Een kleine portie hoop...

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Plaats reactie
PaulienT
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 juni 2014, 19:55

Een kleine portie hoop...

Bericht door PaulienT » 12 juni 2014, 20:15

Lieve dames,
Ik lees jullie verhalen en ik wil jullie graag een hart onder de riem steken.
Ik weet zo goed hoe het voelt om heel sterk naar kinderen te verlangen, om af te tellen, om eindeloos te wachten, om de moed te verliezen en dan toch weer verder te gaan.... Na een jarenlange fertiliteitsbehandeling (ivf) heb ik het geluk mama te zijn van 2 schatten van kinderen.
Omdat ik weet hoe een kinderwens je leven kan beheersen en hoe frustrerend het is als dat maar niet wil lukken, en omdat ik heel erg dankbaar ben dat het bij ons gelukt is, heb ik besloten om een klein stukje terug te geven en eiceldonor te worden. Ik heb ondertussen de hele screening achter de rug en ben momenteel bezig met de stimulatie. Volgende week volgt de pick-up.
Ik doneer niet aan iemand specifiek, maar hoop de wachtrij één plekje korter te maken. Ik besef dat het een druppel op een hete plaat is, maar alle beetjes helpen hé.
Ik wou dit hier even posten omdat donoren hier zelden schrijven, daardoor lijkt het alsof die wachtlijst alleen maar langer wordt...
Veel succes allemaal, hou de moed erin!
Groetjes...

stefanie
Berichten: 674
Lid geworden op: 21 februari 2007, 17:35

Re: Een kleine portie hoop...

Bericht door stefanie » 12 juni 2014, 21:46

dag paulien,

wat lief van je dat je dit doet.
er zouden er meer moeten zijn zoals jij,
want het lijkt niet alsof dat de wachtlijsten voor ecd steeds langer worden,
dit is werkelijk ook zo.
wij staan nu al iets langer of 2 jaar op de wachtlijst in het uz te gent
hopelijk komen we nog iemand tegen zoals jij die ons een stapje vooruit kan helpen.

liefs stefanie

p.s. hou ons op de hoogte he,hoe de pu geweest is.
na 5 jaar mmm,7pu,waarbij de 8ste met eiceldonatie , trotse mama geworden van een zoontje(2009)
ondertussen al 3,5jaar bezig voor een brusje,6pogingen waarvan 1 zwanger en 1 bbz
nu nog steeds op zoek naar een eiceldonor die ons kan helpen.

Ster_
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 2947
Lid geworden op: 18 juli 2011, 10:53

Re: Een kleine portie hoop...

Bericht door Ster_ » 12 juni 2014, 22:48

Ik ben er ook al jaren van overtuigd eicellen te doneren wanneer onze kinderwens vervuld is. Zijn nu bezig voor derde kindje met ivf. Ben er nu 34. Weet iemand tot welke leeftijd je mag doneren?
Drie zoontjes... Drie wonderen... Ons grootste geluk.

stefanie
Berichten: 674
Lid geworden op: 21 februari 2007, 17:35

Re: Een kleine portie hoop...

Bericht door stefanie » 13 juni 2014, 7:34

hoi ster,

hopelijk voor jullie snel jullie 3de wondertje.

de leeftijd voor eiceldonatie hangt een beetje per ziekenhuis af,de ene is tot 37/38 en sommige gaan tot de leeftijd van 42 jaar.

grietjes
na 5 jaar mmm,7pu,waarbij de 8ste met eiceldonatie , trotse mama geworden van een zoontje(2009)
ondertussen al 3,5jaar bezig voor een brusje,6pogingen waarvan 1 zwanger en 1 bbz
nu nog steeds op zoek naar een eiceldonor die ons kan helpen.

Ster_
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 2947
Lid geworden op: 18 juli 2011, 10:53

Re: Een kleine portie hoop...

Bericht door Ster_ » 13 juni 2014, 10:53

En worden er dan nog effectief mensen zwanger?
Drie zoontjes... Drie wonderen... Ons grootste geluk.

stefanie
Berichten: 674
Lid geworden op: 21 februari 2007, 17:35

Re: Een kleine portie hoop...

Bericht door stefanie » 13 juni 2014, 21:24

hoe bedoel je door ecd of doordat de donor al "iets ouder"is?
na 5 jaar mmm,7pu,waarbij de 8ste met eiceldonatie , trotse mama geworden van een zoontje(2009)
ondertussen al 3,5jaar bezig voor een brusje,6pogingen waarvan 1 zwanger en 1 bbz
nu nog steeds op zoek naar een eiceldonor die ons kan helpen.

Ster_
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 2947
Lid geworden op: 18 juli 2011, 10:53

Re: Een kleine portie hoop...

Bericht door Ster_ » 13 juni 2014, 22:39

Ja door de leeftijd van de donor
Drie zoontjes... Drie wonderen... Ons grootste geluk.

Ster_
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 2947
Lid geworden op: 18 juli 2011, 10:53

Re: Een kleine portie hoop...

Bericht door Ster_ » 13 juni 2014, 22:40

Heel eerlijk he, zou jij ecd willen doen met oudere eicellen?
Drie zoontjes... Drie wonderen... Ons grootste geluk.

stefanie
Berichten: 674
Lid geworden op: 21 februari 2007, 17:35

Re: Een kleine portie hoop...

Bericht door stefanie » 13 juni 2014, 23:04

het is niet omdat de donor al wat ouder is dat het geen goede eicellen meer zijn.

als je voor wisseldonatie gaat weet je toch niet hou oud/jong je donor is.
wijzelf hebben 3 keer gekende donatie gedaan
de ene vrouw was 24,na stimulatie 6 eicellen,geen enkel goed embryo
de andere vrouw was er 31,5 eicellen,emmykes die niet goed gedeeld waren
bij beiden geen zwangerschap
derede donor was er 36,4 eicellen,mooie emmy s,zwanger
was wel een bbz zwangerschap maar dit is niet gelegen aan de kwaliteit van de eicellen
dus zo zie je maar...
na 5 jaar mmm,7pu,waarbij de 8ste met eiceldonatie , trotse mama geworden van een zoontje(2009)
ondertussen al 3,5jaar bezig voor een brusje,6pogingen waarvan 1 zwanger en 1 bbz
nu nog steeds op zoek naar een eiceldonor die ons kan helpen.

kreeft1972
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 mei 2014, 22:41

Re: Een kleine portie hoop...

Bericht door kreeft1972 » 15 juni 2014, 21:49

Dag Paulien,
fantastisch wat je doet, dat wou ik je gewoon eventjes laten weten,
lieve groetjes,

Ster_
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 2947
Lid geworden op: 18 juli 2011, 10:53

Re: Een kleine portie hoop...

Bericht door Ster_ » 15 juni 2014, 22:46

Ok Stefanie bedankt voor de uitleg ;-) ik onthoud het!
Drie zoontjes... Drie wonderen... Ons grootste geluk.

PaulienT
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 juni 2014, 19:55

Re: Een kleine portie hoop...

Bericht door PaulienT » 23 juni 2014, 22:46

Voila, donatie is achter de rug. Alles is heel erg vlot verlopen, de pijn valt heel erg mee. Zelf mag (en wil) ik niet weten hoeveel eicellen ik heb kunnen doneren, maar ik blijf het de moeite waard vinden.
Veel succes allemaal!
Liefs...

Orchidee
Berichten: 425
Lid geworden op: 23 augustus 2007, 15:51

Re: Een kleine portie hoop...

Bericht door Orchidee » 24 juni 2014, 13:08

Pauline,

idd fantastisch wat je doet, zelf ben ik de gelukkige (alleenstaande)mama van een dochtertje, door eicel- en spermadonatie. Zonder zo'n schatten als jij was mijn dochtertje er nooit geweest.
Mijn donor heeft 6x eiceldonatie gedaan (niet alleen voor mij hoor :-)). Eerst had ik een onbekende donor, en op het einde was mijn hoop op en ben ik voor een gekende donor geweest, die ik ook leerde kennen via DVO.

Nog eens dankje in naam van de toekomstige ouders dankzij jouw eicellekes!

groetjes

orchidee

Verana
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 april 2014, 7:58

Re: Een kleine portie hoop...

Bericht door Verana » 17 juli 2014, 13:12

Beste Pauline,

Zelf ben ik bijna ten einde raad. Net 41 jaar geworden kan ik niet meer op de wachtlijst voor ECD maar kan ik enkel via een gekende donor rechtstreeks of via kruisdonatie in aanmerking komen voor ECD. Omdat ik een extreem lage eicelreserve heb en niet het geld heb voor een donor in Spanje, hang ik af van een goede ziel die ons wil helpen.
Extra pijnlijk is dat op 38 jaar een natuurlijke zwangerschap onderbroken werd en ik sindsdien een eierstok kwijtraakte. We hebben nog geen kindjes en zijn nu al sedert 2011 aan een steeds verder lijkende vervulling van een kinderwens bezig.

Wil jij ons helpen? Dat kan enkel als je via ons een volgende behandeling wil doen, ook als dat voor de eicelbank is maar dan via ons opdat ik er 6 van de eicelbank krijg in ruil.
We zijn in behandeling in Gent.

Amarillo
Berichten: 905
Lid geworden op: 16 februari 2014, 14:49

Re: Een kleine portie hoop...

Bericht door Amarillo » 19 juli 2014, 12:04

Lieve Pauline,

Ik vind dit getuigen van veel moed en liefde voor je medemens!
Na zelf heel die procedure te hebben doorstaan ook voor een ander hieraan beginnen... Chapeau!
Ik hoop dat dit bericht van jou ook anderen stimuleert om de wachtlijsten net weer dat plaatsje korter te maken!
Ikzelf ben momenteel nog met eigen eicellen aan het proberen maar ook ik zal waarschijnlijk beroep gaan moeten doen op een donor owv zeer lage eicelreserve. Dus ik hoop dat wachtlijsten tegen die tijd al wat korter zijn :wink: , al vrees ik net het omgekeerde...

Bedankt voor dit mooie gebaar! Ik wens je nog veel geluk met je gezinnetje!
Afbeelding[url]

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten