Alicante - IVF Spain

Andere behandelingen forum.
Plaats reactie
Last hope
Berichten: 305
Lid geworden op: 10 januari 2011, 21:20

Alicante - IVF Spain

Bericht door Last hope » 22 april 2014, 21:09

Dag allen,

Na een medische mallemolen van 5 lange jaren, heel veel onderzoek, tijd, ontgoochelingen,... hebben wij in 2013 een jaar "rust" ingelast, om tot de constatatie te komen dat we onze kinderwens echt niet naast ons kunnen plaatsen.

Eind 2013 zijn wij van AZ Jan Palfijn (in behandeling bij Dokter Decleer, later ism Dokter Devroey), verhuisd naar UZ Gent. Daar kregen wij snel te horen dat wij misschien beter alternatieven zouden overwegen, omdat wij al heel hard ons best hadden gedaan. Maar misschien zat er nog iets in met een eiceldonor.

De eerste donor die ik aanbracht werd om genetica-redenen geweigerd. De tweede donor die ik aanbracht, werd omwille van een communicatiefout "beloofd" door haar eigen gynaecoloog aan één van zijn patienten. Zij is nu aan het doneren voor een ander meisje omdat ze niet anders durfde (gewetenskwestie).

Alles zat dus tot nu toe een beetje tegen.

Het enige wat meezit, is dat men geen afwijkingen merkt bij mij, noch bij mijn man. Maar niet weten wat er scheelt: dat is toch ook heel lastig! Bovendien zeggen ze in UZ Gent dat de wetenschap nog niet ver genoeg staat om bepaalde afwijkingen op te sporen. Ik begrijp dat allemaal wel, maar goed, op zo'n vermoedens kan ik toch niet rusten!

Wij hebben nu uiteindelijk besloten om naar Alicante te gaan om nog een opinion te krijgen. Wij hebben de indruk dat er daar meer mogelijkheden zijn... Volgende week dinsdag hebben wij onze afspraak!

Nu komt de vraag: als ik opzoekingen via internet doe, merk ik enkel positieve verhalen over Alicante. Geen enkele mislukking teruggevonden tot nu toe. Zijn er soms mensen die Alicante al geprobeerd hebben, of toch negatieve ervaringen gehoord hebben in Alicante?

Alvast bedankt voor jullie ervaringen te delen!
Ik hou jullie uiteraard ook op de hoogte!

Groetjes,
Last Hope

Veerleke
Berichten: 60
Lid geworden op: 2 januari 2015, 10:17

Re: Alicante - IVF Spain

Bericht door Veerleke » 2 januari 2015, 10:51

Hoi allemaal .
Ik ben nieuw hier en wil me graag even voorstellen .
Wij hebben in begie 6icsi behandelingen gedaan en zijn nu hulp gaan zoeken in Spanje .
We hebben al een eerste afspraak achter de rug in de kliniek ivf spain .
We hebben gekozen voor de diamant optie .
Nu heb ik even een vraagje , ze stellen ons voor om ook de PGS techniek erbij te nemen .
Maar deze kost nog eens 3000€ meer .
Zijn er mensen hier die dit ook voorgesteld hebben gekregen en die dit wel of niet genomen hebben ?
Ik ben benieuwd naar jullie bevindingen of mening over PGS !
Lieve groetjes Veerleke
6x icsi , na 1ste keer zwanger maar miskraam op 5weken ,nadien nooit nog zwanger. 9x iui met donorzaad. Nooit zwanger . Nu ivf in kliniek ivfspain met eicel en spermadonatie . Geplande reis voor transfer embryo s : 2april 2015 -> ZWANGER !

stefanie
Berichten: 674
Lid geworden op: 21 februari 2007, 17:35

Re: Alicante - IVF Spain

Bericht door stefanie » 2 januari 2015, 18:02

mag ik vragen hoeveel jullie diamant pakket jullie dan ongeveer kost?

alvast bedankt
grtjs stefanie
na 5 jaar mmm,7pu,waarbij de 8ste met eiceldonatie , trotse mama geworden van een zoontje(2009)
ondertussen al 3,5jaar bezig voor een brusje,6pogingen waarvan 1 zwanger en 1 bbz
nu nog steeds op zoek naar een eiceldonor die ons kan helpen.

Veerleke
Berichten: 60
Lid geworden op: 2 januari 2015, 10:17

Re: Alicante - IVF Spain

Bericht door Veerleke » 3 januari 2015, 19:44

Hoi Stefanie
De diamont optie kost 25000€ .
Hier zitten 3verse pogingen in +de crio s telkens na een verse poging .
En als het niet lukt , krijgen we 50% terugbetaald
Groetjes Veerle
6x icsi , na 1ste keer zwanger maar miskraam op 5weken ,nadien nooit nog zwanger. 9x iui met donorzaad. Nooit zwanger . Nu ivf in kliniek ivfspain met eicel en spermadonatie . Geplande reis voor transfer embryo s : 2april 2015 -> ZWANGER !

Last hope
Berichten: 305
Lid geworden op: 10 januari 2011, 21:20

Re: Alicante - IVF Spain

Bericht door Last hope » 5 januari 2015, 16:55

Dag Veerleke,

Ik weet niet wat PGS is. Kan je dat even toelichten?
Als ze dat zelf voorstellen, dan zou ik eerder voor het pakket van 10.000 euro gaan met PGS erbij. HIermee maak je waarschijnljik dan kans om direct zwanger te zijn. Met de diamond zullen ze ook wel lessen kunnen trekken uit eerste (mislukte) poging, en eventueel tweede '(mislukte) poging, en dan moet je misschien 3x naar spanje gaan voor een behandeling. Langs de andere kant ben je zeker van dat pakket.

Bij mij was het belangrijk dat het van de eerste keer lukte, al hield ik mij wel voor gedachten dat het waarschijnlijk het geval niet zou zijn. Maar dus toch van de eerste keer gelukt...

Ik heb begrepen dat je ook de cryo's krijgt na de 10.000 euro behandeling.


Dag Stefanie,
Die diamond kost idd wel veel geld, maar ik zie dat jij al zwanger geweest bent. Ik zou je een goedkopere formule aanraden, die van 6000 euro bijvoorbeeld, want je zoekt eigenlijk gewoon een donor + de behandeling?

Groetjes,
Last Hope
Last Hope, 37j, kinderwens sinds 2008 - Mama geworden dankzij IVF Spain.

stefanie
Berichten: 674
Lid geworden op: 21 februari 2007, 17:35

Re: Alicante - IVF Spain

Bericht door stefanie » 5 januari 2015, 21:34

wat als je de diamant optie neemt en je bent van de eerste poging zwanger+ je hebt nog cryo's krijg je dan eventueel een del terugbetaald?
ik heb idd een zoontje via ecd,
maar was gewoon benieuwd hoeveel dit eigenlijk kostte :oops:
na 5 jaar mmm,7pu,waarbij de 8ste met eiceldonatie , trotse mama geworden van een zoontje(2009)
ondertussen al 3,5jaar bezig voor een brusje,6pogingen waarvan 1 zwanger en 1 bbz
nu nog steeds op zoek naar een eiceldonor die ons kan helpen.

Last hope
Berichten: 305
Lid geworden op: 10 januari 2011, 21:20

Re: Alicante - IVF Spain

Bericht door Last hope » 6 januari 2015, 8:13

Nee, je krijgt dan niets terugbetaald.
Last Hope, 37j, kinderwens sinds 2008 - Mama geworden dankzij IVF Spain.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten