IVM of in-vitro maturatie

Andere behandelingen forum.
Lisa90
Berichten: 253
Lid geworden op: 5 november 2017, 14:08

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Lisa90 » 15 maart 2019, 17:15

Hallo KlavertjVier, denk je? Ben al helemaal aant wanhopen.. normaal wordt ik over 2 dagen ongesteld en ik deed een early test (5 dagen eerder). Dan moet ik toch al iets zien? 😔
Heb al 2 dagen krampen alsof mijn regels niet willen doorkomen, ik verwacht ze elk moment 😔
2016 Pilstop
ICSI 1 neg. (0 ingevr)
ICSI 2 neg. (0 ingevr)
Laparoscopie kapseldrilling + weghalen endomitriose
Hysteroscopie corrigeren T-vormige baarmoeder
ICSI 3 neg. hatching (0 ingevr)
ICSI 4 Jette neg. (0 ingvr)

Lisa90
Berichten: 253
Lid geworden op: 5 november 2017, 14:08

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Lisa90 » 17 maart 2019, 15:01

Gisteren ontzettend felle buikkrampen gehad (nu alweer over), enorm duizelig en een verhoging van 37,8 graden. Vandaag zit ik op 37,3 graden. Ik krijg wel constant 'opvliegers' maar voel mij over het algemeen goed. Wat kan dit zijn??

Deze morgen weer getest en resultaat was weeral negatief..
2016 Pilstop
ICSI 1 neg. (0 ingevr)
ICSI 2 neg. (0 ingevr)
Laparoscopie kapseldrilling + weghalen endomitriose
Hysteroscopie corrigeren T-vormige baarmoeder
ICSI 3 neg. hatching (0 ingevr)
ICSI 4 Jette neg. (0 ingvr)

KlavertjVier
Berichten: 80
Lid geworden op: 21 augustus 2018, 19:08

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door KlavertjVier » 19 maart 2019, 14:21

Wat jammer Lisa!!:(

Ik duim alsnog voor een positieve bn morgen
IVM 1: 3 cryo's
1.1: negatief
1.2: negatief
1.3: negatief
IVM 2: 7 cryo's
2.1: negatief
2.2: Zwanger!

Lisa90
Berichten: 253
Lid geworden op: 5 november 2017, 14:08

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Lisa90 » 20 maart 2019, 19:09

Bn was ook negatief en weeral geen ingevroren embryos...
2016 Pilstop
ICSI 1 neg. (0 ingevr)
ICSI 2 neg. (0 ingevr)
Laparoscopie kapseldrilling + weghalen endomitriose
Hysteroscopie corrigeren T-vormige baarmoeder
ICSI 3 neg. hatching (0 ingevr)
ICSI 4 Jette neg. (0 ingvr)

Silke91
Berichten: 190
Lid geworden op: 23 januari 2018, 13:33

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Silke91 » 21 maart 2019, 8:23

Oh Lisa wat erg 😥.. Da's helemaal geen fijn nieuws 🙁.. Ik vraag mij toch af of ze bij jou niet eens ivm moeten proberen? Misschien kun je dit nog eens bespreken als je mag langsgaan? Dat is ergens begin april dacht ik hé?

Veel moed om dit nieuws te verwerken, meid!! Hopelijk krijg je binnenkort toch eens wat beter nieuws 🤞..
Juli17 start project kids
IVF/ICSI 1-3 Brugge (jan-mei18) neg
IVM 1 (3 cryo's) | aug-nov18 neg
IVM 2 (6 cryo's) | feb19 zwanger, zoontje okt19😍😍
Restart aug20 voor een brusje
IVM 2 (nog 3 cryo's) | okt20-feb21 neg
IVM 3 (6 cryo's) | mei21

KlavertjVier
Berichten: 80
Lid geworden op: 21 augustus 2018, 19:08

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door KlavertjVier » 8 april 2019, 14:21

Hey Lisa,

Hoe gaat het ondertussen met jou? Terug wat moed gevonden? Heb je het gesprek in Jette al gehad?
IVM 1: 3 cryo's
1.1: negatief
1.2: negatief
1.3: negatief
IVM 2: 7 cryo's
2.1: negatief
2.2: Zwanger!

Mickey1802
Berichten: 4
Lid geworden op: 3 maart 2017, 22:44

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Mickey1802 » 11 april 2019, 12:32

Hoi Allen,

Ik ben ook al een tijdje bezig om zwanger te worden.

In Jette al 3 terugplaatsingen gehad. 1 keer biochemische zwangerschap, de rest niets.

Vandaag terug geweest op controle voor dinsdag de pick-up, maar geen idee of het zal doorgaan. Ik heb PCO, maar vandaag waren er bijna geen follikels te zien.

Hoeveel hadden jullie er bij de punctie?

Of moet je er hebben
Alvast bedankt

KlavertjVier
Berichten: 80
Lid geworden op: 21 augustus 2018, 19:08

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door KlavertjVier » 12 april 2019, 10:15

Hey Mickey1802,

Ik had er bij pick up meestal 50 of 60 zitten, waarvan er op het einde van rit slechts 3 embryo's overbleven van de eerste pick up en 7 van de tweede pick up.

Meestal word PCO net gekenmerkt door de vele follikels dacht ik?

Als het jou een beetje moed kan geven, ik zelf heb ook 5 terugplaatsingen nodig gehad voor ik zwanger geraakte.

De hoop niet opgeven! Ik wens je alleszins veel succes toe!
IVM 1: 3 cryo's
1.1: negatief
1.2: negatief
1.3: negatief
IVM 2: 7 cryo's
2.1: negatief
2.2: Zwanger!

Mickey1802
Berichten: 4
Lid geworden op: 3 maart 2017, 22:44

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Mickey1802 » 13 april 2019, 13:30

Bedankt voor je reactie,

Morgenvroeg moet ik terug naar Jette op controle...

Er zaten er maar 20 klaar, niet zoveel... dus ik maak me weeral zorgen. Ben ook steeds bang voor de punctie.

Soms verlies ik de moed wel, zoveel moeten voordoen....

Groetjes

Mickey1802
Berichten: 4
Lid geworden op: 3 maart 2017, 22:44

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Mickey1802 » 16 april 2019, 19:32

Iemand ervaringen.

Vandaag pick-up gehad...

Maar slechts 4 eicellen :( nu afwachten ben zo bang dat niets zal zijn...

Groetjes

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door mich75 » 17 april 2019, 10:51

Lisa90,

Hoe is je bespreking geweest? Ben je wat wijzer geworden waar het probleem zich stelt eitjes/zaad?

Hopelijk weten ze waarom de kwaliteit van embryo's matig is en wat een mogelijke oplossing is.

Knuffel

Lisa90
Berichten: 253
Lid geworden op: 5 november 2017, 14:08

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Lisa90 » 27 april 2019, 12:28

Hallo Mich, KlavertjVier en Silke,

Het is al even geleden dat ik dit forum bezocht heb.
Ik heb 2 weken geleden bespreking gehad in Jette. Zoals jullie al wisten heb ik een mislukte poging achter de rug waarvan alweer geen ingevroren embryo's.
Het probleem ligt zich bij het zaad van mijn man. Hij heeft nu een DNA Fragmentatie laten uitvoeren. Hiervoor moeten we 6 weken wachten op het resultaat. Daarnaast zijn er 2 opties met ons besproken. 2 pogingen over dus 2 opties. De eerste optie is om langer te onderdrukken dwv een neuspray, erna stimuleren maar ook dit gaan ze net iets langer doen. Na de pu gaan ze iets toedienen aan het zaad waardoor het beter zou worden. Ook moeten we wachten tot juni voor een nieuwe poging. Er zou een nieuw toestel komen waarbij ze betere resultaten mee zouden boeken. Maar hoe of wat weet ik niet precies. Optie 2 was kiezen voor zaaddonatie. Hoewel ik jou verhaal heel mooi vind Mich, heb ik het hier toch moeilijk mee. Ik heb dan ook gezegt tegen de arts zonder nadenken dat voor mij dit geen optie is. Mijn man staat 100% achter deze optie, dat maakt het eens zo moeilijk voor mij. Hij zegt, 'als het kindje maar van u is, dan ben ik heel gelukkig'. Over 4 weken worden we terug verwacht voor bespreking van de resultaten van de DNA Fragmentatie. We geven de hoop nog niet op. We hebben nog 2 pogingen over en gaan er volledig voor, ook al zijn we emotioneel gebroken.

Fijn dat jullie aan mij denken! Het deed me goed jullie berichtje te lezen.

Hoe is het met jullie dames??
2016 Pilstop
ICSI 1 neg. (0 ingevr)
ICSI 2 neg. (0 ingevr)
Laparoscopie kapseldrilling + weghalen endomitriose
Hysteroscopie corrigeren T-vormige baarmoeder
ICSI 3 neg. hatching (0 ingevr)
ICSI 4 Jette neg. (0 ingvr)

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door mich75 » 27 april 2019, 19:33

Lisa,

Bij ons was er geen optie 2, ja nog een keer proberen met mijn man zijn zaad, maar toen konden ze daar niets extra met doen.
Ik moet zeggen dat toen we nog Genk bezig waren dat ik wel al eens gedacht had van wat als ik een andere man had? Zou ik dan wel bevruchtingen hebben? Ook al even aan zaaddonatie gedacht omdat die kinderwens zo groot was, maar dit was voor mijn man geen optie.

Dan de overstap naar Jette, terug hoop, bij de eerste pu 10 eicellen, dit was het dubbele van mijn max in Genk, dus daar ging toch wel eentje tussen zitten. 2 dagen later telefoon dat er 6 rijpe eicellen waren, maar geen enkele bevruchting en dat het hoogst waarschijnlijk aan het zaad lag. Het was een enorme klap.

Kort daarna consult in Jette met dus het grote vermoeden dat het een zaadprobleem was en dat zaaddonatie het proberen waard was, 50/50 was het voorstel.
We moesten bij de psycholoog passeren hiervoor en dit kon binnen de week, maar daar waren wij nog niet klaar voor.
Vooral het besef dat een 100 % genetisch kindje van ons beiden er nooit in zou zitten en misschien wel nooit een kindje was echt zwaar.

Enkele weken later hebben we toch een afspraak gemaakt bij de psycholoog.

Wij kregen het nieuws in mei, er zijn dan ook nog extra genetische testen gebeurd en eind augustus ben ik begonnen met de stimulatie, maar toen zag mijn man het niet meer zitten, dus freeze all en uiteindelijk net voor kerst mijn eerste tp.

Die mislukte en een maand later de volgende tp en weer niet gelukt en toen moest ik opnieuw gaan voor een pu, maar voor mijn man was het genoeg geweest. Hij had de cryo's laten terugplaatsen omdat we ze hadden en om dan alles af te sluiten.

Uiteindelijk terug begonnen eind mei en dan met verse tp gelukt, achteraf te horen gekregen dat de dr niet had gedacht dat het zo snel raak zou zijn, terwijl ik dat wel dacht (wishful thinking).

Ik kan best begrijpen dat je zaaddonatie niet ziet zitten, maar ik zou bij je volgende consult nog eens goed navragen wat de kansen zijn met jouw man zijn zaad, want jullie hebben nog maar 2 pogingen. Al denk ik wel dat ze er toch nog in geloven.

Ik wil je heel veel sterkte wensen want dit is echt niet makkelijk, maar wees toch een beetje blij dat jullie nu weten waar het probleem zit, dit is een grote stap vooruit, zeker na wat ze bij jou al allemaal gedaan hebben om het te op te lossen.

Lisa90
Berichten: 253
Lid geworden op: 5 november 2017, 14:08

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Lisa90 » 4 mei 2019, 17:29

Hey Mich,

We hebben het zo moeilijk op dit moment.. ik droom er iedere nacht over.
eind mei worden we verwacht op consult en horen we dan ook de resultaten van de DNA fragmentatie, heeft jou man deze ook laten doen?
De angst zit zich vooral in de aantal pogingen die we nog maar over hebben. Nooit ingevroren cryo's beperkt al snel de aantal pogingen. Ik wil geen zaaddonatie, maar met 2 pogingen over, mag ik misschien niet 'kieskeuring' zijn. Dan stel ik mij soms de vraag, wil je kinderen? Ga dan voor donatie!! Maar het wringt heel erg. Mijn man staat 100% achter donatie, hij redeneert, als ik maar een kind heb, ik beschouw het zowieso als mijn eigen kind. Ik wil geen schuldgevoel hebben achteraf als het niet moest lukken. Maarja.. dan moet ik er zelf ook achter staan en dat is het geval op dit moment niet. Ik denk heel vaak aan jullie situatie en dan denk ik, kom op. Maar ergens doet het pijn.
2016 Pilstop
ICSI 1 neg. (0 ingevr)
ICSI 2 neg. (0 ingevr)
Laparoscopie kapseldrilling + weghalen endomitriose
Hysteroscopie corrigeren T-vormige baarmoeder
ICSI 3 neg. hatching (0 ingevr)
ICSI 4 Jette neg. (0 ingvr)

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door mich75 » 4 mei 2019, 21:21

Hey Lisa,

Zowel mijn man als ik hebben iets van genetische testen laten doen, wat het juist was weet ik niet, was een bn met een hoop buisjes en dan 6-8 weken wachten op de uitslag, maar daar is niets uitgekomen. Ik weet niet of die DNA fragmentatie hetzelfde is.

Ik begrijp wel dat je liever geen zaaddonatie doet, ik heb toen ook aan de dr gevraagd of er een tese kon gebeuren, medicatie nemen,...echt zelf voorstellen gedaan omdat je het liefst van al toch een kindje samen wil, maar ze konden toen niets voor ons doen, maar wij hebben nooit bevruchtingen gehad, dus ja.

Maar ik heb het al eerder verteld, er zijn hier nog dames geweest met redelijk wat bevruchtingen en op niets uitgedraaid en met zaaddonatie van de eerste of tweede keer raak.

Je hebt ook nog geen tijd gehad om aan het idee te wennen en je hebt nog wel even. Schrijf je bedenkingen op en bespreek ze met je arts als je eind deze maand op consult gaat.

Als de procedure nog hetzelfde is als 4 jaar geleden moeten jullie ook nog bij de psycholoog langs, dit kan ook helpen. Je hoeft ook nog helemaal niets te beslissen, de kinderwens is misschien wel groot, maar een pauze kan ook helpen.

Maar nogmaals, bekijk de resultaten en bespreek de kansen met de dr en al de vragen die je hebt en dan kan je nog zien of zaaddonatie je enige echte optie is.

Voor mij was een leven zonder kinderen geen optie, of toch niet al wat binnen onze mogelijkheden lag proberen en ja, we zijn ook verder, veel verder, gegaan dan we ooit gedacht hadden, maar we hebben hier zeker geen spijt van.

Als we echt alles hadden geprobeerd en toch kinderloos waren gebleven dan had ik me er bij moeten neerleggen, maar ik weet niet of dit zou gelukt zijn en hoe ik er aan toe zou zijn.

Maar iedereen is anders en moet dit voor zichzelf uitmaken. Probeer jezelf niet te pushen, geef jezelf tijd om het nieuws te verwerken en om eventueel aan het idee te wennen.

Knuffel.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten