miskramen door HLA- typering / baxters immunoglobuline

Andere behandelingen forum.
Goudvis9
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 december 2013, 18:21

Bericht door Goudvis9 » 17 januari 2014, 9:40

Noraatje, hoe zijn die echo's bij Decleer? Doet hij dat grondig? Ik weet sinds 30/12 dat ik zwanger ben (4 dagen na NOD) en heb op 31/12 mijn eerste baxter gehad. De week nadien, op 8 januari heb ik een eerste echo gehad, om te zien of alles goed was. Hij had al op voorhand gezegd dat het dan nog te vroeg is om een hartslag te zien, maar hij wou weten of alles op de juiste plaats was ingenesteld. Dat bleek zo te zijn. Er was een vruchtzak met vruchtje te zien. Zo ver zijn we al.

Volgende week woensdag opnieuw echo en als die goed is, 2e baxter. Er moet op die echo wel duidelijk een hartslag te zien zijn. Ik zal dan bijna 8 weken zwanger zijn.

Genieten doe ik niet echt, enerzijds omdat ik misselijk en zelfs ziek ben, anderzijds omdat het de derde zwangerschap na 2 miskramen is. Dan blijft een mens nuchter.

Maakt Decleer grondige echo's? Ik had de indruk dat hij bij de eerste echo nogal oppvervlakkig was. Ik weet nog dat De Cleyn bij de eerste echo veel meer inzoemde en metingen probeerde te doen. Nu heb ik zo'n echo 'van ver' waar meer baarmoeder op staat dan wat anders...

Noraatje
Berichten: 69
Lid geworden op: 9 december 2012, 19:50

Bericht door Noraatje » 17 januari 2014, 10:05

Proficiat!!!! Ben je dan 'gewoon' zwanger geraakt? Dat is al fantastisch op zich!

Ik duim dat er volgende keer een hartslag is. Dan kan je toch al wat geruster zijn he. Decleer zei me dat twee keer een hartslag horen wil zeggen dat je je geen zorgen moet maken.

Ook al goed dat Decleer je zo snel een baxter gaf. (Dan toch niet voor de gratis baxters gegaan?) Bij mij was dat pas op 5 weken en dan was hij een beetje beschuldigend: 'je moest er vroeger aan denken, ik hoop dat het nog op tijd is' Daar was ik wel even niet goed van want ik dacht dat het zijn taak was om een baxter voor te stellen!! Maar sindsdien ga ik dus steeds naar Aalter. Jij ook?

Maar idd zijn echo's zijn supervaag! Of het nu aan het machine ligt of aan hem, weet ik niet, maar een gewone gynaecoloog neemt idd de tijd voor een grondig onderzoek terwijl ik bij hem altijd op vijf minuten weer buiten ben (en daarvoor meer dan een uur in de wachtzaal zit en dan nog meer dan een uur naar huis moet rijden...) :roll: Een zwangerschapsboekje krijg je niet, hij is tegen foliumzuur, en de laatste keer heb ik zelfs geen echo gekregen (hij kon er geen mooie meer maken, zei hij). En het geslacht kon hij ook niet zien. Ik hoop er dan ook niet op dat hij volgende keer (28jan) het wel zal zien. Maar het is mijn laatste keer bij hem dan en dan ga ik naar gyn Damen (St-Niklaas) en hoop ik op wat meer uitleg enzo.

Maar ik wil hem dus echt niet beschuldigen want dankzij hem ben ik nu bijna 20 weken zwanger, dus mij hoor je niet klagen ;-)

En dat je niet geniet kan ik me heel hard voorstellen, hoor! Decleer zei me op een bepaald moment: je bent zo gespannen, nu moet je echt gaan genieten. Maar ja, ik heb ook al een heus miskramenverleden, dus gerustgesteld ga ik nooit zijn, hoor! Maar positief blijven kan je wel doen he! :-) Succes daarmee!

Hou je me op de hoogte? Toitoi voor jou!! x

Goudvis9
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 december 2013, 18:21

Bericht door Goudvis9 » 17 januari 2014, 10:51

Bedankt voor alle felicitaties :wink: . Ik ben inderdaad opnieuw natuurlijk zwanger geworden. Was op mijn regels aan het wachten om voor de eerste keer met clomid te starten, maar heb het voorschrift niet nodige gehad.

Als het zo zit met die echo's, weet ik eigenlijk wat mij te doen staat. Ik ben van plan om volgende week mijn afspraak bij Decleer te laten doorgaan. Als die echo goed is, krijg ik mijn baxter.

Daarna bel ik naar het UZ en vraag ik een afspraak met die prof. Noens. Als dat lukt binnen een redelijke termijn, ga ik gewoon bij De Cleyn voor mijn echo's en naar het UZ voor die baxters. Zo van die vage echo's vertrouw ik voor geen haar. Mijn vorige zwangerschap was een kindje met trisomie, ik mag er niet aan denken dat er iets scheelt met de baby en dat hij het niet ziet. Heb jij de combinatietest gehad? En die belangrijke structurele echo op 20 weken?

Noraatje
Berichten: 69
Lid geworden op: 9 december 2012, 19:50

Bericht door Noraatje » 17 januari 2014, 10:56

Ik begrijp je bezorgdheid, hoor!

Yip, ik heb de combinatietest gehad (was beetje in paniek want nekplooi was 2 mm maar bleek niets te zijn)

En de andere test is de volgende keer.

Maar ik versta het helemaal als je een andere dokter onder de arm neemt. Ik denk wel dat ze die baxter enkel geven als de echo OK is en ik moet zeggen dat ik niet twijfel aan de deskundigheid van Decleer.

succes met al wat je doet! x

Goudvis9
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 december 2013, 18:21

Bericht door Goudvis9 » 17 januari 2014, 10:56

Trouwens, ik vind het ook de hel om telkens naar Aalter te rijden. Omdat ik op woensdag tijdskrediet heb en dan mijn afspraak wil plannen, moet ik daar al om 8u20 zijn. Da's om 7u20 thuis vertrekken!

En hoeveel bloed dat ik al heb laten trekken! De 30e naar Jan Palfijn moeten vliegen voor een bloedafname waar ze alleen HCG en Progesteron bekeken. Een week nadien weeral bloedafname om toxoplasmose en zo te testen. Dat hadden ze toch in ene keer kunnen doen vind ik.

En ik heb ook zo weinig binding met Decleer. Hij heeft mij de juiste bloedonderzoeken voorgesteld en zo zijn snelle diagnose bevestigd, maar hij heeft mij niet geholpen met zwanger worden of zo.

Noraatje
Berichten: 69
Lid geworden op: 9 december 2012, 19:50

Bericht door Noraatje » 17 januari 2014, 11:14

Ik versta je echt helemaal!

- Ik vind het ook vreselijk om steeds naar Aalter te moeten rijden (en daar zo vreselijk lang te moeten wachten)
- Ik vind ook dat ze het totaal niet efficiënt aanpakken! ik moest ook voor alles naar Gent/Aalter komen, terwijl bloedtrekken toch evengoed door gelijk wie kan gebeuren?! Ik heb zelfs eens geweigerd om te komen, nadat ik al 5 dagen op een rij naar Gent moest voor een eenvoudige bloedafname.
- een persoonlijke band heb ik ook niet met Decleer, echt niet. Veeleer met de verpleegsters, die geven tenminste wat uitleg. Maar ik schreef het eerder: ik vertrouw wel op zijn deskundigheid, al zijn er vast nog andere dokters die ook goed in hun vak zijn! ;-)
Ik moest ook zelf vragen of ik nog utrogestan moest nemen enzo, terwijl ik het aangenaam had gevonden moest hij dat aan mij vertellen, zonder dat ik eraan moest denken...

Ik laat dan ook geen enkel traantje omdat de laatste afspraak met hem in zicht is :-)

Hou me op de hoogte he!!

Goudvis9
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 december 2013, 18:21

Bericht door Goudvis9 » 17 januari 2014, 11:58

't is ginder echt van 't principe: ge moet er alles voor over hebben als je een kind wil

ik hoop dat ik woensdag niet te lang moet wachten, want ik moet zo vroeg gaan omdat hij daarna naar 't Jan Palfijn vertrekt

de vorige keer mocht ik eerlijk waar meteen binnen, ik stond daar wel bij het krieken van de dag en dat op oudjaar :D

de verpleegsters zijn inderdaad zalig

over de deskundigheid van Decleer geen twijfel, maar is die vooral gefocust op het 'zwanger worden' of ook op het 'zwanger zijn'? en daar vrees ik soms het eerste

Noraatje
Berichten: 69
Lid geworden op: 9 december 2012, 19:50

Bericht door Noraatje » 17 januari 2014, 16:17

Helemaal mee eens :-)

Goudvis9
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 december 2013, 18:21

Bericht door Goudvis9 » 17 januari 2014, 19:46

Heb ondertussen nog eens naar de cleyn gebeld want die wist nog niet dat ik zwanger ben. Vertelde hem van mijn plan om naar uz te bellen omdat baxters daar gratis zouden zijn, maar volgens hem hebben ze daar boete gehad van het RIZIV omdat ze medicijnen hebben toegediend aan mensen waarbij het wetenschappelijk nog niet ondersteund werd. Dus nu denk ik dat ze ginder die baxters ook zullen doorrekenen aan de patiënt.

Ik zal blij zijn als we een paar weken verder zijn en alles goed gaat. Duim duim duim :D

Noraatje
Berichten: 69
Lid geworden op: 9 december 2012, 19:50

Bericht door Noraatje » 17 januari 2014, 19:56

Amai! Tja, blijf je dan bij Decleer? Ik zou precies toch eens bellen naar UZ en vragen aan de assistente ofzo van prof Noens. Zeker als je toch niet helemaal tevreden bent van Decleer. Ga je dan bij Decleyn voor je echo's?
grtz (en natuurlijk duim duim duim ik mee met jou!! Op hoeveel weken liep het voordien mis? Dus wat is voor jou een 'belangrijke' periode?)

Goudvis9
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 december 2013, 18:21

Bericht door Goudvis9 » 18 januari 2014, 11:56

Er zit geen lijn in. De tweeling van ons zoontje had bij eerste echo geen hartje, het 2e miskraam ook niet en het derde had trisomie, da's misgelopen op 9 weken maar pas gezien op 11 weken. Had wel al van bij het begin achterstand. Dus ik denk dat als echo woensdag goed is en een vruchtje van 8 weken met hartslag toont, dat het dan wel goed zit

Goudvis9
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 december 2013, 18:21

Bericht door Goudvis9 » 20 januari 2014, 9:21

pfff, zaterdag is de onzekerheid enorm toegeslagen... voor het eerst

mijn borsten deden plots geen zeer meer, dus volle paniek want zo had ik de laatste keer in het snotje dat het niet meer goed zat

gelukkig is de pijn teruggekomen en ben ik nog steeds met vlagen zo misselijk als iets (kon er vanacht bijna niet van slapen) maar de angst is in mijn lijf gekropen en zal er niet meer uitgaan tot woensdag vrees ik

ik vind ook dat mijn buik niet zo goed groeit en nu zal iemand anders zeggen dat dit veel te vroeg is, maar mijn vorige zwangerschap kon ik bijna niet meer wegsteken op 8 weken en nu is het voor een tweede

het is ook zo lang geleden dat ik nog eens een goeie echo heb gehad dat ik er niet meer in geloof dat ik er ooit nog ene zal hebben

kris007
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 augustus 2013, 17:58

Bericht door kris007 » 21 januari 2014, 10:42

Ook bij Dr Decleer geweest voor 5 pogingen , de laatste heb ik in Jette ondergaan .
Heb ook dezelfde HLA typering als m'n man! In jette geloven ze niet in de baxters , onvoldoende wetenschappelijk bewijs ! In Jette onmiddellijk zwanger met een medrol kuur! Alle lof voor Jette hoor!! In Palfijn veel mooie beloften dat ze goeie resultaten halen , ik heb daar serieus m'n twijfels over!!!
Veel succes aan alle dames , hou vol en vraag een second opinie!!
Kris

Goudvis9
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 december 2013, 18:21

Bericht door Goudvis9 » 21 januari 2014, 13:16

goh ja, omdat ze de baxters in het UZ Gent ook geven, heb ik er wat meer vertrouwen in... Decleer is zelf overtuigd dat het werkt en ik heb er ook al Amerikaanse artikelen over gelezen

in elk geval ben ik in een stadium gekomen dat - wanneer ze mij zouden zeggen dat ik elke dag een steen moet eten als remedie omdat het al bij een aantal mensen geholpen heeft - ik dat ook zou doen

Goudvis9
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 december 2013, 18:21

Bericht door Goudvis9 » 22 januari 2014, 11:18

Echo goed!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten