clomid zonder begeleiding/controle

Andere behandelingen forum.
Plaats reactie
leisje
Berichten: 301
Lid geworden op: 25 mei 2011, 12:04

clomid zonder begeleiding/controle

Bericht door leisje » 30 oktober 2011, 17:03

goeiemiddag iedereen,
Ben relatief nieuw op het forum (lees al lang mee), dus ik stel me kort even voor. Ben Leisje, mama van een dochtertje van 11-maanden. Dochtertje is er gekomen na een jaartje aanmodderen, en vervolgens 3 pogingen Clomid.
De Clomid werd me voorgeschreven door mijn toenmalige gynaecoloog, die enkel op dag 21 een bloedafaname deed om te zien of er een eisprong was geweest. Bij de tweede en derde cyclus met Clomid hield ik ook mijn temperatuur bij, en hierop kon ik zelf zien wanneer ik een eisprong gehad had. Ik zag bovendien aan mijn temperatuursstijging dat ik wellicht zwanger was, de derde ronde.
We zijn inmiddels verhuisd, en ik kan niet meer naar dezelfde gynaecoloog gaan. In het ziekenhuis waar ik ben bevallen, en waar ik me nu zou laten opvolgen, hebben ze strikte begeleidingsschema's voor 'patiënten' die Clomid gebruiken. Vanaf dag 10 is er om de twee dagen follikelmeting totdat de eisprong is geweest.
Voor mij zou zo'n begeleiding in de praktijk onmogelijk zijn, tenzij zowel ikzelf als mijn dochtertje tijdens de week gemiddeld een uurtje vroeger zouden opstaan. Dat wil ik haar (en mezelf) niet aandoen.
Ik ken mijn lichaam, en weet aan de hand van temperatuurmetingen hoe het op Clomid reageert. Heb ook nog Clomid liggen (en nog voorschriften).
Dus mijn vraag: zou ik Clomid durven gebruiken zonder strikte gynaecologische opvolging, of zouden jullie dat eerder niet doen...
Heb gebeld voor een afspraak met mijn nieuwe gynaecoloog, maar dat kon pas ten vroegste binnen 2 maanden, en zo lang zou ik liever niet wachten...
bedankt voor jullie reacties!
Leisje

Fien83
Berichten: 1627
Lid geworden op: 3 september 2009, 12:01

Bericht door Fien83 » 9 november 2011, 17:48

Hoi Leisje, ik zou dit persoonlijk niet doen. Zelf ben ik ooit gestart met clomid (in een ver verleden). Mijn toenmalige gyn zei van het gewoon te nemen en niet te laten opvolgen. Na wat opzoekwerk bleek dat dit toch niet ideaal was dus ben ik naar een andere gyn gegaan die uitdrukkelijk zei dat het zeeeer belangrijk was om opgevolgd te worden. De eerste cyclus geen eisprong, de tweede keer veel te laat, de derde keer 3 gerijpte follikels en de vierde keer ééntje, maar toen zijn we naar het CRG gegaan omdat het zaad van mijn man zeer slecht was. Dus je lichaam reageert toch altijd anders denk ik.

Een vriendin van mij nam ook Clomid en zij is één keer naar de gyn gemoeten. Die zei dat ze zeker niet zwanger kon worden, maar uiteindelijk werd ze zwanger van een tweeling in die cyclus. Deze zwangerschap is helaas misgelopen.

Dus ik kan je alleen maar aanraden om je echt te laten opvolgen want je weet nooit wat die hormonen met je lijf doen. Ik wens je toe om snel zwanger te geraken van een brusje!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten