wie wil eicellen doneren in UZ Gent

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Plaats reactie
alies
Berichten: 3
Lid geworden op: 7 juli 2008, 12:32

wie wil eicellen doneren in UZ Gent

Bericht door alies » 23 oktober 2008, 12:14

Hallo,

wij zijn een koppel van 32 jaar en al 5 jaar vruchteloos aan het proberen om kinderen te krijgen, eerst met mijn eigen eicellen, zonder enig resultaat. Daarna met de ei-cellen van mijn zus wat is uitgemond in een zwangerschap gevolgd door een miskraam. Spijtig genoeg is gebleken dat mijn zus geen geschikte donor is (ondanks ons eenmalige kortstondige zwangerschap) zodat we nu op zoek zijn naar een andere lieve dame (dit kan anoniem)die ons zou willen helpen onze droom te verwezenlijken. Wie interesse /vragen heeft, neem gerust contact op. Je zou er ons een ongelooflijk plezier mee doen.

Alies

Egeltje
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 oktober 2008, 19:46

Bericht door Egeltje » 8 maart 2009, 20:23

hey hebben jullie ondertussen een donor?

alies
Berichten: 3
Lid geworden op: 7 juli 2008, 12:32

Bericht door alies » 17 maart 2009, 20:48

Dag egeltje,

Intussen heeft de schoonzus van mijn man voor mij gedoneerd. Dit heeft opnieuw geleid tot een zwangerschap maar spijtig genoeg is deze opnieuw fout gelopen na zes weken (een maand geleden). Het is een zware klap om te verwerken maar gelukkig konden we vorige week eens genieten van een weekje ski-reis vandaar mijn late reactie. Je zou ons in elk geval een groot plezier doen als je voor ons wil doneren want wij hebben de moed nog steeds niet opgegeven en hopen nog steeds op ene positieve uitkomst al zakt de moed soms wel eens in de schoenen.
Ik heb gelezen dat je de vorige keer pech gehad hebt met de stimulatie. Hopelijk voor jou lukt het de tweede keer wel vlot, het is nu eenmaal niet zo leuk om de inspuitingen te krijgen en zeker niet wanneer je het einddoel niet haalt.
Wij zouden liefst voor kruisdonatie opteren, ik veronderstel dat dat voor jou ook zo is. Geef ons een seintje als je het nog ziet zitten. We vinden het alvast fantastisch dat er mensen bestaan zoals jij die zo begaan zijn met anderen. In die zin vind ik het ook leuk dat er de laatste tijd meer en meer reacties komen onder dit topic want een dik jaar geleden was dat wel eens anders. Ik heb het gevoel dat steeds meer mensen de weg naar hier vinden, zowel donoren als acceptoren (om het in ziekenhuisjargon te zeggen).

veel groeten,

Alies

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten