Zwanger worden na het nemen van Lutenyl

Andere behandelingen forum.
Plaats reactie
Falerio
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 oktober 2011, 18:27

Zwanger worden na het nemen van Lutenyl

Bericht door Falerio » 17 oktober 2011, 18:44

hallo iedereen,

Ik ben hier nieuw, zal zo kort mogelijk ons verhaal hier neerpennen.
Wij hebben al geruime tijd een groot verlangen naar een kleintje in ons gezin.
Augustus 2009 besloten we te stoppen met de pil en ervoor te gaan. Oktober 2010 was dit nog zonder resultaat, al had ik zelf wel de indruk of het gevoel een keer of drie pril zwanger geweest te zijn. We besloten naar een gynaecoloog te stappen om eens te bekijken of alles wel in orde was met ons. Het onderzoeken van mijn man was het gemakkelijkst, dus daar begonnen we mee. Bij hem is relatief alles oké. Het aantal visjes dat hij heeft is meer dan het gemiddelde, maar hij heeft er meer misvormde, wat het aantal wat naar beneden haalt maar best nog oké is.
Ik kreeg toen een reeks onderzoeken voorgeschoteld, waaronder ook een HSG, daaruit bleek dat ik een tweehoornige baarmoeder had. Dus er zat een tussenschot. Daar werd een operatie voor gepland, dit op 12 januari 2011. Twee dagen voor de operatie had ik zomaar uit het niets twee positieve zw testen in handen.... een waar mirakel. Van alles ging door ons hoofd en vooral ongeloof. Daarna, wat nu? Want we zitten wel met dat tussenschot. Maar van onze gynaecologe kregen we niet voldoende antwoorden, toch niet volgens onze normen. Ik geraakte tijdens die korte zwangerschap ook enkele keren in paniek, ik wist precies dat er iets mis was. We zijn dan veranderd van gynaecologe, omdat we er ons echt niet goed bij voelde. Aan twaalf weken zwangerschap konden we bij de andere gynaecologe terecht. Maar deze vrouw kon ons al meteen het verschrikkelijke nieuws meedelen dat ons kleintje, waar we al zoveel plannen mee hadden gemaakt, gestopt was met groeien. De wereld zakte weg onder mijn voeten...
Ik heb dat miskraam dan moeten "inleiden" met cytotec, wat best een hevige ervaring is geweest.
Opnieuw werd er een afspraak gemaakt voor die operatie, maar we hadden even rust nodig. We wouden dit verschrikkelijke gebeuren een plaats geven eerst, en lichamelijk ook wel herstellen.
10 juni werd ik dan geopereerd. Vaginaal werd het tussenschot verwijderd, met succes. Dit was wel groter dan verwacht, het deelde mijn baarmoeder in een kleine en een grotere helft. Ze hebben ook een kijkoperatie in mijn buik gedaan, daar zagen ze vergroeiingen aan de eierstok en chocoladecyste verwijderd. Ze hebben dus ook endometriose gevonden. Alles is met succes verwijderd. Na de operatie moest ik nog enkele maanden aan de Lutenyl, dit tot eind september.
De gynaecologe heeft een heel goed oog op zwanger worden nu, en volgens haar is het de bedoeling dat we zo snel mogelijk zwanger worden vanwege die endometriose... maarja, niks heb je in de hand.

23 september heb ik mijn laatste lutenyl genomen, begin van een nieuwe start.
Een week later kreeg ik een beetje bloedverlies, maar vooral bruinverlies, dit duurde toch wel een week.
Ik vraag me nu af of dit de normale maandstonden waren of nog niet? Ik denk van niet? Heb al gehoord dat het 6 tot 8 weken zou kunnen duren eer je u maandstonden krijgt. Klopt dit? Wat zijn ervaringen hiermee?
Stel dat dit nu niet mijn eerste maandstonden waren, vraag ik me heel erg af of ik zwanger kan worden voor de eerste maandstonden. Want tenslotte heb je toch enkel dat eitje nodig dat moet bevrucht worden?
Ik had enkele weken geleden het secretariaat gynaecologie aan de lijn met deze vraag, ze zeiden me dat ik voor mijn eerste maandstonden niet zwanger kan worden, maar ik heb moeite met hen blindelings te geloven. Mijn gevoel zit er niet goed bij, ik vind het vooral een belangrijke vraag, omdat ik medicatie neem die je niet mag nemen als je zwanger bent en ik zou echt niet graag een miskraam uitlokken bij een prille onwetende zwangerschap.
Alle antwoorden, bedenkingen, ervaringen, ... met lutenyl, stoppen ervan, zwanger worden zijn echt welkom. Hartelijk bedankt voor de moeite.

Falerio
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 oktober 2011, 18:27

Bericht door Falerio » 18 oktober 2011, 11:58

écht niemand die hier ervaring mee heeft?

Vooron
Berichten: 233
Lid geworden op: 15 april 2010, 23:33

Bericht door Vooron » 18 oktober 2011, 12:18

Dag Falerio, wat een weg heb je al moeten afleggen...
Ik heb wel ervaring met Lutenyl, omdat ik dat in het verleden enkele jaren heb genomen omdat ik ook endometriose had. Na Lutenyl ben ik echter overgeschakeld op een Mirena-spiraal, en het is sinds het verwijderen van dit spiraaltje dat wij met onze kinderwens bezig zijn.
Ik kan je dus niet helpen met je vraag of dit nu je eerste maandstonden zouden kunnen geweest zijn of niet.
Maar ik denk nu precies toch wel dat je wel zwanger kan geraken na de pil (of dat nu een gewone pil was of lutenyl) vooraleer je je maandstonden hebt gekregen. Dus ik zou precies die andere medicatie gewoon achterwege laten, al weet ik natuurlijk absoluut niet over welke medicatie het gaat... Maar ik ben écht geen kenner hoor, dus zeker nog verder zoeken naar meer betrouwbare info!
Alleszins veel succes met de kinderwens, hopelijk heb je snel goed nieuws!

Falerio
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 oktober 2011, 18:27

Bericht door Falerio » 18 oktober 2011, 13:35

Bedankt vooron voor je antwoord.
Vind het eigenlijk erg dat ik niet een gewoon klaar en duidelijk antwoord bij gynaecologe/huisarts vind en dat ik het daarom hier moet vragen.
De medicatie die ik eigenlijk niet mag nemen tijdens een zwangerschap is vochtafdrijvend. Ik vond het antwoord dat ik na het stoppen met die pil niet direct kan zwanger worden niet logisch. Een eventuele zwangerschap is voor mij echt wel iets te belangrijk, vergeten die dokters dan niet soms wat voor moeite je er voor moet doen en dat dat wel degenlijk een leventje is. Langs de andere kant wil ik mezelf ook niet onnodig wijsmaken dat ik misschien zwanger ben. Ik wil gewoon voorzichtig zijn... En ze doen precies of dit zo'n domme vraag is, zo geven ze me het gevoel toch.

Falerio
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 oktober 2011, 18:27

Bericht door Falerio » 18 oktober 2011, 13:40

Heb nu ondertussen ook al wel een afspraak gemaakt bij een nieuwe gynaecologe. (dokter laverge in Roeselare) Maar heb 28 november pas een afspraak met haar, in tussentijd zijn alle ervaringen en dergelijke welkom :)

Falerio
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 oktober 2011, 18:27

Bericht door Falerio » 20 oktober 2011, 14:20

Vind het best wel jammer dat ik hier bijna geen reacties krijg :(

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten