Anonieme donor nemen of niet???

Andere behandelingen forum.
Plaats reactie
Tine3
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 september 2011, 21:47

Anonieme donor nemen of niet???

Bericht door Tine3 » 19 september 2011, 22:17

Hallo iedereen,

Wij zijn sinds 5 jaar met icsi bezig geweest. Een paar keer even zwanger geweest, maar nooit kunnen volbrengen. De allerlaatste icsi poging is sinds een maand of 2 achter de rug.

Nu moeten we een beslissing nemen of we verder gaan met een anonieme spermadonor. Maar mijn man heeft het er zo verschrikkelijk lastig mee. Ook weegt dit enorm op onze relatie, nemen we nog verdere stappen of moeten we ons neerleggen bij het feit dat er geen kinderen kunnen komen, hoelang houden we dit nog vol? Heeft iemand hier ervaring mee of heeft er iemand tips om hiermee om te gaan?
Het zou ons kunnen helpen om de juiste keuze te maken...

Alvast heel erg bedankt!!
Tine

Vooron
Berichten: 233
Lid geworden op: 15 april 2010, 23:33

Bericht door Vooron » 28 september 2011, 14:38

Hoi Tine, ik zag dat je nog geen reactie hebt gekregen.
Wij zijn pas aan onze eerste IUI met donorzaad begonnen. Bij ons was de keuze duidelijk omdat we voor de keuze stonden: ofwel geen kinderen, ofwel via donor, ofwel via adoptie. Aangezien adoptie tegenwoordig zo'n lange lijdensweg is, en we gewoon echt graag kindjes wouden, is de stap naar donor snel gezet.
Maar ik snap zeker wel dat die stap iets is wat soms meer tijd nodig heeft, en dat sommige mensen die stap nu eenmaal niet willen zetten.
Hopelijk komen jullie eruit! Sterkte!

Hamster
Berichten: 147
Lid geworden op: 18 september 2009, 22:01

Bericht door Hamster » 28 september 2011, 18:10

Hoi Tine,

Mijn man en ik verwachten in feb 2012 een kindje via donormateriaal. Wij hadden net als Vooron de keuze tussen kinderloos blijven, adoptie of een behandeling met donorsperma.

Wij hebben beslist om via donormateriaal een gezin te stichten. 'k Weet niet of ik diezelfde keuze zou maken na vijf jaren behandeling. Maar zoals Vooron schrijft: de weg van adoptie is ook lang en onzeker.

Een boek dat ons wel geholpen heeft bij onze keuze is het volgende: Ken Daniels, Building a family with the assistance of donor insemination, Dunmore Press, 2004. Wij bestelden dit indertijd via deze site.

Groetjes, hamster

Tine3
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 september 2011, 21:47

Bericht door Tine3 » 1 oktober 2011, 18:28

Bedankt voor jullie antwoord,
Adoptie hebben wij ook uitgesloten door de lange wachttijd. En na vijf jaar icsi kunnen we dat er echt niet meer bijnemen. indien we een kindje willen is donor voor ons ook nog de enige optie.

Dat boek gaan we zeker eens raadplegen.
@hamster een dikke proficiat en hoop dat jullie een wolk van een baby mogen krijgen!
Bedankt!!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten