IVM of in-vitro maturatie

Andere behandelingen forum.
Plaats reactie
Noesh
Berichten: 225
Lid geworden op: 24 juni 2017, 18:04

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Noesh » 19 oktober 2020, 18:04

Hier begint het nu toch wel spannend te worden...

Ik werd gisteren naar spoed gestuurd omdat mijn huisarts dacht dat ik appendicitis had.
Er werd ook naar mijn baarmoeder gekeken of dat daar alles ok was vanwege de recente tp en aangezien van appendicitis geen sprake bleek te zijn en dus de pijn verklaard moest worden.

Ze hadden HCG gemeten maar was negatief maar het was nog veel te vroeg, zei ze.
De inwendige echo liet een klein vruchtzakje zien. Ik zit nog maar op dag 3 na tp. Ik dacht vrijdag op zaterdag nacht de innesteling gevoeld te hebben.

Ben nu toch wel echt heel benieuwd! Pff en het is nog 1,5 week 😁
IVM 1.0 | PU (3)
IVM 1.2 | TP cryo - tweeling β™₯ - 21w ⋆⋆
IVM 2.0 | PU (6)
IVM 2.3 | TP cryo - Dochtertje april β€˜19🌈
IVM 2.4 | TP cryo - zwanger 🀰🏼 Juli 2021

Jackeline
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 augustus 2019, 11:09

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Jackeline » 21 oktober 2020, 10:13

Oh Noesh, zo spannend! Het klinkt wel veelbelovend, zo snel al een vruchtzakje! Die wachtweken zijn zo slopend, maar nu weet je toch dat de kans wat groter is. Ik duim mee op een positieve test!

Ik moet nog even wachten op de nieuwe pick-up, die staat gepland op 12 november. Hopelijk steekt corona er geen stokje voor, zoals in maart... Maar idd, het stelt me wel gerust dat ik nu onder volledige narcose mag, dat neemt al wat zorgen weg. Zo een parcours volhouden kan enkel maar als je zo positief mogelijk blijft, want anders ga je pijlsnel naar beneden. Maar kijk, een nieuwe datum, een nieuwe kans! :D

@ Tina, heel veel succes met je terugplaatsing morgen!!! Ik moet ook altijd lang smeren, mn lichaam is precies een dieseltje dat traag op gang komt. ;)
@ Silke, jij al zicht op de transfer? Fingers crossed!

Noesh
Berichten: 225
Lid geworden op: 24 juni 2017, 18:04

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Noesh » 21 oktober 2020, 20:18

@jackeline,
Ja, echt spannend. Aangezien er geen hcg was vind ik het wel wat gek. Maar we zullen wel zien.
Denk me zaterdag aan een test te wagen.
Elke keer als ik zwanger was kon het dan al gemeten worden. Ik ga me niet meer kunnen bedwingen tot woensdag. Hihi

Dat klopt maar het is toch niet altijd simpel om zo positief te blijven. Maar je doet het wel goed.
Fijn dat je onder volledige narcose mag. Dat zal al wel een geruster gevoel geven.
Ik denk niet dat Corona er nog een stokje gaat voorsteken. Is toen toch om te doen geweest. Ik hoop alvast van niet. Fingers crossed!

@Tina, heel veel succes! Ik duim!
IVM 1.0 | PU (3)
IVM 1.2 | TP cryo - tweeling β™₯ - 21w ⋆⋆
IVM 2.0 | PU (6)
IVM 2.3 | TP cryo - Dochtertje april β€˜19🌈
IVM 2.4 | TP cryo - zwanger 🀰🏼 Juli 2021

Tina87
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 februari 2020, 13:54

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Tina87 » 22 oktober 2020, 21:11

Voila, het embryootje zit erin. :) Mijn eerste echte wachtweken zijn begonnen. :D
Na de pick-up had ik zoveel last, je bent dan ook een halve dag in het ziekenhuis en de volgende dagen voelde ik me echt niet top.
Nu dan de terugplaatsng gehad en dat ging zo vlot, op een kwartiertje stond ik al terug buiten.
Ik voel ook totaal niks speciaal. Had ergens gedacht, dat ik dat meer zou voelen.

Ik was wel teleurgesteld. Aan telefoon vorige week was mij gezegd dat partner mee binnenmocht want 'terugplaatsing is toch iets speciaal, dat moet je als koppel meemaken'. En plots op de eerste verdieping werd partner weggestuurd. Ik was even van slag.
Maar ik kreeg weinig tijd om eraan te denken. Meteen mogen uitkleden en terugplaatsing gehad. :)
Ik dacht dat bms ook nog eens gemeten zou worden maar was niet zo. Nu vorige week was het al 9,5mm dus het zal wel dik genoeg zijn geweest.
Ik moet gewoon 2x2 utro en 2x3 pompjes oestrogel blijven doen.
En nu fingers crossed. :D

Noesh, minder dan een week nog voor jou! Komt dichterbij!

Silke, jij al een datum gehad voor je tp?

Ik dacht trouwens dat Linde in één van de eerste gesprekken had gezegd dat je voor tp een ziektebriefje kreeg. Dus ik ben vandaag niet gaan werken en me ziek gemeld maar ik heb helemaal geen briefje gekregen. Dus vanavond nog naar huisarts kunnen gaan om een briefje te halen...

Noesh
Berichten: 225
Lid geworden op: 24 juni 2017, 18:04

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Noesh » 23 oktober 2020, 6:04

Hey Tina87,

Spannend! Heel veel succes!! De spannende wachtweken zijn begonnen.
Klopt, vroeger voor Corona, moest de man zelfs meekomen. Nu mag het niet. Ik snap niet dat ze niet de ze die info niet correct hebben gegeven.. Een briefje geven ze enkel als je het vraagt.
Voor Corona kreeg je voor de tp eerst een mini consult en dan terug naar de wachtkamer en wachten op tp. Nu gebeurt alles zo snel. Ik was het ook vergeten te vragen en heb op de terugweg naar DM gebeld en ze hebben via mail eentje gestuurd.

Ik heb mezelf niet meer kunnen bedwingen. Ik heb gisterenochtend getest. Ik had enorme menstruatiekrampen, steekjes,... voor mij heel duidelijk want dat had ik vorige keer ook. Het was positief! Ik ga morgen en maandag nog eens testen om te zien dat het positief blijft en mooi oploopt. ☺️😍
Ik ga ook bellen om te vragen of ik dinsdagavond al kan langskomen voor bloedname. Ik moet eigenlijk woensdagochtend maar dan heb ik ouderschapsverlof en heb ik mijn dochtertje bij mij. Ze mag niet mee eventjes binnen en ik kan haar moeilijk thuislaten of in de auto laten zitten πŸ€¦πŸΌβ€β™€οΈ
IVM 1.0 | PU (3)
IVM 1.2 | TP cryo - tweeling β™₯ - 21w ⋆⋆
IVM 2.0 | PU (6)
IVM 2.3 | TP cryo - Dochtertje april β€˜19🌈
IVM 2.4 | TP cryo - zwanger 🀰🏼 Juli 2021

Tina87
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 februari 2020, 13:54

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Tina87 » 23 oktober 2020, 9:23

Ooh Noesh Proficiat!!!!!!

Ik lees overal dat je door utro zwangerschapssymptomen kan voelen dus denk dat ik niet ga weten wat echt is, wat door de utro, wat menstruatiepijn is...
Ik heb normaal één keer per jaar mijn regels of ik wekte ze op met duphaston maar zo die menstruatiepijn/krampen ken ik niet.

Echt chic dat je je lichaam zo goed kent, dat je de symptomen correct aanvoelde!
Geniet ervan!

Ik heb recup aangevraagd op werk op 3/11 en afspraak bij huisarts is ook geboekt. :) Nog 11 dagen :D

Jackeline
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 augustus 2019, 11:09

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Jackeline » 23 oktober 2020, 12:07

Waaw, proficiat Noesh! Ook al had je een voorgevoel, een positieve test geeft je toch die opluchting dat je erin mag geloven. Duimen dat alles vlot verderloopt!

@Tina: Spannend, en nu hopen dat het zich lekker innestelt! De wachtweken zijn niet de makkelijkste, maar we moeten erdoor. ;-) Laat je ook niet te zot maken door 'ik voel precies iets', want je lichaam kan je soms op het verkeerde been zetten. En dan al zeker met al die hormonen erbij...
Klopt, voor de terugplaatsing krijg je een briefje van de verpleegster dat je ziekteverlof hebt. Maar het gaat er zo haastig aan toe dat ik me kan inbeelden dat je het vergeet te vragen.

Voor mijn volgende pick-up gaan ze eerst een hysteroscopie doen, om nog eens te kijken of alles oke is. Als ze daar iets zien, zal het eerst behandeld moeten worden alvorens verder te gaan. Afwachten en hopen op het beste dus!

Silke91
Berichten: 190
Lid geworden op: 23 januari 2018, 13:33

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Silke91 » 24 oktober 2020, 8:29

Hey iedereen,

Wauw Noesh dikke proficiat 😁!! Dat embryootje had er vanaf het begin precies wel zin in πŸ˜‰.

Tina, veel succes met de wachtweken!! Even spannend afwachten nu.

Jackeline, goed dat je zicht hebt op een datum voor de volgende tp, veel succes alvast!!

Ik heb dinsdag tp, spannend 😁 bms was maandag al 10mm πŸ˜… nog nooit zo snel aan zoveel geraakt!
Juli17 start project kids
IVF/ICSI 1-3 Brugge (jan-mei18) neg
IVM 1 (3 cryo's) | aug-nov18 neg
IVM 2 (6 cryo's) | feb19 zwanger, zoontje okt19😍😍
Restart aug20 voor een brusje
IVM 2 (nog 3 cryo's) | okt20-feb21 neg
IVM 3 (6 cryo's) | mei21

Tina87
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 februari 2020, 13:54

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Tina87 » 25 oktober 2020, 17:33

Ooh het valt me moeilijk dat wachten. :D
Voor de tp was ik 100% zeker dat ik ging wachten op de bloedname en niet zelf ging testen.
Ik wou niet de onzekerheid van is dit een streepje of toch niet enz.
Nu begon ik al van misschien de dag ervoor testen zodat ik voorbereid ben want ga de telefoon krijgen tijdens het werk...
En toen dacht ik, misschien dan beter 2 dagen ervoor, dat is zondag, dan ben ik niet aant werk. :D

Maar Noesh, jij had 16e tp en 22 al positief getest, heb ik dat juist? Dat is toch wel erg snel eh. :) Blij voor jou dat je zo snel duidelijkheid had.
En is er een reden waarom je inprosub en meer utro moet gebruiken?
Ik moet altijd 3 pompjes 's ochtends en 's avonds van de oestrogel en dan 2x utro 's morgens en 2x utro 's avonds.

Gisterenavond in bed had ik plots felle steekjes linskonder, richting lies. En vandaag zeer gevoelige borsten.
Zo gek hoe ik me nu van elk vezeltje in mijn lijf precies erg bewust ben. :D

Geniet nog van jullie zondagavond dames!

Noesh
Berichten: 225
Lid geworden op: 24 juni 2017, 18:04

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Noesh » 26 oktober 2020, 6:40

@Tina87,

De wachtweken zijn het moeilijkste van allemaal! :D
Dit is mijne 7e terugplaatsing en ik heb altijd op voorhand getest. Als je kunt wachten moet je dat zeker doen. Ga het niet liggen aanmoedigen :D.

Ik had altijd 9 dagen na tp een positieve test. Als ik dan negatief testte dan was dat ook effectief zo. Nu heb ik inderdaad sneller getest. Maar enkel omdat ik weet hoe de innesteling voelt (alleen maar gehad bij mijn 2 zwangerschappen) en omdat ik op echo een beginnend vruchtzakje had gezien. Anders had ik tot zaterdag gewacht met testen. Nu heb ik donderdag getest en zaterdag. Ze waren mooi oplopend. Zaterdag wel bruinverlies gehad. Had toch maar gebeld en mag nu dadelijk al bloed gaan laten nemen om te zien of mijn progesteron goed staat. Daar waren vorige keer ook problemen mee. Toen ben ik na mijn positieve bloedname moeten starten met inprosub omdat mijn progesteron op 7,5 stond.
Nu ben ik al op voorhand hiermee moeten starten.
Ik heb echt de typische symptomen van progesteron maar wil toch zeker zijn dat het goed staat. Het bruinverlies is wel heel fel minder nu. Denk dat het nog van de innesteling zal geweest zijn. Heb dit ook wel bij beide zwangerschappen gehad. Een paar dagen terug had ik enorme krampen en dat zou het dus wel verklaren.

Probeer veel dingen te doen tijdens de wachtweken. Koken, kleuren voor volwassenen, wandelen,... en niet te hard te focussen op alles wat je voelt. Utrogestan kan deze tekenen ook geven. Maar ja, we weten allemaal dat dat helemaal niet zo simpel is hè 😁.

In ieder geval heel veel succes!
IVM 1.0 | PU (3)
IVM 1.2 | TP cryo - tweeling β™₯ - 21w ⋆⋆
IVM 2.0 | PU (6)
IVM 2.3 | TP cryo - Dochtertje april β€˜19🌈
IVM 2.4 | TP cryo - zwanger 🀰🏼 Juli 2021

Tina87
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 februari 2020, 13:54

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Tina87 » 29 oktober 2020, 10:50

Noest, ondertussen bloedname gehad zeker? Hoe was je hcg en progesteron?

Waar je dan meteen ook wanneer je eerste echo hebt?

Noesh
Berichten: 225
Lid geworden op: 24 juni 2017, 18:04

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Noesh » 29 oktober 2020, 11:04

Hey Tina87,

HCG was 274 en progesteron 12,5.
Heel goed voor een beginnende zwangerschap, zei ze.
Super blij dus. Bij mijn dochtertje had ik op hetzelfde aantal dagen 78. Bij mijn tweelingzwangerschap had ik ongeveer dezelfde waarde. Heb toch wel wat schrik :-).

Nee, die krijg je nog niet. Moet maandag opnieuw bloed laten
nemen om te zien of de waardes mooi gestegen zijn.
Als ik mij niet vergis op 6 weken nog eens & op 7 weken opnieuw bloedname en echo :-). Het is al eventjes geleden maar ik denk dat het zo is.

Hoe gaat het met jou?

Groetjes
IVM 1.0 | PU (3)
IVM 1.2 | TP cryo - tweeling β™₯ - 21w ⋆⋆
IVM 2.0 | PU (6)
IVM 2.3 | TP cryo - Dochtertje april β€˜19🌈
IVM 2.4 | TP cryo - zwanger 🀰🏼 Juli 2021

Tina87
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 februari 2020, 13:54

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Tina87 » 29 oktober 2020, 11:55

Ooh dat klinkt goed!!!
En beetje spannend dan of het er 1 of 2 zijn.
Geniet maar van je goede nieuws :D

Ik voel vrij weinig buiten emotioneel zijn. Kan elke dag wel om iets wenen...

En moeilijkheden met partner... Hij werkt in eventsector en al sinds maart werkloos en dat frustreert hem, uiteraard. Maar het is Een moeilijke periode voor iedereen en dat beseft hij precies niet...
Heb het gevoel dat hij depressief is, herken hem niet meer... zo snel kwaad, zo weinig interesse in alles.
Dus toen ik hem gisterenavond in bed vroeg of hij het ook wat spannend vond zei hij amai echt, na een week al daarover aant stressen. Wat gaat dat zijn als het positief is, ga je dan negen maanden zo gestresst zijn! Ik verschoot van de reactie, zo hard en totaal geen begrip. En ik zei maar je gaat toch blij zijn als het positief is. En toen kreeg ik dit: eerlijk, dit is niet de wereld waarin ik een kind wil grootbrengen.
Ik brak. Ben beginnen wenen en heb amper geslapen.
Ik doe alles om maar goed nieuws te krijgen. Probeer positief te blijven, gezond te eten, te bewegen,.. en dat dit. :(

Jackeline
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 augustus 2019, 11:09

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Jackeline » 30 oktober 2020, 9:11

Onee, het is niet waar, ik lees net volgend bericht op de website van CRG Jette:

De evolutie van de Covid-pandemie en nieuwe overheidsmaatregelen leiden ertoe dat we genoodzaakt zijn om alle medische zorg binnen het CRG maximaal te beperken.
Dit heeft jammer genoeg een grote impact op uw behandeling.
Wij hopen dat wij u zo snel mogelijk opnieuw kunnen helpen bij het vervullen van uw kinderwens.

Hoewel het in de lucht hing, had ik gehoopt dat ze toch gespaard gingen blijven. Dit is echt weer zo'n klap. :cry:
M'n volgende pick-up en terugplaatsing valt dus in het water...

@Tina87: Het is niet fijn dat je niet de nodige steun krijgt van je partner, het lijkt idd dat hij misschien depressief is, of ook stress heeft van de uitzichtloosheid (op zijn manier). Hij bedoelde dit waarschijnlijk niet zo hard of persoonlijk. Ik raad je aan om (beide) eens te praten met een contactpersoon, een psycholoog, of een lifecoach. Er is hiervoor vaak een drempel, maar zelfzorg is zo belangrijk nu. Pas als je voor jezelf kan zorgen, kan je ten volle je partner bijstaan. Laat je positivisme ook niet afhangen van anderen, je bent goed bezig dus hou vol!

heel veel courage aan iedereen xxx

DBJ
Berichten: 256
Lid geworden op: 11 april 2019, 17:20

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door DBJ » 30 oktober 2020, 17:42

Hey Evitjee

Hoe is het ondertussen met jou?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten