Ervaringen Ivf Spain

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
wendelina
Berichten: 122
Lid geworden op: 25 april 2014, 22:32

Bericht door wendelina » 3 mei 2014, 21:56

Dag dames,

Ik heb even jullie mening nodig want ik zit maar te piekeren.
Woensdag ben ik gestopt met pil en donderdag kreeg ik al wat krampen en buikpijn.
Vrijdag kreeg ik wat bloedverlies en dacht ik dat ik ongesteld ben.
Maar vandaag merk ik niets van mijn regels.
Waren dit nu mijn regels?
En mag ik nu starten maandagmorgen met mijn progynova?
Ik heb s'middags nog een mailtje gestuurd naar mijn assistent in Spanje , maar heb helaas geen antwoord gehad.
Wat zouden jullie doen? :roll:

Angelika ,

Goed nieuws hé. Moet je volgende week weer bloed laten nemen om de hcg en progesteron te volgen?
Hopelijk is de migraine weg .

Last hope ,

Waarschijnlijk ben je alweer thuis.
Suggesties heb ik helaas niet.
We gaan juist in het hoogseizoen dus alles is veel duurder. Ik heb het mij ook al beklaagd maar het is nu zo.
Maar met de auto is voor ons geen optie. Pff, ik kan zolang niet in auto zitten. En is het echt wel goedkoper? Je moet alles tellen hé.
Mag ik vragen wie jullie begeleidt van de assistenten?

little dancer ,

Jouw afspraak komt ook steeds dichter in de buurt?
Tijdens jullie afspraak gingen ze toch een biopsie of zoiets doen hé .( Sorry als ik mis ben ) Dit is dan al op voorhad zo afgesproken met hun?
Hoe reageerde jullie gynaecoloog van Belgie op het feit dat je ECD probeert in t buitenland?

Groetjes Wendelina

Angelika
Berichten: 181
Lid geworden op: 13 januari 2014, 14:07

Bericht door Angelika » 3 mei 2014, 23:16

Volgende week vrijdag moet ik teruggaan om opnieuw mn waarden te laten testen. Migraine is gelukkig weg vandaag!

Last hope
Berichten: 305
Lid geworden op: 10 januari 2011, 21:20

Bericht door Last hope » 4 mei 2014, 14:20

Dag Wendelina,

Ik vrees dat dit het inderdaad was... Ik reageer ook steeds zo raar op medicatie. Wij zijn ook vreemde patienten hé :?

Ik zou maandagmorgen eens bellen naar Alicante, en dan kan je eventueel onmiddellijk starten met Progynova. Misschien hebben ze dat nog voorgehad?

Ik word begeleid door Sarah.
En jij?

Intussen goed geland in Belgie. Ben aan het kijken om een reis te boeken in augustus, dat nadert ook snel! Van 1/08 - 10/08 moet ik er zeker zijn.

Groetjes

Angelika
Berichten: 181
Lid geworden op: 13 januari 2014, 14:07

Bericht door Angelika » 4 mei 2014, 15:09

Ik word echt wanhopig dames! Deze nacht zijn er erge bloedingen begonnen begonnen, het lijkt echt niet voor ons weggelegd! Gewoon zwanger worden zonder meer...

wendelina
Berichten: 122
Lid geworden op: 25 april 2014, 22:32

Bericht door wendelina » 5 mei 2014, 11:37

>Even kort voor ik ga werken.

Angelika ,
Meid , ik heb echt met je te doen! Hoe is het met het bloedverlies?
Een dikke virtuele knuffel van hier voor jou.

Dames , ik ben mogen starten met de progynova. Ik heb gebeld naar Alicante.

Last hope,
Ik heb Ellis / Ivo als assistent.
Ik dacht dat iedereen van belgie deze assistenten kreeg omdat ze nederlands spreken. Niet dus.

little dancer ,
Alles goed met je?

Groetjes Wendelina

little dancer
Berichten: 247
Lid geworden op: 17 april 2014, 18:17

Bericht door little dancer » 5 mei 2014, 17:15

Hallo Dames,

Met mij alles goed. Even van de aardbol verdwenen en wat vitamines opgedaan door een lang weekend te gaan wandelen in de vlaamse ardennen. Heerlijk toch...

@angelika;
zag er zo goed uit en nu weer dat....
Moet wel zeggen dat ik een collega heb die (welliswaar natuurlijk) zwanger is maar die de eerste 3 maanden enorm veel bloedingen heeft gehad. Ze moest dan uiteindelijk volledige rust doen, geen kilo mocht ze nog tillen en nu heeft ze een zoontje en dochtertje.
Ik hoop dat je hieraan kan optrekken, kweet tis allemaal gemakkelijk gezegd maar ik zit echt met je in en zou er veel voor over hebben om die onzekerheid van jou weg te nemen en laten omslaan in geluk en genot van de zwangerschap...
Wat moet je nu nog verder doen?
Dikke kus.

Wij moeten nog een weekje of 4 geduld hebben, dus om in ons verlof een echte poging te kunnen doen zal heel nipt zijn. Maar het kan.
De bioptie stelden ze zelf voor. Waarschijnlijk omdat ik zo een uitgebreid verslag doorgestuurd had.
Ze zei het gelijk dat het belangrijk is dit in het 2de deel van de cyclus te doen.
Omdat mijn man héél slecht verlof kan krijgen hebben we gekozen om op zaterdag te gaan en om dat dan net weer in het juiste deel van de cyclus te doen was niet makkelijk, daarom dat we nog even geduld moeten hebben.
Normaal gingen we dit weekend maar omdat onze vakantie al geboekt was en betaald vond ik dat ook zonde van de kosten, volgend weekend is het de 27/28ste dag dus te laat en erna is het weer 2 weken wachten. Maar ja, na 9.5jaar wachten zal die ene maand nu ook wel kunnen....

Wendelina, dus jij bent begonnen met alles....
Ik lees dat je gelijk met progynova start, dat is dus al een verschil met hier. Ik moest eerst 2 a 3 flesjes suprefact neusspray opgebruiken vooraleer ik kon beginnen met de progysnova.
Spannend zeg....

Mijn contact persoon is dan nog iemand anders. Het is een Nederlandse: Dominique. Wel grappig dat ik een Nederlandse heb, werk al 10 jaar in Nl.

Last hope, Nu je de datum hebt is het toch wel spannender niet?
Ik hoop dat ik net de week ervoor kan gaan voor de TP. Maar dat zal afwachten worden.

Liefs Little dancer

Angelika
Berichten: 181
Lid geworden op: 13 januari 2014, 14:07

Bericht door Angelika » 7 mei 2014, 16:44

Na 3 dagen platte rust heb ik niks van bloedverlies meer.
Ik heb wel het gevoel dat ik me forceer bij het minste dat ik doe. Als ik een paar minuten rondloop krijg ik krampen (of zou dit tussen mn oren zitten?!)
Vrijdag terug nieuwe bloedafname. Hopelijk is alles weer mooi verder gestegen.
Ik voel nog steeds geen zwangerschapskwaaltjes (geen pijnlijke borsten enzo) Ik heb enkel wat meer honger.

Groetjes,
Angelika

wendelina
Berichten: 122
Lid geworden op: 25 april 2014, 22:32

Bericht door wendelina » 7 mei 2014, 22:36

little dancer ,
Kan leuk zijn een weekendje weg. Even je batterijtjes opladen!

Julie zijn ook al een hele tijd bezig. Natuurlijk steek het nu niet op een maand. Maar ik ervaar nu wel hoe ouder dat je wordt hoe meer druk er is om zo snel zwanger te worden. Ik had zo graag een jonge mama geweest . Was ik direkt zwanger geworden had ik al een kind gehad van ongeveer 13 jaar.
Ik vindt dat best moeilijk om dat te aanvaarden. Maar het is nu zo.
We kennen elkaar ook al heel lang. Mijn man was 16 jaar en ik 14 jaar. Dus toen we trouwden was het dan ook logische stap om een kind te krijgen. Nooit kunnen denken dat het zo zou lopen.

Wij hadden eerst ook Dominique en toen we van het ziekenhuis kwamen kreeg ik Ellis toegewezen. Een week later kreeg ik per mail dat ik Ivo kreeg. Hij is pas begonnen daar. Dus misschien veranderd bij jou ook nog.

Je neemt dus al suprefact neusspray in overleg van Spanje? Ik heb die neusspray al eens eerder gebruikt bij ICSI . Weet nog dat dit middel op vaste tijdstippen moet gesnoven wordt.

Last hope,
Ben je er al uit wat je gaat doen?
Met vliegtuig of auto?
Ook ging jij verblijven in een appartement hé.
Hoe zie jou behandelplan eruit?

Angelika,
Wat kan wachten toch lang duren hé. Misschien zit het tussen je oren , maar neem toch maar voor de zekerheid de platte rust. Laat vrijdag zeker iets weten! Wij leven hier met je mee.

Over mij; Ik merk duidelijk dat iets veranderd in mijn buik door de progynova.
Gisteren had ik best een heel ambetant gevoel. Dat gevoel dat ik vroeger veel had toen ik cysten had.
Op de bijsluiter zegt men ook dat de endometriose kan verergeren. Ik hoop echt dat het niet te snel erger wordt want ben er best bang voor.
Omdat ik dan denk dat het toch moeilijk moet zijn om daar in een buik vol endo een embryo in te nestelen.
Maar we wachten af.

Groetjes , Wendelina

Last hope
Berichten: 305
Lid geworden op: 10 januari 2011, 21:20

Bericht door Last hope » 8 mei 2014, 9:48

Angelika,
Tof dat jij na wat rust geen bloedverlies meer hebt. Ik ben ervan overtuigd dat die rust je heel goed doet. Misschien heb je genoeg aan je hoofd, en maak je je druk zonder het zelf te beseffen? Als met rust kan opgelost worden, zou ik zeggen: leg je plat, laat je bedienen, en geniet ervan!! :D

Little dancer:
Waarvoor dient die bioptie? Niet leuk dat je nu nog 4 weken moet wachten... Ik hoop dat je de behandeling nog kan doen tijdens je verlof eind juli. Dan schelen wij ongeveer een week en wachten we samen af.

Wendelina:
Ik heb geen progynova gekregen, dus geen idee wat dat is. Ik heb gewoon "de pil" (Meriestra) en Utrogestan voor de testfase.
Dan heb ik de volgende cyclus Microgynon en Decapeptil. En jij, wat moet jij allemaal nemen? Heb jij nog extra testen laten doen?

Hier merk ik wel dat ik bijna geen steun meer krijg van mijn gynaecoloog. Er zijn 2 afspraken om baarmoederslijmvlies op te meten: hij kan het niet doen op beide data, dus ik moet bij iemand gaan die ik totaal niet ken... Verder liet ik 2 maand geleden bloed nemen voor een immutiteitstest: ik krijg de restultaten niet door... Zeg mij nou niet dat ik die opnieuw ga moeten doen bij een andere dokter!!

Wij hebben uiteindelijk beslist om met de auto te gaan naar het zuiden. Gezien wij op 1,5 uur zitten van de kliniek, moeten wij een auto huren, en de prijs was 30 euro per dag + 14 euro per dag voor omniumverzekering. Over twee weken gerekend + de vliegtickets vonden wij toch wel heel duur. De benzine van mijn auto heb ik gratis van het werk. En als we na de terugplaatsing willen terugkeren, kunnen we dat dan gemakkelijk doen. Al moet ik toegeven dat dit een lastige reis zal zijn! Maar we hebben afgesproken om het rustig aan te doen.

Groetjes,Last Hope

wendelina
Berichten: 122
Lid geworden op: 25 april 2014, 22:32

Bericht door wendelina » 9 mei 2014, 22:00

Last hope,
Meriestra is de spaanse merk voor Progynova. We nemen dus dezelfde medicatie.
Das niet fijn dat je geen medewerking hebt van je gynaecoloog.
Mijn gynaecoloog was juist heel enthousiast. Ze vondt dat ik groot gelijk had dat ik het in Spanje gaat proberen.
Ik was verbaasd dat ze zo reageerde. Tijdens mijn laatste ISCI zei ze regelmatig " waarom stop je niet en adopteert je niet."
Nu een heel omgekeerde reactie.
Buiten een uitstrijkje en bloedname heb ik verder niets laten testen.
In de bloedtest van spanje hebben ze me getest voor nk cellen en blijkt ik antistoffen te maken tegen vreemde cellen. Daarom moet ik extra cortisonen nemen in de real cycle.

Mijn buik is weer stil. Geen pijn meer. Maar ik moet zien dat ik mijn medicatie niet vergeet. Dus ik laat telkens een alarm afgaan op mijn gsm. Men vertelde me dat het zeer belangrijk is op dezelfde tijdstip te nemen.

Groetjes

Last hope
Berichten: 305
Lid geworden op: 10 januari 2011, 21:20

Bericht door Last hope » 12 mei 2014, 21:15

Hey Wendelina,

Met het innemen van de medicatie heb ik geen probleem. Wij eten redelijk stipt 's ochtends, 's middags en 's avonds, dus ik neem de meriestra in met mijn eten. Ik veronderstel dat een half uurtje verschil geen kwaad kan.
Heb jij ook met momenten zo'n buikkrampen? Ik werd er vorige nacht van wakker... Ik dacht al dat er weer iets verkeerd was, maar jij hebt het dus ook?

Bij mij is enkel deze test (antistoffen) nog in afwachting van de resultaten. Ik liet de test begin april doen, en heb op heden nog steeds de resultaten niet ontvangen...

Pillekes nemen en afwachten hé, da's alles wat we nu kunnen doen... Verder niet veel nieuws eigenlijk.


Angelika: hoe gaat het met jouw waarden en bloedverlies? Gaat alles goed intussen?

Groetjes,

little dancer
Berichten: 247
Lid geworden op: 17 april 2014, 18:17

Re: Ervaringen Ivf Spain

Bericht door little dancer » 14 mei 2014, 8:30

Hallo Dames,
Na een dag of 2 niet in te kunnen loggen snap ik waarom.
Wow, de forum zit in een nieuw kleedje.

Hoe gaat het met iedereen?
@angelika, weet al watmeer, hoe gaat het met je waarden? Heb je ondertussen afspraak voor echo,....
Ben razend benieuwd.

De bioptie bij mij stelden ze zelf. Ik denk dat ons verschil is dat ik al 5 x verse ECD gedaan heb en enkele Cryo's. Ik had in mijn verhaal verteld dat ik al 2 x bioptie laten doen had hier maar zonder resultaat en daarom vroegen ze hier meer info over. Zo kwamen ze zelf uit dat de 2 biopties hier in een verkeerde periode gedaan zijn waardoor je geen juiste info krijgt.
Alleen in het 2de deel van je cyclus krijg je info over hoe het is met je BMslijmvlies en eventuele antistoffen.
ANA heb ik wel (teveel antistoffen) dit hadden ze hier ook al ontdekt. Daarom heb ik de laatste poging hier ook cortisonen moeten nemen, jammer genoeg zonder resultaat. Wat ze daarvan gaan zeggen is afwachten natuurlijk.
Ik ben eens benieuwd wat mijn gynaecoloog zal zeggen, ik heb hem de laatste keer zo gezegd dat we hiermee gingen stoppen en nu zal ik binnenkort weer op zijn tafel liggen.
Ondertussen nog eens contact gehad met Dominique ivm mijn vakantie deze zomer en ze zei dat het in principe wel zou moeten lukken eind juli een TP te hebben. Afwachten nog.

Hoe gaat het met jou Last hope? Jij bent nu eigenlijk ik die test maand als ik het goed voor heb? Hoeveel echo's moet je dan hebben en op welke dagen van je cyclus? Ik ga begin juni nog een weekje naar cyprus (vrijwilligerswerk) en wil even plannen op voorhand.
En met Wendelina? Eigenlijk zit jij ook in de test maand dan of is dit al for real? Als ik bezig was stond mijn gsm ook altijd op alarm. Tis zo gemakkelijk gezegd, denk er niet teveel aan maar om de 3 uur moet je wel medicatie gebruiken, denk je er teveel aan is het niet goed maar denk je er te weinig aan dan vergeet je soms je medicatie te nemen. Door mijn gsm te zetten was ik ook ergens gerust in mijn hoofd dat ik het zo niet ging vergeten en dacht ik er automatisch minder aan.

Groetjes Sylvie

wendelina
Berichten: 122
Lid geworden op: 25 april 2014, 22:32

Re: Ervaringen Ivf Spain

Bericht door wendelina » 14 mei 2014, 22:29

grrr , en weg mijn tekst :evil:

Laste Hope,
Ik neem mijn meriestra om 8u , 14u en 20u. Die uren zijn mij zo meegedeeld door mijn assistent. Dus hou ik mij eraan.
De eerste drie dagen had ik last van buikpijn en zo'n ambetant gevoel. De kersenpitkussen heeft toen overuren gedraaid :lol:
Nu buiten gevoelige borsten heb ik geen last .
Vrijdag moet ik naar de gyn om te zien of de pillen zijn werking doet.
Wanneer ben jij juist gestart met de meriestra? Volgens mij lopen we ongeveer samen.
Die test met de antistoffen heb ik 10 april ( in spanje) laten doen en 1,5 week later had ik de uitslag ervan.

Hebben ze bij jullie al een donnor gevonden?

Little Dancer,
Alles goed hier. Ja , ik zit in de test maand.
Na 10 dagen Meriestra / progynova nemen moet je naar de gyn. Dus 1 keer per cyclus. Valt zeker mee in vergelijking met IVF met eigen eicellen.
Maar nu duurt het niet meer lang voor je afspraak.
Hoe lang verblijf je in Alicante en in welk hotel?

Nog een vraagje , Nemen jullie iets speciaal van vitamines of zo?
Ik neem foliumzuur van 0,4 mg.
Zou dat goed zijn? Ik ben dit vergeten te vragen in Spanje.
Doen jullie iets speciaals om de kansen te vergroten?
Zo hebben ze in Alicante vrijblijvend accupunctuur voorgesteld. maar weet nog niet of ik het effectief ga doen. In het verleden heb ik dit gedaan. Ik ben wel in behandeling bij Osteopaat.

Groetjes Wendelina
Wendelina ,
Mama van een super lieve meid.

little dancer
Berichten: 247
Lid geworden op: 17 april 2014, 18:17

Re: Ervaringen Ivf Spain

Bericht door little dancer » 15 mei 2014, 7:30

Hallo Wendelina,

Bedankt voor je reactie. Ik heb gelijk al een afspraak geboekt bij de gynaecoloog op dag 10 van mijn volgende cyclus.
Die van mij kan je boeken via internet en zit altijd 3 a 4 weken volzet, nu staat mijn afspraak gelukkig al vast en als de data anders zou worden kan ik nog altijd annuleren, zeer handig dus.
Zoals je weet werk ik met mensen met een beperking en ik ga elk jaar als vrijwilliger mee met een groep op vakantie. Vond de data eerst zeer vervelend omdat ik op dag 1 van mijn volgende cyclus vertrek maar het geluk is nu dat ik op dag 10 terug in het land ben. dus dan nemen we het er graag bij.

De data van ons eerste bezoek begint nu echt dichterbijte komen en de zenuwen beginnen toch al wat te komen, ik heb wel veel geluk dat ik van jullie veel informatie krijg dus dat ik wel heel goed voorbereid naar daar vertrek. We vertrekken vrijdag de 29ste en komen de zondag de 1ste juni terug. We verblijven in het hotel dat ze voorstelden. Weet even de naam niet meer. Het is maar voor 2 nachtjes. Zal dan wel blij zijn dat ik de datum van deze zomer weet om onze reis te boeken, heb zo al eens gekeken en je bent toch weer vlug 1500 euro kwijt. Je kan wel wat goedkoper vliegen en een appartement boeken maar je eten en drinken zul je ook moeten betalen natuurlijk. Ah fijn, ons vakantiegeld weer goed gespendeerd dan. :roll:

Wat je vraag betreft; ik neem al enkel jaren dagelijks foliumzuur. Het is bewezen dat de kans op spina bifida ferm doet verlagen maar ook de kans op autisme. Ook neem ik elke dag een ijzer tablet (wegens altijd te kort hebben) vit D en vit B apart. Al wat je teveel hebt, plas je er toch uit.

Ik ben zo benieuwd hoe het met Angelika is!! Ik hoop zo hard dat alles nog ok is.

Liefs
35j. Na 10 lange en intensieve jaren bevallen van een dochtertje op 31 maart 2015 via IvfSpain
Nov '16: 1ste poging 2de mirakeltje. Hcg 12 -> 25 ->116 ->86 MISKRAAM
Feb '17: 2de poging 2de mirakeltje. Hcg Positief -> miskraam nummer 2!

Last hope
Berichten: 305
Lid geworden op: 10 januari 2011, 21:20

Re: Ervaringen Ivf Spain

Bericht door Last hope » 15 mei 2014, 8:44

Hallo dames,

Afgelopen dinsdag kreeg ik het bericht dat ze een donor hebben gevonden voor mij. Dat ging dus snel.
Ook gestart met Meriestra, en goed bezig... Bezoek aan de gynaecoloog op 20/05 (volgende week dinsdag), dus wij lopen quasi samen Wendelina, dat heb je goed gezien!
Die uurregeling van 8 uur - 14 uur - 20 uur ga ik nu ook wel toepassen. Als de assisitent jou dat letterlijk heeft gezegd, zal het toch wel belangrijk zijn! Bedankt voor de tip! De buikpijn is nu ook voorbij, en last van pijnlijke borsten heb ik (nog) niet, dus alles gaat vrij goed! Ik hoop dat de Meriestra goed zijn werk doet, en dan moet ik nog enkel die resultaten doorkrijgen van die antistoffen. Dat is toch raar? Ik heb die test eind maart laten doen in het UZ Gent, en ik heb nog steeds de resultaten niet...
Mijn man neemt nog vitamines voor de man (de rest die we nog staan hadden van Dr Decleer), en ikzelf werd foliumzuur aangeraden door IVF Spain, als hoeveelheid gaven ze mij 0,4 - 0,8 op per dag. Ik neem voorlopig 1 pilletje 0,4 per dag, en zal het opdrijven eens mijn testcyclus gedaan is. Deze folium is zeer belangrijk voor de ontwikkeling van de hersenen van de embryo.

Accupunctuur: heb ik gedaan tijdens mijn ICSI behandelingen, maar dat beviel mij niet. Ik kon mij niet ontspannen... Je weet, als je zelf die hormonen neemt en gecontroleerd moet worden, en dat ook moet combineren met een fulltime job, dat je wat tijd tekort komt. Met die accupunctuur dacht ik mij te kunnen ontspannen, maar dat was helemaal niet het geval, ik liep nog meer rond als een kieken zonder kop! Wat me wel heel sterk kon ontspannen, was gewoon, voor het slapen gaan, een 20-tal minuutjes luisteren naar rustgevende muziek, en gewoon op mijn rug liggen.
Ieder moet het een beetje voor zichzelf uitmaken wat er ontspannend kan zijn!

Wendelina, misschien nog een vraag voor jou. Nu ze een donor gevonden hebben, krijg ik een andere assistent: Paz of Sara. Had jij dat ook? En heb jij een donor, en heb je daar wat meer vragen rond gesteld? Ik stel me daar geen vragen bij, omdat ik de privacy wil respecteren... maar tegelijk ben ik heeeeeeel benieuwd.

Angelika: hoe gaat het?

Little dancer: het komt dichterbij!! Heel goed geregeld allemaal, van de vrijdag tot de zondag! Geniet van die vrije momenten die je nog zal hebben. En als ik een tip mag geven: je krijgt een bonnetje om een menu'tje te eten met korting in een nabijgelegen bar, maar als je wil genieten, neem de menu niet! Ik vond het niet zo lekker... Ik vind de reis in augustus ook behoorlijk duur, vandaar gaan wij met de auto. Bovendien willen wij graag ook wat wijn kopen in de rioja-streek, dat ligt in het noorden van spanje. Wij passeren daar toch...
Wat ik ook vond van de ligging van de kliniek, als je als toerist gaat: het ligt in het noorden van alicante, en daar is het vrij kalm. Ik vond het strand in het zuiden van Alicante meer sfeer hebben. Alhoewel we zijn niet op het strand gaan liggen hoor, maar gewoon op de promenade gewandeld. Veel toffere sfeer in het zuiden van alicante!

Volgende week dinsdag stuur ik nog een berichtje met de resultaten van de testen...

Groetjes,
Last HOpe
Last Hope, 37j, kinderwens sinds 2008 - Mama geworden dankzij IVF Spain.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten