Dr De Brucker te halle, geen wachttijd voor eiceldonatie (www.belgiumivf.be)

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Plaats reactie
Sameen

Re: Dr De Brucker te halle, geen wachttijd voor eiceldonatie (www.belgiumivf.be)

Bericht door Sameen » 9 september 2019, 18:58

Hey lady's,
Hier ben ik nog eens. (zal eens kijken waar ik meldingen kan inschakelen)
Vandaag was het even spannend.
Heb 14 augustus een terugplaatsing gehad dus ondertussen 5,5 week. Maar omdat ik vorige donderdag rood bloedverlies heb gehad en zaterdag terug; (helse nacht pijn aan onderrug gehad)
tja, manlief op weekend dus ikke redelijk in paniek en al zeker gisteren want ineens een beetje bruinverlies.
Maar vandaag terug BN gehad en was toch gestegen van 6000 naar 10046. oef!
Ik kan eigenlijk pas 26 september voor een eerste echo maar heb gevraagd voor vroeger; maakt even niet uit bij wie. Weet je, als je bloedingen hebt gehad... is dit altijd verschietachtig.
Voorlopig dus alles goed, nu hopen dat het zo blijft.
Groetjes

Sameen

Re: Dr De Brucker te halle, geen wachttijd voor eiceldonatie (www.belgiumivf.be)

Bericht door Sameen » 9 september 2019, 19:09

correctie: HCG van 4000 naar 10046 gestegen.

Zontje

Bericht door Zontje » 9 september 2019, 22:47

Amai, zó spannend Sameen! Ik duim! En ook voor Kate en Nadia duim ik!!

Hier ook wat nieuws: juridisch wordt het moeilijk (want draagmoederschap is niet verboden maar ook niet wettelijk geregeld), maar niet onmogelijk.
Vervolgens dus met Dr. De Brucker gebeld en gevraagd of we kans maken als draahmoeder en alleenstaande wensvader en hij zei: "Kom maar af, moest ik denken dat het niet mag (van de ethische commissie) zou ik je niet laten komen."
Duuuus.... maandagavond gaan we langs om alles te bespreken!
Ook een beetje spannend dus... Al is het miner spannend dan bij jullie natuurlijk!

Sameen

Bericht door Sameen » 10 september 2019, 11:55

Hey zontje,

inderdaad spannend bij mij.
Ben blij dat ik volgende vrijdag 20 sept. mag gaan ipv de 26ste.

Als dr. De Brucker zegt 'kom maar af'... dan ga je veel uitleg krijgen en misschien zelfs een datum meekrijgen voor contracten te ondertekenen. Starten zou wat snel zijn.. maar zeg nooit nooit.
Het is natuurlijk wel een beetje anders ...
Bij mij ging het allemaal vrij snel bij dr. De Brucker

Veel succes in ieder geval.

Zontje

Bericht door Zontje » 10 september 2019, 17:20

Ik duim voor 20 september, Sameeen!
Voor mijn terugplaatsing heb ik geen haast. Ik sta in het onderwijs, dus het zou wat stom zijn om nu zwanger te worden hé, ik wil niet bevallen in/voor de zomervakantie :lol: :lol: :lol:
We moeten sowieso ook naar de psycholoog, zei hij. Maar dat vind ik normaal gezien de context van draagmoederschap.
Als we het fiat krijgen en als ook het zaad is goed genoeg, dan zouden we op december of misschien zelfs eerder januari mikken voor de terugplaatsing. Ik heb nog even tijd dus. Maar ook niet té veel, want binnen 14 dagen ben ik al 41...
Ik hou jullie op de hoogte! Doen jullie dat ook maar :-)

Plaats reactie