IVM of in-vitro maturatie

Andere behandelingen forum.
Evitjee
Berichten: 189
Lid geworden op: 30 september 2019, 17:13

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Evitjee » 18 oktober 2019, 8:55

Hallo kaatje.
Ik ga het zeker ook eens proberen het kan maar helpen en gezond zal het sowieso wel zijn.
Ik ben nu 2 weken weer met puregon aan het spuiten. (Om het nog een laatste keer op de natuurlijke manier te proberen) normaal was mijn afspraak met dr verpoest pas 2 december om het ivm traject te bespreken, maar dat is gelukkig wel verplaatst naar 12 november en op aanraden van de DM met dr de vos. Dus ik was wel blij. Ik heb namelijk niet veel hoop meer op de manier waarop we het nu aan het proberen zij. Het is al twee keer geweest dat ik te veel eicellen rijpte door de hormonen en telkens moet ik het te veel aan eicellen laten weg prikken. Ik heb schrik dat dat nu niet anders zal zijn. Maar we zullen zien.

Kaatje85
Berichten: 100
Lid geworden op: 13 oktober 2017, 10:56

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Kaatje85 » 20 oktober 2019, 9:16

Hey Evitjee,

Ik weet niet of het gewoon toeval is of echt werkt. Maar kwaad zal het niet kunnen en proberen kan altijd e! Ik hoop voor jullie dat het deze ronde op de natuurlijke manier lukt! Wanneer weet je of het 'prijs' is? Ik supporter alvast! Goed dat jullie afspraak vervroegd is! Dus nu toch een afspraak met dr. Devos ipv dr. Verpoest? Als je voor ivm gaat idd de beste keuze! Ik ben ook wel 'fan' van dr. Devos. De afspraak is kort en bondig, echt to the point (bij mij toch) maar daar hou ik wel van!

Hier alles in orde. Ik heb nu al redelijk wat 'last' van misselijkheid en ontzettend veel honger 🤪. Dinsdag nieuwe bloedname en ik begin toch te stressen of alles wel loopt zoals het moet. Het zal voor iedereen wel spannend zijn om zwanger te zijn en je af te vragen of alles in orde is. Maar na een medisch traject is zorgeloos zwanger zijn er toch niet echt bij vind ik... Enfin, luxeprobleem... Evitjee en iedereen die hier misschien mee leest: heel veel succes! Laat zeker weten hoe het allemaal verder verloopt! 🤗

Evitjee
Berichten: 189
Lid geworden op: 30 september 2019, 17:13

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Evitjee » 20 oktober 2019, 21:52

Leuk om te horen dat alles goed gaat. Ik begrijp dat dat spannende maanden moet zijn. Zit er zelf ook soms over te fantaseren. Ben nu nog vol op aan het spuiten voor een rijpe eicel als ik die heb mag ik de pregnyl spuit zetten, moeten we betrekking hebben en is het dan twee weken wachten. Ik heb idd een afspraak met dr de vos in plaats van dr verpoest. Ik ben heel benieuwd hoe dat zal verlopen maar ben wel opgelucht dat ik niet meer zo lang moet wachten. 😊 ik wens iedereen hier ook heel veel succes

DBJ
Berichten: 256
Lid geworden op: 11 april 2019, 17:20

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door DBJ » 23 oktober 2019, 16:51

Zijn er hier vrouwen die momenteel bezig zijn met een IVM-behandeling?
Ben op zoek naar positieve ervaringen en wat praktische info over de behandeling.

Kaatje85
Berichten: 100
Lid geworden op: 13 oktober 2017, 10:56

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Kaatje85 » 23 oktober 2019, 22:08

Dag DBJ,

Ik ben momenteel niet bezig met de ivm behandeling maar ben wel voor de tweede keer (zeer pril!) zwanger dankzij deze behandeling!

Ik heb de ivm behandeling als zeer positief ervaren. Geen overdreven hormonale stimulatie, ervaren dokters die zeker weten waar ze mee bezig zijn en je geen valse hoop geven...

Misschien kan je concreet wat vragen stellen? Dan beantwoord ik ze zeker met veel plezier!

Groeten,

Kaatje

Noi88
Berichten: 238
Lid geworden op: 22 oktober 2017, 18:43

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Noi88 » 23 oktober 2019, 23:12

Dag DBJ,

Ook ik heb hier positieve ervaring mee. Bij mij heeft het wel wat langer geduurd maar ik had ook nog andere factoren die meespelen. Wij zijn zwanger na 3 vroege mks. Tijdens de behandeling. Ik heb 3 pick-ups nodig gehad en ongeveer een 12 tal tps. En nu ben ik 28 weken zwanger van ons mannetje. Voor mij is het een positieve ervaring ook al duurde het wat langer. Idd weinig hormonale stimulatie. Goede opvolging en dokters ook de verpleegkundigen zijn super. Mss idd wat meer concrete vragen? We helpen je graag verder!!

DBJ
Berichten: 256
Lid geworden op: 11 april 2019, 17:20

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door DBJ » 24 oktober 2019, 14:29

Kaatje85 schreef:
23 oktober 2019, 22:08
Dag DBJ,

Ik ben momenteel niet bezig met de ivm behandeling maar ben wel voor de tweede keer (zeer pril!) zwanger dankzij deze behandeling!

Ik heb de ivm behandeling als zeer positief ervaren. Geen overdreven hormonale stimulatie, ervaren dokters die zeker weten waar ze mee bezig zijn en je geen valse hoop geven...

Misschien kan je concreet wat vragen stellen? Dan beantwoord ik ze zeker met veel plezier!

Groeten,

Kaatje
Dankjewel voor je antwoord. Ik heb 12 november mijn afspraak bij de gynaecoloog en dan beslissen we of het IVM of ICSI wordt, maar aangezien ik PCOS heb zal het eerder IVM worden.
Ik vraag me af of ik redelijk snel zal kunnen starten eens de beslissing is gevallen... Ben al zo lang bezig en wil graag dit jaar nog effectief starten.
Mijn tweede vraag is als de pick up is geweest, hoe lang duurt het voor de effectieve terugplaatsing plaats vindt.
Alvast bedankt voor jullie reactie!

Evitjee
Berichten: 189
Lid geworden op: 30 september 2019, 17:13

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Evitjee » 24 oktober 2019, 19:21

Hoi dbj.
Ik heb ook 12 november een afspraak met dr de vos in verband met ivm. Ik zit ook met veel vragen maar alles zal wel snel duidelijk worden de moment zelf denk ik. Ik hoop ook nog dit jaar te kunnen starten met ivm. Mag ik vragen, puur uit nieuwsgierigheid hoe lang je al bezig bent en welke behandeling je al hebt gehad?

DBJ
Berichten: 256
Lid geworden op: 11 april 2019, 17:20

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door DBJ » 25 oktober 2019, 9:15

Evitjee schreef:
24 oktober 2019, 19:21
Hoi dbj.
Ik heb ook 12 november een afspraak met dr de vos in verband met ivm. Ik zit ook met veel vragen maar alles zal wel snel duidelijk worden de moment zelf denk ik. Ik hoop ook nog dit jaar te kunnen starten met ivm. Mag ik vragen, puur uit nieuwsgierigheid hoe lang je al bezig bent en welke behandeling je al hebt gehad?
Ik ben gestopt met mijn pil vorig jaar in mei. Al snel kwam de diagnose PCOS. Eerst een 6tal keer geprobeerd met Clomid en pregnyl maar zonder resultaat. In maart/april begonnen met IVF maar had een overstimulatie. Ik heb in totaal 4 terugplaatsingen gehad waarvan 3 negatieve en 1 biochemische zwangerschap. Dit was wel in een ander ziekenhuis.

Evitjee
Berichten: 189
Lid geworden op: 30 september 2019, 17:13

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Evitjee » 26 oktober 2019, 8:36

Toch ook al een heel traject. Ik ben ook begonnen met clomid maar al snel reageerde ik daar heel slecht op dus daar ben ik onmiddellijk mee mogen stoppen. Een paar maand later ben ik beginnen spuiten met puregon en pregnyl maar nog geen resultaat. Het volgende dat we zouden proberen is ivm. Ik ben gestopt met mijn pil vorig jaar begin oktober

DBJ
Berichten: 256
Lid geworden op: 11 april 2019, 17:20

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door DBJ » 29 oktober 2019, 19:47

Noi88 schreef:
23 oktober 2019, 23:12
Dag DBJ,

Ook ik heb hier positieve ervaring mee. Bij mij heeft het wel wat langer geduurd maar ik had ook nog andere factoren die meespelen. Wij zijn zwanger na 3 vroege mks. Tijdens de behandeling. Ik heb 3 pick-ups nodig gehad en ongeveer een 12 tal tps. En nu ben ik 28 weken zwanger van ons mannetje. Voor mij is het een positieve ervaring ook al duurde het wat langer. Idd weinig hormonale stimulatie. Goede opvolging en dokters ook de verpleegkundigen zijn super. Mss idd wat meer concrete vragen? We helpen je graag verder!!
Amai 12 terugplaatsingen... heb zelf al 4 terugplaatsingen gehad door ivf maar jij bent idd langer bezig geweest. Ben je snel kunnen starten met ivm na dat je gynaecoloog dat heeft aangeraden? Hoeveel dagen moet je stimuleren vooraleer je de pick up hebt? En hoeveel dagen na de pick up heb je de terugplaatsing?

Kaatje85
Berichten: 100
Lid geworden op: 13 oktober 2017, 10:56

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Kaatje85 » 30 oktober 2019, 21:26

Hey allemaal!

Sorry voor de late reactie!

Over wanneer je kan starten: bij ons eerste consult (mei 2017) zat ik net in het begin van mijn cyclus, dus dat kwam net ideaal uit wat bloedtesten betreft. Er werd dan een tweede consult ingepland (juli dacht ik) om de resultaten te bespreken en uitleg over ivm te krijgen, maar ze hadden ons verkeerd ingepland nl. voor uitleg over ivf ipv ivm. In augustus (duurde even omdat we in die periode nog op vakantie waren) uitleg over ivm en dadelijk moeten starten met 'de pil' (mijn cyclussen waren enorm lang en werden dus kunstmatig opgewekt om snel te kunnen starten. In september (ik had een redelijk lange periode nodig om mijn eicellen groot genoeg te krijgen dmv stimulatie) was dan mijn pick-up. Normaal is het dan wachten op je regels en dan kan je onmiddellijk starten, maar ik was op vakantie, dus in oktober pas een terugplaatsing gehad. Dus zonder geplande vakanties die roet in het eten gooien en verkeerde inplanning kan het best snel gaan!

Ik had een 'oogst' van 15 eicellen waarvan er drie tot embryo zijn uitgegroeid. Eentje is mijn zoon, eentje is mislukt en het derde zit nu in mijn buik! Je ziet, het is allemaal mogelijk! Ik heb ook slechts één pickup gehad maar ik besef dat we geluk hebben gehad! Al spreek ik maar niet te voorbarig, met deze baby kan er nog veel mis gaan... Vandaag een (lichte) bloeding gehad. Het zet je toch met de voeten op de grond....

Veel succes!
Kaatje

Noi88
Berichten: 238
Lid geworden op: 22 oktober 2017, 18:43

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Noi88 » 30 oktober 2019, 21:46

DBJ schreef:
29 oktober 2019, 19:47
Noi88 schreef:
23 oktober 2019, 23:12
Dag DBJ,

Ook ik heb hier positieve ervaring mee. Bij mij heeft het wel wat langer geduurd maar ik had ook nog andere factoren die meespelen. Wij zijn zwanger na 3 vroege mks. Tijdens de behandeling. Ik heb 3 pick-ups nodig gehad en ongeveer een 12 tal tps. En nu ben ik 28 weken zwanger van ons mannetje. Voor mij is het een positieve ervaring ook al duurde het wat langer. Idd weinig hormonale stimulatie. Goede opvolging en dokters ook de verpleegkundigen zijn super. Mss idd wat meer concrete vragen? We helpen je graag verder!!
Amai 12 terugplaatsingen... heb zelf al 4 terugplaatsingen gehad door ivf maar jij bent idd langer bezig geweest. Ben je snel kunnen starten met ivm na dat je gynaecoloog dat heeft aangeraden? Hoeveel dagen moet je stimuleren vooraleer je de pick up hebt? En hoeveel dagen na de pick up heb je de terugplaatsing?
Ik ben zelf redelijk snel kunnen starten. Ik dacht november afspraak. Alles qua onderzoeken, bloedafname en wat gewichtsverlies mee geteld voor ik mocht starten was februari. Ik dacht dat het stimuleren ongeveer een dag of 5 was. Maar niet veel qua hormonen. Het was met menopur. Ik reageerde daar zeer goed op. Ik had altijd grote oogsten om het zo te zeggen. De pick up is afhankelijk van hoe je lichaam reageert was normaal tussen dag 14 en 17 van mijn cyclus. Ik had altijd +50 eicellen. Ja veel. Echt niet te doen. Maar was een afvalrace voor mij. Tegen dat ze volwassen waren had ik nog de helft over. Dan tegen dat ze bevrucht waren nog eens de helft daar van. En de totale embryo's doe ik over had was meestal de helft daar nog eens van. Dus 5-6 embryo's wel van super kwaliteit altijd. Tp heb ik op verschillende keren gehad. Maar het protocol is ondertussen ook een paar keer aangepast geweest afhankelijk van de resultaten die ze krijgen. Ik heb er gehad in dezelfde cyclus en in de volgende cyclus. Ik had betere resulaten met freez all en dan een nieuwe cyclus. Ook het tijdstip van de freez all is gewijzigd geweest. Eerst was het dag 5 nu was het dag 3. Ik had de beste resultaten met freez all, een nieuwe cyclus met hormonale ondersteuning en embryo's die op dag 3 ingevroren worden en dat 5 terug geplaatst.

Noi88
Berichten: 238
Lid geworden op: 22 oktober 2017, 18:43

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Noi88 » 31 oktober 2019, 1:51

Kaatje85 schreef:
30 oktober 2019, 21:26
Hey allemaal!

Sorry voor de late reactie!

Over wanneer je kan starten: bij ons eerste consult (mei 2017) zat ik net in het begin van mijn cyclus, dus dat kwam net ideaal uit wat bloedtesten betreft. Er werd dan een tweede consult ingepland (juli dacht ik) om de resultaten te bespreken en uitleg over ivm te krijgen, maar ze hadden ons verkeerd ingepland nl. voor uitleg over ivf ipv ivm. In augustus (duurde even omdat we in die periode nog op vakantie waren) uitleg over ivm en dadelijk moeten starten met 'de pil' (mijn cyclussen waren enorm lang en werden dus kunstmatig opgewekt om snel te kunnen starten. In september (ik had een redelijk lange periode nodig om mijn eicellen groot genoeg te krijgen dmv stimulatie) was dan mijn pick-up. Normaal is het dan wachten op je regels en dan kan je onmiddellijk starten, maar ik was op vakantie, dus in oktober pas een terugplaatsing gehad. Dus zonder geplande vakanties die roet in het eten gooien en verkeerde inplanning kan het best snel gaan!

Ik had een 'oogst' van 15 eicellen waarvan er drie tot embryo zijn uitgegroeid. Eentje is mijn zoon, eentje is mislukt en het derde zit nu in mijn buik! Je ziet, het is allemaal mogelijk! Ik heb ook slechts één pickup gehad maar ik besef dat we geluk hebben gehad! Al spreek ik maar niet te voorbarig, met deze baby kan er nog veel mis gaan... Vandaag een (lichte) bloeding gehad. Het zet je toch met de voeten op de grond....

Veel succes!
Kaatje
Kaatje, oei alles ok?hoe ver ben je nu? Was het veel bloed? Heb je al een eerste echo gehad? Ik heb bij deze zwangerschap veel bloed verloren. Hevige bloedingen gehad ook, ik denk tot 14 weken ofzo 😥 heb ik het begin platte rust gekregen omdat ik van het minste bloedde.. mocht zelfs niet douchen. Ik had ook een vruchtzakje die een rare vorm had. Een vermoeden was bij mij dat er 2 waren en 1 tje het niet gehaald heeft. We zullen het nooit weten 🤷

DBJ
Berichten: 256
Lid geworden op: 11 april 2019, 17:20

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door DBJ » 2 november 2019, 20:00

Noi88 schreef:
30 oktober 2019, 21:46
DBJ schreef:
29 oktober 2019, 19:47
Noi88 schreef:
23 oktober 2019, 23:12
Dag DBJ,

Ook ik heb hier positieve ervaring mee. Bij mij heeft het wel wat langer geduurd maar ik had ook nog andere factoren die meespelen. Wij zijn zwanger na 3 vroege mks. Tijdens de behandeling. Ik heb 3 pick-ups nodig gehad en ongeveer een 12 tal tps. En nu ben ik 28 weken zwanger van ons mannetje. Voor mij is het een positieve ervaring ook al duurde het wat langer. Idd weinig hormonale stimulatie. Goede opvolging en dokters ook de verpleegkundigen zijn super. Mss idd wat meer concrete vragen? We helpen je graag verder!!
Amai 12 terugplaatsingen... heb zelf al 4 terugplaatsingen gehad door ivf maar jij bent idd langer bezig geweest. Ben je snel kunnen starten met ivm na dat je gynaecoloog dat heeft aangeraden? Hoeveel dagen moet je stimuleren vooraleer je de pick up hebt? En hoeveel dagen na de pick up heb je de terugplaatsing?
Ik ben zelf redelijk snel kunnen starten. Ik dacht november afspraak. Alles qua onderzoeken, bloedafname en wat gewichtsverlies mee geteld voor ik mocht starten was februari. Ik dacht dat het stimuleren ongeveer een dag of 5 was. Maar niet veel qua hormonen. Het was met menopur. Ik reageerde daar zeer goed op. Ik had altijd grote oogsten om het zo te zeggen. De pick up is afhankelijk van hoe je lichaam reageert was normaal tussen dag 14 en 17 van mijn cyclus. Ik had altijd +50 eicellen. Ja veel. Echt niet te doen. Maar was een afvalrace voor mij. Tegen dat ze volwassen waren had ik nog de helft over. Dan tegen dat ze bevrucht waren nog eens de helft daar van. En de totale embryo's doe ik over had was meestal de helft daar nog eens van. Dus 5-6 embryo's wel van super kwaliteit altijd. Tp heb ik op verschillende keren gehad. Maar het protocol is ondertussen ook een paar keer aangepast geweest afhankelijk van de resultaten die ze krijgen. Ik heb er gehad in dezelfde cyclus en in de volgende cyclus. Ik had betere resulaten met freez all en dan een nieuwe cyclus. Ook het tijdstip van de freez all is gewijzigd geweest. Eerst was het dag 5 nu was het dag 3. Ik had de beste resultaten met freez all, een nieuwe cyclus met hormonale ondersteuning en embryo's die op dag 3 ingevroren worden en dat 5 terug geplaatst.
Hmm ik hoop toch snel te mogen starten. Heb alle vooronderzoeken reeds achter de rug en 8 november hebben we opnieuw een consultatie om te weten of IVM wel degelijk de beste behandeling is. Ik hoop dat ik dan snel de counseling kan inplannen en hoop dit jaar nog ge kunnen beginnen en mijn eerste terugplaatsing... is dat te optimistisch?
Wat nam jij voor de terugplaatsing? Progynova of oestrogel?
Alvast merci voor je info!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten