Tese behandeling?

Andere behandelingen forum.
Plaats reactie
Chelsea
Berichten: 10
Lid geworden op: 5 november 2013, 7:37

Tese behandeling?

Bericht door Chelsea » 5 februari 2014, 17:57

Heeft iemand hier ervaring mee?

olivia79
Berichten: 265
Lid geworden op: 17 mei 2013, 14:18

Re: Tese behandeling?

Bericht door olivia79 » 23 februari 2014, 14:55

Chelsea schreef:Heeft iemand hier ervaring mee?
Hallo Chelsea,

OP je vraag te beantwoorden , kan ik je heir wat uitleg geven daarover. Mijn echtgenot heeft sinds deze maand , in begin deze maand een Tese operatie laten doen in Antwerpen. Dat wordt gedaan in geval dat ze in ivf, of icsi geen zaadcellen kunnen vinden.
De operatie gebeurt onder volledige verdoving met een fijne naald ! na de operatie moet je man gedurende drie dagen een strak onderbroek dragen, dit om te voorkomen dat er bloeding zou zijn . Bij sommige mannen gebeurt wel dat ze veel pijn hebben na de operatie, maar bij sommigen niet. Mijn man had niet veel last gehad van pijn.
Ongeveer na twee a drie uur na de operatie komt de dokter vertellen of ze eventueel zaadcellen konden vinden die ze daarna in ivf of icsi gebruiken kunnen.
Helaas is het vinden van de zaadcellen niet enkel met een Tese te verbeteren, een andere grond dat ze geen zaadcellen kunnen vinden is ook een spatader(meestal links) , en deze kunnen ze ook laten verwijderen, deze tweede kunnen ze samen met tese doen, dat was het geval bij mijn echtgenot.
Bij de operatie krijgt u echtgenot(vriend) steunkousen, die hij gedurende twaalf uur dragen moet.
Meer daarover is het eigenlijk niet te vertellen. Wens jullie veel succes ermee! Olivia

Vraagtekens
Berichten: 2445
Lid geworden op: 17 augustus 2012, 10:43

Bericht door Vraagtekens » 24 februari 2014, 8:54

Hey schat..

Ik weet niet waarom dat je het vraagt..

alles jullie voor deze operatie staan, dan vertel ik even mijn verhaal..

Mijn man heeft kanker gehad in zijn kindertijd en we wisten dat kinderen hebben moeilijk zou gaan..
Spermastaal was helemaal leeg.
net als het tweede en derde.. (hij moest stoppen met bepaalde hormonen om te zien of dat effect had)

Toen dat dus allemaal negatief bleek, was enigste mogelijkheid TESE operatie.
Mijn ventje moest zich onderaan volledig scheren, naar ziekenhuis gaan, kreeg kamer toegewezen..
dan kwamen ze hem halen en werd hij volledig verdoofd. Operatie is dat ze kijken over onderhuids aanmaakcellen zijn, eventueel visjes zijn die rijp of nog niet rijp zijn,...
Ze nemen dan stukje huid weg eigenlijk.

Nadien mag de man terug naar de kamer en komen ze de resultaten meedelen.
Nadien moet hij dan eigenlijk wel een goede week, tot twee weken thuis blijven...
omdat men echt wel wilt dat dat goed geneest.
ze kunnen wel wat blauw zien.. en het kan echt nog wat trekken en steken de eerste dagen.
Mijn man had in begin wel pijn, maar na twee drie dagen was dat beter.

Succes! knuffie!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten