IVM of in-vitro maturatie

Andere behandelingen forum.
Noesh
Berichten: 225
Lid geworden op: 24 juni 2017, 18:04

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Noesh » 25 maart 2018, 18:40

Heey Do,

Ja, alles goed hoor & met jou?
Volgende week donderdag moet ik ook naar Jette voor bloedname en nieuwe opstart voor de terugplaatsing.
Ik wens je alvast heel veel succes met de start van poging nr 3. Derde keer goede keer hé!
Als het niet lukt is het inderdaad weer een heel gedoe met de pick-up. Alles lijkt dan weer langer te duren...
Heb je vorige keer een verse terugplaatsing gekregen? Bij mij is het ook terug een pick-up indien deze poging niet lukt.
Maar laten we hopen dat dat allemaal niet nodig zal zijn! :D

Gooh ja, dat is echt mijn lichtpuntje in zo'n donkere tijden. Ik kijk hier enorm hard naar uit.

Bedankt voor de tips! Ik ga ook terug gaan werken dus dat zal al helpen. Ik heb ook gevraagd om asaflow te mogen innemen. Bij de zwangerschap van Ferre & Eden ben ik hiermee begonnen op 13w. Is lichte medicatie voor bloeddruk maar zorgt ook voor een betere innesteling door betere doorbloeding en bij een meerlingzwangerschap was dat heel belangrijk. Maar doordat ik me nog al eens druk maak heb ik al eens een te hoge bloeddruk en dat wil ik vermijden.

Hey Ines,

Jullie zijn toch ook al een tijdje bezig. Ik hoop dat jullie kinderwens snel mag uitkomen!
Geen paniek, hoor! Bij mij hadden ze gezegd dat een verse tp niet vaak voor komt. Dit doordat vaak het baarmoederslijmvlies of bloedwaarde niet genoeg is opgebouwd. Ik heb een verse tp gehad maar die was niet gelukt. Als er terug een pu zou volgen laat ik alles automatisch invriezen denk ik. Zo krijgt mijn lichaam de kans om eventjes te herstellen. Een cryotje is zeker niet slechter. Ik ben zwanger geworden door een cryotje.
Mijn regels kreeg ik 2 dagen na stop medicatie. Ik had deze wel heel, heel fel! Kwamen ineens door op het werk en ik hing echt vol :(. Helemaal in shock toen gebeld naar Jette omdat het zo enorm was. Maar dat was een goed teken zeiden ze. Maar bijwerkingen van de medicatie heb ik niet. Veel succes!

Dan zitten we alle 3 kort bij elkaar voor de terugplaatsingen :-).


Groetjes,
IVM 1.0 | PU (3)
IVM 1.2 | TP cryo - tweeling ♥ - 21w ⋆⋆
IVM 2.0 | PU (6)
IVM 2.3 | TP cryo - Dochtertje april ‘19🌈
IVM 2.4 | TP cryo - zwanger 🤰🏼 Juli 2021

Ines89
Berichten: 25
Lid geworden op: 22 maart 2018, 19:13

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Ines89 » 26 maart 2018, 18:32

Hey Noesh
bedankt voor jouw antwoord.

Ik heb vandaag naar Carline gebeld en ze zei ook dat het natuurlijk geen slecht nieuws is dat er geen verse terugplaatsing is. Ze zei dat het kwam omdat ik niet zoveel embryo’s had daarom vriezen zij die dan in. Maar ik heb dus 2 embryo’s. Eentje is een topembryo (1) en de andere is ook heel goed (2). Daar ben ik wel blij om. Maar moet ik mij zorgen maken omdat ik er maar 2 heb. Want bij de pick-up had ik 20 eicellen waarvan er uiteindelijk 6 goede eicellen waren. 3 zijn bevrucht geraakt en 2 embryo’s. Is dat goed of...?

Ooh oke het is dan eigenlijk gewoon beter om uw lichaam goed te laten herstellen. Wel blij om te horen dat een cryotje ook goed is. Hoeveel kinderen heb je als ik vragen mag 😚.. En wow wel heftig dat je in 1 keer zoveel bloedverlies had en dan nog eens op jouw werk. Dat is natuurlijk alles behalve leuk. Maar ik hoop dat je volgende terugplaatsing positief zal uitdraaien. Als ik mijn regels krijg moest ik Carline terug bellen en ging ze kijken wnr ik dan langs kon komen voor bloedafname en echo en als ik het goed heb begrepen rond de 18de dag van mijn cyclus terugplaatsing.

Nu is het gewoon afwachten. Ik vind het persoonlijk heel erg zwaar. Ik zie iederen in mijn omgeving zwanger worden en dan voel ik mij weer zo depri omdat het bij mij niet lukt. Ik gun het hun met heel mijn hart maar het blijft toch altijd moeilijk als ik weer hoor dat er iemand weer zwanger of bevallen is. Ik probeer mij sterk te houden maar het lukt niet altijd even gemakkelijk. Ik word in juli al 29 dus ik hoop gewoon dat het snel zal lukken want die hormonen maken mij ook helemaal gek 😣

Ik wens jullie meiden allemaal heeel veel succes en ik hoop dat het ook allemaal heel snel lukt voor jullie..

Dikke knuffel Ines

Noesh
Berichten: 225
Lid geworden op: 24 juni 2017, 18:04

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Noesh » 26 maart 2018, 22:42

Hey Ines,

Dat is goed nieuws dat het er twee goede zijn! Hopelijk heb je er natuurlijk maar eentje van nodig he ;-). Nee hoor. Daar hoef je je geen zorgen om te maken. Als het niet met deze embryotjes lukt moet je sneller terug een pick up laten doen. Maar zoals Karlien zei zijn het hele goede dus geen reden om je zorgen te maken. Ik had 22 eicellen. Waarvan 9 goed waren en er uiteindelijk 3 van over zijn gebleven dus dat wil allemaal niets zeggen.

In mijn geval vind ik dat beter maar er zijn ook heel veel vrouwen die wel zwanger worden van een verse terugplaatsing. Ja idd, rond dag 18 is de TP. Zo spannend he! ☺️
Ik heb 2 kindjes. Een identieke tweeling. Ze zijn stilletjes geboren op 3 januari 2018, 21w en helaas niet levensvatbaar... Dat was ook door ivm bij de tweede poging in augustus 2017. Maar aangezien we al zolang bezig ook waren en we nog steeds heel graag nog broertje of zusje hebben we vrij snel besloten om terug te starten.

Ik snap heel goed wat je bedoelt. Onze kinderwens is dan ook zo groot he. Zoals iedereen hier wss wel. ik zie ook iedereen rondom mij zwanger worden of bevallen. Nu is het zeker pijnlijk doordat ik ook anders 33w zwanger zou zijn nu maar alles is afgepakt. Ik ken iemand die ongeveer gelijk zwanger is en zie haar zo vaak vanalles posten en dat is heel zwaar. En ik gun het ook iedereen maar het is zo moeilijk he. Onlangs vroeg iemand ons adres voor een geboortekaartje te sturen. En ondanks ik heel blij ben voor hun wil ik het eigelijk gewoon niet. Onze ontwerpen waren ook klaar. We hebben ze gewoon nooit kunnen versturen...

Weet dat je goed bezig bent en dat het in orde komt. Is het niet deze poging dan is het mss wel de volgende. Maar altijd positief blijven! ☺️
IVM 1.0 | PU (3)
IVM 1.2 | TP cryo - tweeling ♥ - 21w ⋆⋆
IVM 2.0 | PU (6)
IVM 2.3 | TP cryo - Dochtertje april ‘19🌈
IVM 2.4 | TP cryo - zwanger 🤰🏼 Juli 2021

DO86
Berichten: 93
Lid geworden op: 28 september 2017, 11:42

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door DO86 » 28 maart 2018, 15:59

Hey iedereen!

Jij ook alvast veel succes! Je kan ook terug beginnen aftellen! Hopelijk hebben we beide een goede bloedafname! En hoeven we geen pick-up meer te ondergaan! Inderdaad, 3de keer goede keer :D
Ja ik heb een verse terugplaatsing gekregen. Ik was zwanger van mijn verse terugplaatsing maar er was geen hartslag op 7 weken.

Dat denk ik ook wel, als je al een ganse dag bezig bent op het werk, dat is altijd een goeie afleiding :)
Oh ja dan zou ik toch ook zeker vragen omdat opnieuw te mogen innemen. Als je het van in het begin kan vermijden!

Inderdaad, een verse tp doen ze echt niet vaak bij IVM dus is helemaal normaal. Goh ja ik vind dat wat dubbel, het is inderdaad zo dat je dan eerst weer nog wat rust kan nemen na je pu maar ik zou een verse terugplaatsing nooit weigeren. Wat ik wel een moeilijke keuze vind (ben er nog altijd niet aan uit). Van het ogenblik je 2 embryo's mag terugplaatsen of ik dat wel zou doen. Ik heb zo altijd het gevoel dat ik een kans misloop dan. Terwijl ik ook wel weet dat je toch wel meer kans hebt als je er 2 laat terugplaaten. Moeilijke beslissingen allemaal :)

Ik krijg ook rond 2 dagen na het stoppen met de medicatie mijn regels en waren bij mij nu ook vrij hevig. Ook veel pijn gehad! Oh nee en dan heb je dat natuurlijk voor op het werk :(

Inderdaad we gaan alle 3 kort op elkaar zitten voor de tp's! Leuk!

2 embryo's is een goed resultaat hoor! Ik had er ook maar 3 en tijdens de pu hebben ze 21 eicellen weg geprikt.
Het is een zwaar traject. Ik kan mij echt niet voorstellen dat sommigen echt al jaren bezig zijn. Denk niet dat ik het zo lang zal volhouden.
Ja als jouw bloedafname goed is mag je terug beginnen met de oestrogel en dan een tweetal weken later mag je gaan voor een bloedafname en echo, als dat ook goed is plannen ze je volgende tp in. Dan is het natuurlijk altijd nog spannend de dag zelf of je cryo de ontdooiing goed doorstaat, ze bellen dan pas na 11u of het gelukt is. Dan loop je al uren dood te gaan (ik toch) en te wachten op dat telefoontje. En dan is het eindelijk zover!

Daar heb ik niet zoveel last van, ik vind het altijd wel leuk als iemand zwanger is van mijn vriendinnen of familie. Weer een nieuwe baby die ik kan verwennen tot zolang ik er zelf geen heb :wink:
Maar ik begrijp wel wat je bedoeld. Voor ons is het vaak een teleurstelling. Wat eigenlijk een heel leuke periode moet zijn (de baby maken en dan ook effectief zwanger zijn :D ) is voor ons totaal niet leuk. Integendeel, altijd wachten, vaak slecht nieuws krijgen, ziekenhuisbezoeken, hormonen nemen, ... En ondertussen zie je iedereen maar gewoon zwanger worden en jij blijft maar slecht nieuws krijgen...

Jij ook al heel veel succes en hopelijk moeten we allemaal GEEN nieuwe pick-up ondergaan!!!!!
IVM 1 -> zwanger (miskraam 7w)
IVM 1.1 -> negatief
IVM 1.2 -> negatief
IVM 2 -> 2 embryo's overleven ontdooiing niet
IVF 1 -> zwanger

Noesh
Berichten: 225
Lid geworden op: 24 juni 2017, 18:04

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Noesh » 29 maart 2018, 18:39

Hey Do,

Bedankt! Was dit de bloedname & echo voor opstart of ter controle voor TP?
Ik had vandaag een goede bloedname & heb voor de eerste keer terug de oestrogel kunnen smeren!
Officieel terug gestart! Slaagt bij jullie die oestrogel goed aan? Ik had vorige keer progynova nodig maar dat geeft minstens 2w uitstel op een tp :(...

Ik snap het hoor. Ik heb het er ook al over gehad met mijn vriend wat als er toch terug een PU gedaan moet worden en we de kans krijgen op een verse tp... We denken er allebei hetzelfde over dat mijn lichaam daar mss niet klaar voor is na zo een PU. Maar ik als de moment daar zou zijn, denk ik niet dat ik het zou kunnen weigeren...
Hebben ze het er bij jou over gehad over 2 embryotjes terug te plaatsen? Ik dacht dat ze dat sowieso echt als laatste optie houden. Als ik mij niet vergis en op mijn ervaring willen ze meerlingzwangerschappen altijd zoveel mogelijk vermijden.
Laten we dus hopen dat het niet zo lang aanhoud hé. Laten we het houden bij derde keer goede keer! :D
Als het toch zo ver komt dan zou ik niet twijfelen. Ik vind het zo spijtig dat ik mijn twee kereltjes niet kan zien opgroeien en het is toch echt wel bijzonder twee kindjes te gelijk in je buik. Natuurlijk kunnen er echt heel wat risico's zijn, zo blijkt spijtig genoeg... Dit is voor mij ook helemaal geen optie meer. Hoe dan ook is mijn volgende zwangerschap een hoogrisico zwangerschap en kan/mag ik niet zwanger worden van een tweeling omdat de kans dan groot is dat we terug hetzelfde meemaken.

Dat is toch echt een groot nadeel hé. Die hevige menstruaties... Maar dat is blijkbaar wel een goed teken dat de medicatie aanslaagt zeiden ze mij toen, dus :-)!


Groetjes,
IVM 1.0 | PU (3)
IVM 1.2 | TP cryo - tweeling ♥ - 21w ⋆⋆
IVM 2.0 | PU (6)
IVM 2.3 | TP cryo - Dochtertje april ‘19🌈
IVM 2.4 | TP cryo - zwanger 🤰🏼 Juli 2021

DO86
Berichten: 93
Lid geworden op: 28 september 2017, 11:42

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door DO86 » 30 maart 2018, 9:01

Hey Noesh,

Mijn bloedafname en echo waren ter controle voor de nieuwe tp. Gisterenavond hebben ze laten weten dat de tp donderdag 5/04 doorgaat :D Nog een weekje wachten dus. Donderdag tp en vrijdag vertrek ik voor 5 dagen naar Boedapest. Kan geen kwaad om te vliegen. Zo heb ik direct een goeie afleiding :)

Super, dan ben je officieel terug herbegonnen! Bij mij slaagt de oestrogel altijd goed aan, mijn baarmoederslijmvlies was nu na twee weken 8,4. Heb je dan al een datum wanneer je terug moet voor je bloedafname en echo ter controle voor je tp? Ik denk dat wanneer je begint oestrogel te smeren ongeveer nog een 3tal weken moet rekenen voor de tp.

Ja dat is bij iedereen natuurlijk wel wat anders. Ik had weinig last na mijn pu maar het is zeker goed van altijd naar je lichaam te luisteren!
Nee nog niet, maar ik dacht dat ze vanaf de 3de pu er twee terug plaatsen indien je dat wil (hangt ook af van de leeftijd). Daar zitten we wel nog even vanaf maar ik denk daar toch wel al wat over na.
Inderdaad, hopelijk moeten we de beslissing nooit nemen en lukt het ons voor de 3de pu om zwanger te geraken. Jaja ik ben ook helemaal voor de 3de keer, goede keer :D
Dat denk ik ook, 1tje is al speciaal, 2 maakt het dan dubbel speciaal en inderdaad echt super spijtig dat je jullie eerste kindjes nooit gaat zien opgroeien. Het kan toch allemaal slecht uitdraaien hé. Wat een van de gelukkigste momenten zou moeten geweest zijn in jullie leven. Ja dat is wel, een meerlingzwangerschap zorgt voor grotere risico's dat weet jij spijtig genoeg maar al te goed.

Pfff ja dat is echt, een paar dagen goed afzien! Maar positief dan toch als dat wil zeggen dat de medicatie goed aanslaat :)
IVM 1 -> zwanger (miskraam 7w)
IVM 1.1 -> negatief
IVM 1.2 -> negatief
IVM 2 -> 2 embryo's overleven ontdooiing niet
IVF 1 -> zwanger

Noesh
Berichten: 225
Lid geworden op: 24 juni 2017, 18:04

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Noesh » 30 maart 2018, 11:00

Hey Do,

Dat is echt super goed nieuws! Je kan beginnen aftellen!
En indd, dat is een heel goeie afleiding dan :D. Nee, kan geen kwaad hoor. Ik heb op 15w ook op vakantie geweest met het vliegtuig.
Ja, 8,4 op 2 weken is echt goed! Ik moet op 10/4 op controle gaan. En als alles goed is, is TP op 16/4 of 17/4. Indien ik dus geen Progynova nodig heb. Anders moet ik die ook nog een week innemen...
Maar aangezien wij 27/4 trouwen zou 17/4 veel beter uitkomen want op 2/5 vertrekken wij op huwelijksreis... Dus als de TP later is moet ik daar mss bloed laten nemen en dat wil ik eigelijk echt niet... Het is naar de Canarische Eilanden dat we gaan dus wel te vertrouwen maar toch... Zo een heel gedoe dan. Maar ik test toch ook altijd op voorhand hoor. Gewoon dat ik voorbereid ben op slecht nieuws van de bloedname. Al hebben ze dat niet graag ...

Oh ja vanaf de 3de pu pas? Nee, daar gaan we niet van uit gaan he! :D
Ja, maar dat was na de verse TP die hevige menstruatie want vorige keer sloeg het dan niet zo goed aan 🤔.
Ik heb er naar gevraagd en ze willen dat nu nog niet bijgeven omdat het nu mss anders kan zijn. Al heb ik daar echt geen vertrouwen in. Maar ja, het is maar zo dan :-).
IVM 1.0 | PU (3)
IVM 1.2 | TP cryo - tweeling ♥ - 21w ⋆⋆
IVM 2.0 | PU (6)
IVM 2.3 | TP cryo - Dochtertje april ‘19🌈
IVM 2.4 | TP cryo - zwanger 🤰🏼 Juli 2021

DO86
Berichten: 93
Lid geworden op: 28 september 2017, 11:42

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door DO86 » 30 maart 2018, 16:00

Hey,

Ja ik kan al beginnen aftellen!
Spannend! Dus nu hopen dat jouw controle op 10/04 ook heel goed is en dan kan je ook beginnen aftellen! Ik heb nog geen progynova nodig gehad. Hopelijk jij deze keer ook niet, gaat het wat sneller!

Inderdaad 17/04 zou dan echt wel veel beter uitkomen, zo zou je dan op huwelijksreis ook al weten of je terug zwanger bent of niet. Dat is ook wel handig om te weten. Hoe lang zijn jullie weg? Misschien dat ze de bloedafname dan wel een paar dagen later kunnen doen. Dat lijkt mij ook wel een gedoe als je daar je bloed moet laten nemen. Ze hebben daar wel goeie ziekenhuizen :lol: Een paar jaar geleden heb ik daar een zware zonneslag gehad (ik zag eruit als Botje van de kleine zeemeermin met een mega voorhoofd en opgezwollen ogen :lol: ). Aangezien we niet wisten wat ik voorhad zijn we daar toen maar naar het ziekenhuis geweest.
Ik test ook altijd op voorhand, ik ben ook graag wat voorbereid. Ik krijg altijd telefoon op mijn werk en als je dan al weet dat het negatief is kan je daar toch beter mee om. Leuk is het natuurlijk nooit maja.

Ah bij jou enkel na een verse TP? Ik had het na een cryo TP, echt een paar dagen goed afgezien. Na de verse TP was ik zwanger en ik heb dan Cytotec moeten nemen.
Eigenlijk wel raar hé dat je de 1ne keer beter reageert dan de andere keer.
Ja beter toch maar luisteren :wink:
IVM 1 -> zwanger (miskraam 7w)
IVM 1.1 -> negatief
IVM 1.2 -> negatief
IVM 2 -> 2 embryo's overleven ontdooiing niet
IVF 1 -> zwanger

Noesh
Berichten: 225
Lid geworden op: 24 juni 2017, 18:04

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Noesh » 30 maart 2018, 21:36

Hey Do,

Ja inderdaad, nu eerst jij & hopen op een positief resultaat & dan zijn wij aan de beurt. Geef ons het goede voorbeeld he! :D

Wij zijn een weekje weg. Van 2 mei tot 9 mei. Haha, wat een grappige vergelijking :D. Natuurlijk zal het toen iets minder grappig geweest zijn :D. Je denkt och, de Spaanse zon... wat kan er misgaan. Maar ze is toch maar heimelijk he :D. Paar jaren terug heb ik me er ook laten vangen en naar de apotheek kunnen gaan. Ik weet thans echt dat ik moet oppassen en ken mijn lichaam hoe het op de zon reageert door m’n zonne-allergie maar toch ook laten vangen :D.

Ja, zo is het idd bij mij ook. Altijd op het werk. Ik kreeg toen telefoon dat het negatief was. En aangezien ik voorbereid was reageerde ik gewoon met: Ja ok, mag ik dan stoppen en hoe gaat het verder? En die vrouw van DM wist ff niet waar ze het had precies. Ik heb haar dan maar verteld dat ik al getest had en voorbereid was op het nieuws.

Ja, enkel na de verse. Ik was zwanger bij de eerste cryo TP van Ferre & Eden dus weet niet hoe ik daarop zou reageren na een cryo die negatief is. Wat is Cytotec?

Neemt er iemand trouwens Metformine in? In het begin moest ik dit innemen maar had hier onwijs veel buikpijn mee dus met gestopt en nu is hier niets van gezegd...
IVM 1.0 | PU (3)
IVM 1.2 | TP cryo - tweeling ♥ - 21w ⋆⋆
IVM 2.0 | PU (6)
IVM 2.3 | TP cryo - Dochtertje april ‘19🌈
IVM 2.4 | TP cryo - zwanger 🤰🏼 Juli 2021

Eve1987
Berichten: 225
Lid geworden op: 27 april 2017, 17:15

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Eve1987 » 1 april 2018, 21:31

Noesh schreef:
30 maart 2018, 21:36
Hey Do,

Ja inderdaad, nu eerst jij & hopen op een positief resultaat & dan zijn wij aan de beurt. Geef ons het goede voorbeeld he! :D

Wij zijn een weekje weg. Van 2 mei tot 9 mei. Haha, wat een grappige vergelijking :D. Natuurlijk zal het toen iets minder grappig geweest zijn :D. Je denkt och, de Spaanse zon... wat kan er misgaan. Maar ze is toch maar heimelijk he :D. Paar jaren terug heb ik me er ook laten vangen en naar de apotheek kunnen gaan. Ik weet thans echt dat ik moet oppassen en ken mijn lichaam hoe het op de zon reageert door m’n zonne-allergie maar toch ook laten vangen :D.

Ja, zo is het idd bij mij ook. Altijd op het werk. Ik kreeg toen telefoon dat het negatief was. En aangezien ik voorbereid was reageerde ik gewoon met: Ja ok, mag ik dan stoppen en hoe gaat het verder? En die vrouw van DM wist ff niet waar ze het had precies. Ik heb haar dan maar verteld dat ik al getest had en voorbereid was op het nieuws.

Ja, enkel na de verse. Ik was zwanger bij de eerste cryo TP van Ferre & Eden dus weet niet hoe ik daarop zou reageren na een cryo die negatief is. Wat is Cytotec?

Neemt er iemand trouwens Metformine in? In het begin moest ik dit innemen maar had hier onwijs veel buikpijn mee dus met gestopt en nu is hier niets van gezegd...
Je kan idd gewoon vragen of de bloedafname een paar dagen later mag! Vorige zomer hadden wij kort voor onze huwelijksreis een cryo-terugplaatsing! Ik moest dan eigenlijk ook tijdens de huwelijksreis een bloedafname hebben, maar zag dat niet zitten op Fuerteventura! Vanuit Jette mocht de bloedafname dan gewoon van zodra we terug waren! Maakt niet zoveel uit!
Hier dan zelf pas ook getest na huwelijksreis, de ochtend van de bloedafname en dat was positief! Ondertussen 33 weken zwanger van dat wondertje! Wens je hetzelfde toe!!

Eve
05/16: stop pil
06/17: ICSI 1 --> neg
08/17: ICSI 1.1 --> tp 01/09 --> positieve test 13/09 --> dochter geboren 12/05/2018
10/18: ICSI 1.2 --> tp 16/10 --> positieve test 22/10 --> zoon geboren 24/06/2019

DO86
Berichten: 93
Lid geworden op: 28 september 2017, 11:42

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door DO86 » 3 april 2018, 11:07

Hey Noesh,

Ik zal mijn best doen, hopelijk kan ik echt het goede voorbeeld geven :lol:

Een weekje weg naar de zon! Denk wel dat je dan je bloedafname makkelijk kan uitstellen indien nodig!. Goh ja we hebben er toen eigenlijk ook wel goed mee gelachen, moest je de foto's zien. Ik denk dat je ook wel direct aan Botje zou denken :lol: Mijn man zit er nu soms nog mee te lachen. Inderdaad ze is zeker heimelijk :D Oei ja als je zonne-allergie hebt moet je zeker nog wat extra oppassen! Ik pas nu toch ook beter op!

Jep, zo gaat het bij mij dan ook. Vind ik toch wel beter dan dat je eerst wat moet bekomen na het telefoontje dat het negatief is zeker op je werk! Haha, die zal echt gedacht hebben wow zo cool heb ik nog geen enkele vrouw meegemaakt na slecht nieuws aan de telefoon :wink: Ik denk dat er wel veel vrouwen op voorhand al eens testen. Die wachtweken lijken altijd eindeloos te duren...

Oh ja dan kan je het natuurlijk nog niet weten en hopelijk kom je het de volgende keer ook helemaal niet te weten! Cytotec zijn pilletjes die ik heb moeten nemen om een miskraam op te wekken. Ze wachten dan niet tot je miskraam zelf op gang komt.

Nee, ik moet geen Metformine nemen. Hopelijk moet je het deze ronde dan toch niet nemen, als je er zo buikpijn van hebt. Niet echt leuk!
IVM 1 -> zwanger (miskraam 7w)
IVM 1.1 -> negatief
IVM 1.2 -> negatief
IVM 2 -> 2 embryo's overleven ontdooiing niet
IVF 1 -> zwanger

Noesh
Berichten: 225
Lid geworden op: 24 juni 2017, 18:04

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Noesh » 9 april 2018, 15:30

Hey Do,

Waarschijnlijk ben je nu aan het genieten van het zonnetje! Ik heb het de laatste week te druk gehad met dat ik terug beginnen werken ben. Maar helaas ziek nu...
De hysteroscopie was helemaal in orde dus morge naar Jette om te kijken of ik volgende week de TP krijg.

Jou TP is al doorgegaan he? Wanneer moet je gaan laten bloed nemen? Ik hoop echt mee voor jou!

Dag Eve,

Ok, bedankt. Proficiat trouwens met je zwangerschap.
We scheelde maar een paar dagen dan. Toen je je berichtje gestuurd had zou ik normaal iets meer dan 33w geweest zijn. Dus uitgerekend rond 22 mei vermoed ik?
Ik was rond 19 mei uitgerekend maar ze zijn geboren op 21w...
Als de TP een week later is, is de bloedname normaal voorzien rond de 2de dag dat ik op vakantie ben. Ik ga dan maar gewoon ook een test meenemen. Anders zijn het wel hele lange wachtweken.


Groetjes,
Anoesjka
IVM 1.0 | PU (3)
IVM 1.2 | TP cryo - tweeling ♥ - 21w ⋆⋆
IVM 2.0 | PU (6)
IVM 2.3 | TP cryo - Dochtertje april ‘19🌈
IVM 2.4 | TP cryo - zwanger 🤰🏼 Juli 2021

Eve1987
Berichten: 225
Lid geworden op: 27 april 2017, 17:15

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Eve1987 » 9 april 2018, 17:11

Noesh schreef:
9 april 2018, 15:30
Hey Do,

Waarschijnlijk ben je nu aan het genieten van het zonnetje! Ik heb het de laatste week te druk gehad met dat ik terug beginnen werken ben. Maar helaas ziek nu...
De hysteroscopie was helemaal in orde dus morge naar Jette om te kijken of ik volgende week de TP krijg.

Jou TP is al doorgegaan he? Wanneer moet je gaan laten bloed nemen? Ik hoop echt mee voor jou!

Dag Eve,

Ok, bedankt. Proficiat trouwens met je zwangerschap.
We scheelde maar een paar dagen dan. Toen je je berichtje gestuurd had zou ik normaal iets meer dan 33w geweest zijn. Dus uitgerekend rond 22 mei vermoed ik?
Ik was rond 19 mei uitgerekend maar ze zijn geboren op 21w...
Als de TP een week later is, is de bloedname normaal voorzien rond de 2de dag dat ik op vakantie ben. Ik ga dan maar gewoon ook een test meenemen. Anders zijn het wel hele lange wachtweken.


Groetjes,
Anoesjka
Hoi Noesh,
Ik ben idd uitgerekend voor 20 mei, dus komt nu snel dichterbij! Hebben ze ooit geweten vanwaar de vroeggeboorte van je kindjes kwam?
Wij hadden bloedafname dag van terugreis! Was het in het begin van de week geweest dan nam ik ook gewoon een test mee hoor!
Eve
05/16: stop pil
06/17: ICSI 1 --> neg
08/17: ICSI 1.1 --> tp 01/09 --> positieve test 13/09 --> dochter geboren 12/05/2018
10/18: ICSI 1.2 --> tp 16/10 --> positieve test 22/10 --> zoon geboren 24/06/2019

Noesh
Berichten: 225
Lid geworden op: 24 juni 2017, 18:04

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Noesh » 10 april 2018, 10:50

Dag Eve,

Nee, waarschijnlijk door dat het een meerlingzwangerschap was. De week ervoor was er nog helemaal geen probleem en dan met de 20w echo was de baarmoederhals super hard verkort van 3,3 naar 0,7. Op 20w1d nog maar 0,3. Ze konden ook niets meer doen dan gewoon afwachten maar niemand die dit had zien aankomen of die verwacht had dat het dan nog zo snel zou gaan. Nu die datum zo kort bij komt is het toch weer moeilijk...

Vandaag langs geweest ter controle de opbouw van het endometrium is mooi in drie laagjes (zoals ze zei) maar nog niet dik genoeg. Wat ik dus verwacht had. Ik hoop nu dat ze straks bellen met de mededeling dat ik met Progynova mag starten. Bij de tp in augustus was het ook zo maar hebben ze nog 1 week afgewacht en dan 1 week progynova. Maar als ik dat nu doe, ga ik mijn tp niet kunnen krijgen want dan zijn we weg.

Groetjes,
IVM 1.0 | PU (3)
IVM 1.2 | TP cryo - tweeling ♥ - 21w ⋆⋆
IVM 2.0 | PU (6)
IVM 2.3 | TP cryo - Dochtertje april ‘19🌈
IVM 2.4 | TP cryo - zwanger 🤰🏼 Juli 2021

molly27
Berichten: 848
Lid geworden op: 23 september 2009, 14:30

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door molly27 » 10 april 2018, 16:31

Hey dames.

Wij vliegen er ook weer in. Het smeren is begonnen (en de vreselijke hoofdpijn ook) en dinsdag heb ik de eerste echo en bloedafname. Ik schat binnen 2w de laatste tp van de eerste pu.

Ik had trouwens 45 aangeprikte eicellen waarvan 6 top blastocysten zijn door ontstaan. Hoeveel het er zijn zegt dus niets want ook hier nog geen zw.

Bij mij plaatsen ze er wel 2 terug( al sinds tweede tp) maar dat is misschien omdat ik al 35 ben.

Ik moet normaal ook metformine nemen maar ik ben er ook mega ziek van. Ik neem dat dus niet meer...

Noesh ik wens je veel moed toe nu die uitgerekende datum dichter komt. Dikke knuffel.

Do, ook jij mag weer aftellen, super spannend. Duimen draaien hier mee overuren.
Groetjes

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten