Fertiliteitscentrum

Andere behandelingen forum.
Plaats reactie
Chicoungounia
Berichten: 3
Lid geworden op: 9 augustus 2012, 1:56

Fertiliteitscentrum

Bericht door Chicoungounia » 9 augustus 2012, 12:41

Hallo,

Ik ben op zoek naar een fertiliteitscentrum. Ik ben van Temse dus ik had gedacht aan het centrum in de vrouwenkliniek UZ Gent.
Ik heb wel al veel horen praten over het UZ in Brussel.
Heeft er iemand ervaring met 1 van deze centra?
Ik ben echt op zoek naar een centrum waar ze je 100% begeleiden en naar je luisteren, je geval heel serieus nemen en samen zoeken naar een oplossing.
Ik ben al zo dikwijls teleurgesteld geweest dat ik nu echt aan het twijfelen ben tussen mezelf een laatste kans geven in 1 van deze centra of overschakelen naar draagmoeder.

Graag jullie reacties

vuurvliegje
Berichten: 675
Lid geworden op: 16 maart 2012, 12:14

Bericht door vuurvliegje » 11 augustus 2012, 14:25

Hallo,

Ikzelf ben in behandeling in Jette (ik ben van Mechelen). Ik heb een ietwat atypisch parcours afgelegd: ik ben eerst in IVM (nog in de experimentele fase) gestapt waar de begeleiding zeer intensief was om daarna over te schakelen op IVF. Ik zit nog maar net in de IVF dus kan je niet zeggen hoe de begeleiding daarin is. In het algemeen heb ik het gevoel dat ik zeer goed in Jette terecht kan en dat ze echt zoeken met jou ipv je als een nummer te behandelen. De wachtlijsten zijn misschien wat langer dan op een ander (zelf geen ervaring mee buiten dat ik nu na een mislukte IVF 2 maanden moet wachten op een afspraak, maar dat vind ik zeer ok, eindelijk wat rust) maar ze zijn dan ook pioniers en dat stelt me gerust.

Groeten,
Vuurvliegje

Cassyke
Berichten: 2048
Lid geworden op: 1 oktober 2009, 13:19

Bericht door Cassyke » 11 augustus 2012, 14:49

Hoi,

Ik ben voor beide zwangerschapswensen opgevolgd geweest in het UZ Brussel (Jette). Ik ben er zeer tevreden van. De begeleiding is zeeg goed en je kan er met alle vragen terecht. Er staan ook psychologen voor je klaar als je de nood voelt om met iemand te praten.

De wachtlijsten zijn idd lang maar ik vond het de moeite waard.
UZ Brussel zijn idd de pioniers in IVF en allerlei andere vruchtbaarheidsbehandelingen. Wat zeker niet wilt zeggen dat andere centra minder goed zijn hoor, maar dit stelde mij ook wat meer gerust.

De dokter die ik had gaf echt niet af, die zou en wou een oplossing vinden voor ons probleem. Hij leefde ook enorm met ons mee. Zo is hij bij de poging voor een tweede (TP cryo --> bbz) speciaal de echo in een weekend zelf komen doen. Ik vond het wel een blijk van medeleven. Het heeft me goed gedaan om te zien dat hij de patiënt achter het verhaal kent.
Bij beide zwangerschappen is hij een gat in de lucht gesprongen dat het gelukt was, ook al was hij er voor de tweede voor niets tussen (spontaan).
Hij herkent me ook steeds als hij me op de parking ziet of in de gang, voor mij wilt dit al zeer veel zeggen over hoe hij inzit met zijn patiënten! Want ze zien er honderden defileren denk ik op een maand :wink:

Ik hoop dat dit je helpt in je keuze en ik duim met je mee dat je wens eindelijk vervuld wordt!!!

Chicoungounia
Berichten: 3
Lid geworden op: 9 augustus 2012, 1:56

Thanks

Bericht door Chicoungounia » 11 augustus 2012, 15:15

Hartelijk dank van jullie antwoord. Heeft iemand een E mail adres waar ik terecht kan in Jette? Ik woon namelijk in het buitenland en moet dus alles via mail kunnen regelen.

Nogmaals hartelijk dank

Cassyke
Berichten: 2048
Lid geworden op: 1 oktober 2009, 13:19

Bericht door Cassyke » 13 augustus 2012, 12:56

Hoi,

Graag gedaan hoor. Via deze link kom je op hun internetsite:

http://www.brusselsivf.be/default.aspx?lang=NL

En via deze link heb je de contactgegevens:

http://www.brusselsivf.be/p_6694.htm

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten