Inspuitingen: zelf zetten/laten zetten?

Andere behandelingen forum.
Plaats reactie
Li
Berichten: 5
Lid geworden op: 7 oktober 2013, 18:46

Inspuitingen: zelf zetten/laten zetten?

Bericht door Li » 25 januari 2014, 22:28

Hey allemaal!

Daarnet mijn eerste dosis Menopur laten zetten door een verpleegster aan huis en meteen ook gevragen dat ze het ons allemaal stap voor stap uitlegde hoe we het de komende dagen zelf moeten doen.

Maar nu begon ik mezelf af te vragen of het wel zo'n goed idee is...
Dus mijn vraag: laten jullie het dagelijks door iemand zetten of gaan jullie zelf aan de slag met de spuiten?
Ervaringen? Bedenkingen? ...?

In principe denk ik niet dat je er zo verschrikkelijk veel aan kan misdoen, maarjah, in deze tijden twijfelt een mens aan alles! :roll:

Muse
Berichten: 572
Lid geworden op: 19 januari 2014, 22:51

Bericht door Muse » 2 februari 2014, 12:20

Ik heb altijd al mijn spuitjes zelf gezet. Je kan er eigenlijk niets mee misdoen. Het zijn fijne naalden en iedereen zegt dat je ze er best snel insteekt, maar daar ben ik geen goei in dus ik duw langzaam tot die naald ineens in mijn buik verdwijnt en dan voel je ook weinig.
Decaptyl vind ik wel venijniger als menopur.
De pennen van Gonal-f zijn zalig, maar daar reageer ik niet goed op.

Maar niets van deze producten doen pijn zoals clexane (tegen flebitis) kan prikken.

sharon1989
Berichten: 961
Lid geworden op: 18 oktober 2013, 17:08

Bericht door sharon1989 » 2 februari 2014, 14:33

Ik liet mijn spuiten de 1ste dagen ook zelf zetten,
smorgens gonapeptyl om 8u 30 en savonds gonal f om 18u. Kwam er zo ongelofelijk ambetant van dat ik telkens thuid moest zijn. Wat niet altijd lukt in het weekend. Ook om 8u30 sta ik al op mijn werk dus dat ging dan ook niet. Dus na 2 dagen ben ik ze zelf gaan zetten. 1ste dag deedv
Verpleegster her en de 2de dag ik met devm verpleegster naast mij. Ik heb ze enkel eens laten terug komen voor mijn pregnyl spuit. Gewoon omdat ik bang was dat ik een luchtbel zou hebben:-)

succes!

marie-jo-lijntje
Berichten: 153
Lid geworden op: 12 december 2012, 20:05

Bericht door marie-jo-lijntje » 28 februari 2014, 9:18

hoikess!

dit was mijn 3de ivf beurt en heb er 2 opzitten met Gonal F (prikpennen) en de laatste, menopur..

ik liet alles (ook pregnyl en gonapeptyl) zetten door mijn man.. zo was hij er ook bij betrokken en hij deed het uiterst voorzichtig!

hij had er geen ervaring mee, maar deed het perfect!
de spuitjes van menopur en pregnyl maakte ik wel zelf klaar (mengen en optrekken enzo) de rest deed hij..

en heb lang mogen prikken ze, min 18dgn..
dus het kan perfect en khad zeker de gehaastheid van een thuisverpleegster niet nodig!

witte-amaryllis
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 januari 2014, 12:28

Bericht door witte-amaryllis » 7 april 2014, 12:25

Hier plaats ik ook alles zelf.

De eerste keer lijkt het wat raar, maar daarna is er niets meer aan.
De voorbereiding doet mijn man, zo is hij erbij betrokken. Het spuiten zelf doe ik liever zelf (zo kan ik niet kwaad zijn op hem als het toch eens wat pijn doet :-))

Valaki
Berichten: 508
Lid geworden op: 28 mei 2013, 16:21

Bericht door Valaki » 8 april 2014, 9:24

De gonal-f liet ik door een willekeurig iemand zetten, maar de cetrotide en pregnyl door een verpleegster in mijn kennissenkring. Toen ik pregnyl om 1u 's nachts moest krijgen, heb ik wel thuisverpleging opgebeld.

Het is me nog niet gelukt om een spuit zelf te zetten. Voor ik begon aan dit hele traject had ik een verschrikkelijke angst voor naalden. Dat is inmiddels gelukkig een pak gebeterd. Maar als ik met zo'n naald (na 50 schijnbewegingen) eindelijk in mijn vel prik, dan begin ik helemaal te panikeren. :wink: We moeten niet alles zelf kunnen, hè! :D

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten