premature menopauze

Andere behandelingen forum.
Plaats reactie
desiree
Berichten: 2
Lid geworden op: 1 februari 2008, 23:00

premature menopauze

Bericht door desiree » 1 februari 2008, 23:16

hallo moedige dames,
Ik ben een vrouw van 29 jaar. Ik ben 2 1/2 jaar geleden gestopt met de pil, in de hoop snel zwanger te raken. Helaas!! 1 jaar lang niet ongesteld geweest. De huisarts zegt dat het lichaam weer op gang moet komen na 10 jaar pilgebruik. we worden doorverwezen naar het ziekenhuis. In het begin wist ik niets af van FSH of LH en alle andere begrippen, nu heb ik het gevoel dat ik een hele studie heb gedaan. In december was ik eindelijk zwanger dankzij menopur en pregnyl. Super blij en super bang! helaas is het misgegaan naar 7 weken. Curratage!! Nu heb ik 18 feb. een gesprek over het te volgen pad. Ik denk dat ik premature menopauze heb. Ik ben na de pil nog niet 1 keer ongesteld geworden. Ik wil eigenlijk nu het antwoord lijd ik aan premature menopauze? Ik kan/wil niet wachten tot 18 februari. Ik heb al zoveel tijd verloren. Stel het is zo, dan moeten wij een andere weg vinden bijv. een draagmoeder. Weet iemand iets hierover?

Michu
Berichten: 32
Lid geworden op: 3 juni 2007, 11:40

Bericht door Michu » 3 februari 2008, 13:03

Hey Desiree,

zelf heb ik ook jaren de pil genomen omdat mijn maandstonden fel en veel doorkwamen. Ik heb de pil genomen van mijn 15de tot mijn 27ste. Nadien had ik hetzelfde probleem mijn regels bleven ook achterwege.
Bij mij werd toen de diagnose pcos gesteld.
Ik ben ondertussen 33. We zijn 2 keer natuurlijk zwanger geworden, spijtig met een minder goede afloop.
Nu zijn we pas gestart met een lange ivf-cyclus. De moed niet te snel opgeven zou ik zeggen

Groetjes, Ann

JD
Berichten: 1468
Lid geworden op: 9 mei 2007, 16:04

Bericht door JD » 3 februari 2008, 22:11

Desiree,

Ik denk dat je onze een moeilijke vraag stelt en dat geen een van ons jou een antwoord kan geven... de vraag of je al dan niet in vroegtijdige menopauze bent kan alleen je arts beantwoorden.

Ik heb net dezelfde ervaring als Michu, ook ik werd niet ongesteld na het stoppen met de pil en na drie maanden ben ik naar de gynaeco gestapt om te starten met medicatie. Ik kreeg te horen dat ik ook PCO heb en dat is bij mij de reden dat is niet spontaan ongesteld werd.

Als je ongerust bent, bel dan gerust naar je gynaeco of naar het centrum waar je in behandeling bent om zekerheid te krijgen.

Groetjes

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten