IVM of in-vitro maturatie

Andere behandelingen forum.
fertilitientje
Berichten: 389
Lid geworden op: 25 november 2014, 17:12

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door fertilitientje » 8 mei 2020, 8:57

Wat jammer om te horen dat jullie nog niet mogen opstarten.
Lang kunnen ze het nu toch niet meer uitstellen denk ik.
Ik duim dat ze snel opstarten.

Mijn man mag volgende week mee naar de 20 weken echo. Daar ben ik wel blij om want dat zal de eerste keer zijn dat hij ons baby'tje echt gaat zien. Hopelijk geraken we dan in de stemming om eens na te denken over een naam of ...
http://www.bloggen.be/fertilitientje
Start 03/2010, 1e kindje 03/2018
Start 04/2019 voor een 2e kind: zwanger 01/2020

Evitjee
Berichten: 189
Lid geworden op: 30 september 2019, 17:13

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Evitjee » 10 mei 2020, 0:13

Hey dames, ik voelde me al een paar dagen heel emotioneel niet wetende waarvoor ik eigenlijk aan het wenen ben. Maandag zou dr de vos mij opbellen dus ik dacht deze morgen de kans is heel klein maar ik doe toch maar eens een test van clear blue. Wonder boven wonder was die positief. Ik was meteen naar de apotheek geweest om nog twee testen en die waren beiden ook positief. Ik kan het ni geloven maar zou dit echt zo zijn? Er gaat vanalles door mijn hoofd en kan het vooral ni geloven dit is toch te mooi om waar te zijn, en wat als het mis loopt. Er gaat zoveel door mijn hoofd nu. Hoe kan dit nu :o :o :o

DBJ
Berichten: 256
Lid geworden op: 11 april 2019, 17:20

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door DBJ » 10 mei 2020, 8:34

Evitjee schreef:
10 mei 2020, 0:13
Hey dames, ik voelde me al een paar dagen heel emotioneel niet wetende waarvoor ik eigenlijk aan het wenen ben. Maandag zou dr de vos mij opbellen dus ik dacht deze morgen de kans is heel klein maar ik doe toch maar eens een test van clear blue. Wonder boven wonder was die positief. Ik was meteen naar de apotheek geweest om nog twee testen en die waren beiden ook positief. Ik kan het ni geloven maar zou dit echt zo zijn? Er gaat vanalles door mijn hoofd en kan het vooral ni geloven dit is toch te mooi om waar te zijn, en wat als het mis loopt. Er gaat zoveel door mijn hoofd nu. Hoe kan dit nu :o :o :o
Oh wat een geweldig nieuws! Had je buiten emotioneel zijn geen enkel symptoom dan?
Ik zou naar de huisarts gaan en vragen om je hcg te meten in je bloed zodat je weet hoe hoog deze staat.
Een hele dikke proficiat!

Evitjee
Berichten: 189
Lid geworden op: 30 september 2019, 17:13

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Evitjee » 10 mei 2020, 8:53

DBJ schreef:
10 mei 2020, 8:34
Evitjee schreef:
10 mei 2020, 0:13
Hey dames, ik voelde me al een paar dagen heel emotioneel niet wetende waarvoor ik eigenlijk aan het wenen ben. Maandag zou dr de vos mij opbellen dus ik dacht deze morgen de kans is heel klein maar ik doe toch maar eens een test van clear blue. Wonder boven wonder was die positief. Ik was meteen naar de apotheek geweest om nog twee testen en die waren beiden ook positief. Ik kan het ni geloven maar zou dit echt zo zijn? Er gaat vanalles door mijn hoofd en kan het vooral ni geloven dit is toch te mooi om waar te zijn, en wat als het mis loopt. Er gaat zoveel door mijn hoofd nu. Hoe kan dit nu :o :o :o
Oh wat een geweldig nieuws! Had je buiten emotioneel zijn geen enkel symptoom dan?
Ik zou naar de huisarts gaan en vragen om je hcg te meten in je bloed zodat je weet hoe hoog deze staat.
Een hele dikke proficiat!
Kan het nog steeds niet goed geloven. Voel me totaal nog niet zwanger en dan kijk ik telkens naar die testen en dan zie ik een dikke streep. Buiten een lichte druk in mijn buik en deze morgen kon ik mijn pilletje foliumzuur amper binnen houden( maar denk eerder dat dat van de stress moet geweest zijn) heb ik nog geen symptomen twas precies een beetje een buikgevoel. Morgen bel ik meteen naar mijn huisarts voor mijn bloed te laten testen.

Evitjee
Berichten: 189
Lid geworden op: 30 september 2019, 17:13

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Evitjee » 10 mei 2020, 16:10

Zou het kunnen dat deze positieve testen nog beïnvloedbaar zouden zijn van de hormonen uit de vorige behandeling?

DBJ
Berichten: 256
Lid geworden op: 11 april 2019, 17:20

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door DBJ » 10 mei 2020, 17:11

Evitjee schreef:
10 mei 2020, 16:10
Zou het kunnen dat deze positieve testen nog beïnvloedbaar zouden zijn van de hormonen uit de vorige behandeling?
Nee, je vorige behandeling dateert toch van maart? Enkel pregnyl kan je test beïnvloeden, al de rest niet.

Evitjee
Berichten: 189
Lid geworden op: 30 september 2019, 17:13

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Evitjee » 10 mei 2020, 17:21

DBJ schreef:
10 mei 2020, 17:11
Evitjee schreef:
10 mei 2020, 16:10
Zou het kunnen dat deze positieve testen nog beïnvloedbaar zouden zijn van de hormonen uit de vorige behandeling?
Nee, je vorige behandeling dateert toch van maart? Enkel pregnyl kan je test beïnvloeden, al de rest niet.
Ja 13 maart was de laatste dag dat ik oestrogel gesmeerd had nadien moest ik utrogestan nemen en na 10 dagen kwamen mijn maandstonden er door.
Sorry dat ik je opzadel met dit terwijl je ook andere dingen aan je hoofd hebt.

Evitjee
Berichten: 189
Lid geworden op: 30 september 2019, 17:13

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Evitjee » 11 mei 2020, 16:56

De dokter heeft me net gebeld en mijn hcg waarde zijn 400 dus een prille zwangerschap van ongeveer 4 weken woensdag moet ik opnieuw mijn bloed laten trekken in de hoop dat deze gestegen is. Dus toch nog even bang afwachten.

DBJ
Berichten: 256
Lid geworden op: 11 april 2019, 17:20

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door DBJ » 11 mei 2020, 18:48

Evitjee schreef:
11 mei 2020, 16:56
De dokter heeft me net gebeld en mijn hcg waarde zijn 400 dus een prille zwangerschap van ongeveer 4 weken woensdag moet ik opnieuw mijn bloed laten trekken in de hoop dat deze gestegen is. Dus toch nog even bang afwachten.
Proficiat , dat is een hele mooie startwaarde!

Evitjee
Berichten: 189
Lid geworden op: 30 september 2019, 17:13

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Evitjee » 11 mei 2020, 18:59

DBJ schreef:
11 mei 2020, 18:48
Evitjee schreef:
11 mei 2020, 16:56
De dokter heeft me net gebeld en mijn hcg waarde zijn 400 dus een prille zwangerschap van ongeveer 4 weken woensdag moet ik opnieuw mijn bloed laten trekken in de hoop dat deze gestegen is. Dus toch nog even bang afwachten.
Proficiat , dat is een hele mooie startwaarde!
Ja? Ik dacht dat dit eerder aan de lage kant was.

TulpjeT
Berichten: 182
Lid geworden op: 17 mei 2018, 8:28

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door TulpjeT » 12 mei 2020, 15:13

Allereerst proficat Evitjee! Goede vooruitzichten voor binnen 8 maanden!

Ik heb gelezen op de site dat er terug terugplaatsingen voorzien zijn vanaf 2 juni, de onvriendelijke dame aan de telefoon vertelde mij dat de counselors mij zelf zouden opbellen aangezien ik al een gesprek heb gehad met prof De Vos.. Zijn jullie al opgebeld?

DBJ
Berichten: 256
Lid geworden op: 11 april 2019, 17:20

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door DBJ » 12 mei 2020, 16:18

TulpjeT schreef:
12 mei 2020, 15:13
Allereerst proficat Evitjee! Goede vooruitzichten voor binnen 8 maanden!

Ik heb gelezen op de site dat er terug terugplaatsingen voorzien zijn vanaf 2 juni, de onvriendelijke dame aan de telefoon vertelde mij dat de counselors mij zelf zouden opbellen aangezien ik al een gesprek heb gehad met prof De Vos.. Zijn jullie al opgebeld?
Dat is raar, ik heb vorige week een consult gehad met mijn arts en toen ik vandaag belde om te weten of ik aanmerking kom voor een terugplaatsing vanaf 2 juni zei ze dat mijn arts dat moet beslissen en dat ik opnieuw een telefonische consultatie moest nemen...

Evitjee
Berichten: 189
Lid geworden op: 30 september 2019, 17:13

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Evitjee » 12 mei 2020, 17:20

DBJ schreef:
12 mei 2020, 16:18
TulpjeT schreef:
12 mei 2020, 15:13
Allereerst proficat Evitjee! Goede vooruitzichten voor binnen 8 maanden!

Ik heb gelezen op de site dat er terug terugplaatsingen voorzien zijn vanaf 2 juni, de onvriendelijke dame aan de telefoon vertelde mij dat de counselors mij zelf zouden opbellen aangezien ik al een gesprek heb gehad met prof De Vos.. Zijn jullie al opgebeld?
Dat is raar, ik heb vorige week een consult gehad met mijn arts en toen ik vandaag belde om te weten of ik aanmerking kom voor een terugplaatsing vanaf 2 juni zei ze dat mijn arts dat moet beslissen en dat ik opnieuw een telefonische consultatie moest nemen...
Ik zou niet wachten op een telefoontje en opnieuw een telefonische afspraak maken met dr dz vos

Vandaag ook een heel onvriendelijke mevrouw aan de telefoon gehad omdat ik me afvroeg of mijn progesteron waarde wel oke waren en ik ni nog hormonen moet bijnemen. Ik kreeg als antwoord dat ik naar mijn eigen gynaecoloog moest gaan omdat ik op een natuurlijke manier nu zwanger ben is het alzof ik er niet meer welkom ben terwijl ik heel ongerust ben.

TulpjeT
Berichten: 182
Lid geworden op: 17 mei 2018, 8:28

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door TulpjeT » 12 mei 2020, 20:20

Evitjee schreef:
12 mei 2020, 17:20
DBJ schreef:
12 mei 2020, 16:18
TulpjeT schreef:
12 mei 2020, 15:13
Allereerst proficat Evitjee! Goede vooruitzichten voor binnen 8 maanden!

Ik heb gelezen op de site dat er terug terugplaatsingen voorzien zijn vanaf 2 juni, de onvriendelijke dame aan de telefoon vertelde mij dat de counselors mij zelf zouden opbellen aangezien ik al een gesprek heb gehad met prof De Vos.. Zijn jullie al opgebeld?
Dat is raar, ik heb vorige week een consult gehad met mijn arts en toen ik vandaag belde om te weten of ik aanmerking kom voor een terugplaatsing vanaf 2 juni zei ze dat mijn arts dat moet beslissen en dat ik opnieuw een telefonische consultatie moest nemen...
Ik zou niet wachten op een telefoontje en opnieuw een telefonische afspraak maken met dr dz vos

Vandaag ook een heel onvriendelijke mevrouw aan de telefoon gehad omdat ik me afvroeg of mijn progesteron waarde wel oke waren en ik ni nog hormonen moet bijnemen. Ik kreeg als antwoord dat ik naar mijn eigen gynaecoloog moest gaan omdat ik op een natuurlijke manier nu zwanger ben is het alzof ik er niet meer welkom ben terwijl ik heel ongerust ben.
Ik heb op de valreep dan toch nog een afspraak kunnen maken met Prof De Vos voor volgende week, ik vond het al beetje raar maar het was echt een onvriendelijke dame, ze liet al uitschijnen dat er toch geen terugplaatsingen zullen zijn..

Heel vervelend Evitjee, ik weet nog dat ik ook zo ongerust was tijdens mijn zwangerschap en toen ook nog belde voor mijn progesteron. Heb je geen counselor in Jette, je contactpersoon? Anders zou ik die eens proberen bellen, die waren vorige keer wel vriendelijk bij mij. Je kan altijd eens vragen aan de gynaecoloog om utrogestan te gebruiken, dan heb je al een beetje extra progesteron.

Evitjee
Berichten: 189
Lid geworden op: 30 september 2019, 17:13

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Evitjee » 12 mei 2020, 20:50

TulpjeT schreef:
12 mei 2020, 20:20
Evitjee schreef:
12 mei 2020, 17:20
DBJ schreef:
12 mei 2020, 16:18


Dat is raar, ik heb vorige week een consult gehad met mijn arts en toen ik vandaag belde om te weten of ik aanmerking kom voor een terugplaatsing vanaf 2 juni zei ze dat mijn arts dat moet beslissen en dat ik opnieuw een telefonische consultatie moest nemen...
Ik zou niet wachten op een telefoontje en opnieuw een telefonische afspraak maken met dr dz vos

Vandaag ook een heel onvriendelijke mevrouw aan de telefoon gehad omdat ik me afvroeg of mijn progesteron waarde wel oke waren en ik ni nog hormonen moet bijnemen. Ik kreeg als antwoord dat ik naar mijn eigen gynaecoloog moest gaan omdat ik op een natuurlijke manier nu zwanger ben is het alzof ik er niet meer welkom ben terwijl ik heel ongerust ben.
Ik heb op de valreep dan toch nog een afspraak kunnen maken met Prof De Vos voor volgende week, ik vond het al beetje raar maar het was echt een onvriendelijke dame, ze liet al uitschijnen dat er toch geen terugplaatsingen zullen zijn..

Heel vervelend Evitjee, ik weet nog dat ik ook zo ongerust was tijdens mijn zwangerschap en toen ook nog belde voor mijn progesteron. Heb je geen counselor in Jette, je contactpersoon? Anders zou ik die eens proberen bellen, die waren vorige keer wel vriendelijk bij mij. Je kan altijd eens vragen aan de gynaecoloog om utrogestan te gebruiken, dan heb je al een beetje extra progesteron.
Nogtans staat op de site dat zel wel doorgaan de terugplaatsing

Ja mijn waarde zijn 34 en kort nadien belde die onvriendelijke vrouw me weer op me de mededeling dat ik voldoende heb en dus geen hormonen meer moet bij pakken.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten