na IUI's geen ivf maar alternatieve behandeling?ervaringen?

Andere behandelingen forum.
rainbow
Berichten: 731
Lid geworden op: 17 februari 2010, 14:31

na IUI's geen ivf maar alternatieve behandeling?ervaringen?

Bericht door rainbow » 28 december 2010, 20:41

hallo,

ik heb al 7 mislukte IUI's met hormoonstimulatie achter de rug (4x met clomid, 3x met menopur)Noch bij mij, noch bij mijn ventje is een probleem vastgesteld, onverklaarde subfertiliteit dus. Ik heb nog geen zin om onmiddellijk met ivf te starten. Daarom zou ik graag eens horen of nog meer mensen ook een andere keuze gemaakt hebben. Dat kan dus zijn: accupunctuur, ontspanningstechnieken, kruidentherapie, osteopathie, verandering levensstijl, bachbloesem, voedingssuplementen of andere behandelingen/begeleiding, wat dan ook. Zowel algemene, praktische info (wat houdt het in? doel? wat doet het voor je? hoeveel kost het? intensief?)als ervaringen ermee zijn welkom.
Wie met hetzelfde worstelt maar ook nog op zoek is, mag zeker ook reageren!
Wie erg tevreden is van iemand in Oost-Vlaanderen, liefst omgeving Gent, let me know!!

liefs

Hanne.lore
Berichten: 250
Lid geworden op: 13 juni 2008, 22:32

Bericht door Hanne.lore » 28 december 2010, 21:11

Ik begrijp dat je IVF niet meteen ziet zitten, het is niet evident.
Anderzijds, het verschil met een volledig gestimuleerde IUI is beperkt. De voorbereiding is helemaal hetzelfde.

Wij waren ook onverklaard, hebben ook gestimuleerde IUIs gedaan. Bij de eerste IVF is bij ons meteen de oorzaak vastgesteld van de kinderloosheid. Zonder IVF maakten wij geen kans.

Toegegeven, het komt niet zo vaak voor, maar op het forum zijn er toch meerderen in dezelfde situatie.

Alternatieve behandelingen zijn niks voor mij. Mijn mening is dat de meesten placebo's zijn. Iedereen moet natuurlijk zelf kiezen hoe ver ze in de MMM stappen.

In ieder geval, succes!

H.

rainbow
Berichten: 731
Lid geworden op: 17 februari 2010, 14:31

Bericht door rainbow » 29 december 2010, 10:21

hannelore,

bedankt voor je antwoord. Ik weet niet goed hoe het komt, maar ik heb niet alleen schrik voor ivf maar ook een soort weerstand. Ik heb wel al info gevraagd bij de gyn, en lijkt me toch nog een stuk meer hormonen en gedoe in vergelijking met IUI.. Ik had voldoende met een halve dosis menopur per dag, nu moet ik eerst aan de pil (bah)dan cyclus onderdrukken en dan plots veel meer stimuleren..Ik hoop ergens ook een beetje rust te vinden omdat ik het steeds moeilijker vind om met onze problemen om te gaan.

Wat was bij jullie de oorzaak die ze vastgesteld hebben? (als je het wil vertellen he)En hoe gaat het nu?
Bedankt om je mening te delen en veel succes!

Hanne.lore
Berichten: 250
Lid geworden op: 13 juni 2008, 22:32

Bericht door Hanne.lore » 29 december 2010, 20:36

Welk centrum ga je? Het schema met pil+Menopur+onderdrukking is niet de enige optie.

Je hebt ook een ander schema dat erg kort is (tenzij ik me vergis heet het officieel het antagonist protocol en is het met Puregon.) Je kan eens informeren, weet zeker dat er hier veel mensen ervaring mee hebben.

Bij sommigen slaat het één beter aan dan het ander, dat is kwestie van uitproberen.

H.

lyse
Berichten: 1447
Lid geworden op: 19 juni 2009, 16:59

Bericht door lyse » 30 december 2010, 12:56

Rainbow, voor je aan IVF begint moet je je er echt klaar voor voelen. Je zou zeker niet de eerste zijn hier die besluit dat IVF (voorlopig) een brug te ver is. En uitstel is geen afstel he. Misschien voel je je er binnen enkele maanden meer voor om met ivf te beginnen. Ikzelf vond ik het alvast beter meevallen dat eerst gedacht had en ben achteraf echt blij dat we het geprobeerd hebben. IVF biedt toch heel wat meer mogelijkheden dan de andere behandelingen, niet alleen qua zwangerschapskansen maar ook zoals Hannelore zegt om een diagnose te stellen van de oorzaak van jullie vruchtbaarheidsprobleem. Wij waren ook onverklaard onvruchtbaar tot IVF aan het licht bracht dat er in een natuurlijke situatie 0% bevruchting optreedt bij ons. Met ICSI is het ons uiteindelijk gelukt om zwanger te worden. Ik heb acupunctuur bij gedaan en kruidensupplementen genomen. Maar ik ben er zeker van dat we zwanger zijn door ICSI en dat al het overige maar ondersteunend was... Zonder ICSI maakten wij geen kans. Ik ben niet alleen blij dat we ivf geprobeerd hebben omdat het ons gelukt is daarmee zwanger te worden maar ook omdat we nu eindelijk weten wat er fout loopt bij ons. Het is heel triest en frustrerend om altijd te horen te krijgen dat alles normaal is maar om toch iedere maand teleurgesteld te worden... Nu weet ik ook wat we voor de toekomst kunnen verwachten. Dat is enerzijds hard maar anderzijds ben ik blij dat ik niet langer meer ijdele hoop moet hebben iedere maand...

rainbow
Berichten: 731
Lid geworden op: 17 februari 2010, 14:31

Bericht door rainbow » 9 februari 2011, 15:40

hey iedereen,

hoe gaat het nog met jullie? Heb lange tijd niks laten horen, ik weet het :)
Ik ben nog steeds in 'pauze', ik ga wel ooit ivf proberen,-zou het anders mezelf kwalijk nemen als ik die kansen niet benut- maar nog even niet.en hopen maar dat ivf gewoon niet meer nodig is :wink:
Eerst ontspannen en wat aan mezelf en aan mijn ventje denken. Ik heb intussen de knoop doorgehakt: ik ga vrijdag bij een kinesiste/osteopathe die me eens gaat 'checken', maar ze geeft ook relaxatie, pilates en massage en weet veel van kruidensupplementen dus ze gaat mij dan een voorstel doen (combinatie van voorgaande). Ben benieuwd en zie het volledig zitten :D
Ik houd jullie op de hoogte hoe het was!
liefs

rainbow
Berichten: 731
Lid geworden op: 17 februari 2010, 14:31

Bericht door rainbow » 27 februari 2011, 12:37

hello dames,

ben intussen twee keer bij de osteopate geweest. Blijkbaar werken mijn bijnieren niet optimaal (wel belangrijk voor heel je hormonenregeling)en neem nu twee weken voedingssupplementen daarvoor en ze behandelt me ook, om mijn lichaam helemaal in orde te stellen. Ze zegt dat ik goed reageer op de behandeling en op de vitamines, dus da's al goed.
en verder voel ik me over 't algemeen tevredener dan tijdens de periode van steeds mislukkende IUI's. Vroeger als iemand vroeg 'Hoe gaat het met jou?' zei ik 'goed' en ik dacht 'je moest eens weten', nu antwoord ik ook 'goed', en ik denk 'he ja, ik voel me best goed'. Bovendien heb ik met die osteo ook het gevoel dat ik niet niks doe en toch is het helemaal geen opgave om bij haar te gaan. Ik hoef geen afspraken van werk te verzetten, geen hormonen, geen gestress, zalig :) Of het reslutaat heeft, dat zullen we wel zien, ik probeer er niet te veel op te hopen, ik weet ook wel dat het geen bewezen succes oplevert, maar u never know..
Hoe gaat het met de anderen?
Of nog mensen die iets willen delen?

Succes voor iedereen die dit leest..
liefs en nog een prettige zondag!

Miene
Berichten: 3
Lid geworden op: 9 maart 2011, 21:51

Bericht door Miene » 9 maart 2011, 22:19

Hallo allemaal,

Weer een nieuweling op het forum (jammer genoeg). Ik heb al een tijdje meegelezen, en heb nu beslist om ook mee te schrijven.

Mijn verhaal komt overeen met dat van zoveel anderen hier. Nadat ik met de pil stopte, kreeg ik geen regels. Drie maanden later (ongeveer een jaar geleden nu) ben ik gestart met een eerste clomid-kuur en momenteel ben ik even in pauze voor we starten met onze derde cyclus met menopur. Voorlopig hebben alle behandelingen nog geen grote successen geboekt (soms geen effect, dan weer overstimulatie met te veel follikels als gevolg).

Ondertussen begin ik het er aardig moeilijk mee te hebben. Al dat geprik, getest, getelefoneer, gewacht en ge-weet-ik-wat-nog-allemaal begint me (nu al) mijn keel uit te hangen.
Ik ben meer en meer aan het overwegen om ook eens alternatieve geneeswijzen te proberen.
Hoewel ik er ook kritisch tegenover sta, lijkt een placebo-effect me op dit moment in elk geval beter dan geen effect (en gezonder dan een overstimulatie-effect). Al is het een placebo-effect, dat effect hebben we dan toch gehad, denk ik nu :)
Acupunctuur spreekt mij niet zo aan, maar voor andere dingen sta ik wel open, dus alle ervaringen van anderen zijn welkom! (heeft er iemand misschien ervaring met voetreflexologie?)

Rainbow, ik ben blij voor jou dat je een behandelingswijze gevonden hebt waar je je goed bij voelt. Uiteindelijk is dat toch het belangrijkste he: je goed voelen. Hou me op de hoogte van het verdere verloop!

Vele groetjes en veel sterkte allemaal

rainbow
Berichten: 731
Lid geworden op: 17 februari 2010, 14:31

Bericht door rainbow » 20 maart 2011, 18:01

hey miene,

wat je zegt ivm placebo-effect: ik had de term er nog niet op geplakt, maar ik herken het gevoel vol-le-dig :)
afspraken, prikjes, wachten, over-en -weer geloop, zorgen maken over combinatie met werk, weer wachten, op je tanden bijten,de zoveelste negatieve test, wenen of door je muurtje om je heen een soort ongevoeligheid opbouwen, kwaad zijn en de moed weer bijeen rapen en dan weer alles van voor af aan. :roll:
Al de tijd die vooruit gaat, en toch ben je precies nergens meer mee bezig (behalve met proberen om kindjes te krijgen), ik had ook niet veel zin meer in andere dingen, dus een mentale opkikker kon ik wel gebruiken. Daarom ook dat ik even met alles gestopt ben. Ik ondervind dus bijna niets meer van alle bovenstaande dingen die ik opsomde. En het doet nog steeds deugd. Ik kan osteopathie alleen maar aanbevelen.
Ik zal eens kort overlopen wat ik tot nu toe al allemaal 'ondergaan' heb of op haar aanraden gedaan heb: gesprek en soort onderzoekje, osteopatische behandeling, kruidensupplementen, juist een weekje ontgiften achter de rug, ook week bijna geen kunstmatige suikers, meer water drinken, lichaamskaars die alle afvalstoffen heeft uit mijn lichaam 'getrokken', massage, en sinds vrijdag nu ook privéles pilates (ook bij die osteopate). Het bevalt me allemaal heel erg. Pilates lijkt me wel wat om mijn spieren en lenigheid te trainen, want ik ben helemaal niet sportief. (bijna nooit gesport en echt geen conditie. :oops: )Maar ook om je goed voelen en een betere ademhaling zou dit werken. wie niet waagt, niet wint, zeggen ze toch he? :)

Als je ergens nog meer uitleg over wil, laat maar horen, he! Hoe gaat het nu met jou?

En met de anderen? een up-date is altijd welkom :wink:

liefs en veel positieve vibes voor iedereen!

Winterroosje
Berichten: 37
Lid geworden op: 9 november 2010, 21:17

Bericht door Winterroosje » 24 maart 2011, 6:57

Hey rainbow,

Kan je misschien nog wat meer uitleg geven ivm die osteopathie. Waar ga je precies? Ikzelf ben van west-vlaanderen en ben ook aan het overwegen om dit eens te proberen.

Wij hebben er nu reeds 3 mislukte ICSCI behandelingen opzitten en ik word alles ook zo beu en voel dat mijn lichaam zo moe is.

Laat gerust iets weten!

Groetjes en bedankt Winterroosje

Miene
Berichten: 3
Lid geworden op: 9 maart 2011, 21:51

Bericht door Miene » 26 maart 2011, 23:57

Rainbow, ik herken elk woord wat wat je zegt! (afspraken, prikjes, wachten, over-en -weer geloop, zorgen maken over combinatie met werk, weer wachten, op je tanden bijten,de zoveelste negatieve test, wenen of door je muurtje om je heen een soort ongevoeligheid opbouwen, kwaad zijn en de moed weer bijeen rapen en dan weer alles van voor af aan).
't Is zo zenuwslopend allemaal... en 'er proberen zo weinig mogelijk aan te denken' (zoals zoveel mensen aanraden) is moeilijk als je elke dag moet spuiten en om de paar dagen moet bloed trekken/bellen/echo en je hele agenda daar weer naar moet schikken he. Dan gaat automatisch, of je het nu wilt of niet, je hele leven erom draaien.
Wat je schrijft over de osteopathie klinkt wel erg de moeite! Ik ga eens op zoek naar een osteopaat hier in de buurt :)
't Moeilijke is misschien nog een goeie te vinden die ook niet te ver is. Hoe heb jij de jouwe gevonden?
Ondertussen hebben wij net onze derde kuur menopur opgestart, op hoop van zegen... we hebben nu wel (bijna) iedereen uit onze omgeving op de hoogte gesteld van ons 'probleem', dat lucht in elk geval al wel op.
Kan menopur eigenlijk gecombineerd worden met osteopathie, of start je daar beter pas mee als je geen medicatie neemt?

vele groetjes en het allerbeste!

rainbow
Berichten: 731
Lid geworden op: 17 februari 2010, 14:31

Bericht door rainbow » 27 maart 2011, 13:46

hello ladies,

winterroosje: tja ik weet niet precies wat je allemaal wil weten over die osteopathie, dus vraag maar he! kort gezegd: er wordt naar heel je lichaam gekeken, je organen en nog iets (maar dat ben ik vergeten) en ook naar energiepunten (het is alternatieve behandeling he) Ik heb voedingssupplementen gekregen en de behandeling zelf is een soort duwen op bepaalde zwakkere organen of delen van je lichaam. Na een aantal weken wordt dan gecontroleerd of die lichaamsdelen al sterker zijn geworden. ik heb ook een lichaamskaars 'gekregen' om alle afvalstoffen uit mijn lichaam te halen en soms masseert ze dan nog mijn rug erna, hmm :P Heel veel technische uitleg kan ik er niet over geven, maar ik stuur je in PB het adres waar ik ga en de website, daarop kan je er nog over verder lezen.
Ik wens je heel veel nieuwe energie toe, kom hier maar af en toe eens vertellen hoe het met je gaat. Is wel leuk dat we nu toch een aantal lotgenootjes hebben, en wij zullen elkaar steunen he! Heb je ook IUI's gedaan, of ben je onmiddellijk met ivf/isci begonnen?
liefs

rainbow
Berichten: 731
Lid geworden op: 17 februari 2010, 14:31

Bericht door rainbow » 27 maart 2011, 14:02

hey miene,

leuk dat het herkenbaar is wat ik schrijf :) Het 'loslaten' lukt me, nu ik in pauze ben, veel beter. en ik zocht altijd een soort project om mijn positieve aandacht op te vestigen, naast de kinderwens, maar dat vond ik niet. tot nu, want ik heb mijn 'project' gevonden: mijn lichaam helemaal op punt stellen en verzorgen,ontspannen en gezonder proberen leven en met die osteo + pilates lijkt dat helemaal te lukken :) Ik heb 'mijn' osteopate eigenlijk toevallig op internet gevonden omdat ik naar wellnesscentra aan't zoeken was. mijn osteo heeft dat ook gehad, maar nu is ze tijdelijk verhuisd. toen ik haar website las, leek me dat allemaal heel interessant. dan heb ik een mailtje gestuurd om te horen wat ze zei en dat sprak me ook wel aan. en het klikte van de eerste keer. geluk gehad wss, kan best zijn dat er minder goede bij zijn he. ik rijd er wel een half uur voor, terwijl er overal dichterbij ook osteo's zijn, maar omdat haar verschillende opleidingen en de pilates me zo aanspraken heb ik het er zeker voor over. als ik jou was zou ik dus surfen en eens hier en daar luisteren wat ze je voorstellen. ik vond het belangrijk dat ze me terugmailde dat ze al goed resultaten gehad heeft ivm fertiliteit,maar geen garantie kan geven.ik wou niet dat iemand me wil voorstellen alsof het hèt wondermiddel is. beide beentjes op de grond he :wink: Mijn osteopate heeft al patiënten gehad die bezig waren met vruchtbaarheidsbehandelingen, dus ik denk niet dat dat erg is! (dat meisje had diezelfde cyclus een drieling in haar buik!)succes met de zoektocht en de tocht naar rust, loslaten, enz. kom hier maar ook regelmatig terug!
PS: bij het forum onder 'algmeen' heb ik ook een gelijkaardig topicje.

liefs

sam
Berichten: 20
Lid geworden op: 28 juli 2007, 22:17

Bericht door sam » 28 maart 2011, 20:23

Rainbow,

zou je mij haar website kunnen doorsturen aub? Alvast bedankt en veel succes!

rainbow
Berichten: 731
Lid geworden op: 17 februari 2010, 14:31

Bericht door rainbow » 28 maart 2011, 21:51

hey sam,

ik heb je in PB de site doorgestuurd.
Mag ik vragen hoe jouw situatie is? Hoe lang ben jij al bezig voor een kindje? ben je (nog) bezig met behandelingen? is er bij jullie een probleem gevonden? allez, als je me dat wil vertelen he :wink: Ik wil me niet opdringen, maar wil ook best op al je vragen antwoorden.

nog veel succes en groetjes

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten