Bijwerkingen Pregnyl/Utrogestan

Andere behandelingen forum.
Plaats reactie
melody
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 november 2010, 23:26

Bijwerkingen Pregnyl/Utrogestan

Bericht door melody » 20 november 2010, 23:34

Hallo iedereen,

Ik ben nieuw hier, dus schets ik vlug ff onze situatie voor jullie.
Wij zijn trotse ouders van een zoontje van 13maanden, Noa is er gekomen na meer dan een jaar proberen en een miskraam. De bevalling was vrij zwaar en door dat de placenta niet loskwam heeft de gyn letterlijk moeten trekken en sleuren en daardoor is er wat kapot gegaan vanbinnen met als gevolg dat we nie meer natuurlijk zwanger kunnen raken. We wilden graag een tweede wondertje en zijn dan ook vrij snel terug aan het "klussen" geslaan, echter zonder resultaat. Nu zit ik in mijn 3e maand clomid en deze keer is er pregnyl 1500 en utrogestan (3x 200mg) bijgekomen.
Nu vroeg ik mij af hoelang je last kunt hebben van de bijwerkingen. Want ik ben echt niet te genieten tegenwoordig! :roll: Fysieke bijwerkingen: gespannen borsten, misselijk, hoofdpijn, constipatie, witverlies en een zeurderig gevoel in m'n onderbuik.
Verder dus enom veel last van moodswings :?

Iemand ervaring met deze bijwerkingen en hoe lang deze kunnen blijven duren?

Groetjes,
Melody

Hanne.lore
Berichten: 250
Lid geworden op: 13 juni 2008, 22:32

Bericht door Hanne.lore » 21 november 2010, 23:34

Misschien kun je je vraag best nog eens opnieuw stellen in het IVF of ICSI forum. Daar zitten veel pregnyl/utrogestan gebruikers. Je hoeft er je voorgeschiedenis niet bij te vertellen, mocht je daar me in zitten.

Pregnyl is na 4 of 5 dagen weg uit je lichaam.

Utrogestan geeft je dezelfe symptomen als een prille zwangerschap (o ironie). Die verdwijnen vrij snel nadat je met de pillen stopt.

Succes!

H.

philomeentje
Berichten: 103
Lid geworden op: 21 juni 2010, 18:56

Bericht door philomeentje » 22 november 2010, 17:39

Hello,

ik wou ook even reageren: ik heb een beetje ervaring met pregnyl en vond daarbij ook wel dat mijn lichaam reageerde zoals bij een prille zwangerschap, voor zover ik dat kan weten. Ik vond het zelf heel vervelend om te weten wanneer ik mocht testen, maar vond overal terug dat de pregnyl na zo'n vijf à zes dagen uit je lichaam was, al had ik ook ergens gevonden dat dit afhankelijk is van de dosis die je toegediend kreeg.

Liefs*

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten