wie helpt ons voor een brusje?

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Plaats reactie
stefanie
Berichten: 674
Lid geworden op: 21 februari 2007, 17:35

Bericht door stefanie » 16 september 2010, 15:54

hallo hier zijn we terug :D

vrijdag mijn ventje een ongelukje gehad op zijn werk
(lichte hersenschudding)maar is al terug aan de betere hand.

@sammeke:19 eicellekes amai wat een super resultaat,en 14 bevrucht,wat goed zeg
je acceptor moet wel in de 7de hemel zijn,ik was er al en had er "maar"9.

@roberta:geef de moed niet op om een donor te vinden ook al is het niet gemakkelijk.

vandaag eerste echo gehad om te kijken naar mijn baarmoederslijmvlies,die was 9.2mm dik dus dit was in orde,ook bloed genomen om te kijken of mijn cyclus wel volledig stil ligt
ben nu aan het wachten op telefoontje voor verdere besprekingen.
de vroedvrouw gaf ons wel niet veel hoop"twee cryo's is maar een kleine kans hoor,zou er niet te eel op rekenen"
PPPFFFF WETEN WIJ OOK HOOR!!! :evil:
je verstand zegt niet op hopen,het is maar een kleine kans
maar je hart spreekt je tegen en je hoopt dat het wel lukt,zal zowieso toch weer een teleurstelling zijn om te verwerken ALS
het niet lukt :cry:
we zijn ook terug bij de psygloog langs geweest,30 sept word ons dossier besproken en als we terug goedgekeurd zijn staan we op 1 okt op de wachtlijst.

groetjes stefanie

stefanie
Berichten: 674
Lid geworden op: 21 februari 2007, 17:35

Bericht door stefanie » 16 september 2010, 21:51

vandaag rond 17uur telefoon gehad
als ons ijsbeerkes het dooiproces overleven
worden we maandag om 9u50verwacht voor de terug plaatsing.
rond 8u-8u30 maandag bellen ze met het resultaat

spannend weer allemaal....

liefs stefanie

madeliefje
Berichten: 235
Lid geworden op: 26 oktober 2009, 10:03

re

Bericht door madeliefje » 16 september 2010, 22:04

Lieve stefanie,

Ik duim alvast voor een positief resultaat :P
Zelf weet ik woensdag al iets meer ... dus of het hcg aan het stijgen is.

Spannende dagen voor iedereen hier :wink:
Orchidee is verlost van de spanning !!! Dat weet je toch heeeee ??? Zij is ZWANGER 8)
Misschien heb je het wel gelezen :P

fijne avond xxx
madeliefje

Orchidee
Berichten: 425
Lid geworden op: 23 augustus 2007, 15:51

Bericht door Orchidee » 19 september 2010, 9:53

Hallo iedereen,
mijn HCG blijft mooi stijgen, gisteren 1054. Ik kan mijn geluk nog altijd niet op :-)
Volgende vrijdag weer BN en dan 4 kt BN en mijn 1e echo. Joepie

Aan allemaal .... blijf erin geloven en hou je rustig dan gaat alles zoveel vlotter :-)

Ik voel eigenlijk helemaal niets, alleen een beetje meer moe maar niet misselijk of zo, zalig gewoon.

Dikke knuffel en ik blijf voor jullie duimen hoor
liefs
orchidee

stefanie
Berichten: 674
Lid geworden op: 21 februari 2007, 17:35

Bericht door stefanie » 19 september 2010, 14:44

hoi

orchidee,van HARTE gefeliciteerd meid
binnenkort kan je je wondertje(s)bekijken
geniet ervan is echt een zalig moment.

madeliefje,hoe is het ginder?soms al stiekem getest :wink: hopelijk mag je woensdag samen met orchidee op het roze wolkje zitten.

hier beginnen we een beetje stressy te worden
is moeilijk in te schatten,ik moet zowieso vrijaf nemen op het werk,begin om 7uur de maandag en je weet niet eens of het nodig is,hopelijk wel maar het is maar een klein kansje,we zien wel.
mijn kleine ventje is ook terug ziek,heeft bijna de hele nacht wakker gelegen en is nu ook moeilijk in slaap te krijgen,staat je ook te wachten orchidee :lol:
maar je kruipt met liefde uit je bedje hoor,allez kruipen springen zal ik maar zeggen.

btw heb nog een vraagje,gebruiken jullie ook utrogestan??doen jullie daar soms een of andere reactie op??
ik heb dit nu al een paar keer dat mijn ogen tijdens zo,n behandeling opzwellen,heb vorige keren al gemeld aan de dr maar die zegt dat dit normaal niet kan,tja hier wel dus zeker,neem anders juist progynova maar dat is al 16 dagen denk niet dat het van dit komt.

liefs stefanie

Orchidee
Berichten: 425
Lid geworden op: 23 augustus 2007, 15:51

Bericht door Orchidee » 19 september 2010, 14:58

Liefste Stefanie,
jaja dat uit bed komen, 'k weet het maar heb het er met veel liefde voor over hoor :-)

Sinds 10 sept moet ik 5 Progynova en 4x2 Utrogestan nemen. Heb geen enkele bijwerking, voel eigenlijk niets :roll: soms nu en dan een steekje in mijn buik, meer 't gevoel als een rekker die uitgerokken wordt. Maar van mijn ogen, geen last (gehad).

Ben wel meer moe dan anders maar probeer er niet té veel aan toe te geven door dutjes te doen, maar nu is het daar terug, zou hier mijn kopke kunnen leggen op mijnen pc.
Heb vandaag wel heel erg last van diarree, die darmen zijn dus nog alles behalve OK, maar 't kan me eigenlijk niet schelen :? . Als die boelekes maar blijven zitten :wink:

Hoeveel Utrogestan en Progynova moet je nemen? Jij bent nu toch in Gent bezig hé voor je cryo'tje. Is je ventje al weer OK na zijn hersenschudding van vorige week?
Heel veel succes morgen !!!
Liefs
Orchidee en C°°

madeliefje
Berichten: 235
Lid geworden op: 26 oktober 2009, 10:03

re

Bericht door madeliefje » 19 september 2010, 19:40

Hey Stefanie,

zelf heb ik geen klachten van de utrogestan, maar zit sedert na de tp met tandpijn :evil: gevoelige tanden en steken tot in men kaken. echt vreemd ...
heb op t net gelezen dat het hormonaal kan zijn.
Veel succes morgen, hopelijk kan alles doorgaan voor je !!!!

@ orchidee : hou dat plaatske vrij voor woensdag op de roze wolk :P hoewel men kopke sedert vandaag zegt : het zal wel niks zijn :cry:
De angst slaat hier zowaar in gelijk een bom ... ik kan alleen maar afwachten ... jullie kennen het gevoel wel he :wink:
en leg jij gerust uw kopke maar op de pc ... uw boelekes hebben de rust nodig :lol:


groetjes,
madeliefje

Orchidee
Berichten: 425
Lid geworden op: 23 augustus 2007, 15:51

Bericht door Orchidee » 19 september 2010, 20:13

Madeliefje,
jaja :shock: heb mij dan een uurke te slapen gelegd in de zetel, 't deed echt deugd, was nadien als herboren

maar je mag niet doemdenken hé, da's nergens goed voor. Kopop meid, je niet laten gaan hé.

dikke knuffel en slaapwel
xxx

stefanie
Berichten: 674
Lid geworden op: 21 februari 2007, 17:35

Bericht door stefanie » 19 september 2010, 21:45

ja wij zijn in behandeling in het uz gent
ik neem nu 4keer progynova en 3 keer utro.
heb nu 3 behandelingen met utro gedaan en telkens erug die zelfde reactie,zal dus wel aan de bollekes liggen denk ik.

bij de zwangerschap van ons zoontje had ik ook die steekjes in de buik en wat sneller moe dan anders maar na een tijd gaat dat gewoon over
het duurde eigenlijk best lang voor je kon zien "die is zwanger"was al meer dan 4 maand,maar toen ging het wel snel :lol:
met mijn man gaat het ondertss weer beter

madeliefje ik weet dat het moeilijk is om pos te blijven denken,het doemdenken komt soms sneller dan je zelf wil,is hier nu ook het geval.
en als je woensdag bij orchidee op de roze wolk zit neem ik het laddertje weg zodat ge er negen maand niet meer af kunt.

zo nu nog een warm badje nemen en proberen wat te slapen.

tot morgen met (goed)nieuws
slaapwel
stefanie

madeliefje
Berichten: 235
Lid geworden op: 26 oktober 2009, 10:03

re

Bericht door madeliefje » 20 september 2010, 18:32

Ennnn Stefanie ???
Hopelijk heb je goed nieuws :P

Ik sta in het beraad een zwangersschapstest te halen maar bedenk me dan toch weer dat dit wel eens een verkeerde uitslag kan geven ... zoals bij een vriendin van me gebeurd is :?

ach ja, geduld hebben zeker !

liefs,
madeliefje

stefanie
Berichten: 674
Lid geworden op: 21 februari 2007, 17:35

Bericht door stefanie » 20 september 2010, 20:19

hoi dames

deze morgen dus een telefoontje gekregen van het uz,
het liet al op zich wachten dus dat betekende al niet veel goed...
en idd ons cryo's hebben het niet overleefd...dus terug naar af opnieuw op de lijst
het is terug eventjes alsof de aarde onder je voeten verdwijnt...
je voelt je...dit hoef ik niet uit te leggen aan jullie
gelukkig kan ik het nog even van me afschrijven,want je staat er alleen voor samen met je ventje en mijn ex donor,je moet gewoon terug verder,doen alsof er niks aan de hand is,vrolijk zijn en sterven aan de binnenkant...

madeliefje ik hoop dat je woensdag meer geluk hebt ik duim met je mee

liefs stefanie
:(

Orchidee
Berichten: 425
Lid geworden op: 23 augustus 2007, 15:51

Bericht door Orchidee » 20 september 2010, 20:26

Lieve Stefanie,
ge moogt zeker zijn dat we weten hoe je je voelt. Daarom stuur ik je een heel dikke knuffel. Huil samen met je ventje even uit en probeer dan weer de moed samen te rapen om verder te gaan. In zoals je schrijft ... naar de buitenwereld is er 'niets aan de hand' .... niets dat pijnlijker is dan dat.
'k wens je heel veel sterkte en straks veel geluk bij je volgende poging

liefs
orchidee

stefanie
Berichten: 674
Lid geworden op: 21 februari 2007, 17:35

Bericht door stefanie » 24 september 2010, 11:55

hoi dames

hoe gaat het met orchidee??volop aan het genieten??

madeliefje??hoe is het met je?hoe was het resultaat?

hier gaat alles ondertss weer zijn gewone gang,doorgaan,alles terug proberen te vergeten,
genieten van mijn ventje(s)en verder zoeken naar een donor(die zijn van de aardbol verdwenen zeker?? :D )
maar we geven niet op.

tot hoors
stefanie
XxX

madeliefje
Berichten: 235
Lid geworden op: 26 oktober 2009, 10:03

re

Bericht door madeliefje » 24 september 2010, 19:59

Hier zitten we weer ...
mijn man en ik

samen met ons tweetjes op de bodem
van de put vol verdriet :cry:

Ik roep, ik smeek ...
waarom hoort de ooievaar mij toch niet ?

Ook deze keer vliegt hij ons gewoon voorbij ...
al het tiende jaar nu ...
alsjeblieft ooievaar, denk voor 1 keertje toch ook
eens aan mij !

Gelukkig hebben we nog ons engeltje :P
Zij doet zoooo enorm haar best om ons te helpen aan een bengeltje.

ook voor een volgende keer zegt ze zonder moeite :
"vraag mijn hulp gerust maar weer "

Dit maakt ons beiden onbeschrijflijk blij :P
Dat we altijd op haar mogen rekenen
en onze kans vergroot met haar aan onze zij !!!!


Bedankt lief donorke :wink:



We hebben nog 3 cryookes waar we nu de volgende maand op hopen dat ze goed ontdooien. We starten nu meteen hiermee. Op hoop van zegen, zullen we maar zeggen.
We blijven toch nog volhouden ...
Een eventuele verse poging met onze donor zal voor februari worden. We zijn heeeel blij dat ze dit nogmaals voor ons wil doen !!!!!

liefs,

madeliefje (met nog verdriet maar wel weer hoop)

madeliefje
Berichten: 235
Lid geworden op: 26 oktober 2009, 10:03

re

Bericht door madeliefje » 24 september 2010, 22:51

hey stefanie,


Ik wilde je nog vragen, hoelang moet je met een cryobehandeling ongeveer die progynova nemen voordat er weer een terugplaatsing kan zijn ?

thanks xxx
madeliefje

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten