IVM of in-vitro maturatie

Andere behandelingen forum.
Plaats reactie
Lisa90
Berichten: 253
Lid geworden op: 5 november 2017, 14:08

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Lisa90 » 2 maart 2019, 19:10

Dank je wel KlavertjeVier!! Dat het maar snel allemaal achter de rug is. Ik heb nu al pijn van de follikels, maar dat heb ik bij alle pogingen op het laatste wel gehad. Ik ben benieuwd morgen πŸ˜πŸ€πŸ€
2016 Pilstop
ICSI 1 neg. (0 ingevr)
ICSI 2 neg. (0 ingevr)
Laparoscopie kapseldrilling + weghalen endomitriose
Hysteroscopie corrigeren T-vormige baarmoeder
ICSI 3 neg. hatching (0 ingevr)
ICSI 4 Jette neg. (0 ingvr)

Lisa90
Berichten: 253
Lid geworden op: 5 november 2017, 14:08

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Lisa90 » 3 maart 2019, 16:47

Zo, de punctie zit erop! Het is supergoed meevallen, amai veeeeeel beter dan onder sedatie.

11 eicelletjes, best weinig niet? Mijn man moest standby staan om misschien een 2de staal te maken, maar al bij al was 1 voldoende.. hopelijk was alles in orde.

Normaal was het de bedoeling om alles in de vriezen maar nu spraken ze toch over een verse tp woensdag of vrijdag. We zullen zien. 2 dagen wachten op telefoontje vanuit Jette. Laten we echt hopen op 1 verse tp en de rest ingevroren.
2016 Pilstop
ICSI 1 neg. (0 ingevr)
ICSI 2 neg. (0 ingevr)
Laparoscopie kapseldrilling + weghalen endomitriose
Hysteroscopie corrigeren T-vormige baarmoeder
ICSI 3 neg. hatching (0 ingevr)
ICSI 4 Jette neg. (0 ingvr)

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door mich75 » 3 maart 2019, 18:02

Fijn dat de pu zo goed is meegevallen en 11 eitjes is echt een mooi resultaat.

Nu even heel lastige dagen (bij mij toch elke keer) en dan dat verlossende telefoontje.

Onze dochter is er gekomen met een poging dat ik maar 3 eitjes had, wel alle 3 bevrucht en verse tp van 2.

Lisa90
Berichten: 253
Lid geworden op: 5 november 2017, 14:08

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Lisa90 » 4 maart 2019, 8:53

Ik had ook zo graag 2 tp gehad, maar dat woude ze nu nog niet.. ben zo bang dat er weer 1tje overblijft. De kwaliteit van zowel mijn eicellen als mijn man zijn zaad is niet optimaal. Zeker omdat mijn man standby moest staan voor een 2de staal. Ze zeide hem dat als ik 20 follikels zou hebben, 1 staal niet voldoende was..
Vlak na de pu zei de dokter dat het er 11 waren maar vooral kleine follikels.
Mich, waren jou eicellen van goede kwaliteit?
2016 Pilstop
ICSI 1 neg. (0 ingevr)
ICSI 2 neg. (0 ingevr)
Laparoscopie kapseldrilling + weghalen endomitriose
Hysteroscopie corrigeren T-vormige baarmoeder
ICSI 3 neg. hatching (0 ingevr)
ICSI 4 Jette neg. (0 ingvr)

Silke91
Berichten: 190
Lid geworden op: 23 januari 2018, 13:33

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Silke91 » 4 maart 2019, 10:43

Hoi Lisa90, goed dat de punctie is meegevallen! Als de kwaliteit goed is, zijn 11 eitjes best een goed resultaat πŸ‘Œ. Ik duim voor veel embryootjes 😁 zou natuurlijk extra mooi zijn als je deze week nog een tp krijgt 😊. Hoe voel je je vandaag? Geniet maar van de rust!

Ik heb deze ochtend nog eens bloed laten trekken, dus hopelijk deze middag weer goed nieuws 😁 zit vandaag normaal aan 6 weken 😊.
Juli17 start project kids
IVF/ICSI 1-3 Brugge (jan-mei18) neg
IVM 1 (3 cryo's) | aug-nov18 neg
IVM 2 (6 cryo's) | feb19 zwanger, zoontje okt19😍😍
Restart aug20 voor een brusje
IVM 2 (nog 3 cryo's) | okt20-feb21 neg
IVM 3 (6 cryo's) | mei21

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door mich75 » 4 maart 2019, 11:02

Lisa,

Volgens Genk had ik heel slechte kwaliteit van eicellen in Jette hebben ze hier niet echt iets van gezegd. Nu ja, we hebben 1 dochter uit 11 embryo's, dus ik denk dat de kwaliteit niet meer zo goed was, vooral door de leeftijd.
Bij de eerste pu met donorzaad was ik al 40, dus dan kan je niet veel meer verwachten van de kwaliteit.

Dit is ook de reden waarom we overgestapt zijn op eiceldonatie, maar jij bent een stuk jonger denk ik en hebt een pak meer eicellen dan ik per pu.

Nog eventjes geduld, ik zie eerder een groter probleem bij je vriend dan bij jou. Maar binnen enkele dagen weet je meer en heb je misschien al een tp gehad.

Bij ons is door de overstap naar Jette pas echt ontdekt wat het probleem was, iets wat ze in Genk niet gezien hadden en kijk waar we nu staan, dus zeker niet wanhopen.
Deze wachtdagen zijn gewoon enorm zenuwslopend, maar nog even doorbijten en ofwel krijg je goed nieuws en heb je een tp en enkele cryo's en als er toch maar eentje zou overblijven ben ik zeker dat Jette wel een idee heeft waar het probleem zit.
Maar ik duim voor je dat het allemaal super verloopt.

Lisa90
Berichten: 253
Lid geworden op: 5 november 2017, 14:08

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Lisa90 » 4 maart 2019, 15:19

Hey Mich,

Jullie hebben voor zowel donorzaad als voor eiceldonatie gekozen?
Ik heb in Genk een kapseldrilling moeten laten uitvoeren. Hier verbranden ze de eiblaasjes kapot waardoor ik minder eicellen aanmaak. Ik had ervoor 40, wat veel te veel was, maar kende toen IVM niet. Nu hou ik maar 15 over, wat een wereld van verschil is. Dit hadden ze nooit mogen doen πŸ˜”. Ze hebben 11 folikels aangeprikt, waarvan veel kleintjes zei de arts. Natuurlijk weet ik niet hoeveel eitjes er effectief zijn..
Morgen gaan ze bellen rond de middag hoeveel bevruchte eicellen. En ik ben nu al teleurgesteld dat het er maar 4 ofzo gaan zijn. Het begint mij gewoon even door te wegen.
Ik weet dat ik maar 1 goede nodig heb. Maar dan moet die zich wel nog innestellen..


Hey Silke,

Heb je weer goed nieuws gekregen van je bloedafname? 😁
Ik ben erg benieuwd!!
Zoals ik hierboven al zei, hebben ze 11 follikels aangeprikt waarvan ik niet weet hoeveel eicelletjes het er effectief zijn.. morgen tegen de middag gingen ze mij bellen ivm de bevruchting.. maar heb er een beetje weinig goede hoop op. Ben zo bang..
De overschakeling naar jette is het uiterste wat we kunnen doen, meer is dit zal niet gaan.
Dit is tenslotte mijn 4de poging al..
2016 Pilstop
ICSI 1 neg. (0 ingevr)
ICSI 2 neg. (0 ingevr)
Laparoscopie kapseldrilling + weghalen endomitriose
Hysteroscopie corrigeren T-vormige baarmoeder
ICSI 3 neg. hatching (0 ingevr)
ICSI 4 Jette neg. (0 ingvr)

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door mich75 » 4 maart 2019, 15:36

In Jette is aan het licht gekomen dat we donorzaad nodig hadden, terwijl ze dit in Genk nooit gemerkt hebben.

Dus na 1 mislukte poging in Jette is er beslist om met donorzaad te werken, we mochten nog zonder proberen om te zien of een volgende poging wel iets zou opleveren, maar dat hebben we niet gedaan.
De planning was om 50/50 te doen (dus 50% van mijn man en 50% donor), maar aangezien ik maar 4 eitjes had heeft mijn man de knoop door gehakt en zijn we volledig voor donor gegaan en ook voor freeze all, het was mijn man allemaal wat te veel.
We zijn van 0% naar 100% bevruchting gegaan, dus 4 cryo's, 2x2tp, allebei negatief. Volgende poging 3 eitjes, 3 embryo's, 2tp --> dochter, cryo is niets geworden.
Dan nog een poging, 7 eitjes, 5 rijp, 4 embryo's, vers 2tp, niets, 2cryo --> bioch zw.

Toen beslist op aanraden van de dr om over te stappen op ECD, maar in ons geval dus dubbele donatie.
Dit is echt het allerlaatste dat je kan doen, maar de wens was zo groot.
We hebben wel dezelfde zaaddonor als bij onze dochter, dus genetisch gezien is zij halfzus van de twins.

Het heeft allemaal tijd gekost maar voor ons is het zeker ok om met donors te werken en we zijn blij dat dit bestaat. Voor veel mensen is dit meer dan een stap te ver, maar soms moet je keuzes maken en het genetische is maar een klein deeltje van een persoon, omgeving en opvoeding wegen veel zwaarder door.

Ik weet dat wij een uitzondering zijn, dus pin je zeker niet vast op mijn verhaal, weet alleen dat ze in Jette echt wel expertise hebben en hopelijk morgen goed nieuws.

Silke91
Berichten: 190
Lid geworden op: 23 januari 2018, 13:33

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Silke91 » 4 maart 2019, 19:08

Hey Lisa,

Mijn hcg staat nu op iets in de 13.000, dat is geen verdubbeling meer om de 2 dagen in vergelijking met vorige week, maar volgens Jette nog steeds goed, dus ik zie het positief (of dat probeer ik toch :lol: ) Nu is het echt aftellen naar de echo :D !!

Ik duim heel hard voor veel bevruchtingen!! Echt de hoop niet opgeven, Jette is de beste en daar moet je je hoop in bewaren! Hopelijk late ze je morgen niet te lang in spanning en kunnen ze je geruststellen met goed nieuws :D . Niet teveel last van je buik vandaag?
Juli17 start project kids
IVF/ICSI 1-3 Brugge (jan-mei18) neg
IVM 1 (3 cryo's) | aug-nov18 neg
IVM 2 (6 cryo's) | feb19 zwanger, zoontje okt19😍😍
Restart aug20 voor een brusje
IVM 2 (nog 3 cryo's) | okt20-feb21 neg
IVM 3 (6 cryo's) | mei21

Lisa90
Berichten: 253
Lid geworden op: 5 november 2017, 14:08

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Lisa90 » 4 maart 2019, 21:20

Mich, telkens bij het lezen van jou posts, krijg ik kippelvel. Wat een verhaal!
Jullie hebben het absoluut niet gemakkelijk gehad! En ik denk op bepaalde momenten ook geschrokken. Wel fijn dat jullie hetzelfde donorzaad konde gebruiken. Al bij al zijn het JULLIE kinderen. Ook al is het van donors, dat maakt eigenlijk niet uit. Jullie zijn degene die hun groot brengen met liefde. Ik vind jullie verhaal erg emotioneel maar ook erg mooi!

Hebben jullie bij de eerste poging in Jette 2 tp gehad? Wij mochten dit niet, ook al is dit mijn 4de poging..

Ik ben erg benieuwd naar het resultaat morgen, mijn man is zich echt ziek aan het maken..
2016 Pilstop
ICSI 1 neg. (0 ingevr)
ICSI 2 neg. (0 ingevr)
Laparoscopie kapseldrilling + weghalen endomitriose
Hysteroscopie corrigeren T-vormige baarmoeder
ICSI 3 neg. hatching (0 ingevr)
ICSI 4 Jette neg. (0 ingvr)

Lisa90
Berichten: 253
Lid geworden op: 5 november 2017, 14:08

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Lisa90 » 4 maart 2019, 21:23

Silke91 schreef: ↑
1 januari 1970, 1:00
Hey Lisa,

Mijn hcg staat nu op iets in de 13.000, dat is geen verdubbeling meer om de 2 dagen in vergelijking met vorige week, maar volgens Jette nog steeds goed, dus ik zie het positief (of dat probeer ik toch :lol: ) Nu is het echt aftellen naar de echo :D !!

Ik duim heel hard voor veel bevruchtingen!! Echt de hoop niet opgeven, Jette is de beste en daar moet je je hoop in bewaren! Hopelijk late ze je morgen niet te lang in spanning en kunnen ze je geruststellen met goed nieuws :D . Niet teveel last van je buik vandaag?
Wauw super!!! Nu uitkijken naar volgende week 😍! Laat je de eerste echo in Jette doen of?

Ben zo benieuwd naar morgen! Gisteren avond had ik wat last van mijn buik, vandaag valt het heel goed mee. Geen pijnstilling moeten nemen, dus dat is positief.
2016 Pilstop
ICSI 1 neg. (0 ingevr)
ICSI 2 neg. (0 ingevr)
Laparoscopie kapseldrilling + weghalen endomitriose
Hysteroscopie corrigeren T-vormige baarmoeder
ICSI 3 neg. hatching (0 ingevr)
ICSI 4 Jette neg. (0 ingvr)

Silke91
Berichten: 190
Lid geworden op: 23 januari 2018, 13:33

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Silke91 » 5 maart 2019, 12:33

Hoi Lisa90, nog geen nieuws? Nog hééééél even geduld dan (en da's makkelijker gezegd dan gedaan..)
Wel goed dat je nog amper last hebt :D .

Echo laat ik doen op fertiliteit in Brugge, maar wel door de gynaecoloog bij wie ik nadien ook opgevolgd wil worden :D .
Juli17 start project kids
IVF/ICSI 1-3 Brugge (jan-mei18) neg
IVM 1 (3 cryo's) | aug-nov18 neg
IVM 2 (6 cryo's) | feb19 zwanger, zoontje okt19😍😍
Restart aug20 voor een brusje
IVM 2 (nog 3 cryo's) | okt20-feb21 neg
IVM 3 (6 cryo's) | mei21

Lisa90
Berichten: 253
Lid geworden op: 5 november 2017, 14:08

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Lisa90 » 5 maart 2019, 13:20

Hoi Silke,

Ik dacht dat ze vandaag gingen bellen hoeveel embryos er zijn, maar blijkbaar niet???
Kom je dit dan niet te weten alvorens een tp?

Dan gaan ze mij enkel morgen of vrijdag bellen voor diezelfde dag tp..?
Ik ben een beetje in de war..
2016 Pilstop
ICSI 1 neg. (0 ingevr)
ICSI 2 neg. (0 ingevr)
Laparoscopie kapseldrilling + weghalen endomitriose
Hysteroscopie corrigeren T-vormige baarmoeder
ICSI 3 neg. hatching (0 ingevr)
ICSI 4 Jette neg. (0 ingvr)

Silke91
Berichten: 190
Lid geworden op: 23 januari 2018, 13:33

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Silke91 » 5 maart 2019, 13:45

Hey Lisa90, maar als ze jou gezegd hebben dat ze vandaag gaan bellen, zullen ze dat wel doen zeker? Ze bellen meestal in de namiddag, ik heb nog gehad dat ze pas iets voor 18u belden..
Ik heb ook geen idee hoe het er bij ivf/icsi aan toegaat in Jette.. Als je twijfelt is het misschien het gemakkelijkst om zelf even te bellen?
Ik hoop voor je dat je vandaag toch nog nieuws krijgt!
Juli17 start project kids
IVF/ICSI 1-3 Brugge (jan-mei18) neg
IVM 1 (3 cryo's) | aug-nov18 neg
IVM 2 (6 cryo's) | feb19 zwanger, zoontje okt19😍😍
Restart aug20 voor een brusje
IVM 2 (nog 3 cryo's) | okt20-feb21 neg
IVM 3 (6 cryo's) | mei21

Lisa90
Berichten: 253
Lid geworden op: 5 november 2017, 14:08

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Lisa90 » 5 maart 2019, 16:15

Ik heb nog steeds niets gehoord.
Wel heb ik een mail gekregen dat ik morgen wordt verwacht voor terugplaatsing (zonder tijdstip). Dwz dat ik een embryo van dag 3 terugkrijg, wat niet zo goed is lijkt mij?? πŸ˜”
2016 Pilstop
ICSI 1 neg. (0 ingevr)
ICSI 2 neg. (0 ingevr)
Laparoscopie kapseldrilling + weghalen endomitriose
Hysteroscopie corrigeren T-vormige baarmoeder
ICSI 3 neg. hatching (0 ingevr)
ICSI 4 Jette neg. (0 ingvr)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten