IVM of in-vitro maturatie

Andere behandelingen forum.
TulpjeT
Berichten: 182
Lid geworden op: 17 mei 2018, 8:28

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door TulpjeT » 18 september 2018, 15:41

Super Noesh, had al veel aan jou gedacht! Dus nu ben je 8 weken?
Volgende keer zal het al een klein mensje zijn waarschijnlijk. Ik hoop zodat je maar enkel goed nieuws krijgt vanaf nu!

Ik had dit weekend een kleine bloeding, bloed vaatje dat was gesprongen, maar toch weer bang geweest hoor. Gelukkig bewoog het goed op de foto, het was zelfs vruchtwater aan het drinken.

Noesh
Berichten: 225
Lid geworden op: 24 juni 2017, 18:04

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Noesh » 18 september 2018, 15:57

Hey TulpjeT,

Nee, vandaag 7w1d. Ik ben 2 dagen terug gezet vanwege de loslating. Bedankt, ik hoop het ook enorm. Volgende week heb ik een afspraak bij mijn eigen gynaecoloog. Zij gaat normaal de werkverwijdering in orde brengen vanwege hoogrisico en ik heb wel een kantoorjob bij de mutualiteit maar moet vaak sleuren en heffen met leveringen dus word ik thuis gezet.
Ik heb een afspraak op 22/10 bij de gynaecoloog in UZ Leuven die me bij mijn vorige zwangerschap heeft opgevolgd. Dus vanaf dan naar daar om de twee weken en als ik ongerust ben tussendoor mag ik een belletje geven naar mijn gynaecoloog en mag ik komen. Rond 14w normaal dan de cerclage. Spannende tijden nog allemaal.

Dat moet inderdaad schrikken geweest zijn! Gelukkig alles goed op de echo. Oh, dat is echt geweldig he. Ik heb hen ook vaak zien plassen enz. Vond ik altijd zo grappig.
IVM 1.0 | PU (3)
IVM 1.2 | TP cryo - tweeling ♥ - 21w ⋆⋆
IVM 2.0 | PU (6)
IVM 2.3 | TP cryo - Dochtertje april ‘19🌈
IVM 2.4 | TP cryo - zwanger 🤰🏼 Juli 2021

KlavertjVier
Berichten: 80
Lid geworden op: 21 augustus 2018, 19:08

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door KlavertjVier » 20 september 2018, 14:37

Tulpje, Noesh, Ellietje, allemaal dikke proficiat! Wat een leuke verhalen om al te lezen van jullie.

Ik heb net mijn tweede tp gehad. Spannend!
IVM 1: 3 cryo's
1.1: negatief
1.2: negatief
1.3: negatief
IVM 2: 7 cryo's
2.1: negatief
2.2: Zwanger!

Silke91
Berichten: 190
Lid geworden op: 23 januari 2018, 13:33

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Silke91 » 20 september 2018, 14:45

Hey Noesh,
Super zeg, wat leuk dat je kleine vechtertje het zo goed doet!!

Tulpje,
Lijkt me inderdaad even schrikken zeg! Lijkt me wel grappig om je kleintje vruchtwater te zien drinken :lol:

KlavertjeVier,
Heel veel succes en hopelijk binnen 2 weken een positieve bloedafname!

Ik moet dinsdag terug voor bloed en echo om zeker te zijn dat er niets is achtergebleven. Vanaf dat mijn hcg bijna op 0 staat, mag ik opnieuw beginnen, maar dat kan blijkbaar wel een aantal weken duren. Hopelijk gaat het toch wat sneller, wil nu gewoon doordoen!
Juli17 start project kids
IVF/ICSI 1-3 Brugge (jan-mei18) neg
IVM 1 (3 cryo's) | aug-nov18 neg
IVM 2 (6 cryo's) | feb19 zwanger, zoontje okt19😍😍
Restart aug20 voor een brusje
IVM 2 (nog 3 cryo's) | okt20-feb21 neg
IVM 3 (6 cryo's) | mei21

TulpjeT
Berichten: 182
Lid geworden op: 17 mei 2018, 8:28

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door TulpjeT » 21 september 2018, 17:39

Hey Silke,

Hopelijk duurt het niet te lang voor je hcg goed zakt, ik weet hoe snel je terug zwanger wil zijn na een miskraam. Voel je je voor de rest wat oké?

Silke91
Berichten: 190
Lid geworden op: 23 januari 2018, 13:33

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Silke91 » 25 september 2018, 14:10

Hey,

Intussen zit mijn hcg op 56, goed aan het dalen dus. Volgende dinsdag terug bloed laten trekken. Ik hoop echt dat het mooi blijft dalen, wil er snel weer aan beginnen! De gynaecoloog in Brugge zei wel van een maandje te wachten, maar in Brussel hebben ze daar nu niets over gezegd. Ik zal het wel horen zeker als we weer kunnen starten.
Ik voel me wel oké, heb soms eens een mindere dag, maar goed, lijkt me ook maar normaal. Ik ben van mezelf wel redelijk nuchter, dus kan dit wel een plaatsje geven. De dag dat ik wist dat ik zwanger was had ik mezelf voorgenomen ervan te genieten zolang het duurde en dat heb ik gedaan. Alleen jammer dat het zo snel voorbij was, maar hopelijk bij de volgende poging meer geluk!

Hoe gaat het nog bij de rest?? Het is hier precies maar stilletjes ;-).
Juli17 start project kids
IVF/ICSI 1-3 Brugge (jan-mei18) neg
IVM 1 (3 cryo's) | aug-nov18 neg
IVM 2 (6 cryo's) | feb19 zwanger, zoontje okt19😍😍
Restart aug20 voor een brusje
IVM 2 (nog 3 cryo's) | okt20-feb21 neg
IVM 3 (6 cryo's) | mei21

Bosnimf
Berichten: 106
Lid geworden op: 4 november 2015, 17:56

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Bosnimf » 25 september 2018, 16:21

Hey Silke, das een goeie instelling. Ik hou mezelf dat ook voor maar je kan je er toch nooit echt op voorbereiden he.
Ik hoop dat je snel terug kan starten en goed nieuws krijgt!

TripleX
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 augustus 2018, 22:01

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door TripleX » 28 september 2018, 17:18

Hey allemaal!

Al een tijdje geleden dat ik nog langskwam, heel wat - en mss zelfs te veel - om bij te lezen.. Ik lees veel positief nieuws: gefeliciteerd mama’s in spé! De aanhouder wint ;) Wat spijtig dat er ook droevig nieuws is.. veel sterkte, wat een moeilijke weg kan het toch zijn he..

Hier zelf in een dipje: zondag gestart met Menopur, dinsdag echo en gisteren onze allereerste pick-up. Ik sas al erg zenuwachtig en had bewust voor narcose gekozen, waar het slechte nieuws al begon: narcose was niet doorgegeven aan de dienst zelf dus was er geen anesthesist ingepland.. enkel pijnstillers dus. Ik weet niet hoe jullie zo’n PU ervaren maar ik vond dat vreselijk pijnlijk! De gyn is gestopt omdat ik het niet kon uithouden.. achteraf kregen we dan de boodschap dat er maar twee eitjes weggehaald zijn die gebruikt kunnen worden, de rest van de eitjes had overgereageerd op de menopur dus kon niet dienen voor IVM. Ik wist niet wat ik hoorde, zo afgezien en zoveel stress voor maar twee eitjes die ze eigenlijk niet eens wilden gebruiken. De kans dat daar iets van wordt is erg klein en het zou ons één poging kosten.... na overleg met mijn man toch beslist dit te proberen, hoe klein de kans ook is het is beter dan geen kans. Dus vandaag staal van mijn man binnen en nu hopen dat het toch iets wordt..
Anders een nieuwe PU en ze garanderen dan zeker narcose.. benieuwd welke telefoon we gaan krijgen!
Drie dagen Brussel in één week is naast mentaal ook fysiek vermoeiend, zucht...
👱🏻‍♀️ Eerste poging IUI: 🐣 2013
👧🏼 Eerste poging IUI: 🐣 2016
👶🏼 Start traject IUI: februari 2018: geen slaagkans
Verwijzing IVM: augustus ‘18
Na mislukte PU in september ‘18 advies IVF: start oktober

Silke91
Berichten: 190
Lid geworden op: 23 januari 2018, 13:33

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Silke91 » 2 oktober 2018, 14:53

Hey TripleX,
Wat vervelend die hele situatie! Dan doe je zoveel moeite voor 1 poging.. Ik kan enkel beamen dat op en af naar Jette zowel mentaal als fysiek belastend is..
Hopelijk heb je alsnog goed nieuws gekregen??

Mijn hcg is bijna negatief. Ik mag vrijdag al opnieuw bloed laten trekken in de hoop dan te starten met een nieuwe cyclus voor tp :D zie het weer volledig zitten! Dus hopelijk snel weer zwanger ;-).

Hoe gaat het nog met de anderen hier?
Succes nog!
Juli17 start project kids
IVF/ICSI 1-3 Brugge (jan-mei18) neg
IVM 1 (3 cryo's) | aug-nov18 neg
IVM 2 (6 cryo's) | feb19 zwanger, zoontje okt19😍😍
Restart aug20 voor een brusje
IVM 2 (nog 3 cryo's) | okt20-feb21 neg
IVM 3 (6 cryo's) | mei21

TripleX
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 augustus 2018, 22:01

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door TripleX » 2 oktober 2018, 22:17

Silke91 ik duim mee voor een goeie tp!

Gisteren telefoon gekregen dat de embryootjes het niet overleefd hebben en vandaag al op gesprek bij prof. Devos. Die ziet IVM niet meer zitten voor ons en stelde IVF voor waar we gelukkig snel mee kunnen starten. Ook kunnen we nu opgevolgd worden in het zh van Mol, vlakbij, en enkel voor de PU en TP naar Brussel. Het is nu dan geen TP geworden maar ik was voor één keer eens blij toen we in Jette buiten stapten, dit geeft weer nieuw perspectief 💪🏻
👱🏻‍♀️ Eerste poging IUI: 🐣 2013
👧🏼 Eerste poging IUI: 🐣 2016
👶🏼 Start traject IUI: februari 2018: geen slaagkans
Verwijzing IVM: augustus ‘18
Na mislukte PU in september ‘18 advies IVF: start oktober

TulpjeT
Berichten: 182
Lid geworden op: 17 mei 2018, 8:28

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door TulpjeT » 4 oktober 2018, 15:23

Dag Triplex,

Moet zo frustrerend geweest zijn om uiteindelijk geen embryo's te hebben.. Gelukkig hebben ze al een ander strijdplan. Begin je direct met ivf?

Silke91,

Verbaast me dat het toch zo lang duurt voor het weer gezakt is, na mijn miskraam hebben ze direct doorgegaan, misschien is dat de reden waarom ik niet meer reageerde op de hormonen..

Veel succes vrijdag en hopelijk binnen 2 weken weer een embryotje terug!

Hier is alles rustig, vorige week 4 maanden echo en nu weer afwachten tot de volgende echo.

Inatje
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 juli 2018, 22:41

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Inatje » 11 oktober 2018, 14:30

Hey iedereen hier,

Ik ben sinds enkele maanden in behandeling in jette. Ik heb pcos en mijn man heeft een vermindert aantal zaadcellen waardoor ze ons ivm aangewezen hebben. 4 september pick up gehad, 2 embryo's van goede kwaliteit ingevroren. Op 25 sept terugplaatsing gehad en maandag te horen gekregen dat het niet gelukt is ☹️. Ze zeiden aan de telefoon dat als ik opnieuw wil starten dat ik moet gaan voor bloedafname op de eerste dag van mijn maandstonden. Dus nu wachten tot die erdoor komen. Nu hebben ze niets gezegd over het verloop verder. Hoelang moet er eigenlijk tussen zitten tegen dat ze opnieuw een terugplaatsing mogen doen?
Hopelijk is dat niet te lang en lukt het de volgende keer wel.

Aan iedereen die ook met dit traject bezig is wens ik veel succes toe en degene waar het al gelukt is proficiat!

Inatje
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 juli 2018, 22:41

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Inatje » 11 oktober 2018, 14:31

Hey iedereen hier,

Ik ben sinds enkele maanden in behandeling in jette. Ik heb pcos en mijn man heeft een vermindert aantal zaadcellen waardoor ze ons ivm aangewezen hebben. 4 september pick up gehad, 2 embryo's van goede kwaliteit ingevroren. Op 25 sept terugplaatsing gehad en maandag te horen gekregen dat het niet gelukt is ☹️. Ze zeiden aan de telefoon dat als ik opnieuw wil starten dat ik moet gaan voor bloedafname op de eerste dag van mijn maandstonden. Dus nu wachten tot die erdoor komen. Nu hebben ze niets gezegd over het verloop verder. Hoelang moet er eigenlijk tussen zitten tegen dat ze opnieuw een terugplaatsing mogen doen?
Hopelijk is dat niet te lang en lukt het de volgende keer wel.

Aan iedereen die ook met dit traject bezig is wens ik veel succes toe en degene waar het al gelukt is proficiat

Inatje
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 juli 2018, 22:41

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Inatje » 11 oktober 2018, 14:31

Hey iedereen hier,

Ik ben sinds enkele maanden in behandeling in jette. Ik heb pcos en mijn man heeft een vermindert aantal zaadcellen waardoor ze ons ivm aangewezen hebben. 4 september pick up gehad, 2 embryo's van goede kwaliteit ingevroren. Op 25 sept terugplaatsing gehad en maandag te horen gekregen dat het niet gelukt is . Ze zeiden aan de telefoon dat als ik opnieuw wil starten dat ik moet gaan voor bloedafname op de eerste dag van mijn maandstonden. Dus nu wachten tot die erdoor komen. Nu hebben ze niets gezegd over het verloop verder. Hoelang moet er eigenlijk tussen zitten tegen dat ze opnieuw een terugplaatsing mogen doen?
Hopelijk is dat niet te lang en lukt het de volgende keer wel.

Aan iedereen die ook met dit traject bezig is wens ik veel succes toe en degene waar het al gelukt is proficiat

Silke91
Berichten: 190
Lid geworden op: 23 januari 2018, 13:33

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Silke91 » 11 oktober 2018, 15:12

Hoi iedereen,

TripleX, jammer van deze poging, maar wel goed dat je opnieuw kan beginnen in een ander traject, veel succes :D!!

Tulpje, wat raar dat ze na jouw miskraam direct hebben doorgedaan. Bij mij zeiden ze telkens duidelijk dat mijn hcg eerst weer bijna op 0 moest staan. Inderdaad misschien daardoor dat je lichaam niet meer reageerde?

Inatje, welkom hier! Jammer dat de eerste poging niet gelukt is. Als je volgende keer gewoon terugplaatsing moet doen (dus geen pick up), denk ik dat je op de 2e dag van je maandstonden al terug mag gaan voor bloedafname en dan kan je snel weer starten met de gel. Veel geduld heb je dus normaal niet nodig :D. Alvast succes met de volgende!

Ik mag sinds vorige zaterdag terug smeren, joehoee. Morgen terug voor bloed en echo en dan krijg ik hopelijk mijn datum voor tp, spannend! Ik zie het wel weer zitten :D!!
Juli17 start project kids
IVF/ICSI 1-3 Brugge (jan-mei18) neg
IVM 1 (3 cryo's) | aug-nov18 neg
IVM 2 (6 cryo's) | feb19 zwanger, zoontje okt19😍😍
Restart aug20 voor een brusje
IVM 2 (nog 3 cryo's) | okt20-feb21 neg
IVM 3 (6 cryo's) | mei21

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten