clexane

Andere behandelingen forum.
Plaats reactie
Lien2
Berichten: 425
Lid geworden op: 26 november 2012, 16:31

clexane

Bericht door Lien2 » 8 mei 2013, 15:09

Uit bloedtesten is gebleken dat ik APC-resistentie heb of met andere woorden, mijn bloed stolt te snel. Dat is 1 van de oorzaken, naast endometriose en verstopte eileider, dat er al 4 terugplaatsingen ISCI mislukt zijn.
Ik ben ondertussen geopereerd voor de endometriose en een stukje eileider is weggehaald. Nu moet ik bij een volgende terugplaatsing clexane spuiten tegen de stolling.
Zijn er mensen die hetzelfde probleem hebben en die dit ook moeten spuiten? Volgens mijn arts is er geen wetenschappelijk bewijs dat het helpt maar is er ook geen bewijs dat het niet zou helpen. Ik heb toch een beetje schrik dat het weer niet gaat lukken om zwanger te worden.
Is er iemand al zwanger geworden met dit probleem?

Groetjes

Lien2
Berichten: 425
Lid geworden op: 26 november 2012, 16:31

Bericht door Lien2 » 12 mei 2013, 20:12

Niemand?? :-(

ringling
Berichten: 739
Lid geworden op: 17 maart 2010, 18:46

Bericht door ringling » 16 mei 2013, 13:58

Ik heb in totaal 14 terugplaatsingen gehad.
Geen diagnose zoals jij noemt, maar de laatste pogingen wel met clexane.
Ik had telkens veel en goede emby's maar geen innesteling (behalve 1 buitenbaarmoederlijke en 2 biochemische).
inderdaad niet bewezen dat het help, maar toch al vaak gehoord dat ze dit voorstellen na een tijdje om de innesteling te bevorderen.
bij mij heeft het dus geholpen! :D Mijn klein wondertje van 5 maand is nu in de creche.
Veel succes
ps: niet schrikken dat je buik een speldekussen wordt... die clexane zijn venijnige spuitjes.

Lien2
Berichten: 425
Lid geworden op: 26 november 2012, 16:31

Bericht door Lien2 » 16 mei 2013, 14:20

Hey ringling

Bedankt voor je berichtje. Eindelijk eens iemand met een positief verhaal.
Ik had ook telkens top embryo's maar geen enkel wou innestelen. Dat had waarschijnlijk ook wel te maken met de endo en verstopte eileider. Maar die problemen zouden nu verholpen moeten zijn. Hopelijk helpt de clexane nu ook bij mij. Waarschijnlijk heb ik eind mei-begin juni een terugplaatsing (heb nog 2 cryo's).

Softebanana
Berichten: 288
Lid geworden op: 15 november 2012, 21:40

Bericht door Softebanana » 7 juli 2013, 14:19

ik moet ook clexane spuiten tijdens de zwangerschap. Ik heb bloedstollingsziekte factor V leiden, waardoor risico op tromboses groot is. Ik neem normaal bloedverdunners (marevan) maar deze is schadelijk voor de baby. Ik ben 4 maand zwanger geweest en ook clexane gespoten vanaf dat ik wist dat ik zwanger was (2 weken na de insiminatie dus) Ben jammer genoeg mijn kindje verloren maar clexane is dus niet schadelijk!

groetjes

Lien2
Berichten: 425
Lid geworden op: 26 november 2012, 16:31

Bericht door Lien2 » 3 september 2013, 10:59

Hey dames,

De clexane heeft inderdaad geholpen. Ben nu 10 weken zwanger van een tweeling :D ! Al zal mijn operatie er ook wel voor een deel tussen zitten.
Ik ben begonnen met clexane te spuiten 2 dagen voor de terugplaatsing en volgens mijn gyn mag ik ermee stoppen op 12 weken zwangerschap. Hoe lang hebben jullie moeten spuiten? Ik lees maar overal dat clexane gedurende de ganse zwangerschap wordt gespoten tot een paar weken voor bevalling... Ik maak mij nu wel een beetje zorgen dat als ik ermee ga stoppen ik toch nog een miskraam zal krijgen. Ik ga dit toch voorleggen aan mijn gyn.

Softebanana, echt zo jammer! Hoe gaat het ondertussen met je?

ringling
Berichten: 739
Lid geworden op: 17 maart 2010, 18:46

Bericht door ringling » 30 september 2013, 15:25

Hoi!
Proficiat!!!
Ik heb ook maar een 12-tal weken moeten spuiten hoor!
Was blij dat ik er van af was :D Vond dat toch venijnige spuitjes!
Veel succes nog!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten