zona-pellucida rond de eicel

Andere behandelingen forum.
Plaats reactie
Vanes
Berichten: 216
Lid geworden op: 20 februari 2011, 16:20

zona-pellucida rond de eicel

Bericht door Vanes » 18 mei 2011, 14:38

hoi

ik ben gister bij de gynae geweest voor de uitleg wat er mis is gegaan bij ivf poging 3!
er is geen bevruchting geweest.
ze vertelde mij de spermacellen niet door de zona werd aangetrokken en er niet door konden.
ik vroeg "zona"?
de zona rond de eicel is van groot belang bij een bevruchting, dat is de harde rand bij de eicel, bij ons kwamen de zwemmertjes van mijn vriend niet door die zona heen!

ik heb hier en daar dingen opgezocht op internet maar kan mij hier iemand een concretere uitleg bij geven?
bij de vorige 2 ivf pogingen was er niks aan de hand en nu plots wel, dus hebben ze beslist om poging 4 isci te doen!

groetjes vanessa

skiwi
Berichten: 223
Lid geworden op: 10 mei 2009, 19:38

Bericht door skiwi » 9 augustus 2011, 13:45

hey

tsja .. was bij onze eerste poging ook het geval. een te sterke eierschaal zullen we maar denken waar de visjes niet doorheen geraken :D

bij 2e poging ICSI ondergaan, met uiteindelijk toch één topembryo.

bij 3e poging ICSI van de 12 eitjes geen enkele bevrucht ... en dan zit je daar he ... wat kunnen ze nu NOG meer doen???
zeker wetende dat we al 2k op natuurlijke wijze zijn zwanger geworden, maar steeds een vroege miskraam. Dus het is niet zo dat dit elke keer zo slecht afloopt.

hebben nu een MOATTest laten uitvoeren op sperma, maar op die moment was alles in orde (kan zijn dat sperma een bepaald enzyme niet bevat wat heel de eicel moet activeren. WE hebben dus 2k gewoon pech gehad!

Bij een volgende poging wordt er nu wel het zekere voor het onzekere genomen en gaan we 50% CISI & 50% ICSI+AOA (eicelactivatiebehandeling) doen.

bij ons is er ook geen reden gevonden waarom het niet lukt ...
De kans dat ALLE eitjes niet bevrucht zullen zijn mag dus deze keer niet meer van toepassing zijn. Of ze daarmee dan ook goed verderdelen en zich willen innestelen is natuurlijk nog een andere vraag.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 gasten