GEZOCHT: eiceldonor

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Plaats reactie
EstherW
Berichten: 4
Lid geworden op: 9 augustus 2022, 15:31

GEZOCHT: eiceldonor

Bericht door EstherW » 9 augustus 2022, 16:39

Hallo allemaal,

Mijn vriend en ik zijn op zoek naar een eiceldonor. Wij zijn een jong stel (27 en 28 jaar oud) en sinds jongs af aan weet ik dat ik de ziekte van Turner heb. Mijn ouders vertelde mij als tiener dat dit voor mij onder andere ook inhoudt dat ik zelf geen eicellen produceer. Dit was een grote tegenslag, aangezien ik altijd heb geweten graag moeder te willen worden. Een aantal jaren later ontmoette ik mijn huidige vriend. We zijn nu ruim 5 jaar samen en toen wij net een relatie hadden heb ik hem vrij snel verteld over mijn ziekte. Wel hebben wij een kinderwens en zouden we niets liever willen dan een kindje verwelkomen in ons leven. Wij hebben het samen vaak over onze opties en zouden het liefst met een gekende eiceldonor onze droom verwezenlijken.

Voel jij je aangesproken of ken je een vrouw die ons zou willen helpen, laat dan graag een berichtje na.

Alvast bedankt!

CaroCaro
Berichten: 217
Lid geworden op: 26 augustus 2020, 15:30

Re: GEZOCHT: eiceldonor

Bericht door CaroCaro » 19 augustus 2022, 12:17

Lieve Esther,

Ik kan je helaas niet helpen, maar wil toch graag even reageren daar wij een jaar geleden de trotse ouders zijn geworden van een Turner meisje. En uiteraard heb ik daar ook al zitten aan denken hoe dit voor haar ooit zal zijn... Mssn een domme vraag, maar gaat dit niet in zijn werk zoals met een spermadonor? Of gaat het gewoon sneller als je zelf een donor hebt?
Ik ben helaas te oud, anders had ik overwogen om iets te doneren voor mijn dochter ofzo mocht dat mogelijk zijn... Ik hoop in elk geval dat jullie gauw goed nieuws hebben!

EstherW
Berichten: 4
Lid geworden op: 9 augustus 2022, 15:31

Re: GEZOCHT: eiceldonor

Bericht door EstherW » 21 augustus 2022, 12:12

Bedankt voor je lieve bericht. Helaas is het zo dat er wel een eicelbank is (net zoals een spermabank), maar dat er veel meer vraag is dan aanbod. Daarom het advies om zelf op zoek te gaan naar een donor. Ook hier zitten weer eisen aan vast. Helaas is het dus niet zo makkelijk.

Ik wens jullie veel geluk met jullie kleine meid en wie weet wat er in de tussentijd allemaal gebeurt/verandert voor zij ouder is.

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: GEZOCHT: eiceldonor

Bericht door mich75 » 21 augustus 2022, 13:53

Via de eicelbank is er meestal een lange wachtlijst, als je zelf een donor kan aanbrengen dan krijg je voorrang. De donor moet inderdaad aan heel wat eisen voldoen en voldoende eicellen leveren, vaak duurt deze procedure 4-6 maanden, dus vanaf je een donor vindt.

Zelf heb ik gekozen om met verse eiceldonatie te werken.

Voordelen:
  • geen wachtlijst
  • zelf geen donor aanbrengen
  • hogere slaagkans
  • je krijgt alle eicellen van de donor met een minimum van 6
Nadeel:
  • aanzienlijk hogere kostprijs
Laatst gewijzigd door mich75 op 24 augustus 2022, 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Tess11
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 augustus 2022, 21:12

Re: GEZOCHT: eiceldonor

Bericht door Tess11 » 24 augustus 2022, 21:17

Hallo,

Mijn naam is Tessa en ik ben 29 jaar. Ik heb al 3 x een eiceldonatie gedaan. Ik zou graag in contact komen met jullie en wat meer informatie uitwisselen.
MVg tessa

EstherW
Berichten: 4
Lid geworden op: 9 augustus 2022, 15:31

Re: GEZOCHT: eiceldonor

Bericht door EstherW » 25 augustus 2022, 20:44

Dat zou heel fijn zijn, Tessa! Zou je dat willen doen via het volgende email-adres: nickesther607@gmail.com ?

Groet, Esther.

Yoke
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 augustus 2022, 17:10

Re: GEZOCHT: eiceldonor

Bericht door Yoke » 5 september 2022, 12:07

Goedemiddag,

We hebben al een traject doorlopen van IVF, maar helaas zijn mijn eicellen niet geschikt om tot een embryo te kunnen komen.
Gezien mijn leeftijd (45) staat tijd niet aan mijn zijde en moet ik zeer snel een eiceldonor aanbrengen. Ik hoop dat ik via deze iemand vind om onze grote kinderwens toch een kans te geven.

Alvast heel hard bedankt.

Groetjes,
Yoke

Marieketilburg
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 oktober 2022, 14:43

Re: GEZOCHT: eiceldonor

Bericht door Marieketilburg » 27 oktober 2022, 14:46

Hi Esther,

Ik kom graag met je in contact. Ik heb zelf een voltooid gezin en zou graag een wensmama helpen.

Groetjes Marieke

EstherW
Berichten: 4
Lid geworden op: 9 augustus 2022, 15:31

Re: GEZOCHT: eiceldonor

Bericht door EstherW » 4 januari 2023, 19:22

Beste lezers,

Wij zijn nog steeds op zoek naar een donor. Bent u de persoon die wij zoeken of kent u iemand, mail ons dan gerust.

Sanneh
Berichten: 2
Lid geworden op: 9 maart 2023, 19:40

Re: GEZOCHT: eiceldonor

Bericht door Sanneh » 10 maart 2023, 13:05

Hi Esther.

Je mag mij een mailtje sturen: sanneheikoop@gmail.com

Groetjes

timidsew
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 augustus 2023, 4:37

Re: GEZOCHT: eiceldonor

Bericht door timidsew » 28 augustus 2023, 4:42

Heb je het nog steeds nodig? Ik kan je helpen
Raymond Charles dinosaur game

ClaireD
Berichten: 12
Lid geworden op: 2 februari 2024, 23:00

Re: GEZOCHT: eiceldonor

Bericht door ClaireD » 2 februari 2024, 23:24

Hallo

Ben je nog op zoek? Uit welke regio kom je?

Mvg

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten