Planning start Menopur

Andere behandelingen forum.
Plaats reactie
witte-amaryllis
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 januari 2014, 12:28

Planning start Menopur

Bericht door witte-amaryllis » 14 januari 2014, 12:31

Hallo,
Ik heb hier al veel mee gelezen maar nog nooit iets gepost.

Er zijn een aantal vragen die toch steeds naar boven komen dus gooi ik ze hier even op tafel.
Misschien zijn er mensen die in dezelfde of een gelijkaardige situatie zitten.

Deze cyclus ben ik gestart met clomid 50 gevolgd door clomid 100 maar op geen van beide reactie.
Hij duurt al +/- 50 dagen (en zeker ook niet zwanger). Omdat ik op clomid niet reageer mag ik bij de volgende cyclus starten met menopur; ik heb ook provera voorgeschreven gekregen om de bloeding te starten.

Nu is het zo dat ik eind januari 5 dagen op reis ben (kan onmogelijk verlegd/afgelast worden).
De provera zou zo geregeld worden dat de eerste dag van mijn verwachte bloeding mijn dag van terugkomst is. In dit ‘beste geval’ zou mijn cyclus bij terugkomst 63 dagen geduurd hebben en kan ik dan onmiddellijk starten met menopur. Dit is een duidelijk plan – plan A.

Maar…, wat als het allemaal niet loopt volgens de vooropgestelde planning? ’T Is voor jullie niet vreemd dat hormonen eigenlijk niet te regelen zijn dus wil ik ook voorbereid zijn op ‘het slechtste geval’ en een plan B in mijn hoofd houden.

Wat als ik een van deze dagen toch een spontane bloedig krijg (wat realistisch is gezien de duur van de cyclus) – kan ik dan toch al onmiddellijk starten met Menopur? Wat dan met de opvolging tijdens die 5 dagen dat ik er niet ben?

Kan ik de provera nu al beginnen innemen zodat mijn eerste ‘spuitdag’ zou vallen tijdens mijn reis, zodat er bijvoorbeeld ‘slechts’ 3 dagen geen opvolging is?

En als ik toch niet zou kunnen starten met Menopur bij een bloeding die vroeger valt dan plan A, wil dat dan zeggen dat ik opnieuw een hete cyclus moet wachten?

Ik verwacht helaas de laatste optie, maar zou het erg jammer vinden dat ik dan opnieuw moet wachten….

Misschien kan iemand helpen om het ‘plan B’ vorm te geven in mijn hoofd?

sharon1989
Berichten: 961
Lid geworden op: 18 oktober 2013, 17:08

Bericht door sharon1989 » 14 januari 2014, 17:00

Kan je geen bloed laten nemen om te zien of je regels er zitten aan te komen! Ik heb 6 maand mang mijn regels niet gekregen en ze zijn dan opgewekt. Maar laatst was dokter er van overtuigt dat ik mijn regels zelf zou krijgen. Toen mijn cyclus al 30 dagen duurde ben ik bloedtest gaan doen en daar zagen ze dat ik eisprong heb gehad en dat ik binnen dr 10 dagen mijn regels zou krijgen. Anders ginge ze die ook terug opwekken. Kweet wel nog toen ze die 1ste keer hebben opgewekt dat er tussen de start van de pillekes en mijn regels zelf nog een 3 weken zat..

meer kan ik jou niet helpen met jou vragen. Ben niet thuis in schema van clomid en menopur. Ik heb ISCI gedaan. Heel ander schema.


heel veel succes!

witte-amaryllis
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 januari 2014, 12:28

Bericht door witte-amaryllis » 22 januari 2014, 10:31

Voor zij die in een gelijke situatie zitten of gewoon nieuwsgierig zijn - mijn cyclus is zo 'onbestaand' dat een aantal dagen vroeger of later opstarten niet echt een verschil gaat maken.
Op zich niet zo fijn om te horen natuurlijk, maar deze keer komt het wel goed van pas!

Ik kan dus met een gerust hart mijn regels afwachten en daarna met goede moed starten.

Bedankt sharon1989 voor de tip om mijn bloed te laten trekken, had ik zelf nog niet aan gedacht! Was nu in dit geval niet nodig (omdat het niet op een dagje aankomt) maar anders was die zeker zeer bruikbaar!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten