Menopur

Andere behandelingen forum.
Plaats reactie
debs
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 mei 2011, 13:48

Menopur

Bericht door debs » 2 juli 2011, 11:12

Hallo

Wij zijn al sedert vorig jaar september bezig om zwanger te geraken. Na heel wat clomidpogingen geen resultaat, alleen maar kleine eicellen die niet willen groeien.

Ik ben nu voor de eerste keer begonnen met Menopur (1 amp. om de 2 dagen). Ben vandaag (dag 6) op controle geweest bij gyn. en er zit nu eentje van 12 mm dus het gaat de goede weg op.

Natuurlijk ben ik dolgelukkig!! Ik hoop nu maar dat het deze keer wel de goede kant uitgaat. Dinsdag terug op controle en dan prygn.

Zijn er van jullie die ook in die situatie zitten of gezeten hebben?

Groetjes

@nne
Berichten: 157
Lid geworden op: 14 juni 2011, 8:11

Bericht door @nne » 2 juli 2011, 12:51

Yep hier idem ; zeer onregelmatige cyclussen , onvoorspelbare trage eisprongen ( zelfs onder medicatie ...op Clomid hoogste dosis ( twee keer starten oa in een zelfde cyclus onder 150 Clomid reageerde ik zelfs niet .........

Dus gestart met Menopur

Nu heb ik de Menopur 75 dagelijks te spuiten zelfs moeten afbreken omdat ik al telkens na de curettage in februari veel vocht in de BM heb
donderdag een hysteroscopie om te kijken
Hopelijk vinden ze de oorzaak en is deze op te lossen
Ik heb pas op 31 augustus een afspraak bij Dokter Vandekerckhoven voor de start van de IVF ronde in te zetten .......

Succes met je cyclus , hopelijk reageer jij goed , ik duim alvast mee .
Elke keer dat er hier blijkbaar ergens op het forum toch weer eentje gelukkig is waar het gelukt is geeft toch ook een sprankeltje nieuwe hoop :-)

debs
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 mei 2011, 13:48

Menopur

Bericht door debs » 6 juli 2011, 13:37

Bedankt voor je reactie. Ik ben vorige zaterdag naar de gyn. geweest en zat een eicel van 12 mm. Ik was natuurlijk super gelukkig en moest gisterenavond terug om te zien of die gegroeid was en neen die is nog altijd 12 mm. Baarmoederslijmvlies was 11 mm.

Moet nu dagelijks Menopur gebruiken. Mijn hoop is weer stillekes aan het zakken :(

@nne
Berichten: 157
Lid geworden op: 14 juni 2011, 8:11

Bericht door @nne » 7 juli 2011, 15:53

Menopur is normaal een goede stimulans , ik reageerde daar tenminste op terwijl dat niet was bij Clomid dus geef de moed niet op .

Ik ben net terug van de hysteroscopie en ze hebben niets gevonden dat vocht zou veroorzaken alles zag er super uit qua milieu .....er is nu nog een biopsie naar het labo vertrokken .
De dokter zei dat het goed nieuws was waarop ik zei ergens wel maar ergens ook niet .Als er iets te zien was wisten we de reden van de problemen , waren deze misschien op te lossen , terwijl we nu nog steeds niet weten van waar dat vocht steeds komt , vanwaar ik maar niet zwanger geraak , waarom het steeds mis gaat en niet verloopt zoals het zou moeten ......enfin ja , we zien wel weer dan he

Ik mag wel vanaf deze avond dus de Menopur weer opstarten en 15/07 weer voor een echo ....ben benieuwd wat het zal geven en of ik deze keer eens niet met mijn snuitje vol hoop weer tegen de muur moet lopen ;-).Eerst gaan we er weer voor he ten volle 100 % , als het weer mis gaat weer effe tijd om te treuren .

Jij succes met je Menopur he !

debs
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 mei 2011, 13:48

Bericht door debs » 7 juli 2011, 19:52

Amai zeg je hebt het nog zwaarder te verduren dan ik. ik zit hier te klagen terwijl er mensen nog grotere problemen hebben. sorry :(

Nog nooit aan gedacht om eens naar dr. Wim Decleer te gaan in Gent?

Hij is heel gekend en heel goed blijkbaar. Mss voor een tweede opinie, je weet nooit é.

Ik geef je het maar mee want er zijn al heel wat mensen geholpen met hem.

Ik hoop dat je ook vlug positief nieuws mag krijgen.

Groetjes

@nne
Berichten: 157
Lid geworden op: 14 juni 2011, 8:11

Bericht door @nne » 7 juli 2011, 20:10

Hey,

Iedereen heeft zijn ups en downs he om allerlei redenen en iedereen heeft recht op een luisterend oor , schouder en weet je elkaars miserie horen kan goed doen te weten dat je niet alleen bent he :-)

Ik zit in Gent hoor ;-)
Eerst Segaert isabelle ( een jong tofke ) gehad , dan een hele tijd die Dokter Dassen voor de echo's , dan Dokter de Baerdemaecker ( een hele lieve ) en ikzelf heb een afspraak gaan eisen met Dokter Van Dekerckhoven ( kan pas op 31/08 doorgaan ivm gesprek IVf starten .
Omdat de anderen me niet op de IVF lijst willen zetten betreffende het zelf een embryo kunnen maken en de onderzoeken aanwijzen dat het zelfs zo zonder hulp zou moeten gaan . Maar waarom lukt het dan al die jaren niet he en zelfs met de Ki ' s niet ?????
Ik had misschien raar om zeggen , misschien liever gehad dat ze iets vonden zodat ze het konden weghalen / oplossen om zwanger te zijn de komende keer maar ja .........natuur is iets raars he

Aanstaande vrijdag 15/07 moet ik op echo bij dokter Van Dekerckhoven .

Jij zit dus ook in Gent waarschijnlijk hebben we elkaar dan wel eens gezien daar ik breng daar redelijk wat tijd door .

debs
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 mei 2011, 13:48

Bericht door debs » 7 juli 2011, 20:22

Ik zit niet in Gent hoor (nog niet) maar heb wel zijn gegevens gekregen van mensen die bij hem gaan en die echt goed geholpen geweest zijn door hem. Ik heb me voorgenomen: als het niet lukt met Menopur zal ik wel eens een afspraak maken bij hem voor een controle. Mss ziet hij wel iets dat mijn gynaecologe niet ziet é.

ik houd het zeker in mijn achterhoofd.

@nne
Berichten: 157
Lid geworden op: 14 juni 2011, 8:11

Bericht door @nne » 7 juli 2011, 20:38

Ik zit wel op het Universitair ziekenhuis van Gent niet op 1 van de andere klinieken .

Jij zit dus nog bij een gewone gyn.?
Daar heb ik veel teveel tijd moeten verspillen , als ik alles vroeger had geweten had ik veel eerder naar een fertiliteitscentra gegaan maar ja ne mens is slimmer met de jaren zeker maar tklokje tikt he ......

debs
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 mei 2011, 13:48

Bericht door debs » 7 juli 2011, 20:43

Ge hebt groot gelijk. Laat eens iets weten als er nieuws is é.

Ik zit voorlopig bij de gewone gyn. ja.
Ik ben echt al heel veel geld kwijt hoor zeg aan gans dat boeltje amai. Maja we moeten er iets voor hebben é :)

Maya82
Berichten: 220
Lid geworden op: 4 april 2011, 12:00

Bericht door Maya82 » 13 juli 2011, 11:11

hey meiden,

ik heb daarnet ook te horen gekregen dat ik met menopur mag starten.

voor mij is dit echt een opluchting hoor! want ik reageerde totaal verkeerd op clomid... en heb 4 maanden clomid genomen...

bij mij ligt het wel heel anders: ik maak zelf namelijk heel goed eitjes aan en die springen ook mooi, maar na 21 maanden toch nog niet zwanger, onverklaarbaar dus.

maar voordat we met ivf starten moet ik dus nu nog 2 maand zeker menopur en pregnyl nemen. maar als ik de reacties hoor op menopur, dan ben ik superblij! eindelijk van al die hoofdpijn, warmte-opwellingen en misselijkheden vanaf! yeah!

meiden, ik hoop echt heel hard dat er voor jullie snel een positief resultaat zal zijn hoor!

debs
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 mei 2011, 13:48

Bericht door debs » 13 juli 2011, 19:02

Hey

Ik hoop dat je hier inderdaad goed op reageert maar zo te horen is het niet zo'n probleem om goede eitjes te krijgen dus al heel positief nieuws!!

Ik moet nu starten met 2 pillekes menopur per dag. Ben gisteren naar gyn terug moeten gaan en die ene eicel van 12 mm zit daar nu nog altijd en er verandert gewoon niets. Vrijdag terug op controle. Hopen op beter nieuws!!

Maya82
Berichten: 220
Lid geworden op: 4 april 2011, 12:00

Bericht door Maya82 » 9 augustus 2011, 8:55

hey meiden,

ik moet zeggen dat ik heel blij ben met dieje menopur hoor! heb echt geen last gehad deze keer! wat een opluchting!

nu nog mooie resultaten he! eitje en bms waren weer goed!

succes meiden!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten