dr. Platteau- Dilbeek

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Plaats reactie
kaat73
Berichten: 16
Lid geworden op: 8 augustus 2014, 20:23

dr. Platteau- Dilbeek

Bericht door kaat73 » 11 mei 2022, 15:04

Hallo dames,

Wie is er op dit moment in behandeling bij dr. Platteau ?
Ik lees overal zoveel tegenstrijdige berichten...

Werkt hij nu nog steeds via UZ Brussel, via Jan Palfijn of LIFE Leuven? Heeft hij nog eigen donoren (zonder lange wachtlijst) aangezien er in de ziekenhuizen wel lange wachtlijsten zijn voor eiceldonoren?

Even ter verduidelijking: Ik ben in 2018 mama geworden via dr. Platteau in UZ Brussel. Door een fout in het labo daar, bleven er van de 20 eicellen exact 1 embryo over. Blijkbaar heeft UZ Brussel de fout toegegeven en kreeg ik een "gratis" ivf behandeling ( via de donor dan). Als ik een brusje wil, is het voor mij belangrijk dat ze 100% genetisch verwant zijn ( want dubbele donatie hier).En liefst via UZ Brussel.

Ik mailde hem al maar nog geen antwoord. En ook bij Véro krijg ik geen gehoor.
Weet iemand wat er aan de hand is en hoe/waar dr. Platteau nu mee samen werkt ?
Alvast bedankt.
11/2017 1ste TP ECD dr Platteau, zwanger !

mich75
Berichten: 2974
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: dr. Platteau- Dilbeek

Bericht door mich75 » 12 mei 2022, 12:34

kaat73 schreef:
11 mei 2022, 15:04
Hallo dames,

Wie is er op dit moment in behandeling bij dr. Platteau ?
Ik lees overal zoveel tegenstrijdige berichten...

Werkt hij nu nog steeds via UZ Brussel, via Jan Palfijn of LIFE Leuven? Heeft hij nog eigen donoren (zonder lange wachtlijst) aangezien er in de ziekenhuizen wel lange wachtlijsten zijn voor eiceldonoren?

Even ter verduidelijking: Ik ben in 2018 mama geworden via dr. Platteau in UZ Brussel. Door een fout in het labo daar, bleven er van de 20 eicellen exact 1 embryo over. Blijkbaar heeft UZ Brussel de fout toegegeven en kreeg ik een "gratis" ivf behandeling ( via de donor dan). Als ik een brusje wil, is het voor mij belangrijk dat ze 100% genetisch verwant zijn ( want dubbele donatie hier).En liefst via UZ Brussel.

Ik mailde hem al maar nog geen antwoord. En ook bij Véro krijg ik geen gehoor.
Weet iemand wat er aan de hand is en hoe/waar dr. Platteau nu mee samen werkt ?
Alvast bedankt.
Ik heb je een pb gestuurd.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Mar12
Berichten: 15
Lid geworden op: 8 mei 2017, 12:38

Re: dr. Platteau- Dilbeek

Bericht door Mar12 » 28 augustus 2022, 12:00

Hallo,
Wie heeft ervaring met Dr. Platteau?
Voor eiceldonatie.
Wat zijn de ervaringen?

Katia01
Berichten: 1
Lid geworden op: 1 oktober 2018, 16:43

Re: dr. Platteau- Dilbeek

Bericht door Katia01 » 9 februari 2023, 16:14

mich75 schreef:
12 mei 2022, 12:34
kaat73 schreef:
11 mei 2022, 15:04
Hallo dames,

Wie is er op dit moment in behandeling bij dr. Platteau ?
Ik lees overal zoveel tegenstrijdige berichten...

Werkt hij nu nog steeds via UZ Brussel, via Jan Palfijn of LIFE Leuven? Heeft hij nog eigen donoren (zonder lange wachtlijst) aangezien er in de ziekenhuizen wel lange wachtlijsten zijn voor eiceldonoren?

Even ter verduidelijking: Ik ben in 2018 mama geworden via dr. Platteau in UZ Brussel. Door een fout in het labo daar, bleven er van de 20 eicellen exact 1 embryo over. Blijkbaar heeft UZ Brussel de fout toegegeven en kreeg ik een "gratis" ivf behandeling ( via de donor dan). Als ik een brusje wil, is het voor mij belangrijk dat ze 100% genetisch verwant zijn ( want dubbele donatie hier).En liefst via UZ Brussel.

Ik mailde hem al maar nog geen antwoord. En ook bij Véro krijg ik geen gehoor.
Weet iemand wat er aan de hand is en hoe/waar dr. Platteau nu mee samen werkt ?
Alvast bedankt.
Ik heb je een pb gestuurd.
Hallo dames,

Normaal gezien lees ik hier stil mee en ben ontzettend dankbaar voor al de informatie die in dit forum gedeeld wordt. Maar toen ik bovenstaand berichtje gelezen heb was het toch schrikken en moet ik het even navragen.
Weet iemand of de ingevroren embryos die in het UZ Brussel van Dr. Platteau liggen nog steeds kunnen geplaatst worden?
Wij hebben 2021 ons wondertje via Dr. Platteau verkregen en ik wou misschien volgend jaar voor een brusje gaan.
Alvast bedankt.

mich75
Berichten: 2974
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: dr. Platteau- Dilbeek

Bericht door mich75 » 9 februari 2023, 16:28

Ik denk dat je best eens Jette contacteert om het na te vragen, maar in principe moeten ze daar nog liggen. De bevruchting is gebeurd door het labo van Jette en ze worden daar bewaard.
Het zou wel kunnen dat je nu via een andere dr moet gaan als dr Plateau niet meer samenwerkt met Jette.

Gewoon informeren.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten