IVM of in-vitro maturatie

Andere behandelingen forum.
DO86
Berichten: 93
Lid geworden op: 28 september 2017, 11:42

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door DO86 » 1 mei 2018, 14:05

Hey iedereen!

Ines, heel spijtig om te lezen! Ik had echt gedacht dat je positief nieuws zou gekregen hebben. Echt raar dat je dan toch altijd een streepje had bij de testen! Ik begrijp dat je teleurgesteld bent. Ik test ook altijd op voorhand thuis maar eigenlijk is het beter van niet, soms krijg je dan onterecht hoop 😕 maar ik kan mij ook nooit bedwingen.

Noesh, super dat jullie zo een goede dag gehad hebben, dan hebben jullie er echt van kunnen genieten! Leuk ook dat jullie de tijd hebben genomen voor jullie zoontjes! Veel plezier op de huwelijksreis!
Oh heb jij anders zoveel last van een tp? Dat valt bij mij meestal wel mee, de laatste keer had ik juist wat bloedverlies. Ik duim voor je mee tot 11/05!!!

Ellietje, dan zijn jullie er ook terug ingevlogen! Veel succes!!

Mijn pick-up was gisteren echt super pijnlijk, veel erger als de vorige keer. Mijn rechter eierstok sprong gisteren altijd weg dus ze hebben nog al wat moeite moeten doen. Alle follikels zaten ook nog al weggestoken. Was super blij als ik er vanaf was en een extra pijnstiller kreeg, het was nodig!
Voor de rest hebben we ook niks van info gekregen, we hebben geen idee hoeveel eitjes (zouden ze ons pas volgende maandag laten weten). Deze keer hadden ze ook al op voorhand beslist dat het een freeze-all is 😕 vind ik wel spijtig. Toch weer een paar weken wachten dus voor ons
IVM 1 -> zwanger (miskraam 7w)
IVM 1.1 -> negatief
IVM 1.2 -> negatief
IVM 2 -> 2 embryo's overleven ontdooiing niet
IVF 1 -> zwanger

Ines89
Berichten: 25
Lid geworden op: 22 maart 2018, 19:13

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Ines89 » 1 mei 2018, 15:14

Hey Noesh,

Eerst en vooral een heel dikke proficiat met jouw huwelijk. Ik ben blij dat het een super mooie dagje was en je genoten hebt. Ik zou zeggen, geniet van jouw huwelijksreis. Geniet van jouw mannetje. En vergeet even die behandeling. Ik ben blij dat je geen pijn had bij de terugplaatsing en ik hoop dat je 11 mei goed nieuws zal krijgen. Maar nu vooral genietennnnnn :)

Het is indd heel zwaar allemaal. Ik ga de moed zeker niet laten zakken. Ik heb het precies redelijk snel wel een plaats kunnen geven. Gelukkig heb ik wel altijd heel veel aan mijn man die mij heel goed steunt en troost Tis nu eenmaal zo. Ik kan er niks aan doen. Op naar de volgende ronde...


Hey Do86

Om heel eerlijk te zijn dacht ik ook dat ik positief nieuWs ging krijgen. Alle niet 100% goeie nieuws. Maar ik had wel gedacht dat ik toch een beetje hcg in mijn bloed had.. En ja die vage streepjes echtt superrr raar. Als er nu bijv op 1 zwangerschapstest een vaag streepje zou zijn zou ik het niet direct geloven. Maar ik had er 6 gedaan ofzo en op elke test had ik een vaag streepje. Dat vind ik gwn echt heel erg raar. Zou het mss niet kunnen zijn dat er wel een lichte hcg stijging was int begin maar dat het heeeeeel erg snel mislukt is? Want alleen zo kan ik die streepjes verklaren op de zwangerschapstesten. Ik heb int verleden zo vaak zwangerschapstesten gedaan en als ik niet zwanger was zag ik ook helemaal niks op die testen. Echt spierwit dan. Ach jaa...

Oooh dat is erg dat je zo veel pijn had bij de pick-up.. :(
Maar waarom vraag je gewoon geen algemene verdoving. Ik had algemene verdoving gevraagd bij mijn eerste pick-up. Ik ben nogal een bangeschijter en zo te horen kan het wel heeeel erg pijnlijk zijn. Ik hoop dat de pijn nu wel goed meevalt en dat je goed kan stappen. Ik kon na mijn pick-up een paar dagen niet goed stappen.. en wel spijtig dat je niet weet hoeveel eitjes je hebt enzo. Kan je er mss niet voor bellen? Jaaa dat wachten vind ik ook niet zo fijn :-( Wij moeten gwn geduld hbb :-(


Ik ben gisteren dus gestopt met de medicatie omdat het dus negatief is. Weten jullie mss wanneer ik mijn menstruatie ga krijgen? Ik heb eigenlijk nog niet echt menstruatiepijn.. En ik wou ook vragen hoelang het heeft geduurd bij jullie om zwanger te geraken of hoelang jullie al aan het proberen zijn?

Heeeeeeel veel groetjes Inesss

molly27
Berichten: 848
Lid geworden op: 23 september 2009, 14:30

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door molly27 » 1 mei 2018, 18:23

Ines,
Dat bedoel ik net met een biochemische zwangerschap. Er zal wel degelijk een innesteling geweest zijn maar daarna zal het snel verkeerd gelopen zijn. Anders zou je ook geen 0.5 hcg gehad hebben, dan is het gewoon 0.
Ik zit ondertussen al 9j in de mmm. Wel al 2 zoontjes van 7j en 5j en 3 miskramen, de laatste was vorige december.

Do
Ik kreeg bij het telefoontje van de overgebleven embryo's ook te horen hoeveel eicellen er waren, maar je kan ook gewoon bellen he. Ik verschiet altijd hoe weinig er altijd overblijven ik had maar 6 blastocysten dat bleek uitzonderlijk te zijn.
Ik duim alvast voor een mooi resultaat. Als ik bloed ga nemen weet jij hoeveel er zijn 😊

Noesh, veel plezier op huwelijksreis. Bij mijn gelukte poging ging het ook super vlot dus het is al een goed begin 👍

Ellietje, veel succes!

Ines89
Berichten: 25
Lid geworden op: 22 maart 2018, 19:13

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Ines89 » 2 mei 2018, 16:02

Molly, is dat echt zo? Want ik heb eens gelezen dat elke vrouw 0,5 hcg in haar bloed kan hebben. Dus niet zwangeren vrouwen. Ik weet het allemaal niet. Want het is nog allemaal nieuw voor mij. Dit is mijn eerste ivm poging. Maar ik heb vandaag nog eens een zwangerschapstest gedaan. Niet omdat ik denk dat ik zwanger ben. Maar dat ik toch bevestiging wou hebben dat er degelijk iets was. En klopt, test was spierwit. Niks te zien. Terwijl daarvoor op die 5 zwangerschapstesten ofzo allemaal een vaag streepje. Ik vind het gwn heel erg spijtig dat ze het niet hebben kunnen zien in mijn bloed en gwn zgg dat het negatief was :-(

Heel veel groetjes Ines

Ines89
Berichten: 25
Lid geworden op: 22 maart 2018, 19:13

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Ines89 » 2 mei 2018, 17:37

En wat leuk Molly, 2 zoontjes ☺️. Hopelijk volgt er snel een derde.. en 3 miskramen 😔 Wat erggg. Ik heb ook 2 miskramen gehad. Toen ik nog niet bezig was met de behandeling.. Is echt zwaar allemaal. Ik wil gewoon zo graag zwanger worden 😔

DO86
Berichten: 93
Lid geworden op: 28 september 2017, 11:42

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door DO86 » 4 mei 2018, 15:52

Hey Ines,

Ja je zal inderdaad een biochemische zwangerschap gehad hebben anders kon je onmogelijk zoveel positief testen. 1 test die mis zou lopen kan nog maar niet zoveel natuurlijk! Hopelijk blijft je volgende embryo beter plakken!
Ik krijg mijn menstruatie altijd al een paar dagen later. Heb je ze ondertussen ook al? Mag wel snel gaan nu, hoe sneller je terug kan herbeginnen met een nieuwe poging :D

Wij zijn nu in totaal 1,5 jaar bezig. Na mijn eerste IVM-poging eind November was ik direct zwanger maar op 7 weken klopte het hartje niet. Daarna is het niet meer gelukt om zwanger te geraken. Wij hebben nog geen kindjes, enkel 2 katten die voorlopig dan maar de baby's zijn :P
Komt wel goed, niet opgeven! Als je ziet hoeveel er zwanger geraken! Bij ons moet het toch ook wel eens lukken?! Op de facebookpagina van de verdwaalde ooievaar zijn er terug super veel vrouwen zwanger voor het ogenblik dus het moet ons zeker ook lukken!

Amai Molly echt sterk van jou dat je er al zo lang mee bezig bent!
Oh ja dan zullen we het maandag ook wel horen zeker hoeveel eicellen er waren. Ik heb mij kunnen bedwingen om al eens te bellen :) We moeten uiteindelijk toch wachten dus ik hou het wel nog vol tot maandag! Ja echt gek hé hoeveel er nog afvallen op een paar dagen. 6 blastocysten lijkt mij ook echt wel uitzonderlijk goed! Ik heb nu toch ook weer al wat stress, stel dat er geen goeie bijzitten :shock:
Hoe voel je je ondertussen? Al een idee of het positief of negatief zou kunnen zijn? Ik duim zeker mee! Spannend!
IVM 1 -> zwanger (miskraam 7w)
IVM 1.1 -> negatief
IVM 1.2 -> negatief
IVM 2 -> 2 embryo's overleven ontdooiing niet
IVF 1 -> zwanger

Ellietje
Berichten: 181
Lid geworden op: 13 juni 2016, 14:42

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Ellietje » 7 mei 2018, 11:44

Bij ons staat de TP van de 2 embryo’s gepland voor deze vrijdag. Als ze allebei goed ontdooien natuurlijk. Duimen! :)

Ik schrok er wel van hoe ongelooflijk druk het opeens is in Jette tegenover hoe het was vóór we ons jaartje pauze hadden ingelast. :shock:

Gaat jullie partner trouwens altijd mee voor de TP?
IVM 1.1 (vers): neg. | IVM 1.2 (cryo): neg. | IVM 1.3 (cryo): zwanger

molly27
Berichten: 848
Lid geworden op: 23 september 2009, 14:30

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door molly27 » 7 mei 2018, 11:59

Dag ellietje.
Mijn partner gaat alleen mee met de pick-up. Hij heeft gewoon niet genoeg verlof om altijd mee te gaan. Ik moet wel bekennen dat ik hem mis bij een tp maar op zich stelt het niet veel voor he. Plus na 9j lukt dat ook gewoon niet meer. Voor onze eerste zoon kwam hij mee naar elke bloedafname of echo.
Succes alvast vrijdag! Ik duim.

Ik mag hier goed nieuws komen melden. Mijn bloedtest (Ben zaterdag geweest) was positief, zelfs een zeer goede beginwaarde zei de dame van de monitoring.
Zo blij maar ook zo bang. Ik had het al heel snel door dat het gelukt was waardoor ik al een tijdje amper iets durf doen. Ik wil me zo graaggewoon opsluiten en mijn kamer. Stom hè.

DO86
Berichten: 93
Lid geworden op: 28 september 2017, 11:42

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door DO86 » 7 mei 2018, 13:41

Hey Ellietje,

Mijn partner gaat altijd mee naar een TP. Wij wonen nu wel niet zo ver van het UZ Brussel dus vaak gaat hij dan voor de TP nog werken en komt hij rechtstreeks naar het ziekenhuis. Voor echo's en bloedafnames ga ik alleen.

Ja de wachtzaal zit daar meestal wel vol! Veel success vrijdag!!

Hey Molly,

Amai super nieuws!!! Ik duim super hard voor jou dat alles perfect blijft gaan! Ik begrijp je wel hoor, denk dat als het bij ons ooit nog eens lukt ik juist hetzelfde ga hebben. Je wil echt niet dat het terug fout loopt ook al heb je dat zelf niet in de hand maar toch :? Ik duim suuuuuuuuper hard mee en probeer er toch een beetje van te genieten!

Ik heb juist telefoon gekregen, we hebben maar 2 goeie embryo's van onze pick-up.
IVM 1 -> zwanger (miskraam 7w)
IVM 1.1 -> negatief
IVM 1.2 -> negatief
IVM 2 -> 2 embryo's overleven ontdooiing niet
IVF 1 -> zwanger

Noesh
Berichten: 225
Lid geworden op: 24 juni 2017, 18:04

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Noesh » 8 mei 2018, 6:05

Hey iedereen,

Hoe gaat het met jullie?

@molly: dikke proficiat!! Ik duim mee dat alles goed mag gaan!!

@ellietje: mijn partner gaat altijd mee muv bloedname en echo. Zolang je hier een bewijsje voor krijgt gaat hij gewoon mee. Ik verschoot ook om te zien hoe druk het na 5 maanden geworden was!!

@Do, 2 is geen overweldigend resultaat maar mss heb je er ook maar eentje meer nodig. Weet je al iets voor de TP?

Ik heb enkel slecht nieuws te melden.,, deze morgen getest en negatief 8dagen na TP.. mijn enige hoop op die eerste Moederdag door te komen is negatief. En die hormonen wegen zo zwaar op mij. Heb nog niet echt kunnen genieten hier. En wat mis ik de bezoekjes aan onze zoontjes.. Blij dat we morgen naar huis mogen.
IVM 1.0 | PU (3)
IVM 1.2 | TP cryo - tweeling ♥ - 21w ⋆⋆
IVM 2.0 | PU (6)
IVM 2.3 | TP cryo - Dochtertje april ‘19🌈
IVM 2.4 | TP cryo - zwanger 🤰🏼 Juli 2021

Ellietje
Berichten: 181
Lid geworden op: 13 juni 2016, 14:42

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Ellietje » 9 mei 2018, 11:13

@molly: oh, da’s fantastisch nieuws! Proficiat! :D
Ik begrijp wel dat je sowieso ook nog ongerust bent omdat het nog zo pril is, maar probeer er toch ook een beetje van te genieten en (vooral); blijf erin geloven!

@Do: dat lijkt misschien inderdaad een teleurstellend resultaat maar je hebt er inderdaad maar eentje nodig dat moet blijven plakken, he. :wink:
Gaan jullie er eentje laten terugplaatsen of ineens twee?

@Noesh: :( Zo spijtig... Neem je tijd om het te laten bezinken. Hopelijk vind je af en toe toch nog wat mooie momenten om te genieten met en van je man.
IVM 1.1 (vers): neg. | IVM 1.2 (cryo): neg. | IVM 1.3 (cryo): zwanger

DO86
Berichten: 93
Lid geworden op: 28 september 2017, 11:42

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door DO86 » 9 mei 2018, 11:49

Hey Noesh en Ellietje

Ik vind het zo erg om je bericht te lezen :( Had zo gehoopt dat jullie goed nieuws zouden krijgen! Het is jullie echt super hard gegund na wat jullie al hebben moeten doorstaan! Echt zo spijtig!

Soms heb je er toch echt wel even genoeg van hé, altijd die teleurstellingen maar toch blijven we altijd maar door gaan. Ik denk soms echt van foert ik neem wel nog 10 katten in plaats van een kind maar de dag daarna beginnen we er gewoon weer aan. Maar mentaal is het soms toch echt wel zwaar.

Niet opgeven in ieder geval, je bent zo sterk!

Ja er moet inderdaad maar 1tje blijven plakken! Ik ben ondertussen weer al wat positiever dan maandag, moest er weer eventjes van bekomen... Normaal gezien mogen we er nog geen twee laten terugplaatsen. Dit was de 2de pick-up en ik ben nog geen 35 jaar. Dacht dat we er pas 2 mochten laten terugplaatsen vanaf de 3de pick-up of ben ik mis? Denk wel dat ik ze anders alle 2 zou laten terugplaatsen
IVM 1 -> zwanger (miskraam 7w)
IVM 1.1 -> negatief
IVM 1.2 -> negatief
IVM 2 -> 2 embryo's overleven ontdooiing niet
IVF 1 -> zwanger

DO86
Berichten: 93
Lid geworden op: 28 september 2017, 11:42

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door DO86 » 9 mei 2018, 13:54

Oh en nog een vraagje voor de dames die al een freeze-all gehad hebben!

Wanneer kregen jullie ongeveer je menstruatie na de pick-up? Ik hoor van iedereen dat ze een paar dagen na de pick-up al ongesteld werden (misschien zo bij IVF dus ik hoor beter eens bij de IVM-dames natuurlijk :) ). Bij mij is de pick-up al 1,5 week geleden en nog steeds niets
IVM 1 -> zwanger (miskraam 7w)
IVM 1.1 -> negatief
IVM 1.2 -> negatief
IVM 2 -> 2 embryo's overleven ontdooiing niet
IVF 1 -> zwanger

Ellietje
Berichten: 181
Lid geworden op: 13 juni 2016, 14:42

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Ellietje » 9 mei 2018, 14:31

DO86 schreef:
1 januari 1970, 1:00
Normaal gezien mogen we er nog geen twee laten terugplaatsen. Dit was de 2de pick-up en ik ben nog geen 35 jaar. Dacht dat we er pas 2 mochten laten terugplaatsen vanaf de 3de pick-up of ben ik mis? Denk wel dat ik ze anders alle 2 zou laten terugplaatsen
Ik heb ook nog maar 1 PU gehad en dit zou nog maar de 3de TP zijn. Ze rekenen per TP en niet per PU. En aangezien ik al verschillende keren heb gehoord dat je meer kans hebt indien je er twee laat terugplaatsen (omdat ze elkaar blijkbaar sterker zouden maken), hebben we ervoor gekozen om er twee te laten terugplaatsen. En mocht het dan een tweeling zijn, des te beter (dan zijn we er in een keer vanaf :) ).
IVM 1.1 (vers): neg. | IVM 1.2 (cryo): neg. | IVM 1.3 (cryo): zwanger

DO86
Berichten: 93
Lid geworden op: 28 september 2017, 11:42

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door DO86 » 9 mei 2018, 15:30

Ellietje schreef:
1 januari 1970, 1:00
DO86 schreef:
1 januari 1970, 1:00
Normaal gezien mogen we er nog geen twee laten terugplaatsen. Dit was de 2de pick-up en ik ben nog geen 35 jaar. Dacht dat we er pas 2 mochten laten terugplaatsen vanaf de 3de pick-up of ben ik mis? Denk wel dat ik ze anders alle 2 zou laten terugplaatsen
Ik heb ook nog maar 1 PU gehad en dit zou nog maar de 3de TP zijn. Ze rekenen per TP en niet per PU. En aangezien ik al verschillende keren heb gehoord dat je meer kans hebt indien je er twee laat terugplaatsen (omdat ze elkaar blijkbaar sterker zouden maken), hebben we ervoor gekozen om er twee te laten terugplaatsen. En mocht het dan een tweeling zijn, des te beter (dan zijn we er in een keer vanaf :) ).
Oh echt?! En moesten jullie dat zelf vragen of stellen ze het zelf voor in Jette? Helemaal gelijk, zijn we er direct vanaf :lol: Ja dat hoor ik vaak dat 1tje het andere dan zou helpen. Als we mogen denk ik wel dat ik ze alle twee zou laten terug plaatsen (als mijn man dat natuurlijk ook wil)
IVM 1 -> zwanger (miskraam 7w)
IVM 1.1 -> negatief
IVM 1.2 -> negatief
IVM 2 -> 2 embryo's overleven ontdooiing niet
IVF 1 -> zwanger

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten