Radeloos...

Andere behandelingen forum.
Plaats reactie
Mariver
Berichten: 4
Lid geworden op: 6 juni 2011, 14:54

Radeloos...

Bericht door Mariver » 6 juni 2011, 15:11

Hallo iedereen,

Ik ben nieuw hier op het forum en ik zit met een probleem waar ik jullie raad eens over wil vragen...
Ik heb normaalgezien deze woensdag een pick-up gepland. Alles was hiervoor in orde en ik ging deze doen met algemene verdoving. Mijn partner en ik vonden dit het beste omdat ik enorm veel schrik heb voor de pick-up en bovendien zit één eierstok heel diep in mijn buik, waardoor ze hier moeilijk aankunnen.

Voor ons was dus algemen verdoving de perfecte oplossing... MAAR nu krijg ik deze middag een telefoontje om te zeggen dat ze geen anesthesist ter beschikking hebben en ik het dus zou moeten doen onder plaatselijke verdoving.

Ik ben momenteel echt in alle staten en weet gewoon niet wat te doen. Ik had mezelf er al bij neergelegd het onder algemene te doen en zag dit dan ook goed zitten. Maar dit verandert alles natuurlijk. Ik heb al veel (pijnlijke) verhalen gehoord van hoe het is onder plaatselijke verdoving en zie dit eigenlijk totaal niet zitten. Ik moet nu zo snel mogelijk een beslissing nemen, maar weet echt niet wat te doen... :(

ringling
Berichten: 739
Lid geworden op: 17 maart 2010, 18:46

Bericht door ringling » 6 juni 2011, 15:39

Hallo Mariver,
ik zag je vraag die nogal dringend was en wou toch even reageren. Onder dit topic (Andere) wordt niet zo heel veel gereageerd denk ik. Je kan eventueel je vraag nog eens posten in het ivf clubje, daar zit wat meer volk.
Ikzelf doe mijn pick up ook onder algemene, maar denk dat dat omwille v 1 ervaring is. Had al soort van pick up bij inseminaties... Eén keer met plaatselijke verdoving: niet aangenaam, maar even op tanden bijten en het was snel voorbij. Ze vragen ook constant of het gaat en of je meer verdoving wil. Maar de 2de keer moest er enkel een follikel weggeprikt worden omdat ik eentje teveel had. En had toen geen premedicatie gekregen. Erna heb ik beslist voor algemene.
Het verschilt voor iedereen! Echt! Het kan goed zijn dat je met de plaatselijke verdoving al veel bent! En ze kunnen wat bijgeven tijdens de pick up.
Verder hangt het ook wat af van welke dokter je hebt denk ik. Volgens mij is De Vos iets zachter.
De duur hangt natuurlijk wat af van het aantal follikels, maar al bij al gaat het snel en ligt je alweer terug op je kamer.
Ik begrijp je angst heel goed! (ik vraag ook algemene verdoving hé)... maar als ik in jouw situatie zou staan, zou ik liever niet het risico nemen om een pick up te missen en het proberen.
En wees gerust: van de premedicatie ben je al wat groggy hoor :-) Je wordt daardoor ook wat rustiger voor ze starten.
Veel succes!

Mariver
Berichten: 4
Lid geworden op: 6 juni 2011, 14:54

Bericht door Mariver » 6 juni 2011, 16:04

Bedankt alvast voor je antwoord! Ik heb ondertussen toch beslist om er mee door te gaan. Ze weten het wel in het UZ dat ik veel schrik heb, dus gingen ze nog een extra kalmeringspilletje geven (voor mijn part mogen ze me een doos geven, maar kom).

Ik kan enkel hopen dat het zo snel mogelijk gedaan is.

Mijn behandelende arts is dr. De Vos. Jij hebt daar ervaring mee? Heeft hij bij jou ook een PU gedaan?

Ik hoop dat het wat een "zachte" dokter is, want die ga ik goed kunnen gebruiken... :lol:

ringling
Berichten: 739
Lid geworden op: 17 maart 2010, 18:46

Bericht door ringling » 6 juni 2011, 16:47

Ik ben jammer genoeg al efkes in de running, dus heb de meeste dokters al gezien :?
Momenteel ben ik bezig met ivm. En daar zijn maar 2 dokters mee bezig: De Vos en Ortega. Heb door beide al een ivm-pick up gehad, onder algemene dan. Bij De Vos had ik nadien werkelijk geen pijn, bij Ortega wel. Heb de indruk dat De Vos iets voorzichtiger te werk gaat.
Vorige week had ik een biopsie van mn baarmoederslijmvlies (enkel bij ivm). Had toen, omdat ik erg veel schrik had voor pijn (door verhaal v mn vriendin) specifiek gevraagd of De Vos het wou doen. En ze hebben dit proberen te regelen voor mij. Uiteindelijk kwam hij net af toen de PU voorbij was, hij was net te laat beneden...
Maar je kan eventueel horen of hij de PU doet, of dat hij misschien aanwezig is. Je kan t maar proberen hé.
En zeg maar gerust dat je wat schrik hebt! Dan letten ze daar wel op hoor!
Dat en een extra pilletje en het gaat wel meevallen!

*nat*
Berichten: 1172
Lid geworden op: 31 maart 2010, 15:09

Bericht door *nat* » 6 juni 2011, 17:08

Mariver, als het je enigzins gerust kan stellen: ik heb (helaas) al vijf PU's achter de rug, telkens met veel eitjes, en van de plaatselijke verdoving had ik echt véél minder last dan de volledige. OK, je voelt op dat moment wel 'iets' dat niet zo aangenaam is (alsof ze in je binnenste knijpen), maar dat is snel voorbij en bij mij viel dat echt goed mee qua pijn. Van de volledige verdoving was ik nadien altijd hondsmisselijk. En dat kalmerende spuitje vooraf werkt echt wel goed hoor. Succes!

Mariver
Berichten: 4
Lid geworden op: 6 juni 2011, 14:54

Bericht door Mariver » 6 juni 2011, 18:18

Bedankt alvast allemaal voor jullie antwoorden! Er is nu al een serieus "pak" van mijn hart! :)

Het is toch allemaal wel wat afwachten, maar ik weet wel graag wat me juist te wachten staat. Een voorbereide vrouw is er twee waard, nietwaar? :lol:

Het zal vooral afwachten worden, ik ben er me bewust van dat het niet leuk zal zijn, maar tot zolang het draaglijk is, ben ik er zeker van dat het me wel zal lukken!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 48 gasten