IVM of in-vitro maturatie

Andere behandelingen forum.
Plaats reactie
Silke91
Berichten: 190
Lid geworden op: 23 januari 2018, 13:33

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Silke91 » 11 februari 2019, 12:05

@Lisa90, toitoi vandaag!! Al geweest? Krijgen we een update 😊?

Hier nog alles rustig, ik ben deze keer helemaal niet bezig met wat ik voel en het resultaat enzo.. Ben precies ook niet zo positief ingesteld als de vorige keren.. We zien wel!
Juli17 start project kids
IVF/ICSI 1-3 Brugge (jan-mei18) neg
IVM 1 (3 cryo's) | aug-nov18 neg
IVM 2 (6 cryo's) | feb19 zwanger, zoontje okt19😍😍
Restart aug20 voor een brusje
IVM 2 (nog 3 cryo's) | okt20-feb21 neg
IVM 3 (6 cryo's) | mei21

Lisa90
Berichten: 253
Lid geworden op: 5 november 2017, 14:08

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Lisa90 » 11 februari 2019, 19:49

Hoi Silke, positief blijven he meid πŸ€

Ik ben vandaag om 9u30 vertrokken en was pas om 18u30 thuis.. pff wat een dag..

Een dag met goed nieuws maar ook met teleurstelend nieuws.

Het goede nieuwe is dat alle onderzoeken (bloed, mri) allemaal heel goed waren! Zowel de resultaten van mij alsook mijn man.

Het teleurstelde nieuws is dat Dr. Schutyzer op haar beslissing over IVM is terug gekomen.
Het wordt IVF opnieuw πŸ˜”. Ze gaan wel na de PU invriezen ipv onmiddellijk terugplaatsen.
Maar soit.. ik was wel teleurgesteld.. had toch naar IVM uitgekeken zoals afgesproken. Niks aan te doen zeker.. ik ga dus nu mijn 4de poging in.. en krijg slecht 1 terugplaatsing, 2 mag niet bij eerste poging in ander ziekenhuis. Dus dubbele teleurstelling..

Het positieve aan het verhaal is dat ik volgende week wel mag starten met de stimulatie.

Normaal liet ik een verpleegster komen voor mijn spuitjes maar Jette wil dat ik ze zelf zet.. deden jullie dat ook?

Ik wil jullie dames zowieso erg bedanken voor de steun rond IVM. Ik ga toch in dit topic blijven hoor, ook al wordt het IVF 😊 want IVF kennen we ondertussen al. En ik ben ontzettend benieuwd naar jullie verdere verhalen en resultaten.

πŸ˜”πŸ˜”πŸ˜”
2016 Pilstop
ICSI 1 neg. (0 ingevr)
ICSI 2 neg. (0 ingevr)
Laparoscopie kapseldrilling + weghalen endomitriose
Hysteroscopie corrigeren T-vormige baarmoeder
ICSI 3 neg. hatching (0 ingevr)
ICSI 4 Jette neg. (0 ingvr)

KlavertjVier
Berichten: 80
Lid geworden op: 21 augustus 2018, 19:08

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door KlavertjVier » 11 februari 2019, 19:54

Oh Lisa, wat een lange dag seg!

Hoe komt dat ze toch voor IVF willen gaan dan? Ik snap wel dat het een teleurstelling is met al die hormonen enz. Maar ze zullen daar wel een goede reden voor hebben en ook meer kans in zien. Jette is sowieso top qua labo en kwaliteit embryo’s.

Ik laat de spuitjes door m’n vriend zetten , ik durf het zelf ook niet goed :) maar je kan toch altijd iemand van de thuisverpleging vragen? Daar kan Jette toch niks op tegen hebben.

Alleszins wel super dat je al volgende week al kan starten! Dat is toch al iets om naar uit te kijken!

Ik wens je super veel succes!! πŸ€πŸ€πŸ€
IVM 1: 3 cryo's
1.1: negatief
1.2: negatief
1.3: negatief
IVM 2: 7 cryo's
2.1: negatief
2.2: Zwanger!

Lisa90
Berichten: 253
Lid geworden op: 5 november 2017, 14:08

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Lisa90 » 11 februari 2019, 20:03

Hey KlavertjVier,

Mijn waarde (welke weet ik niet) zijn iets gedaald door die kapseldrilling. En daar had de dokter niet op gerekend.. vandaar IVF.. omdat ik al 3 ivf icsci pogingen achter de rug heb begin ik aan mijn 4de poging met weinig moed en hoop. Nooit ingevroren embryos, slechte kwaliteit elke keer weer.. πŸ˜”πŸ˜” pff.. ik zie mijn kinderwens niet meer in vervulling gaan..
2016 Pilstop
ICSI 1 neg. (0 ingevr)
ICSI 2 neg. (0 ingevr)
Laparoscopie kapseldrilling + weghalen endomitriose
Hysteroscopie corrigeren T-vormige baarmoeder
ICSI 3 neg. hatching (0 ingevr)
ICSI 4 Jette neg. (0 ingvr)

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door mich75 » 11 februari 2019, 20:45

Ik kom even inbreken voor Lisa, ik heb niets met IVM te maken maar volg de discussie wel, ik kan er maar van bijleren.

Ik kan begrijpen dat je teleurgesteld bent dat het geen IVM geworden is, zeker na die wachttijd. Maar in Jette weten ze wel wat ze doen en stel dat je met IVM begint en je doet enkele pogingen en daar uit blijkt dat je toch terug richting IVF/ICSI moet, dan is de teleurstelling waarschijnlijk nog groter en ben je misschien ook 1 of 2 pogingen kwijt.

Het labo van Jette is echt top en er zijn hier op het forum genoeg dames die geen of weinig cryo's hadden, in ieder geval zonder positief resultaat en in Jette van de eerste of tweede keer raak.

Ik kan ook begrijpen dat Jette wil dat je de spuitjes zelf zet. In mijn eerste centrum moest ik altijd 's avonds mijn spuiten zetten en het uur maakte weinig uit.
In Jette moest ik Menopur 's avonds zetten en Orgalutran 's morgens, niet op een exact uur, maar wel binnen een tijdspanne van ik dacht 2 uur en ik probeerde het toch elke dag op hetzelfde uur te doen. Als je afhangt van thuisverpleging is dit niet altijd mogelijk en ik ben ervan overtuigd dat als je om de 24u je spuiten zet dat het voor je lichaam ook makkelijker is dan de ene keer 22u tussen, dan weer 26u tussen.

Ik ben absoluut geen fan van naalden, ik kan het aan bn niet meer tellen, maar nog steeds kijk ik weg als ze prikken, en wat doe ik als ik zelf moest prikken?
Ik neem een stuk buik tussen duim en wijsvinger, houd de spuit op de juiste plaats en dan met mijn ogen dicht erin. Dan terug ogen open om de spuit leeg te duwen.

Hoe meer je doet, hoe gemakkelijker het gaat, maar hopelijk heb je maar 1 poging nodig.

Succes en zeker de moed niet opgeven.

Lisa90
Berichten: 253
Lid geworden op: 5 november 2017, 14:08

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Lisa90 » 11 februari 2019, 22:31

Hey Mich,

Bedankt voor je berichtje. Ik hoop echt dat het deze keer wel mag lukken. De afgelopen 3 keer waren in mijn ogen compleet mislukt. Ik boekte geen resultaat maar mijn pogingen minderde wel. Daarom ben ik dus ontzettend bang. Bij IVM krijg je 1+1, dus hield ik er nog 6 over, wat mij ergens geruststelde. Ik weet wel dat ze het beste met ons voor hebben en dat ze weten waar ze mee bezig zijn, maar toch was ik even teleurgesteld en vooral bang om dezelfde resultaten te boeken (geen dus) zoals afgelopen 3 keer. Ik weet dat ik dit niet mag denken, maar het is sterker dan mezelf. Het labo is zowieso veel beter als het labo in Genk en hopelijk zal dit onze kinderwens waarmaken..

Wat de spuitjes betreft is het inderdaad zo dat je in Jette zowel smorgens als savonds moet spuiten ipv enkel savonds. Ik wil het gerust proberen maar toch ben ik ergens bang iets mis te doen.

Heb jij al reeds positieve ervaringen in Jette?

Dank je wel voor de hoopvolle woorden. Ik hoop ontzettend dat het dit keer wel zal lukken, en liefst met wat ingevroren cryos 😊
2016 Pilstop
ICSI 1 neg. (0 ingevr)
ICSI 2 neg. (0 ingevr)
Laparoscopie kapseldrilling + weghalen endomitriose
Hysteroscopie corrigeren T-vormige baarmoeder
ICSI 3 neg. hatching (0 ingevr)
ICSI 4 Jette neg. (0 ingvr)

Silke91
Berichten: 190
Lid geworden op: 23 januari 2018, 13:33

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Silke91 » 12 februari 2019, 18:35

Hoi Lisa,

Wat jammer dat het dan toch geen ivm wordt! Maar nu dus al jouw kansen zetten op ivf/icsi, zal wel lukken!! Je embryootjes zullen toch in de vriezer zitten, dus zelfs als er maar 1tje wordt teruggeplaatst de eerste keer, zijn de andere niet verloren hΓ© ;-).
Keigoed dat je vanaf volgende week weer mag beginnen met de hormonen, je nieuwe poging komt daarmee al dichterbij :D . Ik zet de spuitjes trouwens ook zelf, wel heeeel traag, precies in slow-motion :lol:
Toitoi verder hΓ©, en de moed zeker niet opgeven!!!
Juli17 start project kids
IVF/ICSI 1-3 Brugge (jan-mei18) neg
IVM 1 (3 cryo's) | aug-nov18 neg
IVM 2 (6 cryo's) | feb19 zwanger, zoontje okt19😍😍
Restart aug20 voor een brusje
IVM 2 (nog 3 cryo's) | okt20-feb21 neg
IVM 3 (6 cryo's) | mei21

Lisa90
Berichten: 253
Lid geworden op: 5 november 2017, 14:08

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Lisa90 » 12 februari 2019, 19:46

Hey Silke, jij hebt ook de menopur?? En lukt dat allemaal goed? Dat mengen en alles? Ik ga het zowieso wel proberen dit keer. Vandaag ben ik langsgeweest in het ziekenhuis waar ik mijn vorige 3 pogingen heb gedaan. Zij doen normaal geen echos voor andere ziekenhuizen, maar voor mij willen ze een uitzondering maken. Dus alweer een hoopke stress wat wegvalt haha..
2016 Pilstop
ICSI 1 neg. (0 ingevr)
ICSI 2 neg. (0 ingevr)
Laparoscopie kapseldrilling + weghalen endomitriose
Hysteroscopie corrigeren T-vormige baarmoeder
ICSI 3 neg. hatching (0 ingevr)
ICSI 4 Jette neg. (0 ingvr)

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door mich75 » 13 februari 2019, 20:00

Hey Lisa,

Nu ik weet dat je in Genk in behandeling was stijgen je kans enorm!

Ik was daar ook in behandeling en de fouten die ze daar gemaakt hebben, niet te tellen!!!! Het grootste deel van de fouten heb ik pas beseft door de overstap naar Jette te maken.

Zeker positief resultaat in Jette :D

Ten eerste meer eitjes met exact dezelfde medicatie. In Genk nemen ze wel bloed maar ze doen er volgens mij niets mee, ze werken daar enkel op echo (was 2014 - 2015). In Jette maar 1 echo, max 2, veel makkelijker.

Na overstap naar Jette:

ICSI1: ontdekt waar het probleem zat, met donorzaad moeten werken
ICSI2: 4 eitjes, 4 embryos, 2x2 tp, negatief
ICSI3: 3 eitjes, 3 embryo's, tp van 2 --> dochter, tp 1, negatief
ICSI4: 7 eitjes, 5 bevrucht, 4 embryo's, 2x2 tp, 1 neg, 1 bioch zw (waarschijnlijk door de leeftijd, bijna 43)

Overstap naar eiceldonatie, 11 embryo's, 2 tp, 20 w zwanger van een tweeling.

En ik ben zeker niet de enige met een positief verhaal, er zijn er zoveel te vinden hier op het forum.

No stress, want dat helpt zeker niet. En wat het spuiten betreft, veel kan je niet verkeerd doen.

Nog enkele tips:
- De naald zo snel mogelijk erin steken, als je het traag doet gaat het veel moeilijker of niet en doet het pijn.
- De vloeistof traag genoeg inspuiten, als je het heel snel doet dan doet het meer pijn.
- Na inspuiten de plek eventjes masseren

Als een een redelijk hoge dosis menopur moet spuiten krijg je meestal de groot verpakkingen. Dan moet je 1 of 2 (afhankelijk van de verpakking) spuitjes bij een poedertje doen en kan je de volgende dagen telkens met de bijgeleverde spuitjes ophalen wat je nodig hebt. Dit is heel praktisch.
Als je de ampules krijgt is het wat lastiger, dan moet je het elke dag klaarmaken en als je meer dan 1 ampule nodig hebt wordt het nog wat meer werk.

Succes en weet dat als je nog vragen hebt, hier op het forum zijn genoeg dames zijn die wel kunnen en willen helpen.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Lisa90
Berichten: 253
Lid geworden op: 5 november 2017, 14:08

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Lisa90 » 13 februari 2019, 22:44

mich75 schreef: ↑
1 januari 1970, 1:00
Hey Lisa,

Nu ik weet dat je in Genk in behandeling was stijgen je kans enorm!

Ik was daar ook in behandeling en de fouten die ze daar gemaakt hebben, niet te tellen!!!! Het grootste deel van de fouten heb ik pas beseft door de overstap naar Jette te maken.

Zeker positief resultaat in Jette :D

Ten eerste meer eitjes met exact dezelfde medicatie. In Genk nemen ze wel bloed maar ze doen er volgens mij niets mee, ze werken daar enkel op echo (was 2014 - 2015). In Jette maar 1 echo, max 2, veel makkelijker.

Na overstap naar Jette:

ICSI1: ontdekt waar het probleem zat, met donorzaad moeten werken
ICSI2: 4 eitjes, 4 embryos, 2x2 tp, negatief
ICSI3: 3 eitjes, 3 embryo's, tp van 2 --> dochter, tp 1, negatief
ICSI4: 7 eitjes, 5 bevrucht, 4 embryo's, 2x2 tp, 1 neg, 1 bioch zw (waarschijnlijk door de leeftijd, bijna 43)

Overstap naar eiceldonatie, 11 embryo's, 2 tp, 20 w zwanger van een tweeling.

En ik ben zeker niet de enige met een positief verhaal, er zijn er zoveel te vinden hier op het forum.

No stress, want dat helpt zeker niet. En wat het spuiten betreft, veel kan je niet verkeerd doen.

Nog enkele tips:
- De naald zo snel mogelijk erin steken, als je het traag doet gaat het veel moeilijker of niet en doet het pijn.
- De vloeistof traag genoeg inspuiten, als je het heel snel doet dan doet het meer pijn.
- Na inspuiten de plek eventjes masseren

Als een een redelijk hoge dosis menopur moet spuiten krijg je meestal de groot verpakkingen. Dan moet je 1 of 2 (afhankelijk van de verpakking) spuitjes bij een poedertje doen en kan je de volgende dagen telkens met de bijgeleverde spuitjes ophalen wat je nodig hebt. Dit is heel praktisch.
Als je de ampules krijgt is het wat lastiger, dan moet je het elke dag klaarmaken en als je meer dan 1 ampule nodig hebt wordt het nog wat meer werk.

Succes en weet dat als je nog vragen hebt, hier op het forum zijn genoeg dames zijn die wel kunnen en willen helpen.

Hey Mich, jou berichtje geeft mij terug hoop!

In Genk kregen wij ook heel weinig uitleg, in Jette stonden mijn man en ik verbaasd over hoe alles besproken werd, dat gaf wel een fijn en vertrouwd gevoel. Toch vind ik het soms moeilijk om positief te blijven. Je ziet je pogingen minderen en natuurlijk de schrik om kinderloos te blijven. Hoeveel pogingen heb je gehad in Genk? Ik zie dat je ook al een hele weg hebt afgelegd in de fertiliteit. Na hoeveel pogingen was je zwanger in Jette?

Wat de spuitjes betreft heb ik 2 grote dozen en 1 iets kleiner. Ik heb er eigenlijk nog niet ingekeken.. ik moet nog even wachten met starten tot ik ongesteld wordt. Ik ga het wel proberen zelf te zetten, ik ben niet zo zeer bang voor het zetten maar wel onzeker over het mengen en klaarmaken van het spuitje.

Dank u wel voor u berichtje Mich! Betekend veel voor ons!
2016 Pilstop
ICSI 1 neg. (0 ingevr)
ICSI 2 neg. (0 ingevr)
Laparoscopie kapseldrilling + weghalen endomitriose
Hysteroscopie corrigeren T-vormige baarmoeder
ICSI 3 neg. hatching (0 ingevr)
ICSI 4 Jette neg. (0 ingvr)

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door mich75 » 14 februari 2019, 7:27

Lisa90 schreef: ↑
1 januari 1970, 1:00

Hey Mich, jou berichtje geeft mij terug hoop!

In Genk kregen wij ook heel weinig uitleg, in Jette stonden mijn man en ik verbaasd over hoe alles besproken werd, dat gaf wel een fijn en vertrouwd gevoel. Toch vind ik het soms moeilijk om positief te blijven. Je ziet je pogingen minderen en natuurlijk de schrik om kinderloos te blijven. Hoeveel pogingen heb je gehad in Genk? Ik zie dat je ook al een hele weg hebt afgelegd in de fertiliteit. Na hoeveel pogingen was je zwanger in Jette?

Wat de spuitjes betreft heb ik 2 grote dozen en 1 iets kleiner. Ik heb er eigenlijk nog niet ingekeken.. ik moet nog even wachten met starten tot ik ongesteld wordt. Ik ga het wel proberen zelf te zetten, ik ben niet zo zeer bang voor het zetten maar wel onzeker over het mengen en klaarmaken van het spuitje.

Dank u wel voor u berichtje Mich! Betekend veel voor ons!
Ik heb 3 pogingen gehad in Genk, waarbij er bij 1 echt iets is misgelopen, namelijk geen eitjes in de follikels. Dr snapte het niet, maar al snel bleek dat er minstens 3 dames waren met dit probleem.
Het enige voordeel was dat de poging niet telde.

Ik heb gesmeekt dat ze zouden overleggen om te zien wat het probleem was (in Jette werken ze sowieso in team). Ze doen dit 1x/maand maar echt na heel veel aandringen en daar is niets uitgekomen.
Voor de laatste poging heb ik zelfs het schema mogen volgen van een buitenlands dr, een vriend van mijn vader, maar toen hebben ze de pu 2 dagen vroeger laten doorgaan dan gepland omdat het hen beter uitkwam.

Dus 2 officiΓ«le pogingen, maar na de eerste direct het nieuws gekregen dat het aan de eicellen lag.
Bij over stap naar Jette hebben ze bij de eerste poging gezien dat het niet aan de eicellen maar aan het zaad lag.

Zoals je in de vorige post kan zien, zwanger van derde poging in Jette, maar bij de eerste werd de diagnose gesteld. Dus de tweede poging was eigenlijk onze eerste echte kans, voor het eerst bevruchting.
Onze derde tp in Jette was raak. Omdat ik niet superveel eitjes/embryo's had, had ik ook niet kansen per poging, maar ik vind het (achteraf bekeken) nog vrij snel gelukt.
Het heeft qua tijd wel vrij lang geduurd omdat we enkele keren een pauze hebben in gelast.

Als je de grote dozen Menopur hebt (die je in de frigo moet bewaren) kan je echt bijna niets verkeerd doen. Er zitten 1 of 2 spuitjes in de doos en 1 flesje met poeder. Dus alle spuitjes (1 of 2) in het glazen flesje, eventueel even mengen en klaar is kees (dan moet het niet meer in de frigo).

De enige tip die ik nog kan geven, maar misschien niet zo makkelijk is, probeer het rationeel te bekijken en niet emotioneel. Moeilijk, maar het helpt je wel vooruit en is mentaal minder belastend.

Klein voorbeeldje, na de eerste poging in Jette moesten we dus overschakelen op donorzaad, maar we mochten nog een poging doen met eigen materiaal, voor het geval we er niet klaar voor waren, het niet geloofden. Maar toen we vroegen wat de kansen waren op een andere uitslag, waren ze eerlijk en hebben we moeten aanvaarden hoe het zat.
Het voorstel was om 50% donorzaad te gebruiken en 50% van mijn man, zo zouden we echt zeker weten dat daar het probleem zat, mijn man was zo nuchter om te vragen hoeveel eitjes de dr wou om dit te doen, liefst 8, maar bij pu had ik maar 4 eitjes en heeft mijn man beslist om voor 100% donorzaad te gaan, iets rationeler en minder emotioneel. Wat een geluk dat hij dat gedaan of ik had maar de helft van de embryo's.

Voor de laatste poging had ik andere ingesteldheid en is het ook veel gemakkelijker verlopen, bijna geen stress, grapjes bij de dr en dan zo dingen vergeten te vragen :lol:

Lisa90
Berichten: 253
Lid geworden op: 5 november 2017, 14:08

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Lisa90 » 14 februari 2019, 12:19

Wow, ik krijg kippenvel door het lezen van jou verhaal. Dit moet werkelijk verschrikkelijk geweest zijn dat er geen eitjes waren en dat ze jullie eigenlijk niet echt woude helpen zoeken naar de oorzaak. Ik ben ontzettend blij voor jullie dat het uiteindelijk gelukt is voor jullie! Mag ik misschien vragen wat het probleem was met de zaadcellen?

Ik heb ook 3 pogingen gehad in Genk. Het probleem ligt zowel bij mij als mijn man. Mijn man heeft een percentage van 2% aan beweegelijke zaadcellen. Als 3 onderzoeken en miljoenen zaadcellen waren er telkens maar 7 trage en maar een paar trillende. Geen enkele snelle. Na de 2de pogingen is er pcos, endomitriose en een kleine baarmoeder vastgesteld bij mij. Wel alle onderzoeken naar deze gehad maar alles was normaal volgens hun.. tot de 2 de poging.. toen was ineens alles slecht. Niet te geloven denk ik dan!!

En Jette had ik wel een goed gevoel, ik kreeg goede uitleg en grapjes werden er nu ook gemaakt. Ook al had ik het zwaar ik zal altijd blijven lachen en nooit opgeven. Wat het niet gemakkelijk maakt is dat we dit alles hebben verzwegen voor familie, vrienden.. we dachten er goed aan te doen maar achteraf toch wel spijt, we hebben soms de woorden 'kom op' nodig, maar die krijgen we van niemand aangezien niemand iets weet. Omdat ze in Genk zeide dat mijn slaagkansen aanzienlijk hoog waren, dacht we 'ohh piece of cake'. Ik kan nog heel goed herinneren dat mijn gyneacoloog zei 'komt zeker goed!, aan deze woorden heb ik mij altijd goed aan vast gehouden. Dan verwacht je ook van de 1ste keer een zwangerschap, niet dus.
Zelfs nooit ingevroren cryos gehad omdat mijn eicellen van mindere kwaliteit waren..

Ik moet eens dringend in de dozen gaan kijken van de menopur. Dus vant moment dat ze 'gemengd' zijn moet ze uit de frigo blijven?? Hopelijk doe ik niks mis, ben hier geen held in haha. Ik verwacht overmorgen ongesteld te worden dus de spuitjes zal voor volgende week al zijn. Spannend.
2016 Pilstop
ICSI 1 neg. (0 ingevr)
ICSI 2 neg. (0 ingevr)
Laparoscopie kapseldrilling + weghalen endomitriose
Hysteroscopie corrigeren T-vormige baarmoeder
ICSI 3 neg. hatching (0 ingevr)
ICSI 4 Jette neg. (0 ingvr)

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door mich75 » 14 februari 2019, 14:03

Zo herkenbaar, ik dacht ook die uitzondering te zijn en van de eerste poging zwanger te zijn, maar ja, toen was ik nog onwetend en hoopvol.

Mijn man had nog geen miljoen zaadcellen en verder heel slecht, weinig bewegelijkheid, slechte morfologie,... ook geen binding met...mijn afscheiding??? Ze gingen een soort uitstrijkje nemen en daarom moesten we de dag ervoor betrekkingen hebben en daar hebben ze dan geen binding/zaad in gevonden. Wat dit dan concreet betekent????

In ieder geval was het probleem van mijn man geen ramp, want er was icsi, dan heb je maar een paar zaadcelletjes nodig. Maar dus omdat ik de eerste poging geen bevruchtingen had, lag het aan de eicellen en dan bij de laatste lag het weer aan de eicellen want de dag na pu was er al 1 die aan het "verdorren" was volgens de consulente.
Toen was voor mij de maat vol en heb ik naar Jette gebeld voor een afspraak.

Wij hebben het geluk gehad dat we geen enkele bevruchting hadden. Ik weet dat er dames waren die wel steeds bevruchtingen hadden en waar wel 20 embryo's zijn teruggeplaatst tijdens de 6 pogingen en dan zeggen ze dat het misschien toch wel aan het zaad kan liggen. Eerste icsi met donorzaad en zwanger.
Maar je moet hier nog niet aan denken, zie maar eerst wat de volgende poging brengt.

Wij hebben uiteindelijk de familie wel op de hoogte gebracht, omdat we net op een paar bijeenkomsten misschien naar het zh moesten en je kan wel 1x een smoes verzinnen, maar het blijft niet duren.

Van het donorzaad is de dichte familie op de hoogte, al is de helft dat al vergeten, ze snappen toch niets van de mmm, zoals zoveel mensen, ik wist ook van niets voor ik begon.
Van de ECD weet enkel een vriendin het, de familie hoeft dit niet te weten, heeft geen meerwaarde. Van het donorzaad ook niet, maar ja, ik weet niet waarom we dat destijds verteld hebben.

Het is vooral belangrijk dat de menopur in de frigo bewaard wordt, na mengen hoeft dit niet, maar mag. Als je dit toch doet, haal het dan op tijd eruit, koude vloeistoffen doen dikwijls meer pijn dan die op kamertemp bij het inspuiten.

Lisa90
Berichten: 253
Lid geworden op: 5 november 2017, 14:08

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Lisa90 » 15 februari 2019, 9:58

Wat erg allemaal.. nu moet ik wel zeggen dat in Jette mijn man zijn zaad niet meer getest is geweest. Enkel in Genk 3x. Ik heb wel altijd bevruchtingen gehad waarvan 1 van superkwaliteit en de rest allemaal slechte kwaliteit, maar na 5 dagen bleef er telkens in 1 poging maar 1 over die ik dan teruggeplaatst kreeg.. dusook mijn eicellen waren van niet goede kwaliteit. Heb toen medicatie gekregen voor mijn eicellen, maar dat leverde niks op. Mijn pogingen waren ook telkens icsi. Ik kan gewoon niet begrijpen waarom de embryo zich niet innesteld..
Ik begin echt met een heel bang hartje aan deze 4de poging...
2016 Pilstop
ICSI 1 neg. (0 ingevr)
ICSI 2 neg. (0 ingevr)
Laparoscopie kapseldrilling + weghalen endomitriose
Hysteroscopie corrigeren T-vormige baarmoeder
ICSI 3 neg. hatching (0 ingevr)
ICSI 4 Jette neg. (0 ingvr)

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door mich75 » 15 februari 2019, 11:22

Het is misschien allemaal erg, maar eens je kindje hebt til je er minder zwaar aan. Ik heb bij de overstap ook beslist dat het geknoei van Genk niet volledig verloren was. Dankzij die pogingen wisten ze in Jette welke medicatie goed voor mij was. Je moet soms anders denken om het traject vol te houden.

Mijn man zijn zaad is getest bij de huisarts en dan 1 of 2 x in Genk maar niet in Jette.

Er wordt gezegd dat als het misgaat met het embryo de eerste 3 dagen dat het aan de eicel ligt, op dag 4 en 5 zou het aan de zaadcel liggen.

Nog niet te hard panikeren, toen ik in Genk vertrok zei mijn dr dat ze net een nieuwe laborante hadden en dat die zo goed was dat het aantal zwangerschappen verdubbeld was. Toch niet normaal dat het van 1 persoon afhangt.

Probeer vol goede moed en relaxed de volgende poging te starten en daarna kan je nog zien of er iets moet gebeuren. Misschien kom je over een goede maand vertellen dat je zwanger bent.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten