namen van kindjes die gestorven zijn op 2 maanden tijd. Ik stond hier ook niet bij stil tot nu... Maar laat dat geen reden zijn om dit in je hoofd te steken! Gelukkig gaat het meer goed dan fout. Bekijk mijn verhaal als een reden te meer om zo hard te genieten van jouw kleine meid, die je dan binnenkort kan vasthouden en je super veel liefde kan geven zoals zij jou zal geven en nu al geeft.

Bedankt voor jullie steun. Ik heb vandaag telefoon gekregen. 4/4/2018 is de hysteroscopie. De terugplaatsing zal rond 17/4 zijn. Heel spannend. Want altijd hebben we gezegd dat we zouden trouwen als we onze kindjes hebben. We hebben dan nog ook meteen als geregeld en trouwen op de datum dat Ferre & Eden 37 weken zouden zijn. De dag waarop wij tenlaatste mama en papa hadden moeten worden. Ze mochten max tot 37w blijven zitten omdat ze de placenta deelden en anders niet genoeg ‘voeding’ zouden krijgen.
Wat dus wil zeggen dat we ook rond die datum zullen weten of ze een broertje of zusje krijgen.

Do,
Ik duim mee voor morgen!

Groetjes,
IVM 1.0 | PU (3)
IVM 1.2 | TP cryo - tweeling ♥ - 21w ⋆⋆
IVM 2.0 | PU (6)
IVM 2.3 | TP cryo - Dochtertje april ‘19🌈
IVM 2.4 | TP cryo - zwanger 🤰🏼 Juli 2021

Kaatje85
Berichten: 100
Lid geworden op: 13 oktober 2017, 10:56

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Kaatje85 » 13 maart 2018, 8:41

Noesh,

Als er iets mis zou zijn met ons kind (het wordt een zoontje trouwens, misschien dat pruts nogal vrouwelijk overkwam :D ) zou ik het ergens nog kunnen aanvaarden denk ik dat het mis zou lopen. Maar om zo 'n 'domme' reden... Niet dat iemand dit had kunnen voorzien, het is nu eenmaal de natuur die er op korte tijd zo over heeft beslist. Maar het is wel ontzettend verschrikkelijk! Ik leef echt met jullie mee... Moet je in een volgende zwangerschap dan ook al vrij snel plat liggen? Of heeft dat er allemaal niets mee te maken? Ik snap dat een controle om de 2 weken weinig geruststelling biedt gezien de situatie, maar helaas kunnen ze niet veel meer doen vrees ik qua opvolging. Ik moet wel zeggen dat, de 2 weken nadat ik naar de gynaecoloog geweest ben ik me best gerust voel. Nu zit ik op de helft (dus nog 2 weken en ik mag terug) en dan begint ook bij mij de onzekerheid wel weer toe te slaan...

70 kindjes die op 2 maanden zijn gestorven, dat is een gigantisch cijfer vind ik... Het gaat gelukkig inderdaad meer goed als fout, maar ik zal toch maar gerust zijn als onze kleine kapoen geboren is. Hoewel, wellicht ben je als ouder gewoon voor de rest van je leven ongerust over jouw kind ;)

Fijn dat je al een datum hebt waar je je op kan focussen! Het doet de rest niet vergeten, maar het geeft weer hernieuwde hoop! Je zit weer in de mallemolen dan :) Ohh proficiat, leuk dat jullie gaan trouwen! Mooi de symboliek achter jullie huwelijksdatum!

Do,

Ik duim!

fertilitientje
Berichten: 389
Lid geworden op: 25 november 2014, 17:12

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door fertilitientje » 13 maart 2018, 11:01

Noesh,

Wat erg voor jou. Maar je bent,of komt toch zo over, een sterke madam!!! Chapeau!
Ik heb ook een verkorte cervix en had ook zo'n schrik. Vanaf 18wkn was ik niet meer gerust. Ook om de 2wkn controle. Gelukkig ben ik nu 36wkn zwanger. Maar hebben ze bij jou geen fibronectinetest gedaan? Ik heb er zo wel drie gehad. Die test zegt of je binnen de week gaat bevallen. Ik was de eerste keer er niet goed van toen ze dat vertelde. Gelukkig was de test altijd goed.
http://www.bloggen.be/fertilitientje
Start 03/2010, 1e kindje 03/2018
Start 04/2019 voor een 2e kind: zwanger 01/2020

DO86
Berichten: 93
Lid geworden op: 28 september 2017, 11:42

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door DO86 » 13 maart 2018, 14:49

Hey iedereen,

Zoals ik al dacht was mijn bloedafname negatief. Nu stoppen met de utrogestan en hopelijk kunnen we snel herbeginnen!

Proficiat Kaatje, een zoontje, leuk!

70 kindjes op 2 maand tijd, dat is echt een verschrikkelijk cijfer! Inderdaad, ik denk van het moment dat je zwanger bent de ongerustheid begint en die nooit meer stopt :wink: Probeer er in ieder geval toch maar van te genieten, voor je het weet is de 9 maand voorbij (gaat natuurlijk ook wel heel leuk zijn :D )!

Noesh, heel mooi, zo heb je inderdaad iets om naar uit te kijken! De symboliek erachter is inderdaad heel mooi!

En binnen ongeveer een maandje krijg je dan ook een nieuwe terugplaatsing! Spannend!
IVM 1 -> zwanger (miskraam 7w)
IVM 1.1 -> negatief
IVM 1.2 -> negatief
IVM 2 -> 2 embryo's overleven ontdooiing niet
IVF 1 -> zwanger

Noesh
Berichten: 225
Lid geworden op: 24 juni 2017, 18:04

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Noesh » 13 maart 2018, 16:28

Hoi iedereen,

@Do: eerst en vooral vind ik het heel erg jammer!
Maar wat goed dat je er zo tegenover staat: volgende keer beter! Dan gaan we ongeveer gelijk denk ik.
Veel succes alvast!!
Ja, dat aantal van 70 kindjes is zo enorm groot. Maar idd, de moment dat je weet dat je zwanger bent blijf je je hele leven bezorgd om dat kleine wonder.

@Kaatje: Oeps ja, dacht inderdaad dat het over een meisje ging 🙈. Proficiat! Hebben jullie al een naam? Ik hoef hem zeker niet te weten, hoor! :D Wij hadden altijd een jongens en meisjesnaam. Dus Ferre zijn naam was heel snel gekozen. Eden zijn naam was ik ook meteen aan verkocht maar mijn vriend moest ik daar heel fel van overtuigen. Wij vonden dat zo moeilijk :D.
Over platliggen tijdens de volgende zwangerschap is eigenlijk weinig gezegd. Enkel dat er een cerclage gezet kon worden. In Leuven zijn ze daar zeker voor te vinden, ookal blijkt het soms tijdens een volgende zwangerschap
niet nodig te zijn zei de professor daar. Maar als er dan iets misgaat ga ik het wel voelen en zien door bloedverlies. Professor Devos was hier dan precies minder voor te vinden qua infectiegevaar. Maar ik heb al zoveel positieve reacties hierover gelezen...
Ja, ik was eigenlijk ook wel altijd blij dat ik om de 2 weken naar Ferre & Eden kon gaan kijken. 4 weken lijkt me zo lang! Ik was enorm blij dat zij super actief waren. Dat ik ze vaak kon voelen...

Sowieso dat iedereen pas gerust is als je je kindje(s) in je armen kunt houden. Ik denk dat ik ook sowieso pas ga gerust zijn vanaf 24w. Niet dat dat ideaal is maar vanaf dan is er levensvatbaarheid. Nu zaten we daar nog niet en kon er dus ook geen longrijping gegeven worden.

@fertilitientje: allereerst proficiat!! Je bent er bijna!! :-)
Nee, bij ons is zo geen test gebeurt. Ik denk dat ik (nu ik de afloop weet) ik het toen ook niet willen weten zou hebben want dan had ik die 5 dagen niet goed doorgebracht denk ik. Nu had ik veel steun aan een vrouw die ook naast mij heeft gelegen en had ik er terug wat moed in. Maar ik kan me natuurlijk heel goed inbeelden dat dat voor jou wel heel belangrijk was! Ik denk dat het ook echt voor iedereen zo onverwachts was... niemand die dat het had zien aankomen. Ook niet zo snel na de diagnose. Bij meerlingzwangerschap valt er blijkbaar ook niet veel aan te doen. Cerclage doen ze dan blijkbaar niet en voor een ringetje (was in studie) kwam ik niet meer in aanmerking omdat 0,7mm te kort al was.



De trouw ja, ik kijk er enorm naar uit! Nooit gedacht dat ik in zo’n situatie zou komen maar hun leventjes hebben laten zien hoeveel we van elkaar houden. Het is helemaal niet gemakkelijk om in zo een situatie te zitten.
Het zal in ieder geval heel dubbel zijn. Zeker omdat we rond die datum ook gaan weten of het embryotje zich genesteld heeft.
IVM 1.0 | PU (3)
IVM 1.2 | TP cryo - tweeling ♥ - 21w ⋆⋆
IVM 2.0 | PU (6)
IVM 2.3 | TP cryo - Dochtertje april ‘19🌈
IVM 2.4 | TP cryo - zwanger 🤰🏼 Juli 2021

Kaatje85
Berichten: 100
Lid geworden op: 13 oktober 2017, 10:56

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Kaatje85 » 13 maart 2018, 22:10

Do,

Jammer dat het resultaat van de bloedafname negatief was.. had het je zo gegund! Maar idd, op naar de volgende poging!

Fertelientje,

Wat leuk om te lezen dat het goed gaat met jou en het kleintje! Want jullie hebben er (naar wat ik hier gelezen heb) toch ook een serieuze lijdensweg opzitten.. geniet er de komende weken nog van zou ik zeggen!

Noesh,

Ik kan fertelientje alleen maar bijtreden! Wat een straffe madam ben jij! Zo kort geleden dat allemaal meegemaakt en er al volop weer voor gaan! Ontzettend moedig vind ik dat! Hopelijk hebben jij en Do samen goed nieuws dan 😁 we hebben een naam maar of die echt definitief is weet ik nog niet. Ik vind het mooi maar tis mijn echtgenoot zijn eerste keuze, ik heb een lichtelijk andere smaak. Maar goed, we zien wel!

Wat de cerclage betreft zullen er voordelen en nadelen zijn zoals dat met alles gaat.. maar als een gynaecoloog er al achter staat en het biedt jou meer 'rust'.. waarom dan niet denk ik..

DO86
Berichten: 93
Lid geworden op: 28 september 2017, 11:42

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door DO86 » 15 maart 2018, 10:53

Hey,

Inderdaad, ik denk dat we dan ongeveer gelijk opgaan! Spannend!
We hebben niet veel keuze hé, negatief is negatief. Heel spijtig natuurlijk en we hadden het super graag anders gezien maar we kunnen er toch niks aan veranderen. Enkel uitkijken naar de volgende poging en hopen dat deze poging dan wel lukt!
We hebben nog een 6 daagse embryo in de vriezer, hopelijk is dat de goeie!

Kaatje, dan zijn jullie er nog niet voor 100% aan uit over de naam :D Jullie hebben natuurlijk wel nog even tijd om te beslissen!

Inderdaad als het jou al rust biedt zou ik dat ook zeker overwegen!

Hopelijk is het dan dubbel feest op jullie trouwdag!
IVM 1 -> zwanger (miskraam 7w)
IVM 1.1 -> negatief
IVM 1.2 -> negatief
IVM 2 -> 2 embryo's overleven ontdooiing niet
IVF 1 -> zwanger

Noesh
Berichten: 225
Lid geworden op: 24 juni 2017, 18:04

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Noesh » 15 maart 2018, 16:25

Hey iedereen,

Dankjewel Kaatje & Fertilitientje. Zo straf zou ik mezelf natuurlijk helemaal niet noemen. Ik denk dat ik en mijn partner vooral een hele grote wens hebben en dat die net zoals die van jullie is. Volgens mij zijn we allemaal straffe madammen met alles waar we doorheen moeten.
Want zo makkelijk is het toch allemaal niet he... Maar sinds ik de behandeling in Jette heb voel ik me zeker een pak beter dan gewoon met clomid te werken. De begeleiding is zo goed daar & ik heb me daar nog nooit slecht gevoelt. Buiten 2x bij een dokter bij de echo’s dan. Ik vraag nu altijd wie er zit voor een echo te maken... Als zij er zit vraag ik voor bij de andere te mogen gaan.

Leuk dat jullie al een gedacht hebben van naam. Jullie hebben idd nog eventjes tijd om te zoeken he ☺️.

Hey Do, waarschijnlijk gaat het een beetje gelijk lopen maar ik vermoed dat het bij jou sneller zal gaan. Ik begin pas bijvoorbeeld op dag 6 met de stimulatie van oestrogel. Vanaf die dag beginnen te tellen als dag 1 dus dan nog 18 dagen bijtellen voor een terugplaatsing. Vorige keer heb ik een maand moeten stimuleren met een weekje hulp van Progynova. Ga wel vragen of ik hier niet meteen met kan beginnen of toch sneller dan vorige keer. Anders zit ik weer pas rond dag 26 met een terugplaatsing...
Je ingesteldheid is idd geval top! Ik hoop mee dat het embryotje dat je nog hebt een stevig plakkertje zal zijn!☺️

Wat doen/deden jullie eigelijk zo tijdens de wachtweken?
Ik denk dat ik deze keer heel veel zenuwen ga hebben en dat wil ik natuurljk niet... Vorige keren lukte het mij goed om rustig te blijven en dacht ik ook als het deze keer niet is dan mss de volgende keer. Maar ik denk dat ik nu mss goede tips kan gebruiken als jullie deze hebben 😊. Ik denk dat we sowieso veel proberen weg te gaan. Bv: iets gaan drinken, wandelen, is gaan winkelen, iets gaan eten en als ik thuis ben wat lezen ofz. In ieder geval heb ik mijn baas net laten weten dat ik terug begin te werken op 3/4/2018. Dus ben ik toch al terug wat bezig. Mijn baas is van alles op de hoogte maar mijn collega’s nog niet en verder in de familie ook niemand dus kan het er ook niet over gaan :-).

Groetjes
IVM 1.0 | PU (3)
IVM 1.2 | TP cryo - tweeling ♥ - 21w ⋆⋆
IVM 2.0 | PU (6)
IVM 2.3 | TP cryo - Dochtertje april ‘19🌈
IVM 2.4 | TP cryo - zwanger 🤰🏼 Juli 2021

Kaatje85
Berichten: 100
Lid geworden op: 13 oktober 2017, 10:56

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Kaatje85 » 18 maart 2018, 12:43

Do,

Goed te horen dat jullie de moed erin blijven houden en nog een embryo in de vriezer hebben. Zo 'n poging is toch minder complex (en duurt minder lang!) als met de pick-up. Maar goed, als het moet moet het natuurlijk.

Nee vooral ik ben weer beginnen twijfelen aan de naam. Het is op zich mooi, maar als je hem afkorting wordt het een minder mooie naam.. maar ik heb bij zo goed als elke naam tegenwoordig wel bedenkingen 😉

Ohh Noesh, ik vind jou wel heel sterk hoor! De kinderwens kan nog zo groot zijn, ik weet niet of wij het nog zouden aankunnen om opnieuw eraan te beginnen... maar ik ben heel blij voor jullie dat jullie het gewoon doen! Het proces in Jette (of het idee van 'wij kunnen geen kinderen krijgen') is zeker zwaar.. het lijkt voor iedereen zo gewoon maar voor ons is het dat absoluut niet.. heb je bij de echo een negatieve ervaring gehad? Ik heb telkens andere mensen gehad maar bij niemand een slecht gevoel gehad moet ik zeggen.

Ik slikte tarwekiemolie omdat ik gelezen had dat dat een positieve invloed zou hebben (en bij ons was dat het geval, wel ermee stoppen na de terugplaatsing!). Baat het niet dan schaadt het niet zou ik zeggen! Ik at gezond, probeerde niet teveel bezig te zijn met het hele proces en sprak af met mensen om mijn gedachten te verzetten,... ik slikte ook (nu nog trouwens) multizwanger van Kruidvat en ik had ergens gelezen dat warme voeten belangrijk waren dus ik had altijd 2 paar sokken aan 😂ahh ieder haar eigen dingen waarin ze gelooft e 😁 ik denk dat het wel belangrijk is dat je baas op de hoogte is. Andere collega's heb ik nooit op de hoogte gesteld maar het scheelt als je te laat bent en hij/zij weet waaraan het ligt. Moet je ook niet zo stressen!

Noesh
Berichten: 225
Lid geworden op: 24 juni 2017, 18:04

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Noesh » 19 maart 2018, 8:58

Hey Kaatje,

Haha, dat is normaal zeker dat je twijfelt aan de naam. Wij hadden dat ook enorm hard voor de tweede naam. Niets was goed genoeg :-). Binnenkort ga je wel die knoop kunnen doorhakken met de perfecte naam voor jullie kindje :-).

Gisteren hebben we het dan toch aan een familielid verteld dat we terug gestart zijn.
In het begin hadden wij ook niet gedacht om zo snel terug op te starten. Mijn vriend sprak toen zelfs van niet meer te starten. En dan een paar dagen later zei hij dat hij terug wilde als ik dat ook zag zitten. We hebben dat allebei een beetje laten bezinken. Ik denk dat dat heel belangrijk was en dat we er veel over gepraat hebben. Maar als ik zijn ogen zag op de afspraak van prof de vos zag ik hoe blij hij was toen we hoorde dat het terug kon. En ik natuurlijk ook :-).

Ja, dat snap ik wel. Het is ook zo wel een sticker natuurlijk dat hele fertiliteit gedoe. Ik vind wel dat je in Jette heel goed behandelt word en iedereen zit daar voor hetzelfde. Je word zo niet bekeken. Dat heb je in UZ Leuven wel.
Vooral tijdens de behandeling heb ik slechte ervaringen gehad. Maar dan op gebied van slechte info te krijgen tijdens de echo's.
Dat was altijd bij dezelfde dokter dat ik die verkeerde info kreeg (Popovic als ik mij niet vergis). Ik had net gedaan met de menopur spuiten als ik op controle moest gaan om te kijken of alles goed was voor de pick-up. Daarna aansluitend een afspraak bij de studynurse. Ik was helemaal van slag omdat die dokter had gezegd dat het er helemaal niet goed uitzag voor mij. Ik kom bij de studynurse helemaal van slag en zij had prof devos al gezien met de gegevens van de echo en alles was perfect.
Tweede keer moest ik op controle gaan voor mijn endometrium te laten meten voor de tweede terugplaatsing. Alles zag er super uit zei ze. Ik ging de terugplaatsing krijgen. Ik krijg telefoon van de monitoring later die dag met de melding dat het niet goed was dat ik progynova moest bijnemen... Toen had ik het echt gehad met haar en probeer ik altijd bij iemand anders te gaan. Tijdens mijn zwangerschap kwam ik bij de verantwoordelijke van de echo's Jan Evenepoel dacht ik dat hij noemt. Die man is echt super vriendelijk en heel lief. En elke week keek hij uit naar onze komst :-).

Ik neem enkel het foliumzuur voor de rest neem ik geen extra's :D. Hehe, de warme voeten zijn wel grappig maar idd ieder zn eigen ding en waar die persoon zich goed bij voelt! Dat is het belangrijkst! Momenteel heb ik veel te veel stress door van alles dat er gebeurt is en de manier waarop wij behandelt zijn door sommige mensen. Mijn bloeddruk deze morgen was 159/110 dus veel te hoog. Ik moet die echt onder controle zien te krijgen daarom ook dat ik jullie om tips vroeg om de gedachten wat te verzetten. Bedankt dus! :-)

Groetjes,
IVM 1.0 | PU (3)
IVM 1.2 | TP cryo - tweeling ♥ - 21w ⋆⋆
IVM 2.0 | PU (6)
IVM 2.3 | TP cryo - Dochtertje april ‘19🌈
IVM 2.4 | TP cryo - zwanger 🤰🏼 Juli 2021

Ines89
Berichten: 25
Lid geworden op: 22 maart 2018, 19:13

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Ines89 » 22 maart 2018, 19:29

Hey allemaal,

Ik ben hier nieuw en ik wil even mijn verhaal vertellen. Ik ben sinds juni 2016 bezig met zwanger worden. Janurari 2017 had ik een biochemische zwangerschap. Na een een jaar geprobeerd te hebben besloten wij om een afspraak te maken in het Uz Jette ziekenhuis. In juni hadden wij onze eersteafspraak. Ze begonnen met onderzoeken en bleek dat mijn hormoon prolactine verhoogd was. Ik moest normaal medicatie innemen maar bij mijn volgende afspraak bleek dat het terug normaal was. Ik was nog niet gestart met een behandeling omdat ze nog aan het zoeken waren. In september raakte ik spontaan zwanger maar in oktober kreeg ik al heel vroeg een miskraam. Professor Blockeel stelde voor om met clomid te beginnen. Na 2 pogingen nog altijd niet zwanger. Baarmoederslijmvlies bleef heel dun. Ik moest daarna even stoppen met clomid en een afspraak maken bij dokter blockeel. Hij stelde toen voor om te beginnen met ivm. 16 maart kreeg ik mijn regels . Diezelfde dag moest ik naar Jette voor een echo en bloedname. Dinsdag 20 maart had ik mijn eerste pick-up (algemene verdoving). Alles was goed gegaan en ze hadden gezegd dat ik 20 eicellen hadden wat positief is. En nu krijg ik zaterdag een telefoontje of er een terugplaatsing zal zijn of niet. Ik vind het heel erg spannend. Als het zo is zal de terugplaatsing volgende week maandag plaatsvinden. Nu is het afwachten..
Hebben jullie bijwerken van oestrogel en utrogestan?

Heeel veel groetjes en ik wens jullie allemaal heeel veel succes toe.. x

DO86
Berichten: 93
Lid geworden op: 28 september 2017, 11:42

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door DO86 » 23 maart 2018, 16:06

Hey iedereen,

Alles goed met iedereen?

Wij zijn ondertussen begonnen met poging 3. Volgende week donderdag echo en bloedafname, als alles goed is, TP 3!
Inderdaad, een cryo terugplaatsing is echt wel veel minder gedoe. Nog 1 6 daagse cryo in de vriezer. Dus nog eens een snelle poging en als dit weer niks is, zal het weer wat langer duren, opnieuw pick-up enz. Maar zover zijn we nog niet :)

Als je de naam kan afkorten en dat hoor je niet graag is dat natuurlijk wel wat ambetant, want zo een afkorting gebruiken wel veel mensen eens de zoon dan wat ouder is. Haha je bent er dus echt nog niet helemaal aan uit :D

Ja Noesh, ik vind dat toch ook echt wel hoor! Echt super dat jullie de klik kunnen maken hebben om terug op te starten!

Tijdens de wachtweken probeer ik mij vooral bezig te houden. Kuisen, strijken, werken, series kijken (ik ben echt serie verslaafd :D ). Goh ja ik denk dat je dat moeilijk kan tegen houden, sowieso heeft iedereen dat wel, de eerste week valt meestal wel mee maar hoe dichter je bij de datum voor de bloedafname komt, hoe meer je er aan begint te denken en dat is echt niet tegen te houden! Wandelen doe ik ook veel tijdens de wachtweken en lezen is ook altijd wel goed, met een goed boek kan ik mijn gedachten ook altijd wat verzetten. Voor de rest is het vooral ondergaan en wachten :roll: :D

Wanneer we een terugplaatsing hebben vertel ik ook aan niet zoveel mensen, mijn baas en 1 college weten het en voor de rest juist mijn ouders en mijn man zijn ouders. Zo krijg je ook niet constant vragen.

Hey Ines89,

Spannende dagen voor jou! Morgen ga je dus weten hoeveel er zijn overgebleven en of je eventueel een verse tp gaat krijgen. Succes! Ik duim!

Van de oestrogel en utrogestan heb ik niet echt bijwerkingen. Jij wel?

Groetjes
IVM 1 -> zwanger (miskraam 7w)
IVM 1.1 -> negatief
IVM 1.2 -> negatief
IVM 2 -> 2 embryo's overleven ontdooiing niet
IVF 1 -> zwanger

Ines89
Berichten: 25
Lid geworden op: 22 maart 2018, 19:13

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Ines89 » 25 maart 2018, 12:32

DO86

Ik hoop dat je volgende week donderdag goed nieuws zal hebben en dat TP 3 heel snel zal volgen..

Ze hebben mij gisteren gebeld en gezegd dat er maandag toch geen terugplaatsing zal zijn en dat ze mijn embryo’s gingen invriezen. Ik moest stoppen met de medicatie en dan gewoon wachten op mijn regels.
Is dat slecht nieuws dat er geen plaatsvinding zal zijn en dat mijn embryo’s worden ingevroren. Het is mijn eerste ivm behandeling. Dus ik snap het allemaal nog niet zo heel goed. Waarom is er geen terugplaatsing? En nu ik gestopt ben met de medicatie, wanneer krijg ik mijn regels? Sorry voor de vele vragen.
Ik heb toch wel dat bijwerkingen. Heel pijnlijke tepels, hoofdpijn, slecht humeur en soms echt een felle zeurende pijn mijn onderbuik. Lijkt op menstruatiepijn..

Heeeel veel groetjes Ines

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten