de weg voor een brusje nog langer dan ervoor.

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Plaats reactie
stefanie
Berichten: 674
Lid geworden op: 21 februari 2007, 17:35

de weg voor een brusje nog langer dan ervoor.

Bericht door stefanie » 31 maart 2015, 11:28

Nooit gedacht dat de weg voor een brusje nog moeilijker en langer kon zijn dan voor een eerste.
na 5 jaar,7icsi's en 1 ste tp met ecd eindelijk zwanger en een gezonde zoon van nu bijna 6 jaar
maar dit zijn ook bijna de jaren die we bezig zijn voor een brusje
een vroeg miskraam,een bbz en 3 pogingen zonder zwangerschap,een donor die er met onze medicijnen vandoor is en een donor die ermee stopt omdat ze geen vergoeding krijgt vh ziekenhuis(bij gekende niet) staan we nog evenver.de tijd tikt voor ons jammer genoeg snel weg en zonder nieuwe donor zal het een verder leven worden zonder brusje
wat ik vooral heel vind voor ons zoontje,die vraagt wel elke week wanneer er een broer of zusje komt.
:cry:
na 5 jaar mmm,7pu,waarbij de 8ste met eiceldonatie , trotse mama geworden van een zoontje(2009)
ondertussen al 3,5jaar bezig voor een brusje,6pogingen waarvan 1 zwanger en 1 bbz
nu nog steeds op zoek naar een eiceldonor die ons kan helpen.

leen_vgb
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 september 2014, 14:48

Re: de weg voor een brusje nog langer dan ervoor.

Bericht door leen_vgb » 3 april 2015, 1:39

Hey,
Ik ben eiceldonor maar denk dat ik je helaas niet kan helpen, heb al enkele keren gedoneerd maar zonder vergoeding zou ik het ook niet doen

stefanie
Berichten: 674
Lid geworden op: 21 februari 2007, 17:35

Re: de weg voor een brusje nog langer dan ervoor.

Bericht door stefanie » 3 april 2015, 18:47

Je hebt vergoeding en vergoeding he!!!!
Heb al vele mailtjes gehad van potentiële donors hoor
Die weten wat vragen zelfs bovenop hun vergoeding vh ziekenhuis.
Denk dat we zelfs ook al eens gemaild hebben niet??!!
na 5 jaar mmm,7pu,waarbij de 8ste met eiceldonatie , trotse mama geworden van een zoontje(2009)
ondertussen al 3,5jaar bezig voor een brusje,6pogingen waarvan 1 zwanger en 1 bbz
nu nog steeds op zoek naar een eiceldonor die ons kan helpen.

Beatriz
Berichten: 257
Lid geworden op: 11 november 2012, 21:26

Re: de weg voor een brusje nog langer dan ervoor.

Bericht door Beatriz » 3 april 2015, 21:22

Stefanie, 2000 euro is de vergoeding in UZ Jette en ik vind dat niet meer dan normaal. Eicellen doneren is niet niks (een heuse ingreep), psychisch ... Bovendien moet een donor er ook tijd in steken. In Spanje worden alle doneuses betaald. Is de enige manier om de wachtlijsten aan te pakken. En dat zeg ik als acceptor.

stefanie
Berichten: 674
Lid geworden op: 21 februari 2007, 17:35

Re: de weg voor een brusje nog langer dan ervoor.

Bericht door stefanie » 4 april 2015, 7:54

Beatriz,
Jette is dan ook maar een van de vele ziekenhuizen waar men eiceldonatie doet die zo een vergoedingen aan de donors geeft.
Enerzijds een mooi bedragen voor de donors maar als acceptor toch een harde noot om te kraken als je dit uit eigen portemonnee mag betalen,niet!?
Donors moeten dan toch van dit bedrag ook hun onkosten aftrekken.
Ik weet wat het is om een pu ed mee te maken,geloof me vrij,
En ik zeg toch niet dat ze dit zomaar moeten doen ook maar er zijn vele die er gewoon geld willen uithalen ook bovenop de vergoeding die ze vh ziekenhuis al uit krijgen.
Heb je al pogingen gehad met ecd?
Grtjs
na 5 jaar mmm,7pu,waarbij de 8ste met eiceldonatie , trotse mama geworden van een zoontje(2009)
ondertussen al 3,5jaar bezig voor een brusje,6pogingen waarvan 1 zwanger en 1 bbz
nu nog steeds op zoek naar een eiceldonor die ons kan helpen.

Beatriz
Berichten: 257
Lid geworden op: 11 november 2012, 21:26

Re: de weg voor een brusje nog langer dan ervoor.

Bericht door Beatriz » 4 april 2015, 8:19

Ja hoor, redelijk veel eigenlijk, eerst in Jan Palfijn, daarna in Jette. Gelukkig nu wel zwanger (11 weken) en nog een heleboel cryo's in de diepvries.

stefanie
Berichten: 674
Lid geworden op: 21 februari 2007, 17:35

Re: de weg voor een brusje nog langer dan ervoor.

Bericht door stefanie » 10 april 2015, 22:20

Proficiat met je zwangerschap.
na 5 jaar mmm,7pu,waarbij de 8ste met eiceldonatie , trotse mama geworden van een zoontje(2009)
ondertussen al 3,5jaar bezig voor een brusje,6pogingen waarvan 1 zwanger en 1 bbz
nu nog steeds op zoek naar een eiceldonor die ons kan helpen.

Beatriz
Berichten: 257
Lid geworden op: 11 november 2012, 21:26

Re: de weg voor een brusje nog langer dan ervoor.

Bericht door Beatriz » 11 april 2015, 3:09

Bedankt! Sta je nog ergens op de lijst?

stefanie
Berichten: 674
Lid geworden op: 21 februari 2007, 17:35

Re: de weg voor een brusje nog langer dan ervoor.

Bericht door stefanie » 11 april 2015, 8:01

nee,we staan niet op de wachtlijst nu.
we stonden in het uz gent op de wachtlijst,daar hebben we 2.5jaar opgestaan om dan
te horen te krijgen dat we "maar"6eicellen kregen,dan nog uit de eicelbank en deze kwamen dan nog van 2/3 verschillende donors,de restjes van de eicellen dus die te veel waren voor 1 acceptor.
we hebben dan besloten om dit niet te doen.
dus ja nu hopen op iemand die ons verder kan helpen voor een brusje.
na 5 jaar mmm,7pu,waarbij de 8ste met eiceldonatie , trotse mama geworden van een zoontje(2009)
ondertussen al 3,5jaar bezig voor een brusje,6pogingen waarvan 1 zwanger en 1 bbz
nu nog steeds op zoek naar een eiceldonor die ons kan helpen.

Beatriz
Berichten: 257
Lid geworden op: 11 november 2012, 21:26

Re: de weg voor een brusje nog langer dan ervoor.

Bericht door Beatriz » 11 april 2015, 10:06

En dr. Platteau, die heeft (denk ik) nog steeds geen wachtlijsten?

stefanie
Berichten: 674
Lid geworden op: 21 februari 2007, 17:35

Re: de weg voor een brusje nog langer dan ervoor.

Bericht door stefanie » 11 april 2015, 20:36

Ja weet ik maar de kostprijs voor een behandeling is er ook naar en na al die jaren en pogingen kan ik niet zomaar 8000 euro ophoesten hoor(jammer genoeg niet) :D
na 5 jaar mmm,7pu,waarbij de 8ste met eiceldonatie , trotse mama geworden van een zoontje(2009)
ondertussen al 3,5jaar bezig voor een brusje,6pogingen waarvan 1 zwanger en 1 bbz
nu nog steeds op zoek naar een eiceldonor die ons kan helpen.

Beatriz
Berichten: 257
Lid geworden op: 11 november 2012, 21:26

Re: de weg voor een brusje nog langer dan ervoor.

Bericht door Beatriz » 12 april 2015, 15:27

Ja, is duur, en zeker niet altijd succesvol!!

stefanie
Berichten: 674
Lid geworden op: 21 februari 2007, 17:35

Re: de weg voor een brusje nog langer dan ervoor.

Bericht door stefanie » 23 augustus 2015, 14:37

"hoopt nog steeds op een reddende engel"
na 5 jaar mmm,7pu,waarbij de 8ste met eiceldonatie , trotse mama geworden van een zoontje(2009)
ondertussen al 3,5jaar bezig voor een brusje,6pogingen waarvan 1 zwanger en 1 bbz
nu nog steeds op zoek naar een eiceldonor die ons kan helpen.

dauwdropje
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 514
Lid geworden op: 5 oktober 2011, 23:47

Re: de weg voor een brusje nog langer dan ervoor.

Bericht door dauwdropje » 6 oktober 2015, 10:16

Stefanie om het even over je post over uz gent en de eicelbank te hebben . Ik heb 4 pogingen ecd gehad in uz gent , 1 verse , miskraam , eicelbank zwanger zoon , verse negatief , eicelbank zwanger , ik heb dus alle vertrouwen in de bank hoor . En 2000 euro extra vergoeding vragen WTF?? Dan stel ik me vragen bij die hun motivatie , gelukkig heb ik een hele goede omgeving en schat van familie en vriendinnen die dit voor mij voor de juiste redenen willen doen , om ons te helpen!
2009 stop pil
2010, 9 x clomid
2011 2e opinie , hysteroscopie, hysterografie, 6 IUI
2012 , 1 IVF/ICSI, 3ICSI ,0 cryo's
2013 sept,1e ECD mk , 2e ECD okt, zoontje
2015 1e niet terugbetaalde poging mei neg . Laatste poging brusje sept pos.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten