Eiceldonatie tussen partners

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Plaats reactie
ElenLi
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 december 2021, 10:41

Eiceldonatie tussen partners

Bericht door ElenLi » 6 september 2022, 22:40

Hallo iedereen

Omdat ik heel weinig informatie kan vinden over eiceldonatie tussen partners (lesbisch koppel), wou ik hier een nieuw onderwerp over openen.

Wie onder de forumgebruikers heeft dit al gedaan?
Wat zijn de ervaringen?
Welke kosten komen hierbij kijken? Wat valt onder terugbetaling bij de mutualiteit?
Welke ziekenhuizen?

Heel veel vragen heel weinig antwoorden.

Mijn vrouw en ik zijn nu in de eerste fase van onderlinge eiceldonatie bij UZ Jette. Bij de volgende afspraak zal het begin van de behandeling besproken worden.
Ik zal dus onze ervaringen hieromtrent ook hier delen, voor de mensen die ook aan deze optie denken.

Groetjes

ElenLi
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 december 2021, 10:41

Re: Eiceldonatie tussen partners

Bericht door ElenLi » 11 september 2022, 20:28

Hallo iedereen

Even in het kort ons traject tot nu toe.

Onze eerste afspraak was bij de psychologe. (18/05/22)
Dit bestaat vooral uit een algemeen gesprek en je krijgt dan ook goedkeuring om verder te gaan of niet.
Hierna mochten we de verdere afspraken vastleggen.

De volgende afspraak was bij de dokter. (29/06/22)
Zij deed een algemene anamnese en schreef wat onderzoeken voor. Onder andere een uitgebreid bloedonderzoek voor ons beiden. Mijn vrouw kreeg ook een genetische test dmv het bloedonderzoek. Hier moesten we enkele maanden op wachten. Het zit zo dat als er uit deze test voortkomt dat je drager bent van een genetische ziekte dat je niet verder mag doen.

Op 06/09/22 hadden we een telefonische consultatie om de resultaten hiervan te bespreken. Gelukkig was alles goed.

Onze volgende afspraak is gepland op 03/10/22, de updat hiervan volgt nog.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten